Korujen aitous/laatu?

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Post Reply
Flowergirl
Oikea käyttäjä: Olen

Korujen aitous/laatu?

Post by Flowergirl » Wed May 02, 2012 20:30

Hei!

En tiedä onko tämä oikea foorumi tälle asialle, mutta arvelisin, että täältä voisi löytyä asiantuntemusta. Olen aivan hulluna etenkin suuriin näyttäviin koruihin, ja nyt löysin nettikaupan, jossa myydään juuri sellaisia ihania koruja, joista olen haaveillut. Mistä tiedän, onko tuotteet hintansa veroisia? Kuinka paljon tällaisista koruista kannattaa maksaa, ja liittyykö näiden tilaamiseen jotain "riskejä"? Tai onko jotain laadun tms. suhteen, joka minun kuuluisi tietää? Kuten varmaan läpi näkyy, korurasiani on toistaiseksi ollut vain täynnä ns. rihkamaa, mutta nyt kaipaisin jotain aitoa :) Näitä olen siis miettinyt:

http://www.korubar.fi/tuotteet.html?id=9/193

http://www.korubar.fi/tuotteet.html?id=9/211

http://www.korubar.fi/tuotteet.html?id=9/191

Kiitoksia tuhannesti, jos joku viitsii auttaa!! :P
mikael0k
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: Korujen aitous/laatu?

Post by mikael0k » Wed May 02, 2012 20:43

Tuotteiden laadusta ei verkkokaupassa voi koskaan varmistua ennen tilaamista. Ainut asia mikä pisti silmään niin yrityksen yhteystiedot ei ole selkeästi näkyvillä..kyllä ne löytyy sieltä nettisivulta kun etsii..

Tässä on yrityksen tiedot yritysrekisterin mukaan http://www.ytj.fi/yritystiedot.aspx?yav ... ;1631;1678
Piita

Post by Piita » Wed May 02, 2012 21:45

Hei!

Laatua on hieman vaikea kuvista sanoa, ei lähikuvia että näkisi esim makeanvedenhelmien laadun. Tai miten ne on tehty, vaijeriin vaiko siimaan. Jos on siimaan tehty niin eivät tule kestämään. Mutta nettimyynnissähän on 14 vrk palautusoikeus. Laatua ei todennäköisesti näe ennen kuin tuote on kädessä. Kauniita ovat ja jos makeanvedenhelmien laatu ja korun kestävyys hyvä niin suht edullisia on vaikka melkein samaan hintaan saisit täällä koruntekijöiden luomuksia, tuontikorun sijasta. :wink: Täällä foorumilla on useita jotka ovat korujen teko harrastuksesta tehneet itselleen työn ja toimivat yrittäjinä. + paljon jotka tekevät upeita luomuksia harrastuspohjalta.

Jos pistät hakusanoiksi esim käsintehdyt korut tai muuta vastaavaa niin löydät paljon blogeja ja myös ihan verkkokauppoja. Täällä foorumilla on myös Galleria osio jossa useat meistä ovat esitelleet korujaan. Galleriaa kun selaat niin koruja ja tekijöitä löytyy valtava määrä. Jos haluat satsata laatukoruihin ja yksilöllisiin sellaisiin niin suosittelen jotain muuta kuin tuontikoruja. Moni meistä tekee hopeasta, korukivistä ja makeanvedenhelmistä laatukoruja. Samaan hintaan saat Suomessa tehtyjä uniikimpia koruja.

Mutta olenkin ihan vaan hieman puolueellinen... :) Mutta kun kysyit vinkkiä niin tässä tuli. :D

Sen voin suositella että älä sorru Snö koruihin, jos pelkkä merkki ei ole tärkeä. meille koruntekijöille Snö alkaa olla kirosana, kökkölaatua samaan hintaan kuin laadukkaista materiaaleista ainutlaatuista. Snö koruista on kokemusta useamman korun korjauksen yhteydessä, enkä ole ainut joka niitä on useampia korjaillut.
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
kompiainen

Post by kompiainen » Wed May 02, 2012 22:57

Ihan kiva mainos korukauppiaalta. Ei ihan heti arvaa mainokseksi, jos ei olis törmännyt muilla keskustelupalstoilla viikon sisään saman kaupan ylistys- ja ihmettelyviesteihin.

Nättejä korujahan nuo on. Firman yhteystietoja sai hakea.
~Kun itse tekee, saa sellaisen kun sattuu tulemaan~
Lumijo
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by Lumijo » Thu May 03, 2012 10:39

Pisti silmään: tuonkin hintaluokan hopeakoruissa on kai Suomen lainsäädännön mukaiset hopean leimat? Näyttää kovasti Kiinasta saatavilta hopeiduilta tuotteilta, myyvät 925 leimalla, mutta hopeointi niissä on 925 :D Sinällään kauniita koruja, mutta kannattais varmaan mainita, hopeatuotteiden leimat.
mikael0k

Post by mikael0k » Thu May 03, 2012 11:47

Toinen mahdollisuus on että materiaali on Thaimaasta. Minulla on itsellänikin vastaavia tuotteita hankittuna sieltä...tietysti paljon halvemmalla, mutta täytyyhän kaupankin kannattaa. Se myös mikä kiinnitti huomiota oli tuo sivun nimiöosa. Kuvassa näyttäis olevan meleko arvokkaan näköiset sormukset, mutta tuotevalikoima ei vastaa annettua kuvaa (imagoa).
Piita

Post by Piita » Thu May 03, 2012 12:02

Thai Silver Beadsin hopea osia näytti olevan paljon. :D
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
Flowergirl

Post by Flowergirl » Thu May 03, 2012 13:54

Kiitos kaikille vastauksista! Ehkä sen laadun sitten tosiaan näkee vasta sitten kun saa korun käteensä, tosin epäilen näenkö silloinkaan! :???: Ehkä näissäkin asioissa harjaantuu kun tarpeeksi asiaan perehtyy. Verkkokaupasta korujen tilaaminen kyllä houkuttaa helppoutensa takia, mutta jotenkin se hypistelykin on tärkeää, se miltä koru tuntuu hyppysissä ja paljonko se painaa jne. Mulla on jotenkin sellanen käsitys, että paino kertoo laadusta, mutta en tod tiedä onko se oikeesti niin.

Sinänsä mulla ei ole mitään sitä vastaan, että joku ostaa halvalla korun jostain paikasta, jonne itse en pääse ja myy sen sitten minulle kalliimmalla. Työtäänhän se vaan tekee, ja bisnes on bisnestä. Sillä tämän maan kansantalous kasvaa :) En ymmärrä miksi ihmisten yritteliäisyyttä paheksutaan?? (Tämä ei siis kenellekään täällä henkilökohtaisesti, vaan yleisesti kommentti asiaan, jota olen ihmetellyt.)

Kiitos kaikille, sukellukseni korujen maailmaan jatkuu!

PS. Sinä, joka syytit mainostuksesta: löysin nämä korut vauva.fi -foorumin kautta, eikä minulla ole minkäänlaista syytä mainostaa ko. yritystä. Jos niin tekisin, niin varmaan kehuisin jotain tuotetta, enkä epäilisi niiden aitoutta. Iloista kevättä sinullekin :wink:
Korubar

Post by Korubar » Sun Jun 10, 2012 16:57

Vastailen näin Korubarin edustajana tässä ketjussa esiintulleisiin asioihin.

Heh... vahvasti epäilen, että taitaa olla joku meidän lähipiiristä tämän ketjun aloittaja? Noh... hyvää varmasti tarkoittanut ja halunnut jeesata. :-)

Ensinnäkin kiitos palautteesta liittyen yrityksen tietoihin sivuillamme. Löytyvät nyt kolmesta paikasta verkkokaupastamme ja tulemme myös avaamaan palvelupuhelimen asiakkaita varten.

Toisekseen tuotteemme, jotka myydään esim. hopeana ovat leimattuja. Kullatut ja hopeoidut eivät ole, mutta niissä myös ilmoitetaan, että kyseessä on kullattu tai hopeoitu tuote.

Ihan pieleen ei mennyt tuo yksi arvaus tuotteiden alkuperästä. :-) Me tosiaan tuomme tuotteita myös Thaimaasta. Lisäksi meillä on tavarantoimittajia Singaporessa, Hong Kongissa ja Kiinassa. Euroopasta on myös alkanut tulemaan joitain tuotteita Italiasta ja Englannista.

Kelloissa teemme yhteistyötä vain suomalaisten maahantuojien kanssa, koska haluamme takuuasioiden hoituvan hyvin.

Olisimme myös kovasti kiinnostuneita suomalaisesta käsityöstä, eli korujen tekijät, ottakaa yhteyttä! ;-)

Yhteenvetona siis: Pyrimme siihen, että ainakin nyt meidän verkkokaupan toiminta on avointa ja tuotteet vastaavat niistä annettuja tietoja. Tähän mennessä kaikki on mennyt hyvin, mutta varmaa on, että jossain kohtaa myös jotain menee pieleen ja "roiskuu". Siinä kohtaa on vaan tärkeää, että yritys kantaa vastuun ja korjaa mahdolliset virheet nopeasti. Tähän me pyrimme.

Terveisin
Janne / Korubar
mikael0k

Post by mikael0k » Sun Jun 10, 2012 17:37

Hei

Hieno juttu että olette saanet yhteystietonne nyt paremmin esille sivustollenne. Yleisohje verkkokauppa-asiakkaillehan on aina ollut, että jos et löydä yrityksen yhteystietoja helposti tai niitä ei ole selkeästi esitetty sivustolla, ostamisen kanssa pitää olla erityisen varovainen. Eli yhteystietojen näkyvyys lisää sinällään yrityksen luotettavuutta. :wtg:

Tuo kiinnitti huomion...kantasormus, 18K kultaus (oli myös ketjuja)...olisiko kyseessä kuitenkin kultadublee koru. Suomen kielessä ammattiyhteydessä kultaus tarkoittaa pääsääntöisesti galvaanisesti tai vastaavasti kullattua tuotetta. Gold filled = rolled gold tarkoittaa kultadubleeta.
Korubar

Post by Korubar » Sun Jun 10, 2012 19:05

Hyvä huomio...

Kyseessä on kultadublee tai gold filled, kuten nykyään tykätään kutsua. Ei siis galvanoimalla tehty kultaus. Noissa koruissa kullan osuus kokonaispainosta on kuitenkin niin pieni, että käytämme markkinoinnissa mielummin termiä "kullattu", koska se on mielestämme oikein noiden korujen kohdalla. Jos korusta olisi tuo 1/20 osa painosta kultaa, joka on kultadubleen / GF- korun raja, niin noiden ketjujen hintakin olisi toki aivan toinen.

Neuvottelemme tällä hetkellä tuon 1/20 kultamäärän ylittävien kultadubleekorujen ja onttojen "täys" kultaketjujen maahantuonnista... Näin saadaan asiakkaille tarjolle näyttäviä koruja kaikkiin hintaluokkiin.
Post Reply