ESITTÄYTYMISKETJU

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

pikkupuu
aloittelee siemenhelmillä
Oikea käyttäjä: Olen

Re: ESITTÄYTYMISKETJU

Post by pikkupuu » Wed Jul 29, 2009 23:36

Hyvää iltaa kaikille koruharrastajille! Olen keski-ikäinen hoitotyöläinen Pohjois-Savosta, joka elämän tiimellyksessä on huomannut joutuneensa harrastuksettomaan tilaan. Onneksi blogivirta kuljetti minut helmettiläisten rannalle, jossa kiviä ja jalometalleja välkkyy kuvissa ja nyt myös omassa miljoonalaatikossa. Omia aloittelijan tuotoksia en lupaa kuin harvoin ystäville yllätykseksi, mutta teidän muiden ihanaakin ihanammista koruista nautin huokaillen. Ja hämmästelen: Mitä me teimmekään ennen kuin oli blogimaailmaa???
Muutaman kivikorun lenkeillä ja vaijereilla olen tehnyt. Siemenhelmiin en ole saanut kipinää, mutta odotan innolla ilmoittautumista kansalaisopiston hopeaketjukurssille.
Kiitos mukavasta ja kannustavasta nettifoorumista!
"Olin järkevä - sitten heräsin."
Partaska
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Post by Partaska » Thu Jul 30, 2009 0:43

pikkupuu wrote:. Ja hämmästelen: Mitä me teimmekään ennen kuin oli blogimaailmaa???!
Jaa-a...en itse tiedä mitä tehtiin...blogeisa kun harvoin kävin ennen omaani...mutta tää on hyvä välietappi ennen blogeja....täältähän löytyy ohjeita, malleja, ostospaikkoja ja muut saman henkiset ihmiset...suomesta...
Elämme jännittäviä aikoja.....et älä jännitä =)
patina

Post by patina » Thu Jul 30, 2009 13:09

:jippii: Ihanaa.... uusia immeisiä... tervetuloa tasapuolisesti minultakin.... :nod: :wtg:
Maasta se pienikin ponnistaa...
Lila
korukivikasan keskellä

Post by Lila » Thu Jul 30, 2009 22:18

Hei koruilijat!
Olen hiukan seurannut Helmetin keskusteluja, ja tuumasin, että on aika rekisteröityä, kun koruinnostus on kesälomalla ollut kovassa kurssissa. Olen keski-ikäinen, viime vuonna koruharrastuksen aloittanut helsinkiläisnainen, ja toivon saavani täältä palstalta uusia vinkkejä. Korujen teko on raottanut minulle ovea aivan uuteen maailmaan, josta olen innostunut ja kiitollinen. Teen muitakin käsitöitä. Nämä keskustelufoorumit ovat aika uutta, joten yritän oppia käyttämään tällaisen hyötyjä ja mahdollisuuksia. Ihanaa kesän jatkoa kaikille!
t. Lila :)
Asta

Post by Asta » Thu Jul 30, 2009 22:22

Lila, täällä äskettäin todettiin, että naiset lopettavat ikääntymisen paaaaaaaaaaaljon ennen keski-ikää. :nod:
Tervetuloa joukkoon, sinä ja kaikki uudet tuttavuudet! :ooh: :ooh:
"To see a world in a grain of sand
and heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
and eternity in an hour."
William Blake
Kipa

Post by Kipa » Sat Aug 01, 2009 15:21

Tervetuloa kaikki uudet helmihöperöt :wtg: Ja Anzulle tervetuloa, ihmettelinkin minne Katjuska on hävinnyt ja kommentit oli kuitenkin katjuskamaisia :roll:
Heidi

Post by Heidi » Sun Aug 02, 2009 20:00

Tervetuloa kaikille minunki puolestani! o/
Heleen
löytänyt aidot helmet

Post by Heleen » Tue Aug 04, 2009 12:34

Heippa kaikille! Olen pian 46-vuotias pienperheellinen savosta, työskentelen terveydenhuoltoalalla. Eräs elääkkeellä oleva ystäväni sanoisi että puol´nuori... Käsityöt ovat äitini peruja, jolla oli aina virkkuu kädessä. Ompelukset ja neuleet sun muut piti opetella usein kantapään kautta. Äidin puolelta lienee ripaus taiteellisuuttakin; öljyvärimaalaus oli pitkään ykkösjuttu, akvarelliakin on kokeiltu. Kirjoja sidon kausilunotoisesti, rakukeramiikkaa on tehty, ja innostunkin helposti kaikesta uudesta, osa harrastuksista jää pysyviksi, osa hiipuu. Ystäväni myötä hurahdin tähän koruiluunkin, niin pahasti, että hopeaketjut aiheuttivat rasitusvamman, joka ei meinaa parantua...
Suunnitteilla (melkein työn alla jo) on tyttären vanhojentanssipuku, haastava projekti, kun kyseessä on vaativa asiakas :huh: . Haaveena on myös koota, kuvittaa ja sitoa keittokirja omista tai muuten suosikeiksi muodostuneista ruoka- ja leivontaohjeista pesästä lentävälle.
Käsillä tekeminen pyrkii nykyään viemään voiton monista aiemmin rakkaistakin (ratsastus, lenkkeily, rullaluistelu) liikunnallisista harrastuksista, vaikka nekin hyvää työn vastapainoa olisivatkin.
Ennen nettiaikaa moni juttu saattoi lopahtaa ohjeiden ja vinkkien puutteeseen, nyt on toisin! On myös mukava huomata, ettei ole ainut hurahtaja :nod: ! Samanhenkiset ystävät ovat kullanarvoisia; ilman heitä ja näitä ihania harrastuksia elämä olisi monin verroin tylsempää!
kippe
lasihelmien lumoissa

Post by kippe » Tue Aug 04, 2009 14:01

Heips!

Ajattelin mäkin esittäytyä, kun aiemmin olen vain lueskellut juttuja, mutta eilen tein ekat kaupat kirpparilta (Kiitos Piisku). On kyllä tosi mahtavaa, että tällaiset sivut löytyy täältä suomenkielisenä!

Mä olen naimisissa ja kahden pienen lapsen 28-v. äiti Turusta. Aloittelin korujen tekoa tuossa viime joulun alla, kun innostuin miehen kanssa suunnittelemaan ja tekemään koruja joululahjaksi mun ja miehen perheen naisille. Ne onnistuivat hienosti ja ovat olleet saajilla paljon köytössä. Siitä lähiten on tullut tehtyä itselle ja ystäville koruja ja tietysti sitten olen hamtrannut jo aika paljon helmiä ja perustarvikkeita. Hopeaa ostin ekan kerran tänä kesänä, vielä en ole uskaltanut koskea, mutta ehkä pian uskallan :wink:

Kortteja olen aina tehnyt läheisten syntymäpäiville ym, mutta käsitöihin ryhdyin kunnolla, kun ompelin kestovaippoja meidän lapsille (mm. kuopukselle 18 vaippaa ja kaikkiin kaks imua sekä neljä kuorivaippaa, sain valmiiks viikkoa ennen synnytystä). Korujenteosta innostuin vähän samasta syystä kuin vaippojen ompelusta. Ajattelin nimittäin, että säästän siinä, kun teen koruja itse (jos ei lasketa varastossa olevia helmiä ym :lol: ). Toinen asia on, että ainakin tietää sen laadun, mitä saa, kun itse tekee. Käsitöihin on kai vähän geenejäkin, kun mummuni on entinen käsityön opettaja. Olen muutenkin ollut aina aikamoinen näpräilijä ja pikkutarkka tekijä (= hidas?). Mutta se lienee vaan hyvä juttu koruja väännellessä!

Koruiluintoa kaikille!
Kippe
Terttu

Post by Terttu » Tue Aug 04, 2009 14:05

Heipähei Kippe! :) Ja tervetuloa kaikille uusille tasapuolisesti! o/
HelmiKissa
aloittelee siemenhelmillä

Post by HelmiKissa » Tue Aug 04, 2009 22:06

Hei vaan,
Esittäydytäänpäs nyt virallisesti, kun on helmiin hurahtaminen päässyt täälläkin tapahtumaan. Eli HelmiKissa on, kuten arvata saattaa, helmeilevä kahden kissan (ja kahden koiran) emäntä, oikea "kissojen kissa" itsekin :mrgreen: . Kolmekymppiä pukkaa kovasti lasiin, itseasiassa aamukampa on jo kovin harvaksi käynyt. Leijonan merkeissä vanhetaankin ihan kohta. Koska tyyliini sopii paremmin "nopeasti valmista" kun "hitaasti hyvä tulee", ovat vaijerikorut tämän hetken the juttu minulle. Ja lapset eivät toistaiseksi vielä salli kovin pitkiä yhtenäisiä istuntoja työpöydän äärellä. Näillä mennään mitä on annettu :wink:
Mavar

Post by Mavar » Tue Aug 04, 2009 22:28

Mukaan porukkaan ilmoittautuu 34-vuotias aloittelevaakin aloittelevampi helmeilijä. Koruja valmiina toistaiseksi nolla kappaletta. Eksyin kuukausi sitten mystisesti Helmetin Galleria-osioon ihastelemaan tekemiänne koruja ja jotain tajunnan räjäyttävää niissä oli, sillä nyt olen vääjäämättömästi matkalla kohti uutta harrastusta -ja intohimoa.

Aikamoisen räjähdyksen tähän foorumiin eksyminen on aiheuttanut luottokorttilaskuissakin :huh: Materiaalitoimituksia (balin hopeaa, kivihelmiä, swaroja ja mv-helmiä) tulvii ympäri maailmaa ja lajittelen niitä suunnatonta mielihyvää tuntien hankkimiini säilytysrasioihin ja -pakkeihin. Tunnustaudunkin puhdasveriseksi hilloajaksi.

Luonteelleni tyypillisesti olen tehnyt ensin huolelliset taustatyöt: Helmetti kahlattu läpi, kirjastosta lainattu vino pino kirjallisuutta ja materiaalit hankittu. Nyt pitäisi saada korujakin aikaiseksi. Saas nähdä kuinka itsekritiikkini kestää ne aloittelijan tuotokset. Mulla kun on sellainen nyrjähdys päässä, että kaiken tekemäni pitäisi olla ensiluokkaista heti ja välittömästi :D

Perheeseen kuuluu suloinen ja ihana aviomies. Työkseni teen IT-hommia; toimin SAP konsulttina. Rakkain harrastukseni on hevoset ja ratsastus.
Ramori

Post by Ramori » Tue Aug 04, 2009 22:59

Kiva kiva.. Lisää uusia :jippii: ! Tervetuloa jokainen..
KatiH

Post by KatiH » Thu Aug 06, 2009 21:50

Pitkään olen sivuja selannut ja jokin aika sitten jo rekisteröitynyt.
Olen nippanappa alle 35v Raahesta. Helmitöihin "jarruna" oli että olen hyvin lyhythermoinen ja päättämätön :oops: joten pitkään harkittuani olen tilannut ensimmäiset helmet. Innostusta ois vaikka muille jakaa joten saas nähdä valmistuuko jotain.
Syksyisin ja talvisin kudon paljon, kesät meneekin kukkapenkeissä. Muusta vapaa-ajasta huolehtii perhe (mies ja 2 lasta) sekä koirat joiden kanssa tulee harrastettua erinnäisiä lajeja.
kompiainen

Post by kompiainen » Thu Aug 06, 2009 22:15

Tervetuloa KatiH!

Kaupunkimme on pieni, mutta ainakaan tuon esittelyn perusteella, en tiedä kuka siellä kirjoittelee. Erityistervetulotoivotukset! :jippii:
~Kun itse tekee, saa sellaisen kun sattuu tulemaan~
Post Reply