ESITTÄYTYMISKETJU

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators:Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

ahe
aloittelee siemenhelmillä
Oikea käyttäjä:Olen
Re: ESITTÄYTYMISKETJU

Post by ahe » Sat Jan 16, 2010 23:00

Hei kaikille.
Olen varmaan vanhimmasta päästä porukkaa, 53 v. Innostuin helmitöistä kesällä -09, miniäni kautta. Tampereella asutaan ja pohjoisen tyttöjä ollaan. Siis Tampereelle meidät toi mieheni työ vajaat 2 v sitten. Perheeseen kuuluvat aikuiset lapset jotka jo maailmalla ovat, kotona meitä on 3 h ja 2 karvakuonoa. Juniori 17 v ja Tico 3 v pitkäkarvainen Chihu ja Ronja 10 v Tiipetinspanieli.
Ystäviä kaipaisin koska Tamperella niitä ei vielä oikein ole johtuen varmaankin siitä, että en ole enää työelämässä.
Olen puhelias ja muutenkin sosiaalinen ihminen joten seuraa olisi kiva saada samanhenkisistä ihmisistä.
T.anne
Kivi

Post by Kivi » Sun Jan 17, 2010 11:49

Hei,
Olen harrastanut korujen tekoa runsaan vuoden. Aluksi hankin läjän eri korukiviä ja hopeaa järjestääkseni kutsut, jossa jokainen sai suunnitella oman korunsa ja tehdä sen. Osallistujat - joilla ei ollut minkäänlaista kokemusta korujen teosta, ei edes käsitöistä - onnistuivat tekemään aivan mielettömän kauniita ja uniikkeja koruja. Sen jälkeen olen järjestänyt näitä koruiltoja useampiakin - ja aina sama tulos: jokainen tekee uniikkeja ja itselleen parhaiten sopivia koruja!
Kerran touhua katseltuaan poikani tokaisi että tuollainen on vanhanaikaista. Homma pitäisi pystyä tekemään netissä! Niinpä viime kesänä alkoi kunnianhimoinen projekti sellaisten nettisivujen luomisesta, jossa kävijä voisi suunnitella haluamansa pituisen kaula- tai ranneketjun haluamistaan korukivistä ja hopeasta. Tällä projektilla oli tarkoitus myös työllistää pari nuorta. Sitä se on tehnytkin, sen verran monimutkaiseksi asia on osoittautunut. Sivusto on jo aika pitkällä ja kaulaketjujen suunnittelu siellä onnistuu. Jatkossa on tarkoitus, että oman designin mukaisia koruja voisi myös tilata.
Ennenkaikkea sivusto on kuitenkin tarkoitettu niille, jotka haluavat suunnitella ja kokeilla eri yhdistelmiä - ilman että on pakko hankkia ensin tarvittavia helmiä. Suunnittelemiaan koruja voi tallentaa ja käydä myöhemmin muokkaamassa. Niitä voi myös lähettää ystäviensä arvioitavaksi.
Sivusto sopii varsinkin vasta-alkajille ja epävarmoille, ja niille jotka pitävät enemmän suunnittelusta ja vähemmän 'näpertelystä'.

Itselläni on 3 aikuista lasta ja päivätyöni on varsin kiireinen. Korut ovat harrastus, joka on työni täydellinen vastakohta ja joka vie vapaa-ajastani melkoisen osan.

Kokeilkaapa http://www.kivishop.fi (valitettavasti sivusto vie vielä englanninkieliselle aloitussivulle, mutta suomenkielinenkin löytyy)
Let's enjoy life!
Hamsteri
Swarovski-kuumeessa

Post by Hamsteri » Sun Jan 17, 2010 13:11

Kävin kurkkaamassa sivujasi! Kivan tuntuiset sivut! Tosi hyvä idea!
Tosin korun suunnittelusivu ei auennut, muut sivut toimi nätisti! Jäädään mielenkiinnolla odottelemaan! :wtg:
esteriina
Swarovski-kuumeessa
Lasku:5

Post by esteriina » Sun Jan 17, 2010 13:23

Kiva idea! Tähän jää ihan koukkuun, kiva napsia helmiä kaulakoruun. Yhden korun jo suunnittelin :D
Kivi

Post by Kivi » Sun Jan 17, 2010 17:47

Kyllä sen suunnittelusivunkin pitäisi Kivishopissa avautua, kokeilin juuri.
Olisiko kellään ideaa, mitä kiviä tai minkä kokoisia/mallisia sivustolle pitäisi valita. Jos otan mukaan kristalleja, niin mitkä värit ja koot olisivat suosituimmat? Nyt kivi- ja hopeavaihtoehtoja on 24, maksimissaan olen ajatellut noin 50-60, joka olisi vielä hallittavissa. Mukaan siis mahtuu vielä monta itse kunkin suosikkikiveä.
Let's enjoy life!
Pentsa1
lasihelmien lumoissa

Post by Pentsa1 » Mon Jan 18, 2010 22:58

Täällä liki 70-kymppinen ukko ,keskeltä suomea. Olen lukenut tätä sivustoa jo pitkään ja kun olis välillä halunnut kommentoida niin täytyi liittyä tähänkin
porukkaan. Olentehnyt erilaisia koruja jo pitkän aikaa ja materiaalit ovat olleet,puu,lasi,kivi ja viimeisimpänä hopea.Myös puukot ovat mukana
sekä korupuukot että käyttöpuukot.
Kivitöistä mieluisimpia ovat eri kivistä tehdyt karhut pienimmät noin 8mmja isoimmat n.100 mm.
Kuviakin tulee kunhan keksin systeemin millä niitä liitetään tänne.
Kaikkea pitä kokeilla
@nia
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by @nia » Tue Jan 19, 2010 9:53

No tervepätuloa, ukko :jippii: ! Täällä on ohjeita kuvien liittämiseksi - ei ole vaikeaa. Tahtoo nähdä töitäsi - erityisesti puukot kiinnostavat!
- @nia -
Leonida

Post by Leonida » Tue Jan 19, 2010 13:44

Kivi wrote:Kyllä sen suunnittelusivunkin pitäisi Kivishopissa avautua, kokeilin juuri.
Olisiko kellään ideaa, mitä kiviä tai minkä kokoisia/mallisia sivustolle pitäisi valita. Jos otan mukaan kristalleja, niin mitkä värit ja koot olisivat suosituimmat? Nyt kivi- ja hopeavaihtoehtoja on 24, maksimissaan olen ajatellut noin 50-60, joka olisi vielä hallittavissa. Mukaan siis mahtuu vielä monta itse kunkin suosikkikiveä.
Aivan loistava idea tuo suunnittelusivu! :nod: Kävin siellä pikaisesti kokeilemassa ja visuaalisesti se oli todella hyvä! Kysymys ja kiviehdotus tuli heti mieleen.

Kun ketjussa on kiviä ja haluaakin lisätä sinne keskelle jonkun uuden kiven, miten se onnistuu? Yritin raahata uuden kiven johonkin väliin, mutta ei onnistunut. Sen jälkeen poistin välistä kiven, jotta olisin voinut lisätä sinne jotain, niin helminauha "kokosi itsensä uudelleen", eli poisti poistamani kiven jättämän aukon nopeasti, kuten sen pitäisikin, jos oikeasti haluaa poistaa kiviä välistä. Ehkä tekniikkani ei ollut vielä hallussa?

Kiviehdotuksia kun kyselit, niin mieleen tuli vuorikristalli, sillä kirkkaana kivenä sitä voi yhdistää hyvin monenvärisen kiven ja helmen kanssa. Siitä voisi olla käytettävissä joku keskikokoinen helmi ja vaikkapa joku ovaali tai joku epäsäännöllisemmän muotoinen helmi.

Jatka vaan sivujen kehittelyä, todella hyvä idea!

Ja Pentsa1, tervetuloa mukaan! Hienoa, että foorumia seuraa ja koruja tekee akkojen lisäksi myös ukot! :D
Elämä ei ole vain ruusuilla tanssimista; se on myös samppanjaa ja vaahtokarkkeja!

http://arkitaivas.blogspot.com/
Pentsa1
lasihelmien lumoissa

Post by Pentsa1 » Tue Jan 19, 2010 22:49

Minun korukuvat näkyvät seur linkissä http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/29bc2+p ... toita.html
käykääpä katsomassa
Kaikkea pitä kokeilla
tinka

Post by tinka » Tue Jan 19, 2010 22:58

Tervetuloa uusille :nod:

Pentsa1 kävin kurkkaamassa kuvasi ja täytyy sanoa että :shock: :huh: .... todella hienoja, aikaa on käytetty näihin töihin :wtg:
Akvamarin

Post by Akvamarin » Fri Jan 22, 2010 9:32

Hei!

Ihana tämä monipuolinen foorumi, josta löytää vaikka mitä vinkkejä koruaskarteluun! :nod:

Omaa koruharrastustani voisi kuvailla se, että sanoin polymeerisavelle käsipäivää ja sen jälkeen tanssittiinkin jo häävalssia. Olen viehättynyt omien helmipallojen ja riipusten tekoon, ja välillä suorastaan hengästyttää kaikki ne lukemattomat mahdollisuudet, mitä napomassojen kanssa leikkiminen tarjoaa. Jos ei muuta niin ainakin rentoutumista!

Hyvää alkanutta vuotta ja paljon inspiraatioita kaikille foorumilaisille!
mimi
löytänyt aidot helmet

Post by mimi » Fri Jan 22, 2010 12:49

Hei,
olen juuri 44-vuotta täyttänyt, vasta parisen kuukautta sitten helmet löytänyt näpertelijä. Perheeseeni kuuluvat mies, neljä lasta ja kaksi kissaa.
Aivan uskomatonta, että olen elänyt näin kauan, ennen kuin löysin helmet:) Toki olen aina tehnyt käsitöitä ihan pienestä pitäen. Mutta kun on monta lasta ja jos on töissä, ei aikaa käsitöille oikein löytynyt.
Nyt olen kotona rakkaimman 'käsityön' kanssa eli lattialla innokkaasti konttaa iltatähtemme, joka täyttää pian 10 kk. Kotona oleminen antanut taas ihan uudenlaisen asenteen elämään ja kyllä tuo vaavikin on uutta energiaa antanut...
Olen onnistunut keräämään jo aika suuren helmikokoelman ja aika monta koruakin jo vääntänyt. Huomenna olen menossa korukurssille ja kovasti toivon pääseväni hopeatyökurssillekin. Olen kyllä täysin hurahtanut tähän juttuun...
Olen näillä sivuilla jo vieraillut muutaman kerran, mutta täytyypä nyt käydä useammin. Kirjoittelen blogia osoitteessa: http://korustus.vuodatus.net/
kissanainen

Post by kissanainen » Fri Jan 22, 2010 20:40

Tervetuloa uusille! :wtg:
mimillä näyttää olevan norskit tutulta kasvattajalta. :nod:
(löytyykö Pigalle rekkareista?)
Kun kohtuus on ehdottomasti aivan liian vähän! ;)

http://eu.iherb.com/me/VetteWoman
killi

Post by killi » Sun Jan 24, 2010 17:11

heipsan!Olen lukenut kaikkia juttuja täältä ja nyt vasta hokasin lisätä itseni tänne teidän joukkoonne! :nod:
eli olen 26v nainen ja hurahin helmiin yms kivikorujuttuihin kivikurssien kautta(ja toki pari kaveriakin "auttoi" hurahtamisessa!) :lol:
Olen ollut ihan h-moilasena kun olen lukenut kaikkia näitä juttuja ja olen ihan hukassa kaikkien eri kivien ja helmien ja delikoitten yms nimien ja kokojen yms kanssa... :oops: :???:
mutta jatkan lukemista ja harjoittelua ja ja ja ja ... kyllä mä vielä opin! :jippii: :wtg:
niin ja olenhan mä saanut aikaiseksi yhden kupari ranneketjun, kahdet korvikset ja muutaman kiviriipuskorun ja muutaman kivihelmikorun. :kieli:
anzu

Post by anzu » Sun Jan 24, 2010 17:12

killi wrote:heipsan!Olen lukenut kaikkia juttuja täältä ja nyt vasta hokasin lisätä itseni tänne teidän joukkoonne! :nod:
eli olen 26v nainen ja hurahin helmiin yms kivikorujuttuihin kivikurssien kautta(ja toki pari kaveriakin "auttoi" hurahtamisessa!) :lol:
Olen ollut ihan h-moilasena kun olen lukenut kaikkia näitä juttuja ja olen ihan hukassa kaikkien eri kivien ja helmien ja delikoitten yms nimien ja kokojen yms kanssa... :oops: :???:
mutta jatkan lukemista ja harjoittelua ja ja ja ja ... kyllä mä vielä opin! :jippii: :wtg:
niin ja olenhan mä saanut aikaiseksi yhden kupari ranneketjun, kahdet korvikset ja muutaman kiviriipuskorun ja muutaman kivihelmikorun. :kieli:
Mää en varppina oon tehny mittää! :mrgreen:
Tervetulloo :jippii:
-anzu
Post Reply