ESITTÄYTYMISKETJU

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

KiVir
hamstraa hopeahelmiä
Oikea käyttäjä: Olen

Post by KiVir » Sat May 08, 2010 9:56

Hei!

Päätin sitten minäkin rekisteröityä tänne, kun pidemmän aikaa olen täältä käynyt neuvoja/vinkkejä lukemassa. Helmiin hurahdin ihan vahingossa ja varastoja on pikku hiljaa kasvateltu. Kiitos tämän foorumin, tein viime sunnuntaina ensimmäisen sahatuista lenkeistä tehdyn ranneketjun :D Sahaaminen oli aluksi vaikeaa, mutta pikku hiljaa sekin paranee.

Korut mitä teen menevät omaan käyttöön, tyttärelleni tai ystävilleni lahjaksi. Pojalleni teen sitten helmieläimiä, kun hän ei niin koruista välitä. Välillä tulee tehtyä enemmän, toisinaan taas vähemmän. Talvisin yritän saada jotain neulottua aikaiseksi, mutta ne ovat lähinnä pipoja, sukkia ja kaulahuivia.

Joten täällä ollaan ja Kiitokset kaikille hyvistä neuvoista :D
Lumijo
silmäilee HillTribe-hopeaa

Re: ESITTÄYTYMISKETJU

Post by Lumijo » Thu May 13, 2010 23:25

Hei kaikille. Hurahdin helmiin n. pari vuotta sitten aivan sattumalta. Ennen sitä harrastin Tiffany-lasitöitä, mutta perheeseemme
syntyi pieni poika ja lasitöiden parissa väkertäminen alkoi olla hankalaa. Pari vuotta olen sitten ostellut verkkokaupoistanne
värkkiä ja tuotoksia olisi nyt sitten näkyvillä osoitteessa http://www.lumijokoru.com. Elikkä avaan tässä toukokuussa
verkkokaupan tuossa osoitteessa. Tervetuloa kurkistelemaan.
Meiju
löytänyt aidot helmet

Post by Meiju » Fri May 14, 2010 11:24

Hei!

Olen kolmekymppinen naisihminen, joka on tämän talven aikana intoutunut tästäkin käsillätekemisen taidosta. Sitä ennen innostus on keskittynyt lähinnä kutomiseen, virkkaamiseen ja kirjontatöihin. Jotain pientä on jo tullut väkerrettyä helmistäkin, mutta lähinnä olen näemmä keskittynyt rahojeni tuhlailemiseen helmi- ja tarvikeostoksilla :lol: Jospa niistä pikkuhiljaa alkaisi saamaan jotain aikaiseksikin, kun alkaa olla tarvikkeita, mistä väkerrelläkin jotain.
mrx
Swarovski-kuumeessa

Post by mrx » Mon May 17, 2010 14:22

Uusi heebo Helsingistä

En varsinaisesti ole kiinnostunut helmistä, enempi jalokivikoristelusta.

Rekisteröidyn kun oli pari nettipumppulinkkiä Kiinaan ja Intiaan, siellähän
valtaosa tästä tavarasta tehdään ja yritän hamstrata sieltä niin paljon
tavaraa kuin mahdollista ennen kuin euro heikkenee.

Vähän taustatietoja:
-44 vuotta
-Koulutukseltani fyysikko
-teen tylsiä ATK-hommia
-Luen paljon
-Harrastan askartelua ym.
-Vakaumuksellinen sinkku
-Asun tällä hetkellä Helsingissä
murjo
suunnittelee Balin-matkaa
Lasku: 5

Post by murjo » Mon May 17, 2010 15:14

kivaa ! :jippii: uusia ulottuvuuksia tänne ja tämä naikkonen kysyypi mrx:tä mitä ihmettä on jalokivikoristelu ? :oops: oon oikeesti maalainen !? 8) :???: ystävällisesti kuitenkin murjo
HLS
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by HLS » Mon May 17, 2010 20:11

Jos se on sellasta vajazzlingia josta oli uusimmassa City-lehdessä juttua..... sori oli ihan pakko :oops: Mutta kun oli mennä aamukahvet väärään kurkkuun juttua lehdestä lukiessani :lol:
murjo

Post by murjo » Mon May 17, 2010 20:25

no, just ! kuuklasin tuon vajazzlingin ja ei olis pitäny... HLS... ei mahoton että pittää kaikkia olla ja rahalla panna. se on kait toi iso maailma ja rahna. :roll: huijaaa ! :wink:
mrx
Swarovski-kuumeessa

Post by mrx » Tue May 18, 2010 10:19

murjo wrote:kivaa ! :jippii: uusia ulottuvuuksia tänne ja tämä naikkonen kysyypi mrx:tä mitä ihmettä on jalokivikoristelu ? :oops: oon oikeesti maalainen !? 8) :???: ystävällisesti kuitenkin murjo
Mä käytän jalokiviä (synteettisiä ja puolijalokiviä) koristeena esimerkiksi puukon kahvoissa. Yhdelle tytölle on tulossa esimerkiksi puukko, jonka päähän on upotettu onyx. Kuvia ei valitettavasti ole kun mun tuotokset menevät lahjoiksi ja sain hommattua kameran vasta pari viikkoa sitten.

mrx
murjo

Post by murjo » Tue May 18, 2010 10:58

edelleen todella mielenkiintoista ja olisi upeaa nähdä tuloksia, mutta omaan tahtiin sitten. kiitos sinulle mrx ! :D
pink perla

Post by pink perla » Tue Jun 08, 2010 22:10

:D heippa vaan kaikille!
ajattelin minäkin vähän esittäytyä, ikää 29,vee tällä hetkellä kotiäippänä nuorin 9kk ikäinen. lapsia yhteensä siis neljä.
helmiharrastus alkoi mielenkiinnosta koruja kohtaan ja meninkin sitten helmikurssille ja jäin koukkuun. teen lähinnä siemenhelmitöitä ja vaijerikoruja. rahaahan näihin menisi enemmän kuin on :D muita harrastuksia kasvihuone,kuntosali ja lenkkeily+kirjat.
norayah

Post by norayah » Sun Jun 13, 2010 19:09

Heissan!

Päätin nyt sit rekisteröityä tänne. Elis olen tälläin taivaanrannanmaalari nimeltä Nora. Ikää on se 26 vuotta. Tossa just parisen kuukautta sitten iski into korujen tekemiseen ja sitten sen jälkeen miettiny asiaa. Nyt sitten päätin tehdä asialle jotain ja oppia tekemään asioita oikeasti. Parisen hetkeä googlen seurassa surffailtua ja sitten parisen päivää foorumia stalkkailtuani päätin sitten rohjeta rekisteröitymään tänne. Kuten ilmi kävi en vielä varsinaisesti tee koruja, mutta innokas kyllä oppimään kaikkea mahdollista. :D Katsotaan mitä tää seikkailu eteemmä tuo.
maripauliina
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by maripauliina » Sun Jun 13, 2010 19:23

Jospa minäkin esittäytyisin. eli Mari(pauliina) täällä, ikää 35v, helmeilyyn ja korujentekoon hurahdin viime syksynä. Ja ihan koukussa ollaan! Pikkuhiljaa olen lasihelmistä siirtymässä hopeaan, swarowskiin ja mv-helmiin, puolijalokiviäkin silmäilen jo...
piikoru

Post by piikoru » Mon Jun 28, 2010 8:48

Nyt vasta huomasin esittäytymisketjun.
Eli kahden eläväisen lapsen äiti, ensimmäinen hädin tuskin sillä hän syntyi 820g painavana pikkukeskosena. Helmiharrastus lähti liikkeelle hänen kanssaan, kun harjoiteltiin silmän ja käden koordinaatiota ensin puuhelmillä ja sitten kun töissä alkoi näkyä idkorttikoruja niin niillä. Nyt kieputetaan hopeaa ja käytetään kivi- ja lasihelmiä.
Nuorempi lapsi käyttää kovasti koruja ja kohta pääsemme hänenkin kanssaan harjoittelemaan korujen tekemistä. Mitään korukursseja emme ole käyneet. Ehkä pitäisi..

Tätä nuorempaa odottaessani (makuulla 4kk) sain tehtyä Uuraisten ryijyn. Muuten taloutemme on täynnä virkattuja verhoja, lapsilla on itse ommeltuja vaatteita ja kaapeissa omaneulomia villapaitoja. Tosin käsitöiden kanssa pitää olla säästeliäs, että ranteet kestävät sekä työnteon että harrastukset. Mattoja en ole ehtinyt kutoa vuosiin.

Ehdin harvoin päivittämään mitään koneelle, sillä suutarin lapsella ei usein ole kenkiä..

Koti-isä mieheni harrastaa maskuliinisempia näperrystöitä (joita itsekin harrastan myös) ja meillä löytyy kotoa paljon hyviä työkaluja. Varsinaiset uudet ostokset tähän helmiharrastukseen työkalupuolella ovat olleet saha ja pyörökärkipihdit. Kuitenkaan tuo hopean sahaus ja lenkkien punonta ei ole niin kovasti kolahtanut.

Yhteenvetona siis: keski-ikäinen, keskipainoinen ja keskituloinen mutta toivottavasti ei keskinkertainen ihminen.
NiinaH
lasihelmien lumoissa

Post by NiinaH » Tue Jun 29, 2010 12:15

Minäkin päätin vihdoin liittyä joukkoon. *vilkuttaa*

Foorumia olen lueskellut satunnaisesti mielenkiinnosta, viimeiset pari kuukautta hieman enemmän, kun tuntuu että nyt se mopo taisi lähteä käsistä.
Eowyin koruja olen ihastellut pidempään ja jokunen on tullut ostettuakin. Olen kuvitellut että ostamalla muiden tuotteita saisin pidettyä oman himoni kurissa, mutta... Veljeni punoo ketjuja, joten hopeisia ketjuja on useampaakin mallia. Kaikki lähti siitä kun näin työkaverilla kivan kaulakorun ja muistin kätköissä olevan juurikin veljen tekemän kaulapantamallisen mattoketjun. Se ei ihan onnistunut (siitä tuli liian löysä), enkä sitä sitten oikein pitänyt. Mutta sain tuosta työkaverin korusta ajatuksen tuunata korusta entistä ehomman. Ja sittenhän sitä piti samantien tilata kaikenlaista muutakin, kun samoilla postikuluillahan sitä (korusta löytyy huonohko kuva täältä http://niinushka.blogspot.com/2010/05/h ... ilver.html, jos kiinnostaa). Nyt kaavailen syksyllä työväenopiston kursseja.

Muuten olen noin nelikymppinen DI, projektipäällikkö, neuleharrastaja, entinen kissanomistaja, koruharakka, kirjojenkeräilijä...eiköhän ne siinä olleet tärkeimmät.
Tätsä
löytänyt aidot helmet

Post by Tätsä » Tue Jun 29, 2010 15:17

Heipä hei! Täällä Tätsä, tätsäikää pikkuhiljaa lähentelevä ikiteini. Ikiteini ei ole koskaan tykännyt käyttää koruja, on aina naureskellut "harakoille", on kulkenut säkkivaatteissa koirien kanssa metsässä suunnilleen koskaan peiliin katsomatta.

Vaan jostain kumman kautta eksyin pari kuukautta sitten tänne Helmetin sivuille - ja se oli menoa kertarytinällä. Ekaksi piti kokeilla vähän vaijerikoruja. Sitten löysin sen oman tyylini, eli ketjujen ja helmien linkittelyn. Joitain kokonaan linkitettyjä korujakin on väkerrelty, mutta linkit on vielä niin kaamean näköisiä että vallan hävettää.

Uusin innoitukseni on ketjujen punonta. Ensimmäinen hopeoidusta kuparilangasta punottu piina killui tänään töissä ranteessa. Olen siitä ihan järjettömän ylpeä :jippii: vaikka työn jälki on hirveää. Lenkit ei ole kauhean siistit sellaisella tavallisella muotosahalla sahattuina... Juuri eilen tuli Tuijan paketissa vähän hopiaa (Huui, en uskalla sahata sitä!) ja saha. Ja nyt ymmärrän hyvien työkalujen merkityksen.

Normaalisti olen kova tättähäärä, jonka pinna on millimetrin pituinen. Intoa on useimmiten enemmän kuin osaamista. Jos joku homma ei luonnistu, niin ompelukset, virkkaukset, askartelut ja timpraukset lentää uuninpesää lämmittämään alta aikayksikön. Koruilujutuissa en ole tällaista huomannut. Vaikka vääntää piinaa vähän vääränkokoisilla lenkeillä ja yhden vaivaisen ranneketjun väkertämiseen menee tuntitolkulla aikaa, eivät pihdit ole vielä kertaakaan lentäneet seinään :huh:

Kaikkein pelottavinta tässä jutussa on se, että minun on täytynyt ruveta valitsemaan töihin siistejä, yksivärisiä vaatteita, jotta korut pääsevät oikeuksiinsa. Ja kahteen kuukauteen en ole ollut töissä ilman omatekoisia koruja. Ja sama koru ei ole montaakaan kertaa ollut kaulassa... Minusta on hyvää vauhtia tulossa harakka ja hamsteri. Mies alkaa olla kateellinen mun työvälinelaatikoista, joissa säilyttelen aarteitani.
Post Reply