ESITTÄYTYMISKETJU

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

mustikkainen
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: ESITTÄYTYMISKETJU

Post by mustikkainen » Sun Jan 09, 2011 21:41

Lämpimästi Tervetuloa kaikille uusille helmettiläisille! :D Mukava saada tänne joukkoon lisää myös Porin seudulta olevia (vaikka itseasiassa itse asun Porin vieressä, mutta kuitenkin). :)
just bead it.
faunatar
aloittelee siemenhelmillä
Oikea käyttäjä: Olen

Post by faunatar » Mon Jan 10, 2011 18:43

Nyt on esittäytymisvuorossa faunatar o/ Olen muutamia viikkoja lueskellut foorumia ja hakenut ratkaisuja jos jonkinlaiseen ongelmaan (yleensä yritettyäni sitä ennen tuloksetta tuntitolkulla...), kuolannut toisten upeita töitä ja saanut loistavia (?) ideoita..sillä tuloksella, että kaikki rahat ovat kiinni helmissä ja korupiikeissä ja linkkirenkaissa ja rapulukoissa ja rondelleissa ja... :huh: :mrgreen:
Olen 44 vee naishenkilö, joka on löytänyt sisäisen prinsessansa melko äskettäin ja hyt tosiaan helmet ja pihdit tulevat jo uniinkin. Koko touhu lähti käyntiin siitä, että ostin itselleni myyjäisistä pitkän linkitetyn (jota en tosin ostaessani ymmärtänyt) kaulakorun joka ei pysynytkään kasassa. Jouduin sitten netistä etsimään varaosia ja oivalsin, mikä maailma täällä piilekään. Ja eka tilaus lähti matkaan sisältäen melkolailla muutakin kuin ne kadonneet välirenkaat.

Helmenteon lomassa hoitelen huushollia johon kuuluu avomies, 6 vee poika ja neljä koiraa, harrastan myös valokuvausta jossain määrin. Huomenna on sitten tarkoitus haalautua koulun penkille 10 v tauon jälkeen, hoitoalaa lähden jatko-opiskelemaan. Saapa nähdä, miten sitä helmeilyn lomassa ehtii anatomiaa lukea :???: :dille:

Toivotan kaikille oikein hyvää alkanutta vuotta ja kiitän jo etukäteen kärsivällisyydestä, kun jaksatte vastailla kaiken maailman kysymyksiin, joita tällainen aloittelija keksiikin kysyä :)

Tämmöisiä olen kötöstellyt näin aluksi :oops: :% :
Image

Image
se hetki ennen aamun valoa
suden hetki
ja minun
-diesel-
Anin näpit

Post by Anin näpit » Mon Jan 10, 2011 19:32

Esittelyn aika :wink:

Olen kirjautunut tälle sivustolle jo muutamaan kertaan, mutta pienten teknisten ongelmien vuoksi tulin tänne taas uudella nimellä. Ensimmäistä kertaa nyt kuitenkin esittäydyn :D

Asun Helsingissä ja olen intohimoinen helmihöperö. Innostun tosin kyllä aika monesta muustakin käsityön aihealueesta. Helmeily, hopeatyöt ja muut korupuolen systeemit ovat viihdyttäneet minua jo yli 10 vuotta. Ajan kuluessa varastot ovat kasvaneet...hmm LIIKAA ja tilanpuutteen vuoksi teen välillä rajuja tyhjennyksiä.

Olen huomannut, että nettitilaukset ovat nopeita ja helppoja tapoja hankkia ihanuuksia ja saada aikaan melkoinen lasku :oops: Tilausten jälkeen tuleekin uskomaton tarve työstää materiaalia valmiiksi.

Vedän myös korukursseja ja se on mielestäni niin ihanaa. Siellä tapaa muitakin helmihöperöitä ja mikä on ihanampaa kun nähdä onnistumisesta onnellisia ilmeitä. :nod:

Pidän myös erittäin huonolla menestyksellä blogia, päivittämiseen ei vain tunnu olevan riittävästi aikaa. Pääsääntöisesti unohdan myös kuvata luomukseni.

Tämä Helmetti on ollut minulle usein pelastus, eteenkin hopeaketjuja punoessa :wtg: Kiitos siitä kuuluu teille kaikille!
agafia
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by agafia » Tue Jan 11, 2011 19:49

Hei! Korkea aika minunkin esittäytyä, oli tarkoitus tehdä se heti tuoreeltaan, mutkun se jotenkin jäi ja ujostuttikin… :oops:
Olen pian viisikymppinen ja asun Helsingissä avomiehen ja kahden kissapojan kanssa. Olen askarrellut kaikenlaista pienen ikäni, tosin into tahtoo yleensä olla taitoa suurempi. Mulle kaikenlainen näprääminen on ennen kaikkea nautinnollista hermolepoa ja vastapainoa työlle eli tekeminen itsessään on usein tärkeämpää kuin lopputulos. Tosin tuntuuhan se niin mukavalta, jos saa aikaan sellaista, josta toinen oikeasti tykkää tai jota tarvitsee. Tekeleet menee mulla enimmäkseen lahjoiksi, itselle tuppaavat jäämään ne ei-niin-onnistuneet.
Viime kesänä tein ensimmäisen virkatun rannekorun ja eka vaijerikorun ja siitä se pikkuhiljaa lähti. Tavasin kirjoja ja istuin tuntikausia koneella etsimässä neuvoja (siis miten nämä yhdistetään? :raaps: ). Sitä kautta löysin Helmettiin ja ilman täältä löytämiäni neuvoja (kiitos ja kumarrus kaikille! ) olisi tullut jo monta kertaa seinä vastaan :wall: . Nyt olen täysin myyty. Olen aina pitänyt kivistä ja fossiileista (kirjahyllyjen reunat ovat niitä täynnä) ja tässä vanha rakkaus yhdistyy käsillä tekemiseen. Miksen minä tätä ole aiemmin hoksannut? Blondi mikä blondi.
Olen siis täysi aloittelija ja opettelen vielä eri tekniikoita. Aina ei vain malttaisi odottaa, vaan haluaisi kokeilla kaikkea kerralla. Ketjunpunontaa, kieputtelua, hopeatöitä, heti nyt eikä viidestoista päivä! No, huhtikuussa menen ketjunpunontakurssille.
Tästä tuli nyt pitkänpitkä vuodatus, alun hiljaiselon vastineeksi, mutta parempi myöhään kuin ei silloinkaan. :wink:
mordja

Post by mordja » Sun Jan 16, 2011 0:01

Tyhmiä kyselin ja vastausten ehtona oli tänne kirjoittaminen, joten pakko kai ;-D

Olen 35-vuotias nuorekas ;-) mies pudasjärveltä, elellään "omassa" talossa vaimon kanssa kaitsien pientä rosvolaumaa (8-, 6-, 5- ja 3-v) sekä paria koiraa ja paria pupua. Ammattina tietokoneet ja niiden käyttäjien ylläpito. ;-)

Harrastustoimintoihin, mitä lasten- ja kodinhoidon ohella ehtii tehdä, kuuluu lenkkeilyä ja kevyttä kuntoilua (=aika kausittaista :-), lukemista, tatuointeja (niiden ottamista siis :-), mudaamista, mtg-pelit (jos vain ehtisi) ja öö...ei kai kummempia.

Pidän pienestä näpräämisestä, mutta kaikki siihen liittyvä unohtunut ja jäänyt matkan varrelle, kun kaverit lähti täältä peräkylästä pois, joten jotain olen jo kaivannut pitkän aikaa tekemiseksi.

Koruihin kiinnostus on kasvanut tässä vuoden mittaan, kiitos kaverin joka teki kuningasketjun itselleen. Kun ei tuota rahaa ole ostaa hienoja helyjä vaimolle, niin täytyy kai itsellä tehdä niitä. :-D Tai ainakin kokeilla!

Aloittelija olen siis joka asian suhteen tällä alalla, kiinnostus pääasiassa hopeaketjuihin, muutamia visioita päässä pyörii ja halu päästä toteuttamaan on kova. Työkalujen ostoa haikailen koko ajan ja kunhan vain tilin pohjalle jonkin verran jää, niin heti kyllä tilailen. Siihen asti pitänee teoriapohjaa kasvattaa ja siihen Helmetti ja Teidän hauskat keskustelut ovat olleet suurena apuna!

Ja nimmari nyt vain on jäänyt pyörimään minun mukana netissä, uskallan kuitenkin esittäytyä Samiksikin :-D
Muikku
Moderaattori

Post by Muikku » Sun Jan 16, 2011 0:07

Tervetuloa kaikki uudet! Ja mordja - David Eddings? :D
Laskevan taloussuhdanteen aikana on viisainta sijoittaa jalometalleihin. Myös puolijalo- ja jalokivet ovat järkevä sijoituskohde.
- Muikun talousvinkki, ihan merkonomipohjalta -
mordja

Post by mordja » Sun Jan 16, 2011 2:02

Bingo, sieltähän se :-) Fantasiafriikki kun oon, tosin en enää jaksa hirveästi eddingsiä lukea, mutta paaaaaaaaljon muita :-D
tinka
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by tinka » Sun Jan 16, 2011 16:17

HAA vain että Putikselta :D Kenties ainaki yläastetta kulettu kolome vuotta yhtämatkaa... Luokka oli mulla 7H, 8H ja 9H ja luokanvalavoja Juurikka :D

Muoks... terveisin
"Rieskaleipurin tytär" :wink:
Terhi

Post by Terhi » Mon Jan 17, 2011 2:43

Moi!
Täälä kirjottellee 24-vuotias avojalakane oululaine, joka on iha polijänä helemiin! :)
Olen ihastellut jo pitkän aikaa kaikkia helmiblogeja ja nyt löysin vielä tämän fooruminkin! Jotain tarvikkeita on jo kotiinkin hankittu ja pikkuisen testattu, joten tästä se lähtee ihan kunnolla käyntiin! :wink:

Muina harrastuksina koirat, koiranäyttelyt, sisustaminen, askartelu ja kaikenlainen näperrys ja piperrys; vähän ompelua, skräppäystä, tuunausta, remonttia jne. Tunnustaudun myös joulu- ja häähulluksi. Jälkimmäistä hulluutta saa onneksi toteuttaa suunnittelun muodossa vielä pari vuotta, kesäkuussa 2013 pitäisi astella alttarille miehen kanssa, joka urhoollisesti on sietänyt kaikkia hullutuksiani jo yli 7 vuotta :) Menossa mukana myös kotona asuvat 5 koiraa, sekä 3 gerbiiliä. Lisäksi mun vanhus, melkein 14-vuotias mummukoira, joka asuu mun vanhempien ja pikkuveljen luona.

Siinäpä varmaan ne tärkeimmät, nyt ei muuta kuin tutustumaan tarkemmin tänne foorumille. Tosi kiva, että on monen ikäistä porukkaa sekä miehiä ja naisia. :)
Kun kaikki menee päin mäntyä, paista pannukakku.
Utukainen
suunnittelee Balin-matkaa

Post by Utukainen » Mon Jan 17, 2011 3:30

No mutta tervetuloa kaikille uusille! Ja onpa kiva saaha tänne lissää oululaisia. :)

(Pssst, Mordja, MTG on mahtava harrastus!)
litsi
hamstraa hopeahelmiä

Post by litsi » Tue Jan 18, 2011 15:09

Hei kaikille.
Nyt pitää esittäytyä, ettei se enempää jää ja jää.
Olen joskus pari vuotta sitten lainannut kirjastosta kirjan jossa näytettiin todella hyvin kuinka tehdä kaikki silmukkajutut ym.
Katselin kirjaa aikani ja palautin kirjastoon. Sitten se hävisi kirjastosta taivaan tuuliin ? No se siitä. Unohdin tavallaan korujutut.
Viime äitienpäivänä tyttäreni osti minulle Korutaivas-kirjan ! En voi kyllä sanoin kuvata sitä intoa, joka siitä seurasi tehdä koruja. Melkein alkuaikoina yötäpäivää. Yksi hopeakoru-kurssikin tuli käytyä ja syksyllä menen uudelleen. Tilasin hurmiossa jo Making Jewellery-lehdenkin, jota saan melkein joka kerta pyytää lähettämään minulle uudelleen. En tiedä mihin se jumiutuu!
Itsenäisyyspäivänä pidin ensimmäiset korumyyjäiset, ja niitä jopa ostettiin.
Muita harrastuksia on lukeminen. Ai niin, se ikä on 56 v.
Jode

Post by Jode » Wed Jan 19, 2011 0:27

Helou :D täällä aikoja sitten artenomikultasepäksi valmistunut tyyppi, joka taisi just pari pv sitten innostua hommasta uudestaan ja kaivoi työkaluja vintiltä. Kultahommat on ollut vähissä muinaisen valmistumisen jälkeen. Kaikkea muuta on tullut tehtyä työksi, ja harrastuksetkin on painottuneet viime aikoina lähinnä puuvillalankapuolelle, mutta nyt väänsin ekan piinan, kun eilen kaivoin kultalangat esiin.
inkku
Moderaattori
Lasku: 18

Post by inkku » Wed Jan 19, 2011 8:53

Tervetuloa kaikki uudet. :)
Meissä jokaisessa asuu pieni harakka. ;)

:·:*¨¨*:·.·:*¨¨*:·:*¨¨*:·.·:*¨¨*:·:.·:*¨¨*:·:

http://ink-ku.vuodatus.net
faunatar

Post by faunatar » Fri Jan 21, 2011 8:33

Kiitos toivotuksista Inkku ja muut "konkarit" :wtg: Meitä uutukaisia on näköjään enemmänkin..siinä se nähdään, että koruharrastus vie ensin pikkusormen ja sitten koko käden jonka jälkeen molemmat kädet..rahoista puhumatttakaan :roll: Olikin ihana lukea tuo Terhin kommentti, että "pikkuisen tilailtua" ja :love: vähitelllen :D ai, että sillätavoinkin voi aloittaa helmeilemisen eikä niin että ensimmäisen viikon jälkeen kaikki laatikot pursuvat jos jonkinlaista helmeä ja lankaa :nod:
Mukavaa päivää kaikille uusiiel ja vanhoille helmeilijöille :ooh:
se hetki ennen aamun valoa
suden hetki
ja minun
-diesel-
Vauhtimamma

Post by Vauhtimamma » Fri Jan 21, 2011 21:07

Hei vaan kaikille! Vauhtimamma liittyy joukkoon. Olen 26 v kotiäiti. Perheeseen kuuluu mies ja 9 kk ikäinen tyttö sekä 4,5 v poika. Asustelen perheineni Lounais-Hämeessä. Harrastan vähän kaiken näköistä itsetekemistä. Neulonta, virkkaus ja ompelu luonnistuu sujuvasti. Jonkin verran askartelen. Harrastan myös nail artia ja rakennekynsien tekoa. Muita kiinnostuksen kohteita on koti&sisustus, leipominen&ruuanlaitto, muotiakin tulee seurattua ja karvaisia ystäviäkin rakastan valtavasti (niiden karvattomien ystävien lisäksi). Lapset ovat kovin lähellä sydäntä ja pehmeät perhearvot. Kestoilua, kantamista ja lapsentahtisuutta löytyy arjesta. Korujen näpertely kiinnostaa kovasti, joten ajattelin tänne tulla vinkkejä ja tietoa hakemaan.
Post Reply