ESITTÄYTYMISKETJU

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Ulrika
aloittelee siemenhelmillä
Oikea käyttäjä: Olen

Re: ESITTÄYTYMISKETJU

Post by Ulrika » Tue Jun 14, 2011 8:42

olenkohan minä muistanut esittäytyä :oops:
jos olen, niin nyt sitten uusiksi :lol:
olen 40+ korujen tekemiseen hurahtanut kotiäiti.
Elän ruuhkavuosia, tyttöni ovat 4 ja 5 vuotiaita ja äidin mukana innostuneet
tekemään koruja. Koruilu on minulle "terapiaa", hetki jolloin saa näpertää ja luoda jotain uutta ja näkyvää.
Pidän myös muistakin käsitöistä, mutta aikaa tuntuu olevan vähän.

Olen käynyt täällä foorumilla aina välillä kurkkimassa, mutten ole tohtinut oikein kirjoitella. Yritän tässä parantaa tapani!
Mutta nyt on vähintäänkin korkea aika kiittää teitä erittäin hyvistä neuvoista ja vinkeistä, joita täältä olen saanut.
Omaa blogianikin olen pitänyt=harjoitellut. Siellä höpöttelen lähinnä yksikseni :lol:
tervetuloa kurkkaamaan http://byulrika.blogspot.com/
melli

Post by melli » Sun Jun 26, 2011 11:01

Heipat vaan kaikille!
Esittäydyn nyt sitten minäkin. Olen Inkeri, senioriporukkaan kuuluva iältäni eli 60v. Koruharrastukseen lähdin mukaan työkaverin innoittamana. Koruissa pidän aidoista kivistä, hopeakoruista enemmän kuin kulta-.
Muina harrasteina minulla on esim. sienestys, lenkkeily, lukeminen ja uinti, avantouinti on sitä parhautta.
Asun täällä etelä-savossa pienessä taajamassa,jossa ympärillä upeaa luontoa kaikkine pienine ihmeineen.. Aurinkoista kesää kaikille helmettiläisille!
PiiaMaria
Swarovski-kuumeessa

Post by PiiaMaria » Sun Jun 26, 2011 14:23

Esittäydyn minäkin sitten, kun oon jo viestejäkin kirjotellut tonne galleriaan... :)

Eli olen vähän päälle kolmekymppinen aloitteleva harrastelija. :lol: Mulla on jo pitkään ollut ajatuksena että haluaisin alkaa harjoitella korujen tekemistä, joskus aiemmin ostin jopa jo jonkun verran tarvikkeitakin mutta silloin homma jäi. Nyt aloittelen tätä harrastusta uudemman kerran, tällä kertaa jo vähän pitemmälle päässeenä. Alussa olen harjoitellut vaijerikorujen kanssa, mutta ajatuksena olisi oppia tekemään koruja myös eri metalleista. Eniten tykkään hopeasta ja haluaisin oppia tekemään juotoksia ja ketjuja ja riipuksia ja vaikka mitä! :lol: Kovasti oon alan kirjallisuutta viime aikoina kirjastosta hamstrannut ja tätä palstaa lukenut, ja tällä hetkellä on tekeillä lista siitä mitä kaikkea vielä tarttisi, että pääsisi alkuun ja harjottelemaan esim. noita hopeatöitä.

Päiväni vietän yrittäjänä kauneudenhoitoalalla, ja meidän perheeseen kuuluu mieheni lisäksi meidän oma "vauva" Miina-lapinkoira. Korujen näpertely on sitten iltojen/viikonloppujen juttuja. :D
Meke

Post by Meke » Mon Jun 27, 2011 0:16

Hej, olen +40-v helmiin pahasti hurahtanut sivutoiminen koruilija nimeltään Meke, jolla intoa ja ideoita riittää vielä enemmän kuin tietoa tai taitoa, mutta tekemällä kehittyy - toivottavasti. Kiinnostukseni helmiin kasvoi korukiviharrastuksen myötä. Keräilykivien etsiminen ja tunnistaminen - joskus myös niiden shoppailu ovat olleet kuvioissa pidempään, helmityöt vain noin vuoden verran.

Tulin katselemaan mitä täältä löytyy. Minulta löytyy pienoinen blogi ja vieläkin pienempi nettikauppa, paljon sukulaisia, jotka on kyllästetty koruilla sekä yksi aikuiseksi kasvatettu poika. Elämääni ja etenkin koruilua rahoitan ammattiautoilijana raskaan kaluston parissa.

Lähitulevaisuuteen kuuluu toivottavasti isompi asunto; helmet kun vie tilaa ja ehkä se nykyinyn mieskin haluaa jossain vaiheessa vakiintua saman katon alle...
-Tarzzani-
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Post by -Tarzzani- » Mon Jun 27, 2011 12:25

anuliina wrote:Hei vaan Kaikille!
Olen lueskellut tosi,tosi monesti tätä esittäytymisfoorumia ja miettinyt joko nyt olisi tullut rohkeutta esittäytyä itsekin täällä ketjussa.
Tämä ketju näyttäisi olevan nuoria ja täti ikäisiä suurin osa porukasta,mutta nyt taitaa tulla ennätys kun mummukka tulee joukkoon mukaan.
Olen siis 58vuotias saisauseläkkeellä oleva erikoissairaanhoitaja .Kolmen aikuisen lapsen ja yhden "vanhan" miehen vaimo ollut 34v ja yhden iki ihanan Roopen 1v 2kk mummo.
Sain "syntymäpäivälahjaksi" Sydäninfarktin , aivoinfarktin ja vasen puoli halvaantui.Loppui työnteko ja melkein elämäkin.Kasvot vinossa, liikkuminen sitä sun tätä,mieliala mitä?? Alkoi hidas toipuminen . Onneksi oli lapset ja tuo ukkeli .Perhe "potki" eteenpäin isoilla kengillä.Rakkain harrastukseni neulepuseroiden ja villatakkien neulominen on taaksejäänyttä elämää.Ymmärrän kyllä ohjeen ,mutta en osaa toteuttaa kuvioita oikein, ovat kaikki kallellaan vasemmalle. Uusia harrastuksia siis piti alkaa kehitellä. Ensin löytyi kivet ja niiden hionta korukiviksi sitä seurasi hopeatyöt , juottamiset, ketjut ja kaikki mahdollinen.Nyt olen tosi onnellinen saan kävellä omilla jaloilla linkuttaen ,mutta väliäkö hällä,kädet toimii suht mukavasti.
MINÄHÄN ELÄN.
Kaikkea hyvää kaikille ihanille ihmisille täälläfoorumilla
Anuliina :ooh:

Hei! Tervetuloa foorumille niinkuin muutkin uudet helmihöperöt.
Itse sairastuin aivoinfarktiin 31.3. jos haluat vertaistukea, niin laitahan vaikka yksäriä. "Ihanaa" löytää toinen toispuoleinen :wtg: Tsemppiä sinulle kuntoutumiseen ja paljon halauksia! :ooh:
Nimril
korukivikasan keskellä

Post by Nimril » Sat Jul 09, 2011 21:10

Hei!
Olen 36-vuotias kahden lapsen äiti Tampereen seudulta. Olen ihaillut muiden helmitöitä jo vuosia helmiblogeista ja haaveillut itsekin joskus kokeilevani. Tampereen Kädentaidot-messuilla viime vuonna sitten uskaltauduin ostamaan nahkanauhaa ja lamppuhelmiä tehdäkseni ensimmäisen oman koruni (tai niin silloin vielä luulin). Tuon jälkeen on tullut tehtyä jo aika paljon kaikenlaista. Ja muistettua että ensimmäiset omat korvakoruni olen tehnyt jos joskus aikoja sitten kouluaikana. Ostin silloin jostain oululaisesta askarteluliikeestä (se oli siinä Hallituskadulla) helmiä, korvakoruaihioita ja korvakorukoukkuja.
Mieluiten siis teen korvakoruja, lähinnä siksi että ne ovat ainoita koruja mitä käytän joka päivä. Tekniikoista olen ehtinyt kokeilla jo nahkanauhan somimista, vaijeria, siemenhelmitöitä, joustonauhaa ja (hopea)langan taivuttelua. Ainakin. Ja siis tähän mennessä olen pääsääntöisesti käyttänyt vain hopeoituja osia, en hopeisia. Nyt kuitenkin sain Thuja Designista tilaamani vuorikristallit ja niitä pitäisi alkaa hopeaan väkertämään. Haluan nimittäin tehdä näille :love: ostamilleni korvakoruille sopivan kaulakorun.
Yritin jo jokin aika sitten laittaa bloginkin pystyyn mutten ole saanut sitä päiviteltyä vaikka koruja on syntynytkin. :roll: Nyt sitten yritän miettiä josko jatkaisin sitä uudella innolla vai postailisinko mieluummin kuvia tänne Helmetin Galleriaan. Vielä en ole osannut päättää puoleen enkä toiseen. :oops:
Koruilun lisäksi harrastan myös käsitöitä, virkkausta ja kirjontaa; uusimpana käsityöalana neulonta kun mistään ei tunnu saavan kunnollisia villalapasia lapsille. Näiden lisäksi yritän löytää aikaa myös tietokone- ja konsolipeleille, lukemiselle, taijille, sudokuille, siluettiristikoille, ristisanatehtäville, matkustamiselle, ruoanlaitolle, leivonnalle, puutarhanhoidolle, elokuville, teatterille, klassisen musiikin konserteille, oopperalle,... Kaikille lienee selvää :lol: että kaikkea ei tosiaankaan ehdi harrastaa koko ajan. Tällä hetkellä yritän siis löytää aikaa noista lähinnä muutamalle ensimmäiselle ja loput saavat odottaa kunhan lapset ovat isompia (nyt 2- ja 5-vuotiaat).
Live and let live.
Katja
lasihelmien lumoissa

Post by Katja » Tue Jul 19, 2011 22:07

Haa, tunnukseni foorumille toimii vielä! Vähän aikaa kesti ennen kuin tajusin olevani täällä omalla nimelläni. Modet, saako nickin muutettua? Olisin mielelläni täälläkin Liiolii. Olipa huvittavaa lukea tämän ketjun alusta oma esittely 6 vuoden takaa. Uusi ammatti hommattu sen jälkeen, mutta en tiedä vieläkään onko se sittenkään oikea minulle. Helmihulluudesta oli taukoa, nyt on 3 (!) helmitilausta tulossa ja pääsen taas korujen pariin. Katsotaan aktivoidunko foorumilla. Korujen vuoteen olisi kiva osallistua - tuleeko heinäkuulle vielä oma bingoruudukko?
Kalottikuupatar
suunnittelee Balin-matkaa

Post by Kalottikuupatar » Sat Jul 30, 2011 17:11

Hmm, liekö korrektia esittäytyä virallisesti kun tuli ostosten merkeissä rekisteröidyttyäkin :D

Muutaman vuoden ideoita hautonut, edelleen aloitteleva helmihöynähtänyt siis esittäytyy. Kokoelmat kasvaa kiitettävää tahtia, hilloaminen on jo hyvässä vauhdissa vaikka tuotoksiakin pyrkii syntymään ja yritän päästä "vaikeista" helmistä eroon pakottamalla ne jonkinlaiseen korumuotoon. Satunnaisesti yllättävän kiitettävällä menestyksellä vaikka itse kehunkin.

Elämä juoksee eteenpäin kahden pikkutaaperon kanssa ja välillä jo vähän pahasti mulkoilevan miehen (sekä kantaaottamattomien kissan ja koiran) kera jolle en suurin surminkaan uskalla myöntää että taas tuli heitettyä toistakymmentä euroa tätä kautta löytyneeseen kristallipoistomyyntiin, että kiitti vaan varastojen vähentäjät :D

Tähän saakka olen tyytynyt ihastelemaan toisten, täälläkin aktiivisesti pyörivien bloggaajien tuotoksia ja imemään vaikutteita. No tosi ylläri mitä kautta tämäkin foorumi löytyi :huh:
Tavallaan kiinnostaisi kovasti pistää blogia itsekin pystyyn, mutta toisaalta luulen mielenkiinnon päivittelyyn varsinkaan kuvien osalta jäävän niin vähäiseksi että kenties joskus myöhemmin. Tänne postaa porukat kuvia? Ehkä itsekin uskaltaudun ylpeimmistä tuotoksistani joskus todisteita laittamaan. Missiona on alkuun pyrkiä kuvaamaan yksi ylpeyskoru ja laittamaan se avattareksi. Että jos tässä vuoden sisään..
Kimallus
hamstraa hopeahelmiä

Post by Kimallus » Tue Aug 02, 2011 11:33

Hei,

jos nyt jo esittäytyis, vaikka rekisteröitynyt olen jo muutamia viikkoja takaperin. Aina kun ei tahdo saada aikaiseksi kaikkea...

Olen 29-vuotias naisihminen Pohojammaalta ja hurahtanut täysin koruiluun vajaa vuosi sitten. Lähinnä sydäntä on makeanvedenhelmet ja kivihelmet, mutta kaikki käy, kaikki käy :D !! Innolla oon seurannu tätä foorumia jonkin aikaa ja totesin, että meikäläiselle aivan oikea paikka. Bloginki pistin pystyyn vajaa kuukausi sitten . Se on tosin vielä täysin vaiheessa niin ulkonäöltään ku muutenki, mutta pikkuhiljaa ku oppii lisää niin siitäki saa enemmän ja enemmän omannäköisen. Sama koskee myös näitä sivuja: pikkuhiljaa sisäistetään lisää :D

Mitäs sitä viä puuttuis? No ehkä täs tärkeimmät.

Päivi

Ps. Ja kaikki muuki käsillä tekeminen on lähellä syräntä. Tosin helmiä syntyy "terapeuttisessa" muodossa ahkerammin.
kastehelmikoru

Post by kastehelmikoru » Sun Aug 14, 2011 16:15

En ole vielä ehtinyt esitäytyä, vaikka rekisteröidyin jo jokin aika sitten. Olen aloitteleva koruilija, täysin hurahtanut helmiin ja koruiluun. Haaveena minulla on oppia paljon lisää. Ideoita olisi, ajasta vaan tahtoo olla pulaa, kiireisenä pitää ihana pieni poika 11 kk. Blogin aloitin tänä kesänä: http://kastehelmikoru.blogspot.com ja korujen teon viime kesänä, kun innostuin tekemään virkattuja koruja. Käsitöitä, kuten neulomista olen harrastanut lapsesta asti.
weela

Post by weela » Fri Aug 19, 2011 8:42

Minusta tuntuu, etten ole koskaan muistanut virallisesti esittäytyä, joten:

Hei,

Olen 26-vuotias korutaiteilija ja minulla on ollut oma korualan yritys Designhuone 23-vuotiaasta lähtien. Olen erikoistunut aitoihin helmiin sekä korutaiteeseen. Opetan sekä työhuoneellani Helsingin Kalliossa, että Espoon, Vantaan ja Lahden työ- ja kansanopistoissa. Parasta opettamisessa ovat aina niin iloiset ja innokkaat oppilaat - palaan töistä aina kotiin iloisena ja voimautuneena! Avaan ystäväni kanssa uuden helmien erikoismyymälän verkkoon nimeltä Hendersonin Helmi syksyllä 2011. Olemme erikoistuneet aitoihin helmiin ja käsintehtyihin lasihelmiin.

Korutaiteen puolelta viimeisimmät teokseni ovat olleet ruoka-aineista tehtyjä yhdenillan koruja. http://liisatervinen.com/?p=205 :D

Image

Lisäksi viimeistelen opintojani Aalto-yliopiston taideteollisessa korkeakoulussa.

Liisa Maria
http://www.designhuone.net/
mikael0k

Post by mikael0k » Fri Aug 19, 2011 10:11

Tervetuloa vaan kaikki uudet mukaan!
weela wrote:.... Olen erikoistunut aitoihin helmiin sekä korutaiteeseen. ... Avaan ystäväni kanssa uuden helmien erikoismyymälän verkkoon nimeltä Hendersonin Helmi syksyllä 2011. Olemme erikoistuneet aitoihin helmiin.....
Weela..odotan innolla näkeväni aitoja helmiä..niitä kun ei juurikaan ole Suomen markkinoilla ollut tarjolla vuosikymmeniin...liekö kallis hintataso ollut esteenä..Toivottavasti aidoille helmillenne löytyy asiakaskuntaa. :wtg:
weela

Post by weela » Fri Aug 19, 2011 10:18

weela wrote:Toivottavasti aidoille helmillenne löytyy asiakaskuntaa.
Hei mikaelOk!

Myymme ammatinharjoittajille, kuten kultasepille kysynnän mukaan myös muita kuin viljeltyjä makeanveden helmiä. Kuluttajille pääasiassa makeanveden helmiä :)
Last edited by weela on Fri Aug 19, 2011 11:05, edited 1 time in total.
mikael0k

Post by mikael0k » Fri Aug 19, 2011 10:47

Mahtava juttu että olette löytäneet lähteen mistä hankkia aitoja helmiä..niitä kun ei tosiaankaan ole ollut juurikaan saatavilla kuin antiikkikoruissa ja huutokaupoista. Tiedä vaikka tästä lähtisi uusi aitojen helmien nousu. Onnea yritykselle.

EDIT: Saatanpa jopa itsekkin innostua hankkimaan moisen..silloin n 10 vuotta sitten kun lopetin aktiivisen kultaseppäilyn olisin moisen halunnut kokoelmiini hankkia, mutta ei vaan löytynyt... pari asiakastakin sellaista haikaili. Pittääpä seurailla tilannetta kun saatte helmikaupan auki, millaisia helmiä olis tarjolla :wtg:
rondelli

Post by rondelli » Sat Aug 27, 2011 1:23

Hei
Vihdoinkin tänne asti pääsen esittäytymään ja kirjautumaan. Tätä foorumia olen lukenut monesti ja tosi hyviä ja käytännöllisiä vinkkejä saanut kaikenlaiseen koruiluun.
On tämä aivan mahtava foorumi, kiitos ylläpidolle.
Olen korujen teosta kiinnostunut ja jonkin aikaa jo niitä itsekin valmistanut. Lapset on jo isoja, joten jotain kivaa pitää itsellekin saada tehtyä.
Voi olla, että jossain vaiheessa laitan
myös myyntiin sellaista, jota on tullut itselle liikaa hamstrattua.

Mutta voiko sitä ikinä naisella olla helmiä liikaa :wink:
Post Reply