ESITTÄYTYMISKETJU

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Asta
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Taas täällä...

Post by Asta » Wed May 09, 2007 23:28

...kun en muista, esittäydyinkö oikealla foorumilla. Noh, olen 42-vuotias entinen lehtimies, kääntäjä, prosessinkehittäjä ja projektipäällikkö, joka on löytänyt uuden elämän - kirjaimellisesti - kivistä ja Italiasta. Muutimme Italiasta Suomeen heinäkuun lopussa, ja laitoimme italialais-ranskalaisen poikamme Kiimingin yläasteelle kieliummikkona. Siinäpä sitä on päivälle hommaa, kun luotsaamme poikaa eteenpäin opin tiellä ja viemme Luxoniaa eteenpäin.

Luxonia on sydänlapseni. Se sai alkunsa haaveesta viedä spektroliittia ulkomaille. Sitä aikamme teimmekin (vieläkin on rippeet kivistä nettikaupassa), kunnes tuli eteen se hirveä tilanne, jota kuvasin täällä toisessa ketjussa. Silloin muuttui Luxonian suunta ja sydänlapsi otti ison askeleen eteenpäin. Nyt tavoitteemme on tarjota suomalaisille koruhelmiä kohtuuhintaan, ettei kenenkään tarvitse kokea samaa häpeää, minkä itse koin Oulun tullissa.

Olen kirjoittanut myös muutaman kirjan, mutta vain yksi on saatavilla ja sekin vain nettiversiona. Se löytyy täältä: http://www.luxonia.com/InkeriJaRinkelienkeli.html
Lähetin vain tämän lastenkirjan kustantajalle, jolta tuli vastaus, että jos sen enkelin ottaa pois, kirja on ihan hyvä.

En suostunut ottamaan enkeliä pois.

Nyt päivät menevät Luxonian rakentamisessa ja pojan koulussa. Aikaisemmin tein koruja, maalasin tauluja ja meditoin kolme kertaa päivässä. Nyt pakkaan tilauksia, lisään tuotteita Luxoniaan ja tenttaan poikaa suomenkielessä. Aika aikaa kutakin.

Tässäpä oli melkoinen briefing. Oli mukava löytää tämä foorumi ja aina kun tänne tulee, tulee hyvä olo. Kiitos kaikille jäsenille sekä erityisesti tämän foorumin perustajalle ja valvojille. Tänne on mukava tulla - täällä on hyvä henki!

Lämpimin terveisin,
Asta
"To see a world in a grain of sand
and heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
and eternity in an hour."
William Blake
Thuja Design

Post by Thuja Design » Wed May 09, 2007 23:53

Tervetuloa vaan Asta ja firmasi! Täältä Helmetin kautta minäkin sen löysin, nimimerkillä tänään Luxoniasta tilanneena.
Eowyn
Ylläpito
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Eowyn » Thu May 10, 2007 0:34

Tervetuloa Asta ja muut uudet esittäytyjät! o/ Ihanaa, kun foorumille tulee jatkuvasti lisää kivoja ihmisiä! :nod:
"I never get involved with my own life. It's too much trouble."
(Michael Garibaldi, Babylon 5)
minikisu
aloittelee siemenhelmillä

mini vaan moi

Post by minikisu » Thu May 10, 2007 1:58

Hei kaikille...

Minun nimeni on Heidi ja Olen helmihullu... :D
Asun Tampereella isäni ja kahden kissan kanssa. Perheeseen kuuluu myös äiti ja isapuoli sekä pikkuveljeni Antti ja pikkusiskoni Johanna, he asuvat vajaan kilometrin päässä meistä omakotitalossa. Sitten kihlattuni Harri asuu tukiasunnossa tuossa lähellä.

Mutta se perheestäni :wtg:

Löysin helmet vähän aikaa sitten netistä ja olin myyty. Tiesin että tämä on juttu!

Iso apu on ollut tämä palsta ja sen ihmiset....
Ei tullut ajatusta että on ihan yksin. :)

Minä rakastan vaaleanpunaista kaikkea söpöä. Romanttiikka on yksi osa minua.

Mutta pidemmittä puheitta.... Tömmöinen neitonen on sekaanne eksynyt :nod:
Elämä on rankkaa, onneksi minulla on sinut.
patina

Post by patina » Thu May 10, 2007 16:31

Tervetuloa Asta ja Minikisu helmihullujen pariin, minunkin puolesta! :)
Maasta se pienikin ponnistaa...
Asta

Kiitoksia!

Post by Asta » Fri May 11, 2007 22:55

Kiitoksia tervetulotoivotuksista! Tämä on upea foorumi niin monella tavalla: ihania ihmisiä, valtavasti tietoa, yhteistyöhenkeä! Helmiin hurahtaneen unelma!

Jokaiselle helmettiläiselle sydämellinen hymy,
Asta
:D
"To see a world in a grain of sand
and heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
and eternity in an hour."
William Blake
Liina

Tervehdys

Post by Liina » Sun May 13, 2007 0:33

Yötä kaikille!

Ehkä mäkin nyt uskallan esittäytyä, kun monet muutkin on...

Olen tällainen pieni 24-vuotias opiskelijatyttö Turusta. Ens vuonna pitäis valmistua oikeustradenomiksi. Sitä odotellessa sitten...

Perheeseen kuuluu yksi ihana paloavomies neljän vuoden takaa, vanhemmat ja pikkuveli.

Käsitöihin olen hurahtanut tässä parin viime vuoden aikana. Sitä ennen sana sai vilunväreitä selkään. Lähinnä kai muistot yläasteen kässäntunneilta... :hui: Ompelulla ensin aloitin ja sitten tuli vajaa vuosi sitten kuvaan helmet. En kyllä enää muista mistä ne oikein löysin, mutta sillä tiellä ollaan. Lahjoiksi olen koruja tehnyt ja kivaa on ollu. Vielä tuo oma mielikuvitus ei toimi, että osais omia malleja suunnitella ja tehdä. Täytyy olla ohjeita. Sama on leipomisessa ja ompelemisessa...

Tekis kauheesti mieli ostella lisää helmiä ja käyn aina välillä HelmiQ:n sivuilla kuolaamassa. Köyhällä opiskelijalla, joka ei vieläkään ole saanut kesätöitä, kun ei ole varaa oikeen mihinkään ylimääräiseen :'( .

Nyt on vuodatettu tarpeeksi tälle yölle. Euroviisut on tossa vielä pausella ja taidan palata niiden pariin...

Tällaista tällä kertaa. Helmeilevää kesänalkua kaikille!
Helmisusi

Post by Helmisusi » Mon May 21, 2007 23:20

Heippa kaikille helmiin hurahtaneille!
Ehkäpä minunkin on syytä hiukan kertoa itsestäni, kun kerran muutkin. :)

Olen viittäkymppiä lähestyvä "rouvashenkilö" Aurasta, Turun kupeelta, jonne olen muutaman mutkan kautta päätynyt. Syntyisin ihan Varsinais-Suomesta kyllä. Nykyisin teen (taas) kanslistin hommia, kun jouduin luopumaan atk-järjestelmäasiantuntijan töistä selkävaivojen ja burnoutin takia.

Helmiin hurahdin noin vuosi sitten Petrean kuntoutustutkimuskeskuksessa, kun kävin siellä ollessa vilkaisemassa koruntekopiiriä. Joukkoon en mahtunut, mutta ajatus jäi itämään. :D

Helmikursseja en ole käynyt, nettihän on ehtymätön koulutuksen ja ideoiden runsaudensarvi. Tällä hetkellä teen lähinnä siemenhelmikoruja Varvaran mallien mukaan (ja vähän muidenkin), mutta jigi on jo ostettuna. Aikaa ei vaan tahdo riittää kaikkeen, kun on mies, koira (kohta kaksi koiraa), päivätyö ja muitakin harrastuksia (käsityöt, geokätkentä, radioamatöörihommat, puutarhanhoito, tractor pulling - ei, ei mulla ole omaa traktoria sentään - ja tietokoneet ja ties vaikka mitä).
Eowyn
Ylläpito
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Eowyn » Tue May 22, 2007 9:09

Tervetuloa taas uusille kasvoille!

Helmisusi, minäkin harrastan avokin kanssa geokätkentää! :D
"I never get involved with my own life. It's too much trouble."
(Michael Garibaldi, Babylon 5)
Pinjuska
suunnittelee Balin-matkaa

Post by Pinjuska » Tue May 22, 2007 9:33

Anteeksi OT, vaan tyhmän on nyt pakko kysyä mitä ihmettä on geokätkentä :?:
Helmisusi

Post by Helmisusi » Tue May 22, 2007 9:50

Katsopa vaikka http://fi.wikipedia.org/wiki/Geok%C3%A4tk%C3%B6
Se on vähän samanlaista hurahtamista kuin nämä helmetkin. Sitä joko inhoaa tai siihen jää koukkuun. Mulle se ainakin on tapa saada tämä laiska ja lihava sohvaperunanörtin kroppa liikkeelle luontoon. :D
Helmipöllö

Post by Helmipöllö » Tue May 22, 2007 18:51

...se on hauskaa että muitakin vähän vanhempia on löytänyt tuon!
Sitäpaitsi siinäkin saa käyttää mielikuvitusta, jotkut vihjeet ovat ihania arvoituksia, runoja yms. ja kätköt paikallisia nähtävyyksiä tai liittyvät historiaan ja tarinoihin !
Suosittelen! :lol:
...parempi yksi ruuvi löysällä kuin kymmenen liian tiukalla...
Lauranen

Post by Lauranen » Tue May 22, 2007 23:29

Nyt olisi varmaan aika minunkin esittäytyä, onhan täällä tullut pyörittyä jo jokunen kuukausi :D

Olen melkein kolmekymppinen neiti-ihminen Lempäälästä. (Tää on se paikka missä on se hiano ideaparkki...ja varmaan kohta sen paikalla pohjoismaiden suurin sisäautorata tai kirppis...ai minäkö muka pessimisti?)
Asun avoliitossa tuollaisen ison, hassun ja karvaisen sedän kanssa, muita perheenjäseniä ei löydy.

Helmiharrastukseni alkoi joskus viimevuoden loppupuolella, jolloin tilasin ensimmäisen helmitilaukseni ja ryöväsin kaikki askartelukaupat tyhjäksi siemenhelmistä.. :roll:

Koulutukseltani olen lähihoitaja/tietoliikenneinsinööri. Työpaikkoja on kokeiltu jos jonkinlaisia, mutta nyt pitkäaikainen haaveeni on toteutunut, ja olen yksityisyrittäjä. Mikä parasta, saan vielä tehdä sitä, mistä pidän kaikista eniten, eli hypistellä helmiä! :D Juuri nyt en sitten mitään muuta oikein ehdi tehdäkään, joten korujen tekeminen saa odottaa hetken aikaa. Se ei kylläkään estä hamstraamasta lisää tarvikkeita omaan käyttöön aina tilaisuuden tullen... :whistle:

Muita harrastuksia korupuuhailujen lisäksi on ainakin mökillä touhuaminen sekä lukeminen.

Tässäpä tämä lyhykäisyydessään, eiköhän ne tärkeimmät tiedot ole nyt saatettu päivänvaloon :D
Helmipöllö

Post by Helmipöllö » Wed May 23, 2007 7:08

Haha...sinullakin on aikamoinen haarukka tuosta lähihoitajasta - insinöörinkautta helmiin...ihanaa! :lol:
...parempi yksi ruuvi löysällä kuin kymmenen liian tiukalla...
miisuli

Päivää vaan kaikille

Post by miisuli » Thu May 24, 2007 11:01

Olen 41-vuotias ja kaikenlaisiin käsitöihin helposti hurahtava konttorirotta. Viimeisin villitys siis helmityöt. Olen todellakin aivan aloittelija ja muutaman helminauhan vasta tehnyt, mutta kivalta tuntuu ja nälkä kasvaa syödessä.
Perheeseen kuuluvat lapset 18- ja 16-vuotiaat, mies sekä kääpiökani.
Blogi on suunnitteilla ja alustavasti toimiva, mutta eipä vaan ole aika riittänyt sen ylläpitämiseen ja päivittämiseen :oops:
Post Reply