ESITTÄYTYMISKETJU

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

SummerRose
suunnittelee Balin-matkaa
Lasku: 5

Post by SummerRose » Fri Jun 29, 2007 10:17

Tervetuloa kaikille uusille jäsenille!
pampuliina
korukivikasan keskellä

Jospa minäkin

Post by pampuliina » Mon Jul 02, 2007 21:27

Eli esittäytymistä..
Minä olen 34vuotias äippä Espoosta.
Lapsia löytyy 3kipaletta 15v, 4 ja 2v5kk, toki mieskin löytyy

Olen töissä sairaalassa ja harrastelen vaihtelevalla menestyksellä mitä milloinkin.
Olen oikea tuuliviiri sen asian suhteen :oops:
Jonkin verran olen omellut, tehnyt kortteja, rakennekynsiä, myös kosmetologin opiskelut aloitin viime joulukuussa.

Ja nyt siis hurahdin helmiin ja koruihin muutenkin :D
Itse asiassa "eksyin" yhteen blogiin jossa näin kauniin kaulakorun ja rupesin kurkkimaan muidenkin korublogeja ja siitä se innostus alkoi 3 päivää sitten :jippii: ja sitten kun törmäsin vielä tähän sivustoon, olin mennyttä!

Kävin tänään Sinellissä ja hain jotain pientä millä pääsisin alkuun, ennen kuin tulee lomarahat ja pääsen nettikauppojen kimppuun!

No tänään väsäsin ekat koruni ja blogissa pitäisi olle kuvat.
Polgara
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by Polgara » Thu Jul 05, 2007 10:45

Iloisesti tervetuloa helmettiin! :D Hienoja ovat ekat korusi!
Helmet ovat kaikkeus...
anzu

Post by anzu » Sun Jul 08, 2007 14:14

katjuska wrote:Helou!
Olen hopea-alan artesaaniopiskelija, ikää jo 27-v. Mutta teen lähinnä hopeasta ym. metallista koruja. Tänne päädyin googlen kautta, neulenukkua etsimällä.
Miksei mulle kukaan oo aikasemmin kertonu tälläsestä forumista.. :?
Päivitetääpä tätäki, ku on noin kuiva esittely ollu :)

Siis
Nimi: Katja tai siis anzu ;)

Ikä: 28

Asuinpaikka: Kesäisin, vloppusin talvisin Haukipudas ja viikot talvella Toholampi :)

Harrastukset: Helmet (ylläri), korut (ylläri), F-luokan ralliautossa kartturointi, rallisprint kisojen ratatuomarointi, autourheilu kisoissa käyminen katsojana (jokkis, rallisprint ja ralli lähinnä.), Toyotat (tuunaus ja viritys), ym. säheltäminen. :)

Luonne vaihtelee sekopäästä - rauhallisuuteen, poikakaverin mielestä sähköjänis. :D

Helmeilyt oon alottanu eka kerran joskus 90-luvulla ja siitä homma aina karttunut eteenpäin. :)

Kuvaa minusta ja koruista löytyy allerkirjoituksestani :)
-anzu
tilkkuliini
lasihelmien lumoissa

Post by tilkkuliini » Mon Jul 09, 2007 6:06

Hei vaan hei kaikille!

Ajattelin tässä nyt suorittaa pikaisen esittäytymisen ennen kuin työvuoro loppuu.

Turkulainen olen joo ja samaisessa paikassa töissä kuin kikka ja nunnulikin. Taidan oikeastaan syyttää nunnulia hairahduksestani. En oikein osaa sanoa mikä sai minut hurahtamaan helmiin, halvat helmet, jotka sain käsiini vai nunnulin luomukset, jotka näin.

Päätoimisesti opiskelen restonomiksi, ainakin yritän kovasti. Taloudessa asuu (ainakin luulen niin) herra kämppäkaveri ja herra monne monsteri, joka paremmin tunnetaan kissana.

Minulla taitaa olla aika erilainen maku kuin teillä enemmistöllä. En nyt halua yleistää, olen vain ollut tekevinäni tällaisen havainnon. Minä nimittäin olen hurahtanut kaikenlaisiin muovihelmiin ja kullanväriä en voisi kuvitellakaan laittavani koruihini. Toistaiseksi näpertelen koruja ihan vain omaksi ilokseni, en edes koruja pahemmin itse käytä. Selvää hulluutta siis =)

Varsinaisen työni ohella hoidan siskon tyttöä, joka täytti juhannuksena vuoden. Ne rahat mitä helmeilystä jää, tulee kulutettua shoppailemalla kummitytölle kaikkea kivaa. Kaiken ylijäävän vapaa-ajan (mikä on käytännössä mitätön) käytän kesämökin kunnostukseen. Varsinainen työ on siitä kätevä, että yöt voi väsätä koruja, muuten kun sitä aikaa ei helmeilyyn oikein löydy.
Kun ite tekee, saa sellasen ku tulee
Nunnuli

Post by Nunnuli » Mon Jul 09, 2007 11:15

Kohta koko sairaala rakentaa helmiä.. tehdään helmikoristeellisia lonkkaniveliä, tikkeihin ympätään mukaan aina yksi brioletti ja sen sellaista. Heh.. minä olen syytön :enkeli:
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Miimuska
löytänyt aidot helmet

Post by Miimuska » Tue Jul 17, 2007 9:22

Jospa lopultakin laittaisin tämän esittelyn itsestäni. Olen 48-vuotias joensuulainen. Uusioperheeseeni kuulu mies, 26-, 24- ja 16-vuotiaat tytöt, 13-vuotias poika ja meidän vauva 3-vuotias kleinspitz Jusu.
Koulutukseltani olen kudonnan kotiteollisuusohjaaja (nykyään olisi hienommin artenomi), mutta ammatiltani olen tällä hetkellä järjestelmävastaava.
Helmeilyn aloitin tuossa vapun tietämillä ja kiitos siitä kuulu hyvin pitkälle tälle foorumille, teidän aivan ihastuttavat korut ja jutut jättivät minut koukkuun. Seurailen foorumia melkein päivittäin, vaikka en osallistukaan keskusteluihin aktiivisesti.
Harrastuksiin kuuluu kaikenlainen käsityöhön liittyvä, tosin nyt ei kerkeä kuin helmeilemään....
Eowyn
Ylläpito
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Eowyn » Tue Jul 17, 2007 11:31

Tämä hulluus on todella tarttuvaa sorttia ;) Tervetuloa mukaan!
"I never get involved with my own life. It's too much trouble."
(Michael Garibaldi, Babylon 5)
annie
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by annie » Fri Jul 20, 2007 23:38

hei vaan

taidampa minäkin esittäytyä kun olen salaa jo vähän aikaa käynyt lueskelemassa vinkkejä palstalta.

olen 24 vuotias tyttönen. valmistuin vuonna 2002 artesaaniksi korualalta. tämän jälkeen en ole koruja valmistanut, kiitoksia "ammattitaitoisen" ja "kannustavan" opetuksen. joskus loppukeväästä eksyin kuitenkin jollekkin korublogille ja innostuin uudelleen.. aloittelin väsäämään yksinkertaisia korvakoruja varastoistani löytyvistä materiaaleista.. muutaman välivuoden jälkeen työn laatu on vielä sitä etten juurikaan kehtaa mainostaa alan koulutustani, mutta innostusta ja ideoita on sitäkin enemmän.

tällä hetkellä harkitsen helmikokoelmani täydentämistä jostain ihanasta verkkokaupasta. pahoin pelkään että tälläkertaa innostukseni ei laannukkaan :D
Tilia

Post by Tilia » Mon Jul 23, 2007 21:52

Morjens!

On varmaan aika jo esittäytyä, kun olen foorumia seurannut jo muutaman kuukauden ja saanut täältä hyviä vinkkejä.
Olen 36-vuotias ja asustan Mikkelissä. Kotoisin olen Pirkanmaalta, jossa edelleen oleskelen etenkin lomilla. Helmihulluus iski pahemmanpuoleisesti keväällä, kun löysin verkkokaupoista makeanveden helmiä. Nyt olen jo ihan toivoton tapaus... Muutama vuosi sitten kokeilin hieman siemenhelmillä, mutta silloin innostus pääsi lopahtamaan, nyt ei taida olla toivoakaan... :D
Yleensäkin harrastuksiini kuuluvat kaikenlaiset kädentaidot, viime vuosina aktiivisimmin posliininmaalaus, johon olen myös jäänyt pahasti koukkuun.
Pänisteri

Viidessadasviideskymmesviides jäsen esittäytyy

Post by Pänisteri » Tue Jul 24, 2007 14:34

Onneksi en sattunut olemaan esimerkiksi jäsen numero 666...

Esittelenpä itseni kun olen taustoilla muutaman päivän jo pyöriskellyt. Olen kolmekymppinen naisihminen Kaarinasta, Turun kupeesta. Kotoisin olen tuolta napapiirin pohjoispuolelta, mutta opinnot ja mies kuljetti etelään jo kymmenisen vuotta sitten. Lapsia on kaksi, ja ammattini puolesta parikymmentä lisää, olen siis lastentarhanopettaja.

Helmitöitä olen tehnyt viitisen vuotta, kursseja olen vetänyt muutamia. Nyt kiinnostaisi lasihelmien teko, ja kurssille olenkin menossa syksyllä. Muita harrastuksia on kaikki kädentaidot, aivan yhtä hyvin voin tehdä pappatunturin remonttia kuin kukka-asetelmiakin... Lisäksi asunnossa on vettä muutamia tuhansia litroja, onneksi akvaarioissa. Kasvattelen siis harrastuksekseni kaloja. Eli ilmiselvä esteetikko taidan olla

Mutta kiva oli löytää tällainen paikka, missä on muitakin intohimoisia näpertelijöitä!
_________________ :lol:
Harrastukset on väärät jos ei kaikki rahat mene...
Tilda

Tilda esittäytyy

Post by Tilda » Sat Jul 28, 2007 21:30

Hei,
ajattelin minäkin tulla esittäytymään! Olen 28-vuotias ja asun Helsingissä. Työkseni valmistelen väitöskirjaa luonnontieteiden alalta, ja sen pitäisi valmistua tässä parin, kolmen vuoden sisällä... toivottavasti.

Helmiin ja koruiluun hurahdin hieman yli vuosi sitten. Ensin tulin ostaneeksi ihanan lasihelmistä tehdyn kaulakorun Stockmannilta, ja sitten ajattelin, että "no tällaisen voisi varmaan itsekin tehdä..." ja siitä se ajatus lähti eikä paluuta ole ollut... Olen siitä lähtien kuluttanut pennosiani aluksi lasihelmiin, ja nyttemmin yhä enenevässä määrin myös makeanveden helmiin (juuri lähti pari tilausta e-bayhin... odottelen sormet syyhyten).

Olen käynyt myös kansalaisopiston hopeakorukurssilla, mutta se järjestettiin aina niin alkuillasta, etten oikein töistä tahtonut ehtiä sinne, ja se sitten jäi siihen. Ostin kyllä tarvittavat työkalut kotiinkin, ja tässä jossain vaiheessa olisi tarkoitus jatkaa keskenjääneiden ketjujen väkertelyä.

Muita harrastuksia on lähinnä säännöllisen epäsäännöllinen pilates ja ulkoilu, sekä lukeminen, ja matkailu kun vaan mahdollista. Helmettiä olen seuraillut noin vuoden verran, ja olen saanut täältä hyviä vinkkejä materiaalien + ostostelun suhteen - ja tietysti olen käynyt ihailemassa muiden jäsenten tekemiä koruja!
Tubuna

Post by Tubuna » Wed Aug 01, 2007 8:57

Täällä on tullut käytyä jonkin verran lukemassa juttuja,joten paikallaan esittäytyä.
Aloitteleva helmihöpö Porista. Ensimmäiset helmet sain käsiini viimeviikolla ja nyt on tehtynä rannekoruja ja muutama kaulakoru. Erityisesti olen viehättynyt makeanvedenhelmistä ja helmiäisestä...niitä voisin hipellellä vaikka koko ajan :) .
patina

Post by patina » Thu Aug 02, 2007 11:53

Tervetuloa vaan kaikille uusille helmeilyyn hurahtaneille o/ :jippii: :wtg:
Maasta se pienikin ponnistaa...
Kirsi
aloittelee siemenhelmillä

Moi!

Post by Kirsi » Sat Aug 04, 2007 21:51

Mä oon varmaan tän porukan nuorin henkilö :oops:

Noh, oon 13-vuotias tyttönen, ja meen seiskalle. Mua rupes vähän aikaa sitten kiinnostaa kunnolla korujen tekeminen, kun näin kuinka upeita koruja tuttuni oli tehnyt :) En ole vielä saanut kovinkaan montaa korua aikaiseksi, mutta kyllä niitä yritän tehdä vapaa-ajallani. :wink:
Helmiä vaan pitäisi ostaa hieman lisää, kun on päässyt loppumaan :(
Varmaankin myöhemmin laittelen tänne kuvia tekeleistäni.

Terveisin, Kirsi
Älä unelmoi elämästäsi, elä unelmaasi.
Post Reply