Korvisten/korujen lukot

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Post Reply
hullaantunut
aloittelee siemenhelmillä
Oikea käyttäjä: Olen
Lasku: 8

Korvisten/korujen lukot

Post by hullaantunut » Tue Mar 19, 2013 13:12

En löytäny tälle ketjua joten laitan nyt tähän, onko ok?

Sellasta mietin että kannattaako lukot tehdä itse (jigilevyn kanssa, siis kannattaako sellainen hankkiakaan kun kiinnostaa muutenkin rautalangasta taivutella koruja ja siis totsiaankin olen vasta aivan aloittelija! =D) vai ostaa? Jostain ketjusta täällä luin että esim Tiimarin lukot ovat tosi huonolaatuisia, mistä kannattaa hankkia, onko itse tekemällä edullisempaa? Jos opettelis tekee tolla jigilevyllä niin kuin paljon siihen tarvii sen levyn lisäksi tarvikkeita (ja paljon tarvikkeille tulee suunnilleen hintaa, alottelijan kannattaako sijoittaa niihin?) Tuolla jigi ohjeissa näytetään ennen langan taivuttamista että ne langan päät on jotenki erilaisia, pitääkö jompaakumpaa päätä jotenkin hioa tai litistää ja millä välineillä semmoinen onnistuu?

Sori kysymystulva, mut hirvee hinku alkaa tekee mut tietotaito on ihan hiukkasen hakusessa, tahtoo oppia nopeasti! :jippii:
Hämis
silmäilee HillTribe-hopeaa
Lasku: 5

Re: Korvisten/korujen lukot

Post by Hämis » Wed Mar 20, 2013 18:57

Sori että menee hiukan OT-vastaukseksi, mutta pakko todeta, että kun alkuun pääsee ja kunnolla hurahtaa niin tarvittavien työkalujen määrä on melkein rajaton.
Jigien suhteen en ole mikään taituri mutta mitä jigejä olen käyttänyt niin olen tehnyt itse aina sellaisen mitä milloinkin olen tarvinnut. tarvittavat reiät porakoneella noin 20mm-30mm paksuun filmivaneriin ja reikiin tiukat tapit, esim. popniittejä tai messinkitankoa.
ennen poraamista olen usein piirtänyt suunnitelman ja porausreikien paikan ihan paperille jonka olen liimannut paperiliimalla vanerin pintaan.
Post Reply