Koruliima

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Post Reply
PiituLiina
aloittelee siemenhelmillä
Oikea käyttäjä: Olen
Lasku: 8

Koruliima

Post by PiituLiina » Mon Sep 30, 2013 18:01

Moi,

onko kenelläkään kokemusta koruliimasta? esim. helmikauppa.com mainostaa maailman parasta koruliimaa ;) ( E-6000 )
Käyttökohteena ajattelin esim. viikinkipunoksen päiden kiinnitystä. Soveltuisiko tähän?

Kiitos, jos joku viitsisi vastata tietämättömälle :raaps:

-PiituLiina
Nunnuli
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: Koruliima

Post by Nunnuli » Tue Oct 01, 2013 11:55

E-6000 on kyllä valtavan hyvä liima vaikka mihin. En ole käyttänyt tuohon tarkoitukseen, mutta en näe mitään syytä miksei se soveltuisi siihenkin. Itse käytän sitä kyllä aina kun tarvitsen paksua mönjäliimaa, joka ei valu, mutta kestää.
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
PiituLiina
aloittelee siemenhelmillä
Oikea käyttäjä: Olen
Lasku: 8

Post by PiituLiina » Tue Oct 01, 2013 16:11

Oii, kiitos ! Täytynee heti tilata.

Olen tähän asti käyttänyt kaskomponenttiliimaa, mutta aina sitä menee hiukan hukkaan :(
kissanainen
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by kissanainen » Wed Oct 16, 2013 23:09

Myös Clas Ohlsonilla myytävä Loctite SuperGlue pikaliima on tosi pätevä!
Eipä tarttunu tuolla E-6000:lla nahkanauhat kiinni metallilukkoon mutta SuperGluella kylläkin.
Sai seuraavana päivänä kiskoa aika reilusti ja piti. E-6000:lla irtos samantien. :nod:
Kun kohtuus on ehdottomasti aivan liian vähän! ;)

http://eu.iherb.com/me/VetteWoman
Post Reply