Helmimallien teko

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Post Reply
SusiSiili
lasihelmien lumoissa
Lasku: 5

Helmimallien teko

Post by SusiSiili » Wed Jun 29, 2005 16:28

Miten te olette yleensä piirtäneet korumallin? Teettekö ihan käsin ja sitten skannaatte koneelle, vai löytyisikö netin ihmeellisestä maailmasta joku helppo, luotettava ja helposti saatavilla oleva mallinnusohjelma? Löysin aikoinaan jonkun ohjelman, mutta se olikin kudottuja töitä varten. Erityten oon ihaillut Eowynin hienoja kaavoja :D.
Eowyn
Ylläpito
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Eowyn » Wed Jun 29, 2005 18:25

Peyotea, tiilipistoa ja kudontaa varten on netissä olemassa mallipohjia ja ohjelmiakin, mutta muut on tehtävä muilla keinoin.

Minä olen yleensä vain piirtänyt ohjeet kuvankäsittelyohjelmassa (Adobe Photoshop), ei niistä kovin kauniita ja symmetrisiä tule, mutta tarpeeksi selkeitä ainakin :) Lankoja on tietysti hiirellä vähän hankalaa piirtää jos ei käsi ole poikkeuksellisen vakaa, mutta mulla on jo useamman vuoden ollut käytössä Wacomin piirtopöytä, jossa siis voi käyttää eräänlaista "kynää".

Skannerin omistajahan voi tietysti piirtää paperille ja skannata, mutta tulosta voi joutua vähän muokkaamaan kuvankäsittelyohjelmalla. :)
Post Reply