Jupinaa Suomen postista

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Jorisa
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Post by Jorisa » Thu Dec 20, 2007 11:32

meinasin just laittaa että näytti se oma posti onneks olevan vielä lauantaina 10-16 auki... :lol: on siellä meinaan muutamia aarteita odottelemassa. :lol: Anoppi kun on ollut tämän viikon kotimiehenä, niin on vaan ottanut pakettikortit ja ja kotiin tulevat paketit vastaan :oops: ihmetellyt sitä pakettimäärää :oops: :oops: mutta aika hyvin on tän viikon posti kulkenut, että siittä valitusta postille :lol: :lol:

Terveisiä vaan kaikille täältä Katinkullan maisemista( vähän OT:tä)
Porukassa, mutta yksin.
Jorisa

Post by Jorisa » Tue Jan 01, 2008 22:43

Taas on kaikki muut postin maksut noussu paitti se alin kirjetaksa!!!! Ja mitä muka sillä saa kuljetettua 50 g:lla? TÄH????? Ihan törkyrahastusta tää postintoiminta!!!!! Kyl tarttis joku kilpaileva firma panna pystyyn, joka sitten laittais nää postinkin hinnat kuriin. Funtsatkaa ny, Indonesiasta tulee mulle paketti, sen postikulut on n. 28 $ ja mää lähetän paketin esmes julialle misäs se ny asuka, espoos tai vantaal, ja painoo tulee reilu 2 kg ni postarit on 9,30€ :shock: hei haloo!!! pysytään sentään samas maas!!!!! Onks täs enää mittää järkee?!? Ei kai ny yhre ihmise tartte koko päivän pensoi maksaa? Pikkasen rajaa tähän hommaan.... potkikoon muutaman pomon sielt yläorrelt veke, niin sais nää kuljetuskustannukset normaaleiks. :evil: :twisted:
Porukassa, mutta yksin.
Asta

Post by Asta » Tue Jan 01, 2008 23:36

Auts, en halua vielä tänään edes tietää, paljonko postimaksut nousivat. :shock:
"To see a world in a grain of sand
and heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
and eternity in an hour."
William Blake
maheka
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by maheka » Sun Jan 06, 2008 15:14

No niin, nyt se sattui sitten mullekin. Pikku lähetys, jonka postitin juuri ennen joulua, on nyt sitten teillä tietymättömillä eikä vastaanottaja ole sitä saanut. :( Onneksi ei ollut isosta summasta kyse, mutta harmittaahan se tietysti. Surkuhupaisaa tässä on se, että lähetin kuoren jopa niinkin kauas kuin naapurikaupunkiin...
anzu

Post by anzu » Tue May 20, 2008 15:03

Päivällä tuossa soitteli huonosti englantia puhuva mies ja ku mä en oikein tuosta puheesta mittää ymmärrä. Niin laitoin velun asialle. Nimittäin olin sieltä Thai Silveristä tilannu säkillisen tavaraa. Ihmettelinki jo eilen ettei pakettia kuulu jne.
No ei siin mittää, posti oli onnistuneesti taas jotain mokannu. Nimittäin kotiovelle olivat tuoneet, mutteivat olleet jättäneet lappua ei mittää mulle. Laitaneet vaan paketin päälle, ettei enää asua täällä, osote tuntematon. Eiku paketti thaimaaseen takasi. No velu sitte selevitteli asiaa ja kyselivät thaimaan päässä että osote on varmasti oikein. No kaikki reilassa.
No just äskön sitte tää thaimaan mies oli soittanu suomen postiin ja ne oli pitäny sitä mun pakettia vaan kaks päivää siellä ja lähettäneet takas. No huomenna paketti lähtöö taas suomee kohti. Mihinkähä se nyt joutuu..
Mutta kyllä ny nyppii!
-anzu
Raiisa

Post by Raiisa » Fri Sep 12, 2008 20:15

Joo olen odottanut yhtä pakettia tässä ja välillä käynyt luuraamassa postin sivulta lähetystunnuksen kanssa missä paketti kulkee, lähettänyt firma laittoi keskiviikkona ilmoituksen, että paketti lähetetty ja voin noutaa lähimmästä postista tänään klo 16 jälkeen. Postin sivulla ei ainakaan lähetystunnuksen perusteella ollut saapunut tänään, ja kun toista pakettia hain, kysäisin samalla tätä toista ei ollut tullut ei, noh tuossa juuri katsoin uudelleen missäs paketti nyt seilaa ja arvatkaapas missä se on, ei ainakaan täällä Nakkilan postissa vaan Harjavallassa, onkos Nakkilassa ja Harjavallassa jotenkin niinkuin montakin samaa kirjainta, häh, noh pitää vissiin sitten käydä tää Harjavallan uus asiamiesposti tarkistamassa huomenna. Turha sitä on postin huomaan laittaa tuleen tänne Nakkilaan, löytyy vielä kumminkin parinviikon päästä jostain Kittilästä :shock:
Image
Jorisa

Post by Jorisa » Mon Oct 13, 2008 9:16

Suomen posti :grrr: :wall: ¤%&%&¤%&&/(%#¤"%%¤&%&/%¤%&&¤#¤%%¤%/&/#¤%¤&%&#¤%&%&¤& tuli vissiin selväks....
Porukassa, mutta yksin.
Nunnuli

Post by Nunnuli » Mon Oct 13, 2008 9:37

Jorisa wrote:Suomen posti :grrr: :wall: ¤%&%&¤%&&/(%#¤"%%¤&%&/%¤%&&¤#¤%%¤%/&/#¤%¤&%&#¤%&%&¤& tuli vissiin selväks....
*voimahali*

ja sitten tuun telepaattisesti jeesaan sua sinne postiin jos on jotain "sanomista" :twisted:
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Polgara

Post by Polgara » Wed Oct 15, 2008 20:08

Että tais sattua sit meikänkin kohdalle! :grrr: :grrr: :sensuroitu: :sensuroitu: Tais posti hukata miun lähettämän helmikuoren. Ja sit vähän lujaa ottaa nuppiin! :x
Helmet ovat kaikkeus...
HannaH
hamstraa hopeahelmiä

Post by HannaH » Wed Oct 15, 2008 20:24

Polgara wrote:Että tais sattua sit meikänkin kohdalle! :grrr: :grrr: :sensuroitu: :sensuroitu: Tais posti hukata miun lähettämän helmikuoren. Ja sit vähän lujaa ottaa nuppiin! :x
Otan osaa! Näitä hukkaamisia tapahtuu kyllä luvattoman usein...
Henna
Moderaattori
Oikea käyttäjä: Olen

Re: Jupinaa Suomen postista

Post by Henna » Mon Jan 26, 2009 20:50

:grrr: Nonni, nyt lähtee posti meidän mökki/mummolapaikkakunnalta. Tai jäähän sinne toki asiamiessellainen, mutta se tulee paikallisen marketin yhteyteen parin kilometrin päähän keskustasta, joten autottomat eivät paljon hurraata huutele. Ja tietysti palvelut supistetaan miniiin, että homma ylipäänsä on mahdollista marketin muun toiminnan ohella hoitaa. Harmittaa paikallisten puolesta. Ja kun kyseessä ei edes ole mikään ihan pikkukylä (sellaisista postit kai ovat lähteneet jo aikaa sitten) vaan 7500 asukkaan kaupunki.

Toinen juttu mikä ottaa päähän, on nuo maksut. Kestojupinan aiheuttaja, mutta nousi pinnalle kun Kuningaskuluttajassa oli viime viikolla aiheena posti. Jos postipaketin hinta olisi noussut vain yleisen hintatason nousun mukaisesti, se maksaisi nyt 4,40 eikä 8,50 :shock: :evil: Itella vetoaa työvoimakustannuksiin, mutta samalla vähentää väkeä ja karsii konttoreidensa määrää. Lukekaa/katsokaa Yle Areenasta tuo juttu. Mä olen joskus luottanut Suomen Postiin kuin vuoreen, mutta eipä oikein vakuuta enää :?
AnneKa

Post by AnneKa » Mon Jan 26, 2009 20:57

Me juuri isännän kanssa tätä manailimme. Eihän se iso haitta meille nuorille ihmisille ole, mutta kun se asiamiesposti siirtyy pois keskustasta, jossa asuu paljon eläkeläisiä. Joku ikäihminen paikallislehdessä jo tuota siirtymistä surikin.
kompiainen

Post by kompiainen » Tue Jun 16, 2009 19:32

Saipahan vaihteeksi kaivaa tän ketjun esiin.

Viikko sitten lähetin yhden kiireellisen korun... Arvatkaapa onko vieläkään tullut perille? Ei oooooooo! Huomenna menen tekemään katoamisilmoituksen. Onneksi korun arvo on vain muutaman kympin, ja se kalliimpi hääkorulähetys meni perille, mutta harmitus korun tilanneelle sekä vaiva minulle, kun joudun hommaamaan uudet tarvikkeet ja tekemään korun uudestaan, on sitäkin suurempi.

Että kiitosta vaan Posti-Itella mikä ikinä oletkin!
~Kun itse tekee, saa sellaisen kun sattuu tulemaan~
PikkuMyy

Post by PikkuMyy » Tue Jun 16, 2009 22:28

Toivottavasti mun pikkupaketti pääsee perille - ainakin mulle päin posti kulki ja toi rannekorun jatkettavaksi. Toivon mukaan koru pääsee perille vielä jussiks, maanantai-iltana vein postiin. Mut kompiaisen viesti ei paljoo toiveita nostata...
Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa? -- Pikku-Myy

http://silbii.blogspot.com/
paula@silbii.com
Ulla

Post by Ulla » Tue Jun 16, 2009 22:38

Minulla hävisi tässä keväällä ensimmäinen kuplapussilähetys firman 7-vuotisen historian aikana (kop kop kop). Posti ei korvannut lähetyksestä senttiäkään. Korvausta voi kuulemma hakea vain, jos lähetys on seurattavissa eli kai käytännössä lähinnä kirjattu kirje! :evil: Onneksi arvo ei ollut sentään kuin vajaa 60 euroa. :shock:
I never put off till tomorrow what I can possibly do - the day after. -- Oscar Wilde
Post Reply