Jupinaa Suomen postista

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

STP
lasihelmien lumoissa
Lasku: 5

Re: Jupinaa Suomen postista

Post by STP » Tue Oct 13, 2009 12:43

Hah, saas nähdä kuinka luikertelevat irti tästä: http://www.kaleva.fi/uutiset/Talous/Vie ... oja/819074

"Viestintävirasto kehottaa postiyritys Itellaa muuttamaan yleispalvelutuotteidensa hintoja. Yleispalvelutuotteita ovat muun muassa muutaman kilon kirjeiden ja pienten pakettien lähetyspalvelut. Viestintäviraston mukaan yleispalvelutuotteiden hintoihin ei saa sisällyttää kustannuksia, jotka eivät johdu niiden tuottamisesta. Viraston selvityksestä ilmeni, että Itellan yleispalvelutuotteiden kustannuksista yli neljännes johtui muista tuotteista. Viestintävirasto kehottaa Itellaa toimittamaan uuden hinnaston toukokuuhun mennessä."
SatuPuu
suunnittelee Balin-matkaa

Post by SatuPuu » Fri Oct 30, 2009 11:28

Juuh, täältäpä voit lukea sen millä siitä irti kiemurrellaan :roll:
http://www.pau.fi/viestinta/tiedotteet/#anchor-1769213
"Muut tekee mitä osaa, minä teen mitä haluan, jos en hyvin, niin parhaani olen ainakin yrittänyt:-)"
Karneoli
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by Karneoli » Sat Oct 31, 2009 4:23

STP wrote:Hah, saas nähdä kuinka luikertelevat irti tästä: http://www.kaleva.fi/uutiset/Talous/Vie ... oja/819074

"Viestintävirasto kehottaa postiyritys Itellaa muuttamaan yleispalvelutuotteidensa hintoja. Yleispalvelutuotteita ovat muun muassa muutaman kilon kirjeiden ja pienten pakettien lähetyspalvelut. Viestintäviraston mukaan yleispalvelutuotteiden hintoihin ei saa sisällyttää kustannuksia, jotka eivät johdu niiden tuottamisesta. Viraston selvityksestä ilmeni, että Itellan yleispalvelutuotteiden kustannuksista yli neljännes johtui muista tuotteista. Viestintävirasto kehottaa Itellaa toimittamaan uuden hinnaston toukokuuhun mennessä."
Siis käytännössähän tämä kärjistettynä tarkoittaa sitä, että 10e (2kg paketti) postituksesta henkilö maksaa oikeasti 7,50e itse paketista ja 2,50e siitä että joku muu ihminen saa Seiskansa edullisesti kotiin :shock: Kummaa touhua.
adatodesing.blogspot.com
Hämis
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by Hämis » Wed Jun 02, 2010 13:01

Osaa sitä muutkin kuin Itella sekoilla, aamulla tuli ilmoitus, tilaamani paketti on saapunut lähimpään matkahuoltoon, mutta sieltäpä ei pakettia löytynytkään. Lopulta selvisi että paketti on 200km päässä ja tulee sitten joskus. Täällä päässä hoitivat asian sentään hienosti ja lupasivat soittaa heti kun paketti saapuu oikeaan paikkaan :wtg: .
Hämis
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by Hämis » Wed Jun 02, 2010 16:04

Ja samantien postista lähinnä huvittava tapaus...
Kävin hakemassa Kankurinaitan paketin seurantanumerolla tietystikään en malttanut odottaa saapumisilmoitusta joten postissa joutuivat täyttämään kuittausta varten luovutuslapun. Meinasin revetä kun lapussa luki lähettäjänä Romupaja & kankurinaitta :lol:
Eowyn
Ylläpito
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Eowyn » Wed Jun 02, 2010 16:48

:rofl: :rofl: :rofl:
"I never get involved with my own life. It's too much trouble."
(Michael Garibaldi, Babylon 5)
Piita

Post by Piita » Sat Jun 05, 2010 0:10

Voi paska!
Olen odottanut pakettia Kiinasta kohta kuukauden. Koodin mukaan paketti on tullut suomeen 29.5. 30.5 Seinäjoelle ja siellä "havaittu poikkeama lähetyskoodissa, toimitus viivästyy" Sitten näköjään paketti takas Helsinkiin ja sieltä seinäjoelle, ouluun ja vasta tänään Raaheen. Arvatkaapa onko tullut vielä pakettikorttia, ei... Koodilla sasi postista mutta arvatkaapa onko huomenna aukai, ei...
Sellanen lähetys jota ei voi muut hakee kun minä, aja arvatkaapa lähdenkö sunnuntaina reissuun, juu... Voi shitti kuitenkin, enkä ole tosiaan odotellut pakettia, en yhtään! :grrr:
Miten voi kirjattu paketti seikkailla 6 päivää Suomen sisällä! :wall: :sensuroitu:
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
riksu

Post by riksu » Sun Jun 13, 2010 17:26

Piita wrote:Voi paska!
Olen odottanut pakettia Kiinasta kohta kuukauden. Koodin mukaan paketti on tullut suomeen 29.5. 30.5 Seinäjoelle ja siellä "havaittu poikkeama lähetyskoodissa, toimitus viivästyy" Sitten näköjään paketti takas Helsinkiin ja sieltä seinäjoelle, ouluun ja vasta tänään Raaheen. Arvatkaapa onko tullut vielä pakettikorttia, ei... Koodilla sasi postista mutta arvatkaapa onko huomenna aukai, ei...
Sellanen lähetys jota ei voi muut hakee kun minä, aja arvatkaapa lähdenkö sunnuntaina reissuun, juu... Voi shitti kuitenkin, enkä ole tosiaan odotellut pakettia, en yhtään! :grrr:
Miten voi kirjattu paketti seikkailla 6 päivää Suomen sisällä! :wall: :sensuroitu:

Sepä.. Mulla meinas revetä perse tässä yks päivä, kun olin asiakkaalle tilannut hääkutsut. Asianmukaisesti olivat laittaneet lähetyksen kiireellisenä matkaan perjantaina 28.5., jotta olisi maanantaina sitten perillä. Paketti oli Business Express Day- mikälie, kuitenkin että olisi seuraavana postipäivänä ollut saajalla ennen klo 14. Soittelin tiistaina painoon, että missä paketti on - ei kutsuja ollut saapunut (kiireellisenä siksi, että oltiin jo muutenkin myöhässä aikataulusta...). Antoivat sieltä mulle seurantakoodin, joka kertoi, että paketti löytyy Peräseinäjoen postitoimipisteestä. Soitin asiakkaalle ja selitin, että koodilla pitäisi sen sieltä saada kun jostain syystä se on sinne raahattu. Asiakas kävi postissa, eipä ollut pakettia tullut.

Soitin sitten asiakkaan puolesta Postin asiakaspalveluun ja sieltä totesivat, kuten seurantasivullakin oli, että lähetyksessä oli poikkeama ja pitäisi olla Peräseinäjoen postissa. Kerroin ettei pakettia sieltä löytänyt ja aspa lähti huolestuneena selvittämään asiaa, kertoi soittavansa takaisin. Puoli tuntia meni ja aspa soitti, että pakettia ei ole löytynyt, oli yrittänyt saada Seinäjoen lajittelukeskusta langan päähän mutteivat olleet vastanneet. Jätti myös kiireellisen reklamaation sinne ja sanoi, että soittavat. Kumma kyllä, eivät ikinä soittaneet!

Asiakas porhalsi sitten päivän lopuksi Sjoen lajittelukeskukselle (Postin puolelle ensin), josta paketin matkaa selviteltiin ja loppujen lopuksi löytyi jakajan autosta Peräseinäjoelta lähdössä TAMPEREELLE.

Eihän siitä paketista maksettu kuin noin 15 euroa ylimääräistä että se varmasti on maanantaina perillä. :wtg: Jätin Itellalle reklamaation ja korvauspyynnön paketin viivästymisestä (yli 24h), mutta siihenkään ei ole vielä vastattu. Tästähän minä vaadin rahani takaisin, piru vie!
Image Image
Kivenviilaaja

Post by Kivenviilaaja » Sun Jun 13, 2010 18:27

Postista voisi tosiaan kirjoittaa vaikka mitä...
Esimerkiksi 4cm paksu hengettömän painoinen kirjattu kirje maksaa esim. Australiaan tai minne tahansa ulkomaille max 7 euroa. Kotimaassa se ei kuitenkaan onnistu, vaan yli 3cm paksu pitää lähettää kirjattuna pakettina ja se maksaakin 12.75 euroa. Postin edustajien kanssa on useamman kerran tullut ihmeteltyä sen 3cm rajan järkevyyttä, koska kirjattu kirje ei koskaan missään olosuhteissa mene vastaanottajan postiluukusta sisään, vaan se on aina noudettava postista. Laitoin tuosta valituksen postille, mutta eipä ole kuulunut mitään vastausta tuon hinnoittelun perusteista...
peikko

Post by peikko » Thu Sep 16, 2010 22:55

Onko muilla tulleet viime aikoina ulkomailta kirjeet/paketit hitaammin? Mulle on USAsta tullut ennen viikossa kaikki, mutta nyt kesti Fusion Beadsiltä tulla kirjeen melkein kaksi viikkoa, ja nyt on Gemshown kirje ollut matkalla jo yli kaksi viikkoa (jos ei huomenna tule,menee kolme viikkoa rikki). Kiinasta tuli kesällä kirjattu kirje/paketti, jonka pystyi jäljittämään, ja se seisoi Helsinki-Vantaalla melkein viikon (kyllä tuntuu mukavalta maksaa yli kympin postimaksuja siitä hyvästä), noiden muiden seikkailuista ei valitettavasti saa ikinä tietää. Onkohan tukko tullissa vai postissa. Vai onko mulla ollut aiemmin vaan tosi hyvä säkä? Olen vaan aika monta kertaa USAsta ja Kanadasta tilannut, niin ei tunnu siltä.
Tärkeintä on oikea lääkitys.

Peikko ja Keijukainen - kotisivut
Peikonpesä - blogi
nekka

Post by nekka » Thu Sep 16, 2010 22:59

Mulle on kans tullu viimeaikoina jenkkiposti tooooosi hitaasti. Paria pakettia odottelin kolme viikkoa...HongKongista paketti tuli viidessä päivässä normipostina. :shock:
HelmiElina
Oikea käyttäjä: Olen

Post by HelmiElina » Thu Sep 16, 2010 23:06

Mulle on kans tullut nyt viimesen kuukauden aikana paketit paljon normaalia hitaammin! Oon ehtiny laittamaan jo pari kyselyäkin lähetysten perään, mut onhan ne sit lopulta tulleet.
Kun on tällanen malttamaton luonne, niin muutamanki päivän viivytys tuntuu ikuisuudelta :lol:
-HelmiElina-
Kivenviilaaja

Post by Kivenviilaaja » Thu Sep 16, 2010 23:14

Ei nyt ihan vasta, mutta tässä lähiaikoina oli tapaus, että ulkomailta tuleva lähetys oli pari viikkoa Suomen tullissa vissiin jossain Helsinki-Vantaan lentokentällä. Postin asiakaspalveluun reklamoidessa ne tiesivät vain kertoa, että lähetys on toimitettu tulliin (samana päivänä kun se lähetys oli tullut Suomeen). Ei siinä lopulta ollut mitään tulliselvitettävää, mutta lähes pari viikkoa siihen meni, että lähetys tuli kotiin postin mukana. Ei ollut avattu tai tutkittu sen tarkemmin, eli siellä tullissa lienee ollut ruuhkaa, mikä on viivästyttänyt kaikkia lähetyksiä.
peikko

Post by peikko » Thu Sep 16, 2010 23:22

HelmiElina wrote:Mulle on kans tullut nyt viimesen kuukauden aikana paketit paljon normaalia hitaammin! Oon ehtiny laittamaan jo pari kyselyäkin lähetysten perään, mut onhan ne sit lopulta tulleet.
Kun on tällanen malttamaton luonne, niin muutamanki päivän viivytys tuntuu ikuisuudelta :lol:
On vaan vaikee olla olematta malttamaton, kun on asennoitunut tiettyyn toimitusaikaan, ekoilla kerroillahan sitä oli ihan ihmeissään kun tuli niin nopeesti :)

Ehkä ne sitten siellä tullissa vitkuttelee, ei kyllä oo mun lähetyksissä mitään tullattavaa, eikä edellisiinkään ollu koskettu lainkaan. No, ei oo vähään aikaan niin suurta houkutusta rapakon takaa tilailla kun ei jaksa odotella.
Tärkeintä on oikea lääkitys.

Peikko ja Keijukainen - kotisivut
Peikonpesä - blogi
Muikku
Moderaattori

Post by Muikku » Thu Mar 29, 2012 17:27

Jänskään täällä meneekö kaikki viime aikoina myymäni ehjänä perille. Syynä se, että lähetin männäviikolla ystävälle tekemäni nappikorvikset - nollakasi kuparilevy kuperaksi punsseloituna ja siihen hopeatappi juotettuna. Korvakkeet menivät perille ok, mutta toinen oli soikea. SOIKEA! Ei ihan pienestä painosta mene tuonpaksuinen kuparilevy ovaaliksi väitän mie :sensuroitu: Eihän siinä muuta kuin että lähetän toiset perästä, mutta jotain rajaa. Lie jäänyt jalan alle tai oven väliin tai jotain, kamu sai vastikään laskun jossa oli tyylikäs työkengän jälki.
Laskevan taloussuhdanteen aikana on viisainta sijoittaa jalometalleihin. Myös puolijalo- ja jalokivet ovat järkevä sijoituskohde.
- Muikun talousvinkki, ihan merkonomipohjalta -
Post Reply