Helmihörhöjen muut hörhöilyt

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

anzu
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by anzu » Wed Apr 25, 2007 11:28

Kai tuota tojotien kanssa keskustelua voi pitää jonkulaisena hörhöilynä ;)
-anzu
Michli
silmäilee HillTribe-hopeaa
Lasku: 5

Post by Michli » Wed Apr 25, 2007 16:58

MIE OON SUURI MUSIIKKI HÖRHÖ! (ei askeltakaan ilman musiikkia.ja mieluiten tanssimalla eteenpäin, tai sitten laulellen.)
|Unforgiven|
hamstraa hopeahelmiä

Post by |Unforgiven| » Wed Apr 25, 2007 17:19

Jaappani on toinen hörhöys, kovasti koetan kieltä opetella... :lol: Tiedä sitten mitä siitä tulee...

Arigato!
Image
Image
Isla
korukivikasan keskellä

Post by Isla » Wed Apr 25, 2007 17:36

|Unforgiven| wrote:Jaappani on toinen hörhöys, kovasti koetan kieltä opetella... :lol: Tiedä sitten mitä siitä tulee...

Arigato!
No sitten minäkin olen hörhö, jos japanikin lasketaan hörhöilyksi. Omalla kohdallani se on kyllä ikuisuusprojekti. Nyt on ollut taukoa, joten olen varmaan unohtanut taas niin paljon, että pitäisi kerrata kaikki. Muutaman opintoviikon olen suorittanut, mutta viimeiseltä kurssilta, jota kävin, valitettavasti muut opiskelijat yksi toisensa jälkeen kaikkosivat ja viimeiset viikot olin ainoa opiskelija ja opettaja oli masentunut.
|Unforgiven|
hamstraa hopeahelmiä

Post by |Unforgiven| » Wed Apr 25, 2007 17:52

:D Sie onnellinen olet sentään kurssille päässyt, mie joudun opettelemaan ihan yksikseni. Onneksi kuitenkin löysin hyvät suomenkieliset sivut...
Image
Image
Millainen
suunnittelee Balin-matkaa

Post by Millainen » Wed Apr 25, 2007 17:53

Arigato!
Kolmas Japanihörhö ilmoittautuu. Kieli on jo melko unholassa, mutta kaikki muu japanilainen kyllä kolahtaa ihan hörhöilemiseen asti :oops:

Lisäksi tunnustan hurahtaneeni kaikkeen muuhunkin aasialaiseen, lääketieteestä uskontoihin. Tämä on alkanut aika vahvasti näkymään myös helmitöissäni... :lol:
Muikku
Moderaattori

Post by Muikku » Wed Apr 25, 2007 22:14

Kiviterapia, käsillä parantaminen, varvulla katsominen, tarot-kortit, aromaterapia, shamanismi, yrtit, aurat, telepatia, selvänäköisyys, siinä jotain hörhöhommia mihin uskon. Kun se uskottavuus kerran meni jo :oops: Olen tosi jalat maassa ja maalaisjärki käteen-tyyppi, mutta se mitä on nähnyt tai kokenut on pakko uskoa. Kiviterapiasta vaikka se, että ametisti tyynyn alla auttaa unen laatuun ja virkistävyyteen sekä unettomuuteen. Niinpä, arvatkaa uskoinko itsekään ennen kuin kokeilin :roll: ? Tai sitä että varpu vetää käsissä väkisin maahanpäin? Olen sitä mieltä että maailmassa on aika paljon ilmiöitä joita tiede ei ymmärrä eikä pysty selittämään, ja niin kauan kun näin on, yritän olla avarakatseinen. Kimalaisen lentokyky vaikka se on aerodynaaminen mahdottomuus, miksi vatsaan pistää, siinä kaksi esimerkkiä.
Laskevan taloussuhdanteen aikana on viisainta sijoittaa jalometalleihin. Myös puolijalo- ja jalokivet ovat järkevä sijoituskohde.
- Muikun talousvinkki, ihan merkonomipohjalta -
Vinkelström
korukivikasan keskellä

Post by Vinkelström » Wed Apr 25, 2007 23:18

Mie olen oikea vaatehörhö, vai meneeköhän se friikkeilyyn. Enivei vaatteet on se mihin käytän eniten aikaa. Muodin seuraamiseen ja omien in juttujen pohtimiseen ja hommailuun. Hommailu on sitä kopioi, leikkaa, liitä touhua. :wink:

Niin ja tunnustan. Kauneushärpättimet on myös hörhöily listalla :lol: ...ja enempää en paljasta :lol:
Partaska

Post by Partaska » Thu Apr 26, 2007 1:27

Jos nämä lasketaan hörhöilyyn...keräilen vanhoja lasiesineitä/käyttöesineitä esim. iittala,humppila,karhula,riihimäki jne jne ja mahtuu mukaa vanhat arabiatkin. Ja sitten laukut ovat yksi hörhöilyn kohde...
Ja sitten olen haalinut 40-50 luvun huonekaluja...pari kirjahyllyä, nojatuoli, 2 sohvapöytää. ainoa joka rumentaa kämppää on 80-luvun nahkasohvat...retroa sen olla pitää

Avokki ei ymmärrä ja on aina viemässä kaikkia mun keräilyn kohteita kirpparille.
Elämme jännittäviä aikoja.....et älä jännitä =)
sweet_heidi
löytänyt aidot helmet

Post by sweet_heidi » Thu Apr 26, 2007 2:11

Mä olen myös jokseenkin Japani-hörhö. Olen suorittanut yliopistossa Japanin kielen ja kulttuurin perusopinnot, nyt on vielä harkinnassa, josko koettaisin lukea siitä vielä aineopinnot. Hieman katson animea, mutta olen niin nirso sen suhteen.

Toinen hörhöilykohteeni on tietokoneet. Mulla on niitä kaksi kappaletta, pöytäkone ja kannettava. Tietokone on päivittäin auki noin 12 tuntia. Lähes joka päivä tai ainakin kerran viikossa käyn wikipediassa oppimassa jotain uutta tai youtubessa katsomassa lempparisarjojeni promoja. Aikaa kuluu myös paljon pelaamalla ja piirtämällä tietokonegrafiikkaa... Olen nörtti.

Hieman taka-alalle jääneitä hörhöilykohteita ovat olleet astronomia ja uskonto. Astronomiasta sen verran, että noin 13-vuotiaana kävin viikottain kuuntelemassa kansalaisopiston luentoja tähdistä ja planeetoista. Uskonnosta sen verran, että aiemmin olin kristitty, nyt olen enemmän päätynyt luomaan oman uskonnon, joka ei luo paineita, kuten kristinuskon opetukset alkoi luomaan mulle.
Heidi

Post by Heidi » Thu Apr 26, 2007 2:22

Kaipa minun hörhöilyyn jotenkin liittyy nuo amerikanraudat ja 50 -luku... Ihanat kellohameet ja siipiautot... Tosin oma autoni on vasta 60 -luvun loppua...
Isla
korukivikasan keskellä

Post by Isla » Thu Apr 26, 2007 11:55

|Unforgiven| wrote::D Sie onnellinen olet sentään kurssille päässyt, mie joudun opettelemaan ihan yksikseni. Onneksi kuitenkin löysin hyvät suomenkieliset sivut...
Taitaa mennä täälläkin jatkossa itseopiskeluksi. Täytyy tutkia noita sivuja. Tuo viimeinen kurssi oli tosiaan kiva ja sopiva etenemisvauhti, mutta yli puolet vuodesta oli vaarana kurssin lopettaminen kesken, koska alun täysi luokkahuone vaihtui vähitellen täksi ainoaksi opiskelijaksi. Opiskelin jonkun aikaa yliopistollakin, mutta siellä oli niin paljon kotitehtäviä ja kokeita, että alkoi olla liian työlästä työnteon ohella. Joku oli laskenut, että niihin meni viikossa 16 tuntia.
sweet_heidi
löytänyt aidot helmet

Post by sweet_heidi » Fri Apr 27, 2007 7:49

Isla, on oikeassa siinä, että yliopistossa japanin opiskelu on aika työlästä. Suoritin japanin opinnot kahdessa vuodessa, koska kurssit olivat tiiviitä paketteja, ei niitä olisi voinut oikein edes hitaammin suorittaa. Yleensä kukaan ryhmästä ei tehnyt kaikkia läksyjä, sillä niitä oli joka kerraksi runsaasti kanjikokeita, sanakokeita, luetun ymmärtämistä, kielioppikokeita ja kaikenlaisia tehtäviä. 16 tuntia on varsin uskottava määrä, ja saattaapa hyvinkin olla vielä enemmän.
Isa
korukivikasan keskellä

Post by Isa » Fri Apr 27, 2007 8:57

Jei! Vielä yksi japanofiili ilmoittautuu! Minä olen itseisopiskellut ja käynyt työväenopiston kurssilla. Ajattelin mennä vielä kesäyliopiston pikakurssille ennen tulevaa Tokionmatkaa. Pitänee löytää osoite Marjan muinoin mainostamaan kolmikerroksiseen helmitavarataloon!

Ei liene japanian kieli helmeilyn tueksi ihan turha harrastus: Japanissa harrastetaan paljon helmeilyä ja julkaistaan kirjallisuutta.
Siru

Post by Siru » Fri Apr 27, 2007 9:44

Japanilainen kulttuuri on myös minun sydäntäni lähellä. Kieltä en ole koskaan edes ajatellut opiskelevani. Ehkä joskus. Mutta japanilaiset helmityöt, ah... :ooh:

Vinkelströmin kanssa taidetaan olla samanlaisia hörhöjä vaatteiden ja kaunistautumisen suhteen - vaikken nyt ihan joka hetki täydessä tällingissä olekaan. Mutta vintage-vaatteet, kengät ja laukut, korut ja meikit, niistä jaksan hörhötä loputtomiin! :rofl:
Wear your HELMET with pride!
Post Reply