Helmihörhöjen muut hörhöilyt

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

ma-ri-a
silmäilee HillTribe-hopeaa
Lasku: 5

Post by ma-ri-a » Wed May 09, 2007 15:28

Nunnuli wrote:Ihanaa, että joku kerää superpalloja. Suosittelen kuitenkin miettimään tarkkaan missä yhteydessä otat puheeksi keräilykohteesi. Joku saattaisi pitää sitä arveluttavana. Että.. jos menet työhaastatteluun, ei kannata aloittaa: "Hei olen Ma-ri-a, kerään superpalloja. Nyt olisin kiinnostunut tulemaan teille vastaamaan firman rahoista." Tai jos pyrit vaikka presidentiksi joskus, ei kannata mainita asiaa vaalimainoksessa.

:rofl: Näen sieluni silmin vaalimainoksen, jossa seisot superpallomeren keskellä, pidät kädessäsi yhtä palloa ja sanot: "Kansan kohtalo on käsissäni kuten tämä superpallo, joka on muuten nimeltään Pirkko."
Ja pöh!
Jos musta tulisi presidentti haluaisin sellaisen kuvan missä makaisin kylvyssä niiden kaikkien pallojen kanssa. Ihan niin kuin tein pienenäkin, joka perjantain Maria ja kaikki 200 nimettyä superpallo änkesivät yhtä aikaan pieneen istuttava malliseen kylpyyn. Pitihän kaikki pallot pestä, ja sitä paitsi ne tykkäs uida!
Niin että sellainen vaalimainos kyllä tulis!
Sen kuvateksti vois sitten olla " me lillumme kaikki samassa kylpyvedessä" tai vaikka "äänestä Mariaa, hän kylpyy kansan kanssa" hui no toi nyt meni jo.. öhöm..
ehkä mun tosiaan kannattaa jättää se presidentiksi hakeminen..
kompiainen
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by kompiainen » Wed May 09, 2007 17:06

Voi apua teidän kanssa! :haahaa:
~Kun itse tekee, saa sellaisen kun sattuu tulemaan~
Usva
Swarovski-kuumeessa

Post by Usva » Wed May 09, 2007 20:09

Oli mullaki lapsena muutama superpallo, mutta ei nyt noin paljoa kuitenkaan...
Jos joku keräilyhomma lasketaan hörhöilyksi, niin minä oon sitte possuhörhö.. Hyllyt notkuu erilaisia possu-esineitä, on Nasua ja muita possuja.. itsetehtyjä ja ostettuja ja lahjaksi saatuja.. tämäkin lähti liikkeelle siitä kun joku osti ihan vitsinä jonkin possun lahjaksi, ja sitten joku toinen hoksasi tehdä saman jutun jne.. Nykyään olen jo niin aivopeseytynyt että itsekin hankin uusia possuja jos löytyy kivannäköisiä.

Nuorempana mulla oli myös toinen hörhöilykohde, "Salaiset kansiot" kolahti todella kovasti!( silloinhan tuo ei ollut mitään hörhöilyä, vaan todella vakavasti otettavaa hommaa..) Nauhoitin jokaikisen jakson kyseisestä ohjelmasta, jos en itse pystynyt nauhoittamaan niin joku muu sai hoitaa asian kuntoon, muuten olisi ollut helvetti irti... nauhat ovat edelleenkin tallella ( noin 60 kasettia..), joten en ole tainnut tästäkään päästä vielä irti..
Nunnuli

Post by Nunnuli » Wed May 09, 2007 20:24

Heh.. no mullahan on siis 90-luvun alun Euroviisuja nauhalla :oops: Että ..hörhö mikä hörhö.
patina

Post by patina » Thu May 10, 2007 16:39

Tämä hörhö keräilee kiviä (luonnonkiviä... siis ulkoa)!!! Muuten niistä ei ole ollut haittaa, mutta muutoissa ne on ollee keskustelujen aihe. :shock: Toinen mitä keräilen on merenrannalle ajautuneet ajopuut! :lol: :wtg:
Maasta se pienikin ponnistaa...
Nunnuli

Post by Nunnuli » Thu May 10, 2007 18:04

patina wrote:Tämä hörhö keräilee kiviä (luonnonkiviä... siis ulkoa)!!! Muuten niistä ei ole ollut haittaa, mutta muutoissa ne on ollee keskustelujen aihe. :shock: Toinen mitä keräilen on merenrannalle ajautuneet ajopuut! :lol: :wtg:
:rofl: Miten isoja ajopuita olet nurkkiisi keräillyt? Näistäkin olisi kiva nähdä kuva.
kikka
Swarovski-kuumeessa

Post by kikka » Sun May 27, 2007 0:38

Mun hörhöily on vanhat suomalaiset mustavalko elokuvat. Niitä on niin mukava katsoa. Mulla ja mun mummilla on toisillemme soittorinki et kun elokuva alkaa niin jompikumpi soittaa ja ilmoittaa siitä.

Taitaa tämä hörhöily johtua siitä et haluaisin kääntää kelloa taakse päin niin että olisin jonkun ison kartanon tyttö ja ratsastelisin pitkin maita ja mantuja ylioppilaslakki päässä ja rengit kuolais perään ja naapuri kartanon rikas poika karauttais hevoskärryjen kanssa pihaan kosimaan...

joo taitaa olla paras mennä nukkuun, tosiaan :oops:

apua en voikaan mennä nukkuun kun teemalta tulee ensin komisaario palmu ja sitten niskavuoren heta. en kuitenkaan taida soittaa tähän aikaan mummille (ja mummin digiboxi on vielä laatikossa)
Vinkelström
korukivikasan keskellä

Post by Vinkelström » Sun Jun 03, 2007 22:48

Kerran olen jo käynyt tunnustamassa hörhöilyni, mutta onhan minulla vielä lisääkin :oops:

Minä viljelen jatkuvalla syötöllä puhuessani aforismeja ja ajatelmia ja onhan siitä saanut kuullakkin. Toisista ihmisistä se on kivaa ja toisista ei :roll:

Nyt sitten viljelen niitä jo uudessa blogissanikin :lol: http://lainatut.vuodatus.net/ Eikä blogista löydy helmiä
Tirsu

Post by Tirsu » Tue Sep 11, 2007 23:59

Minäkin olen hörhö -ainakin työkavereideni mielestä.

He väittävät ettei ole normaalia antaa kaloille nimiä ja jutella niille.

Höh! Minusta on ihan normaalia, että esim. yksi kalapariskunta joka välillä tappelee verisesti ja heti perään kutee on saanut nimekseen Matti & Mervi. Tappelut ovat niin pahoja, että Mervi joutuu olemaan ajoittain turvakodissa joka on iso muovinen karkkilaatikko.

Älkää vaan sanoko ettei teistäkään kalojen nimeäminen ole normaalia :%
Asta

Post by Asta » Thu Sep 13, 2007 2:16

No, tää uskoo kiwien ikiaikaiseen wiisauteen. Ja paljon muuhunkin wanhaan wiisauteen, mm. äänen ja sanojen woimaan. Kalewalassa laulettiin ihmisiä jopa suohon!
:shock:
Itse huudan harvoin. Yleensä silloin, kun jostain syystä vahingossa potkaisen varpaat vaikkapa täysillä sängynjalkaan noin kerran vuodessa. Silloin tulee keuhkojen laajuudelta huudettua sanasarja v***u-s*****a*-p*****e! Ja sitten kipu lähteekin. Woimasanoja ovat!
:D
Uskon myös meditoinnin voimaan, eli kunhan tästä vielä tälle yölle pääsee nukkumaan (tarkoittaa, kunhan synttäripäivänsä aloittanut mies on saanut lempparielokuvansa katsottua), lähetän kaikille valoisia ajatuksia. Jospa niistäkin tulisi kaikille ihanaa energiaa. Kannattaa ainakin kokeilla!
:ooh:
"To see a world in a grain of sand
and heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
and eternity in an hour."
William Blake
minniläinen
hamstraa hopeahelmiä

Post by minniläinen » Thu Sep 13, 2007 7:15

Tirsu.....:rofl:
Matti ja Mervi =)

Meitin Kalewi Malawiahven tappoi mielenhäiriössään
kaikki lajitoverinsa ja rangaistuksena siitä joutuu asumaan
yksin sellissään seuranaan Möhkö (suuren suuren pleko).

Mulla on ihme pakkomielle aina keksiä kaikelle (yleensä
eläimille, kaloille jne) nimi. Meitin grillikatoskin on nimetty jne :oops:
tuula-kaarina

Post by tuula-kaarina » Thu Sep 13, 2007 9:05

minniläinen wrote:Tirsu.....:rofl:
Matti ja Mervi =)
ja mitä vikaa Matissa viisas mies... ks. alas
*~*~* vierivä "läski" ei sammaloidu*~*~*
Jorisa - ad. 2008
Sassenach

Post by Sassenach » Thu Sep 13, 2007 9:49

Siis tottakai kaloilla pitää olla nimi!!! Kun meillä oli akvaario, sain ykspäivä töihin itkuisen puhelinsoiton pieneltä pojaltani: "Pekka on kuollu!!!" hetken kylmäs, nimittäin Miehen siskon mies on Pekka, kunnes selvisi, että miljoonakala-Pekka siellä oli tullut tiensä päähän :D
piki
silmäilee HillTribe-hopeaa

kalat

Post by piki » Thu Sep 13, 2007 17:31

Hehee.

Meilläkin uiskentelee taistelukala Helinä Valosauva Ruusunnuppu, Appe-Monnin kanssa. Lisäksi pohjalla asustelee Needa-Elina unakiittisammakko. Tetrat ja inkkarisulkakalat eivät saaneet nimeä, kun niitä oli niin monta. Ja koirallakin on kunnon nimi, Usko Tassula. Oli eläinlääkärillä hauskaa.

Ja pihassa on useana talvena vahtinut Lumipitsitassu-lumiukko..

En kyllä ota kunniaa ihan itselleni, kolme armasta prinsessaa täällä kotona omaavat melkomoisen mielikuvituksen.

Piki
Asta

Post by Asta » Fri Sep 21, 2007 22:50

Täältähän löytyi hieno ketju! Minä olen energiahörhö. Hoitelen käsillä ihmisiä (ilmaiseksi. Mikä on lahjaksi saatu se lahjaksi annetaan) ja tasailen energiakenttien kautta heidän tunnetilojaan ja sitä kautta kehon oireetkin helpottuvat, joskus häviävät kokonaankin kertaheitolla. Ihmisten tunnetilat vaikuttavat minuun niin paljon, että välttelen paikkoja, joissa on paljon kiireisiä, stressaantuneita ihmisiä, kuten marketteja perjantaisin. Kun joskus joudun tällaiseen tilanteeseen, alkaa jonkun ajan päästä huipata ja tulee paha olo.
Ja sitten olen kivihörhö. Varhaisin muistikuva on joskus parin vuoden iässä, kun makailin pihalla ja tutkin pihan kiviä mahallaan maaten. Niissä oli myös pikku kirppuja, varsinkin tummissa kivissä. Ihmettelin aina niitä kirppuja, kun niitä yritti koskettaa, ne vain hävisivät. Pikkuihmiselle iso ihme! Nykyinen työ on ihana, koska saa olla kivien kanssa tekemisissä. Niissä on niin valtavasti ihania energioita! Sen takia tilausten pakkaaminen onkin minulle tässä työssä se paras hetki.
:ooh:
"To see a world in a grain of sand
and heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
and eternity in an hour."
William Blake
Post Reply