Blogin perustaminen

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

maheka
silmäilee HillTribe-hopeaa
Lasku: 5

Blogin perustaminen

Post by maheka » Thu May 10, 2007 11:04

En kai nyt vaan ole ainoa, jolla vielä ei ole omaa blogia... Ajattelin kyllä sellaisen aloittaa, mutta mietin, että mihin blogipohjaan/-versioon (miksi niitä nyt sanotaan?) sen laittaisin. Mitä blogipohjaa käytät, oletko tyytyväinen? Hyötyjä, haittoja, ruusuja, risuja? Missä esim. kuvat täytyy olla, jotta näkyvät (Yahoo-kansio ei kai aina toimi)? Olen aika peukalo keskellä kämmentä teknisten juttujen kanssa, joten siksi kyselen.
ma-ri-a

Post by ma-ri-a » Thu May 10, 2007 12:17

Ihanaa että joku toinenkin on aivan pudonnut näistä tietokone jutuista!
Kato mäkään en tajua mitään näistä.
Oishan blogi kiva mutta ei, en minä sellaista osaa tehdä.. Olen kyllä yrittänyt tehdä vuodatus.nettiin mutta ei, ei siitä tullut mitään.. :D
Nunnuli
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by Nunnuli » Thu May 10, 2007 12:21

Gallerian onnistuin väsäämään, mutta blogi ois kans kiva. Oiskohan mikrotukimikko asioista perillä kun tuntuu olevan näissä asioissa ihan Pro?
Raiisa

Post by Raiisa » Thu May 10, 2007 12:41

Itselläni on Vuodatuksessa http://vuodatus.net ja siellä on jokaisella blogilla oma kuvagalleria eli kuvat vaan sopivan pieniks ja sinne galleriaan. Sivupohjan saa muokattua itelle sopivaksi, kuten itse olen tehnyt, tai hakea sieltä vuodatuksen pohjanikkareilta :D itelle sopivan. Muutenkin mun mielestä helppokäyttöinen ja en todellakaan ole mikään tietokonenero kaukana siitä :lol:
Image
ma-ri-a

Post by ma-ri-a » Thu May 10, 2007 12:52

Minä en osaa pienentää kuvia.. :oops:
santtu

Post by santtu » Thu May 10, 2007 13:38

Blogia ei ole vielä mullakaan. Tekis mieli väsätä ;) Mutten ole varma osaanko :roll:
Elämässä pitää olla HYRSKÄYTYKSIÄ :D
Raiisa

Post by Raiisa » Thu May 10, 2007 14:14

ma-ri-a wrote:Minä en osaa pienentää kuvia.. :oops:
Siihen on hyvin yksinkertainen ohjelma ja vieläpä ilmainen IrfanView tuolta lisätietoa jolla saa kyllä sitten muutamia kuvanparannuksiakin tehtyä.
Kaikki vain blogia kasaamaan kyllä täältä sitten apuja saa :lol:
Image
Vinkelström
korukivikasan keskellä

Post by Vinkelström » Thu May 10, 2007 14:47

ja minä kun justiinsa lopetin oman blogini. Ajattelin alkaa oikeesti harrastelmaan ja lopettaa esittelemisen. Minun tekemiset vaan alkoi pikkuhiljaa loppua kun ajatteli että pitää sitten laittaa nettiin esille.

Itseasiassa minua on alkanut vähäsen jo tympiä etenkin nämä neuleblogit (anteeksi) mutta kun ei kiinnosta kymmenet villasukan varret perätysten tai kuusi samalla ohjeella tehtyä pipoa.

Nyt meni kyllä vähäpaljo OT. Nöyrimmät anteeksi pyyntöni :oops:

Edit. Tiedän eihän minun tarvisi niitä lueskella :lol:
maheka

Post by maheka » Thu May 10, 2007 14:52

ma-ri-a wrote:Ihanaa että joku toinenkin on aivan pudonnut näistä tietokone jutuista!
Kiitos, ma-ri-a! Tuntuukin jo paljon paremmalta! :lol:
ursula
lasihelmien lumoissa

Post by ursula » Thu May 10, 2007 16:24

Minä perustin blogini bloggeriin (blogger.com) ja se on mielestäni todella helppo. Ihan tylsästi vaan valmiiseen sivupohjaan ja ilman mitään kummempaa virittelyä. Sivupohjan virittely vaatii paitsi hiukan teknistä osaamista, myös näkemystä miten saa lopputuloksen joka näyttää hyvältä muuallakin kun omalla koneella - vielä en ole siihen jaksanut lähteä.

Blogiin tulevat kuvat blogger pienentää itse sopiviksi, niitä olen itse lähinnä rajannut.

Vuodatus.net on toinen suosittu ja ilmeisesti helppo blogipaikka. En ole itse kokeillut, mutta luin juuri artikkelin blogien käytöstä opetuksessa ja näitä kahta suositeltiin aloittelijoille :)
(nyt siitä artikkelista pitäisi vielä kirjoittaa joku reaktiopaperi..)

En ole mikään erityisen kokenut bloggaaja, mutta autan mieluusti jos tulee onelmia esim bloggerin kanssa.
Siru

Post by Siru » Thu May 10, 2007 21:33

Vinkelströmin kanssa samoilla linjoilla. Minulla ei ole aikaa eikä haluja kirjoitella blogiin, joskus yritin mutta se alkoi äkkiä maistumaan pakkopullalta. Nyt läiskin kuvia vain tuonne Flickr-galleriaan ja siinä kaikki. :lol2:

Mutta suuri osa tykkää blogata ja itse seuraan kyllä mielelläni muiden tekemisiä :wtg: ja tarinoita silloin kun ehdin. Kannattaa kokeilla, äkkiä sen huomaa onko bloggaus se oma juttu vai ei. :nod:
Wear your HELMET with pride!
Eowyn
Ylläpito
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Eowyn » Thu May 10, 2007 22:30

Jos englanti sujuu, niin suosittelen kyllä mieluummin Bloggeria tai Wordpressia (Michli muistaakseni ainakin käyttää sitä) kuin Vuodatusta. Itse en tykkää yhtään Vuodatuksesta, se on jotenkin niin... tönkkö. :? (Ja anteeksi kaikki jotka käytätte sitä pohjaa, mutta olen niiiiiin kurkkuani myöten täynnä sitä samaa punaista sivupohjaa, jota käyttää viisisataa miljoonaa ihmistä... makuasiahan se tietysti on.... :oops: )
"I never get involved with my own life. It's too much trouble."
(Michael Garibaldi, Babylon 5)
Sister Bliss

Post by Sister Bliss » Thu May 10, 2007 22:37

Eowyn wrote:Jos englanti sujuu, niin suosittelen kyllä mieluummin Bloggeria
Mulla on suomenkielinen Blogger... ;)
♥´¨)
¸.•´¸.•*´¨) ¸.•*´¨)
(¸.•´ (¸.•´♥ wabi sabi
Raiisa

Post by Raiisa » Thu May 10, 2007 22:40

Eowyn wrote:Jos englanti sujuu, niin suosittelen kyllä mieluummin Bloggeria tai Wordpressia (Michli muistaakseni ainakin käyttää sitä) kuin Vuodatusta. Itse en tykkää yhtään Vuodatuksesta, se on jotenkin niin... tönkkö. :? (Ja anteeksi kaikki jotka käytätte sitä pohjaa, mutta olen niiiiiin kurkkuani myöten täynnä sitä samaa punaista sivupohjaa, jota käyttää viisisataa miljoonaa ihmistä... makuasiahan se tietysti on.... :oops: )
Mutta siinäpäs se onkin kun sinne saa sitten juuri sellaisen sivupohjan kun haluaa :D , siellä on muutamia sivupohja nikkareita jotka pelkkää hyvää hyvyyttään tekevät ihmisille pohjia (minäkin jossain välissä niitä tein) ja jos vähääkään osaa niin sellaisen tekee itsekin.
Mitenkään nyt vähättelemättä muita blogin-tarjoajia ja jokainen sitten tietysti väsää bloginsa minne haluaa.
Image
Helmiliina

Post by Helmiliina » Thu May 10, 2007 22:45

Eowyn wrote: samaa punaista sivupohjaa, jota käyttää viisisataa miljoonaa ihmistä... makuasiahan se tietysti on.... :oops: )
anteeksi.. minä en nyt oikein ymmärtänyt.. Erilaisia sivupohjiahan on vaikka kuinka paljon... ja niiden tekijöitäkin aikas paljon...
ai juu... nyt tajusinkin... Vuodatuksessa on neljä erilaista vaihtoehtoa.. joista yksi se punainen.. :wink:
Post Reply