työskentelytilat

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Post Reply
Nunnuli
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

työskentelytilat

Post by Nunnuli » Thu May 10, 2007 12:29

Olisi kiva tietää millaisissa tiloissa ihmiset korujaan värkkäävät ja miten palikoitaan säilyttävät. Osittain tästä oli puhettakin tuolla valmiiden korujen säilytykseen liittyvässä ketjussa, mutta minua ainakin kiinnostaisi ihan valokuvat työpöytien kaaoksista yms. Tämä juontaa ehkä siitä kun äiti kävi kylässä ja kommentoi mun olohuoneen pöydästä, että miten ikinä löydät tuosta läjästä yhtään mitään. Selvitin sitten hänelle, että kaikelle on oma paikkansa siinä kaaoksessa. Erikseen on kivet, lasit, makeanveden helmet ja "Mopit", koruihin tarvittavat metalliosat, kullanväriset metallihelmet ja hopeanväriset vastaavat. Samalla 70cm x 70cm pöydällä on vielä jo tehdyt tilatut korut pussitettuina, mahd. korjattavat korut ja ne, joihin en ole tyytyväinen ja joita meinaan muuttaa tai purkaa kokonaan. Löytyyhän pöydältä vielä aina iso kahvikuppikin. Kuvan voin näpsäistä illemmalla kunhan olen käynyt ensin postissa hakemassa lisää tavaraa :lol:
Usva
Swarovski-kuumeessa

Post by Usva » Thu May 10, 2007 12:53

Mulla on työpöytä olohuoneessa, kun ei muualle mahdu. Sain jokin aika sitten pikkusiskon vanhan koulupöydän työpöydäksi, siinä on muutama laatikko, johon voi työvälineet ja muita tarvikkeita tunkea, edellinen työpöytä oli sellainen ettei ollut mitään laatikoita ja kaikki tavarat lojuivat sitten pöydällä kauniissa kaaoksessa.. eipä silti, välillä tämä nykyinenkin pöytä näyttää siltä kuin pommi olisi juuri räjähtänyt...
|Unforgiven|
hamstraa hopeahelmiä

Post by |Unforgiven| » Thu May 10, 2007 13:20

Minulla on kyllä olohuoneessa ihan työpöytä, mutta jostakin kumman syystä huomaan aina valloittavani keittiön pöydän.. Mies ei oikein tykkää asiasta, vaikka suurin osa tarvikkeista on kyllä olohuoneessa. Keittiössä on vaan niin hyvä tehdä, on tarpeeksi valoa ja tilaa... ^^ Ehkä sitä olisi olohuoneessakin, jos jaksaisi pöydän siivota... :lol:
Image
Image
Sister Bliss

Post by Sister Bliss » Thu May 10, 2007 13:38

Keittiönpöydän ääressä... Sulassa sovussa tomaatintaimien ja ompelukamojen kanssa. Toisessa päässä pöytää sitten syömme :oops: :wink:
♥´¨)
¸.•´¸.•*´¨) ¸.•*´¨)
(¸.•´ (¸.•´♥ wabi sabi
merikukka
suunnittelee Balin-matkaa

Post by merikukka » Thu May 10, 2007 14:58

Ruokapöydän ääressä...
inkku
Moderaattori
Oikea käyttäjä: Olen
Lasku: 18

Post by inkku » Thu May 10, 2007 15:20

Työhuoneessa tason ääressä. Sama taso toimii pakkauspöytänä putiikin vaatteille, mutta kummasti nuo helmilaatikot supistaa tilaa koko ajan.. :dille:
Meissä jokaisessa asuu pieni harakka. ;)

:·:*¨¨*:·.·:*¨¨*:·:*¨¨*:·.·:*¨¨*:·:.·:*¨¨*:·:

http://ink-ku.vuodatus.net
Eowyn
Ylläpito

Re: työskentelytilat

Post by Eowyn » Thu May 10, 2007 15:59

Nunnuli wrote:Olisi kiva tietää millaisissa tiloissa ihmiset korujaan värkkäävät ja miten palikoitaan säilyttävät. Osittain tästä oli puhettakin tuolla valmiiden korujen säilytykseen liittyvässä ketjussa, mutta minua ainakin kiinnostaisi ihan valokuvat työpöytien kaaoksista yms.
Kaaostako?
Täältä pesee:
http://www.helmetti.fi/poyta060507.jpg

:oops:
"I never get involved with my own life. It's too much trouble."
(Michael Garibaldi, Babylon 5)
@nia

Post by @nia » Thu May 10, 2007 16:05

Missä kohtaa sinä työskentelet? Jos ottaisit toisen kahvikupin ja sen hammastahnatuubin pois, niin siinä olisi pieni tila. Valoja sinulla on kyllä ihan kivasti. Ja kynnet voisit lakata vaikka kylppärissä. :wink: No, eipä ole esittää kuvaa omasta kaaoksesta - ihan tutun näköistä sinulla on!
anzu

Post by anzu » Thu May 10, 2007 16:07

Eowyn wrote:
Nunnuli wrote:Olisi kiva tietää millaisissa tiloissa ihmiset korujaan värkkäävät ja miten palikoitaan säilyttävät. Osittain tästä oli puhettakin tuolla valmiiden korujen säilytykseen liittyvässä ketjussa, mutta minua ainakin kiinnostaisi ihan valokuvat työpöytien kaaoksista yms.
Kaaostako?
Täältä pesee:

toi oo kaaosta nähnykkää, en ikävä kyllä oo koskaan saanu otettuu kuvaa oikeesta kaaoksesta. siinä on n.100 kertaa enemmän tavaraa, ku tossa.

Teen vaihtevasti työpöydällä, sängyllä (onpa kiva nukkua, ku jää sinne sänkyyn helmiä), olkkarin sohvalla+pöydällä, siemenhelmet on kiva tiputella näppiksen väliin jne.. ;)
-anzu
Raiisa

Post by Raiisa » Thu May 10, 2007 16:07

Tässä sitten kaaos kakkonen :oops: , kauhistuin itsekin :lol:

Image

Tuosta kuvasta pistikin muuten silmään, että meidän kameran kello on väärässä ajassa :? .
Image
patina

Post by patina » Thu May 10, 2007 16:10

heheee.. onpas tutun näköinen pöytä! Kaikki sulassa sovussa keskenään, vai mitä Eowyn :lol: Mulla käy usein niin, että siirryn tekemään olohuoneen sohvalle jos työpöydän ääreen ei mahdu! :huh: siinä se on erittäin ergonominen paikka työskennellä! :wtg:
Maasta se pienikin ponnistaa...
AnneKa

Post by AnneKa » Thu May 10, 2007 16:22

Eowyn wrote:
Kaaostako?
Täältä pesee:

Ne ovat kuitenkin helmeilyyn varatulla pöydällä :wtg:
Minä olen valloittanut olohuoneen lasipöydän ja nojatuolin :oops: . Toinen nojatuoli on varattu kutimille. Keittiön pöydästä puolet saumurille ja ompelukoneelle.
Vähänkö noloa, kun tulee vieraita :% . Tosin en niin hirvittävästi enää nykyään piittaa mitä vieraat ajattelevat. Siinähän alkavat siivota, jos vaivaa. Ei ole kyllä kukaan alkanut...
Eowyn
Ylläpito

Post by Eowyn » Thu May 10, 2007 16:48

@nia wrote:Missä kohtaa sinä työskentelet? Jos ottaisit toisen kahvikupin ja sen hammastahnatuubin pois, niin siinä olisi pieni tila. Valoja sinulla on kyllä ihan kivasti. Ja kynnet voisit lakata vaikka kylppärissä. :wink: No, eipä ole esittää kuvaa omasta kaaoksesta - ihan tutun näköistä sinulla on!
No kun molempia kuppeja tarvitaan! Ne eivät ole kahvia vaan kuvaamista varten :lol2:

Hammastahnaa pöydällä ei ole ollenkaan, vaan putkilo on liimaa - ja valitettavasti kynsilakkakaan ei ole merkki naisellisuudesta vaan siitä, että teen a) nyörikoruja ja b) solmittuja helminauhoja :rofl:
"I never get involved with my own life. It's too much trouble."
(Michael Garibaldi, Babylon 5)
inkku
Moderaattori
Lasku: 18

Post by inkku » Thu May 10, 2007 16:49

No, nappasin minäkin kuvan. Tosin pöytä on nyt 'siisti' kun oli paketoitavaa. :) Se hyvä puoli siinä on että on sitten välillä pakko siivotakin pöytää. Loput lokerikot ovat pöydän toisessa päässä ja salkut tason alla:

Image

Sitäpaitsi, viime viikolla löin OTSANI tuohon teippikatkojaan, se on metallia, kumarruin nostamaan jotain mitä tiputin lattialle. Tänään raastoin sen hampaissa vahingossa peukaloni auki niin että veri tirsui .. :sensuroitu:
Meissä jokaisessa asuu pieni harakka. ;)

:·:*¨¨*:·.·:*¨¨*:·:*¨¨*:·.·:*¨¨*:·:.·:*¨¨*:·:

http://ink-ku.vuodatus.net
kompiainen

Post by kompiainen » Thu May 10, 2007 17:17

Hienoja työpöytiä teillä. Ihan kateellinen olen, kun tavarat voi olla tuollalailla ihanasti käsillä. Minulla toimii työpöytänä olohuneen ruokailuryhmän pöytä. Tilaa on, mutta joudun aina siivoamaan kaiken pois kaappiin. Mun helmet ja nyörit olisi viety parempaan talteen, jos ne levälleen jäisivät. Ja kaiken lisäksi neuroottisena ihmisenä en pysty elämään, jos näkyvillä olevilla pöydillä on jotain. Kunhan autokatos-varasto-remppa saadaan valmiiksi, jonkun työpisteen voisin sinne sijoittaa. Ja ihanan kaaoksen sinne, kiitos. :)
~Kun itse tekee, saa sellaisen kun sattuu tulemaan~
Post Reply