työskentelytilat

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

helmikki
aloittelee siemenhelmillä
Oikea käyttäjä: Olen

Re: työskentelytilat

Post by helmikki » Thu Mar 17, 2011 12:16

Täällä on kuvia niin monista ihanan toimivan, käytännöllisen ja siistin näköisistä työtiloista. Oma pieni työpöytäni tuntuu aivan onnettomalta niiden rinnalla... Mutta ehkä vielä jonain päivänä saan itsellenikin paremmat työtilat ja joka tapauksessa lähettämistänne kuvista olen saanut paljon hyödyllisiä ideoita, kiitos!
rozalie
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by rozalie » Thu Mar 17, 2011 14:58

Olohuone ja sohvapöytä sekä 1/3 olohuoneen lattiasta.. Mies kutsuu jo kiinalaiseksi halpatyövoimaksi. :kieli:
Kaksiossa ei paljoa aikaa ole..
Ahneella on .. ainakin paljon kiviä!
Puulii

Post by Puulii » Fri Mar 18, 2011 16:12

Voi miten upeita työtiloja! :D Mä teen koruni makkarin Ikean lipaston päällä, ja silloin kun sen puhtaimmillaan, on vaan pihdit ja sommittelualusta näkyvillä. Kaikki helmet on niissä lipaston laatikoissa ja vielä erillisissä lokerikoissa. Unelmissa olisi edes yksi pöytä, jonka saisi pyhittää helmille...ehkä sitten isommassa kodissa. <3 Ja haluisin, että kaikki olisi esillä ja käden ulottuvilla, vaikka ei niin nätiltä näyttäiskään!
Millainen
suunnittelee Balin-matkaa
Lasku: 5

Post by Millainen » Wed Mar 23, 2011 14:26

Mulla meni kaikki työskentelytilahommat ihan uusiksi, kun yks kaks kesken kaiken työhuoneen kaksi pöytää romahti! Eikä siinä oltu edes paikalla silloin että oltaisiin jotenkin nojailtu niihin tms. Alakertaan kuului kauhea pauke kun putkijalat pettivät alta. Pöytiä oli siis kaksi erillistä, molemmat nyt päreinä. Ja nämä oli viime elokuussa hankittuja, taattua Ikea-laatua näköjään (ja vielä heidän toimistokalustevalikoimastaan, "Testattu ja hyväksytty ammattikäyttöön. Täyttää korkeimmat tukevuutta ja kestävyyttä koskevat laatustandardit"). Onneksi sentään kallistuivat seinää vasten etteivät tietokoneet sun muut pamahtaneet suoraan lattialle.

Eli nyt pitäisi taas möyhentää työtilaa uuteen uskoon. Huoh. Autotallin kyljessä odottelisi pikkuinen varastotilakin muutosta työhuoneeksi, mutta se taitaa jäädä lämpimimmille säille, kun on ollut lämmittämättä koko talven.
Mr. Handlebar
Lasku: 18

Post by Mr. Handlebar » Sat May 30, 2015 9:45

Kaippa tämä kysely tähän ketjuun sopii..

Rakentelun alla mäntyinen kultasepänpöytä. Millä aineella pöytälevy kannattaa käsitellä? Lakkaa en halua joten joku öljy/vaha ilmeisesti paras. Hieman tummemmaksi sävytetty kansi olisi nätein, jalat hieman vaaleammat.
FreakyMike
hamstraa hopeahelmiä

Post by FreakyMike » Sat May 30, 2015 19:50

Itse en ole käsitellyt millään, mutta monella tuttavalla on vahattu pinta omissa työpisteissään.

Tässä muuten hieno kuvasarja kultasepänpöydästä jossa kaikki yksityiskohdat ja toiminnot on suunniteltu viimeisen päälle. https://www.behance.net/gallery/Change- ... ch/8002279

Paljon semmoisia ideoita ja tilansäästöniksejä, mitä monikaan koruntekijä ei tule varmaan ajatelleeksikaan. (Mm. Sahanterien säilytykseen liittyvä idea on suorastaan nerokas) Olen hyvin kateellinen myös tuosta huikeasta työkalumäärästä.
Mr. Handlebar

Post by Mr. Handlebar » Sat May 30, 2015 23:18

Kiitti tiedosta.
Tulee varmaan itsellänikin sitten vahattua kun kuitenkin haluan jonkinlaisen käsittelyn. Hyviä ratkaisuja tuon linkin takana.
Mr. Handlebar

Post by Mr. Handlebar » Tue Jun 02, 2015 12:24

Tässäpä oma tämänhetkinen nurkkaus.

Image

Tässä valmistumassa uusi asiallisempi pöytä.

Image

Image

Väriksi lumi-antiikkitammi ja pöydän alle laatikosto ym kivaa mitä keksii.
FreakyMike
hamstraa hopeahelmiä

Post by FreakyMike » Wed Jun 17, 2015 16:00

Oma työpöytäni on ollut paikallaan autotallissa nyt jo yli viisi vuotta, mutta innostuin tekemään vetolaatikot tyhjiin aukkoihin vasta tänä keväänä.

http://astalo.deviantart.com/art/New-pi ... -540117557

Kaipa siihen voisi vielä jotain pientä lisätä, mutta alan olla jo melko tyytyväinen nykyiseen kokoonpanoon. Muualta studiosta löytyy kuitenkin vielä paljon paranneltavaa, kuten yksi melkein ytimeen saakka halkeillut haapapölkky minkä tilalle pitäisi saada joku tukevampi ratkaisu, koska työstettävät esineetkin meinaavat hävitä välillä pölkyn rakoihin. (Esimerkiksi oikein oksaisesta koivusta otettu pätkä, mikä ei varmasti halkeaisi, vaikka keskelle junttaisi järeän t-alasimen.)
Myös konekantaa pitäisi parannella, koska joudun menemään pihan poikki erääseen toiseen rakennukseen aina jos tulee semmoisia poraus-, tai hiomishommia mihin Dremelin tehot eivät riitä. Minikokoisella pylväsporalla ja nauhahiomakoneella pääsisi siitäkin ongelmasta, tai voisihan sitä hankkia vaikka jonkun kunnollisen mikromoottorin tai letkuporakoneen mitä moni ammattilainenkin tuntuu suosivan. Intiassa valmistettu halpisvalssikin on jo ihan finaalissa, joten pitäisi hankkia parempi.
Mr. Handlebar

Post by Mr. Handlebar » Mon Jul 20, 2015 18:00

Noniin. Pikkuhiljaa saatu pöytä valmiiksi.

Korkeutta 98cm, leveyttä 120cm ja syvyyttä 60cm.

Image
Post Reply