OT-löpinää vol. 2

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Locked
Ulla
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Post by Ulla » Mon Jul 23, 2007 0:32

On, todellakin.
mikkopee
silmäilee HillTribe-hopeaa

Re: Totaalisen ot: Suomen historiaa: kuva-arvoitus

Post by mikkopee » Mon Jul 23, 2007 0:46

Teeti wrote:Minulla on vielä yksi toistaiseksi paljastamaton outo harrastus; hautuumaiden kiertely.
Tässä lomareissun satoa. Löysimme tämän haudan aivan sattumalta Hietaniemen hautausmaalta. Aivan tavallisten vanhojen sukuhautojen rivistä.
Kysymys kuuluu: Kuka tunnettu suomalainen tähän on haudattu?

Image

Ja ainakin minua kiinnostaa kovasti, että miksi näin.

.
Nyt on pakko ottaa kantaa vaikken tänne enää kirjoittele. Itellä nimittäin aivan sama harrastus. Hautausmaat on kauneimpia paikkoja mitä on olemassa. Ja yksi hienoimmista on Hämeenlinnan eräs vanha hautausmaa. Se on tehty puistoksi keskellä kaupunkia ja todella upea paikka. Hautakivet on sulautunu osaksi maastoa jo aikaa sitten ja on todella hauskaa etsiä puskista ja puitten juurilta pari sataa vuotta vanhoja kiviä. Vanhin päivämäärä oli pienessä mausoleumissa ja se oli jotain 1700-luvulta. Todella hieno paikka.

Toinen todella hieno on täällä Hyvinkäällä ja se on radanrakentajien hautausmaa. 1800-1900 lukujen hautoja ja kiviä täynnä. Kannattaa ehdottomasti käydä katsomassa molemmat.
Eowyn
Ylläpito
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Eowyn » Mon Jul 23, 2007 7:57

Julia wrote:Tänään on tapahtunut 2 kamalaa asiaa. Ensimmäinen on se, etten ole vieläkään saanut uusinta Potteria käsiini. Ne oli joka paikasta loppu jo eilen iltapäivällä (tai ainakin niistä paikoista, joissa minä kävin) eikä tämän päiväiset etsintäni tuottaneet tulosta.
Minä ostin omani Tapiolasta, missä niitä oli ainakin lauantaina vielä hirveät vuoret sekä Suomalaisessa että Akateemisessa :D
Julia wrote:Toinen asia on niin kamala, etten meinaa sitä pystyä edes kirjoittamaan. Me tultiin viikonloppureissusta ja olin unohtanut viedä roskiksen ennen lähtöä. Kun kotiin tultuani nostin roskispussia kaapista ulos sen alla kuhisi toukkia!!!! :shokki: :hui:
Sympatiaa! :shock: Perjantaisen ötökkäsotani ansiosta taidan tietää, miltä sinusta tuntui... :roll:
"I never get involved with my own life. It's too much trouble."
(Michael Garibaldi, Babylon 5)
@nia

Post by @nia » Mon Jul 23, 2007 8:14

Keskustan (Hki) Akateemisessa oli samoin lauantaina kirjoja pilvin pimein. Eikä yhtään Potter-asiakasta enää 9:n maissa. Kirjakauppa avattiin klo 7, ja silloin saattoi olla pikku-ryysis - en ollut näkemässä.
Julia

Post by Julia » Mon Jul 23, 2007 9:13

Aloitin heti aamusta soittelut kirjakauppoihin, joista vastattiin ei-oota. :( Tällä viikolla tulee kuulemma lisää. :D Jospa käyttäisin tämän odotteluajan hyödykseni ja tekisin sitä mitä pitää eli kirjoittaisin gradua. :roll:
Millainen
suunnittelee Balin-matkaa

Post by Millainen » Mon Jul 23, 2007 9:23

Minä en malttanut vielä eilen aloittaa Potterin lukemista lainkaan, koska tiesin että sitten en saa tehtyä lomani alkupäivinä sitä mitä pitäisi - eli kirjoittaa gradua. :D

Taidan kuitenkin aloittaa tänään illalla, jos päivän gradukiintiö tulee kunnialla täyteen.
Sininen

Post by Sininen » Mon Jul 23, 2007 10:11

Nunnuli wrote:
Samaa kategoriaa :lol: . Nopeemmin kyllä huomaa kilpirauhaslääkkeen unohtamisen kuin Cipralexin. Pari päivää ilman Thyroxiinia ja alkaa tukka lähtee päästä ja löystyy koko eukko ihan lahnaksi.
Ai, täällä on muitakin kilpirauhasongelmaisia. Mukavaa törmätä kohtalotovereihin. Muutenhan tuo tuntuu olevan aika harmiton vaiva niin kauan kun lääkitys on kohdallaan ja ne muistaa ottaa ajallaan. Tosin minulla tuntuu jo pelkkä suklaapatukan näkeminen hilaavan painoa ylös, vaikka lääkityksen muuten pitäisikin olla tasapainossa :(
Nunnuli

Post by Nunnuli » Mon Jul 23, 2007 12:15

Itsellä myös tuota painoa on tullut viimeisen 6 vuoden aikana n. 15 kiloa. Kilpirauhasen toimintahäiriöt selittänee ainakin osittain tuota. (tykkään pullasta ja kerma- ja juustoruoista myös aika lailla) Nyt sitten laihdutetaan oikein urakalla marraskuun reissua varten. 3,5 kiloa on lähtenyt eli vielä olisi työmaata sellaiset 11,5 kiloa :shock:

Sain kameraa lainaksi naapurilta ja ajattelin lähteä uusien korujeni kanssa tuonne ulos katselemaan kivoja kuvauspaikkoja (lue: kerrostalo, betonia, kerrostalo, sementtiä, kerrostalo..)..
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Isla
korukivikasan keskellä

Post by Isla » Mon Jul 23, 2007 13:42

Teeti wrote:Minulla on vielä yksi toistaiseksi paljastamaton outo harrastus; hautuumaiden kiertely.
Tässä lomareissun satoa. Löysimme tämän haudan aivan sattumalta Hietaniemen hautausmaalta. Aivan tavallisten vanhojen sukuhautojen rivistä.
Kysymys kuuluu: Kuka tunnettu suomalainen tähän on haudattu?
Ja ainakin minua kiinnostaa kovasti, että miksi näin.
.
Ostin viime vuonna divarista kirjan nimeltään Vanha hautausmaa - Helsingin Hietaniemen hautausmaan opas, ja siinä Sylvi Kekkosen kohdalla lukee, että kyseessä on Stenbergien sukuhauta (Sylvin äiti oli Stenberg), joten ei minusta ole outoa, että Sylvi on haudattu sinne; Urho Kekkonenhan kuoli vasta myöhemmin. Jos Urho olisi kuollut ensin, ehkä heidät olisi sitten haudattu samaan hautaan (kuten muistaakseni Risto ja Gerda Ryti).
IrocDuck

Post by IrocDuck » Mon Jul 23, 2007 14:19

Mää olin lauantaina kans kierroksella Hietaniemen hautausmaalla..piti vaan nopsasti käydä, mutta miten sitä sit jäikin sinne kiertelemään ja ihmettelemään melkein koko päiväksi. Näin maalaisen näkökulmasta se oli se rauhallinen paikka Helsingissä. Shoppailureissuksi tarkoitettu retki oli kyllä oikeasti kaikkea muuta kun shoppailua. :hullu:
Lattialta ei voi pudota.
Polgara

Post by Polgara » Mon Jul 23, 2007 20:59

Meikäkin tykkää hautuumaista. Niissä on niin rauhallinen tunnelma. Porin vanha hautausmaa on yksi suosikkipaikoistani.
Helmet ovat kaikkeus...
Asta

Post by Asta » Mon Jul 23, 2007 22:47

mikkopee wrote:Nyt on pakko ottaa kantaa vaikken tänne enää kirjoittele. Itellä nimittäin aivan sama harrastus. Hautausmaat on kauneimpia paikkoja mitä on olemassa. Ja yksi hienoimmista on Hämeenlinnan eräs vanha hautausmaa. Se on tehty puistoksi keskellä kaupunkia ja todella upea paikka. Hautakivet on sulautunu osaksi maastoa jo aikaa sitten ja on todella hauskaa etsiä puskista ja puitten juurilta pari sataa vuotta vanhoja kiviä. Vanhin päivämäärä oli pienessä mausoleumissa ja se oli jotain 1700-luvulta. Todella hieno paikka.
Jos joskus on kenelläkään asiaa Jääliin päin, kannattaa käydä Jäälin hautausmaalla. Se on luonnontilainen, eli haudat ovat metsässä. Aivan uskomattoman kaunis ja rauhallinen paikka. Vein Nonnan sinne rauhoittumaan, ja hän käveli ihan hurmiossa pitkin hautametsää ja siunaili italialaisin rukouksin haudattuja kädet levällään. Ihana kokemus.
Hautausmaa on luonnontilassa. Siellä kasvaa jäkälää, marjanvarpuja, puita ja luonnonkukkia. Minulla on täällä Kiimingissä kaksi rauhoittumispaikkaa, joissa aika unohtuu. Tämä Jäälin hautausmaa on yksi ja toinen on Koitelinkosken saaret. Saarille kun menee ja asettautuu jääkauden siloittamille kiville uittamaan jalkoja vauhdikkaassa joessa, niin johan häviää ajantaju. Ja sielu lepää, oih!
:ooh:
"To see a world in a grain of sand
and heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
and eternity in an hour."
William Blake
anzu

Post by anzu » Mon Jul 23, 2007 22:59

Asta, Luxonia wrote:toinen on Koitelinkosken saaret.
Oulun alueen paras makkaranpaisto alue! Vaikka porukat asuu veden äärellä, niin ei maistu hiilosmakkara missää paremmalta, ku Koitelissa :ooh:
-anzu
Tilia

Post by Tilia » Mon Jul 23, 2007 23:07

Itsekin olen aina pitänyt hautausmaista, etenkin vanhoista sellaisista. Uudet hautausmaat ovat usein minun makuun vähän liian tylsiä ja säntillisiä, mutta vanhat hautausmaat ovat kauniita ja niillä on levollinen ja ajaton tunnelma. Yksi suosikeistani on Tampereen Kalevankankaan hautausmaa, joka on mielestäni myös puistomaisen kaunis paikka.
SummerRose
suunnittelee Balin-matkaa

Post by SummerRose » Mon Jul 23, 2007 23:13

Sininen wrote:
Nunnuli wrote:
Samaa kategoriaa :lol: . Nopeemmin kyllä huomaa kilpirauhaslääkkeen unohtamisen kuin Cipralexin. Pari päivää ilman Thyroxiinia ja alkaa tukka lähtee päästä ja löystyy koko eukko ihan lahnaksi.
Ai, täällä on muitakin kilpirauhasongelmaisia. Mukavaa törmätä kohtalotovereihin. Muutenhan tuo tuntuu olevan aika harmiton vaiva niin kauan kun lääkitys on kohdallaan ja ne muistaa ottaa ajallaan. Tosin minulla tuntuu jo pelkkä suklaapatukan näkeminen hilaavan painoa ylös, vaikka lääkityksen muuten pitäisikin olla tasapainossa :(
Sama täällä, Thyroxinia napsitaan myös!
Locked