OT-löpinää vol. 2

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Locked
Michli
silmäilee HillTribe-hopeaa
Lasku: 5

Post by Michli » Thu Jul 26, 2007 14:11

Kaveri on just jamboreella enkunmaassa :)
|Unforgiven|
hamstraa hopeahelmiä

Post by |Unforgiven| » Fri Jul 27, 2007 21:44

Mie oon ihan totaalisesti tipahtanut kaikesta mahdollisesta keskustelusta, kun on tullut kesä vietettyä aikalailla netitöntä aikaa. Osaksi reissujen takia ja osaksi sitten maksamattomien laskujen. On tämä työttömän elämä melko hankalaa. Vaikka mies on kuinka töissä, niin rahat ei riitä mihinkään.. Huoh.. Yhden tilaustyön olen onneksi saanut kesän aikana tehtyä ja saaja oli tyytyväinen. :)

Ja onhan täällä toki muitakin hyviä uutisia.. Jos hyvin käy tällä kertaa, niin ensi kevättalvella liityn teidän lapsellisten joukkoon. ^^

Kiittää ja kumartaa ja häipyy taas määräämättömäksi ajaksi takavasemmalle.
Image
Image
Nunnuli
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by Nunnuli » Fri Jul 27, 2007 22:19

Onnea odotukselle!
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
JJI

Post by JJI » Fri Jul 27, 2007 23:14

täällä ainakin joutuu jonottamaan..... =(
Piitu

Post by Piitu » Sat Jul 28, 2007 1:13

Ja minä sitten EN tykkää käydä hammaslääkärissä EN EN JA EN. Mutta pakko oli kun tuntui että poski räjähtää, vaikka kyseessä oli vaan pieni reikä. Näin vähän päälle kolmikymppisenä tuntuu että kummasti alkaa sieltä sun täältä kolottamaan ja rähjääntymään...tarttis varmaan tehrä jotain :shock:
Paras lahja jonka voit antaa on aika.
JJI

Post by JJI » Sat Jul 28, 2007 10:12

heh.
täällä olis kanssa hammaslääkäri reissu edessä koska olivat mokanneet erään hampaan paikkauksen. eivät olleet kunnolla putsanneet "huonoa" hammasta pois ennen kun paikkasivat ja nyt tekee sitten paikan alla reikää... menee nyt sitten juurihoidoksi vissiin. kiva kiva
Nunnuli

Post by Nunnuli » Sat Jul 28, 2007 12:46

Tässä laskeskelen vauvakirjalle hintaa. Pitäisi toimittaa se laskun kera tänään ja menee vaikeeksi. Materiaalit (ilman itse albumia, joka on jo maksettu) on 51,60€. Työtä kirjaan on mennyt n. 30 tuntia. Miten ihmeessä tuon työn hinnoittelee? Veroja en meinannut tästä maksaa :oops: 2€/h, 3€/h..? Kahdella eurolla kirjan hinnaksi tulee 111,60€! Kuka hitto tekee töitä 2€/h? En enää IKINÄ ota tällasta työtä vastaan.. ainakaan sopimatta hinnasta.
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Sister Bliss

Post by Sister Bliss » Sat Jul 28, 2007 13:02

:? Varsinkin tutuille on hankala hinnoitella käsityötä... Tein ystävälleni hääpuvun, käytin sikanaan aikaa (ja olen ammatiltani pukuompelija, en harrastelija) ja vaivaa yms. Markka-aikaan pyysin siitä 600mk työpalkkaa (en uskaltanut edes laskea tuntipalkkaa tuolla hinnalla)... Materiaalit hän oli ostanut itse. Tuli vähän sanomista työpalkasta, kitisten maksoi.
Häälahja multa tuli erikseen, joten en lahjaksi sitä pukua aikonutkaan tehdä.

Tuollainen albumi on varmaan vielä työteliäämpi, koska se on enemmän sellaista "piperrystä" :)

Mistähän mä saisin inspiraation kasata tuon juniorin albumin loppuun... :roll:
♥´¨)
¸.•´¸.•*´¨) ¸.•*´¨)
(¸.•´ (¸.•´♥ wabi sabi
Asta

Post by Asta » Sat Jul 28, 2007 13:11

Piinaviikko jatkuu! Eilen käytimme Nonnaa konsertissa ja se oli hirveä!!!
:wow:
Ja taas ukkostaa!
Ja huulet on auki, kun Nonna piilottaa tomaattia ruokiin (kehoni kehitti Italiassa allergian, kun paikalliset tomaatit ja paprikat on kasvatettu niin kovilla kemikaaleilla).
Mutta halit kaikille! Ken piinaviikon kestää, se sata ihanaa viikkoa sen jälkeen saakoon (jääliläinen sananlasku)!
:jippii:
"To see a world in a grain of sand
and heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
and eternity in an hour."
William Blake
Nunnuli

Post by Nunnuli » Sat Jul 28, 2007 13:21

Sister Bliss wrote::? Varsinkin tutuille on hankala hinnoitella käsityötä... Tein ystävälleni hääpuvun, käytin sikanaan aikaa (ja olen ammatiltani pukuompelija, en harrastelija) ja vaivaa yms. Markka-aikaan pyysin siitä 600mk työpalkkaa (en uskaltanut edes laskea tuntipalkkaa tuolla hinnalla)... Materiaalit hän oli ostanut itse. Tuli vähän sanomista työpalkasta, kitisten maksoi.
Häälahja multa tuli erikseen, joten en lahjaksi sitä pukua aikonutkaan tehdä.

Tuollainen albumi on varmaan vielä työteliäämpi, koska se on enemmän sellaista "piperrystä" :)

Mistähän mä saisin inspiraation kasata tuon juniorin albumin loppuun... :roll:
Niin no.. häälahjaan ja ristiäislahjaan (yhdistetyt bileet) meni jo 55€ enkä usko, että mua olisi edes kutsuttu ilman tätä projektia. Kutsukortit myös tein osittain ja niistä en ota hintaa, koska lupauduin auttamaan. Alunperin kieltäydyin tekemästä moista kirjaa, mutta mulle sanottiin, että maksoi mitä maksoi, sellainen täytyy saada. Mulla on vaan sellainen olo, ettei tuo oikein tajunnut työn määrää vaikka yritin sitä selittää. Laskin nyt sitten työn hinnaksi 2,5€/h joka tekee loppusummaksi 126,60€. Aika kova hinta yhdelle kirjalle :cry:
Pukuompelija ei tekisi hääpukua edes 600€ (tai ehkä tekisi, mistä minä tiedän), joten ihan ilmaista työtä olet tehnyt. Mun kaveri on vaateteknikko ja hän tekee mulle silloin tällöin korjauksia ja vaatteitakin. Me on sovittu, että työ työstä. Minä teen koruja, kortteja yms. ja hän vaatteita.. se on helpointa kun ei tarvitse puhua rahasta ollenkaan. Kumpikin ostaa omat materiaalinsa ja toinen vaan tekee.
anzu

Post by anzu » Sat Jul 28, 2007 21:52

Olipa sitte jokkiskisa päivä taas! Vettä tuli ku esterin piipistä ja viel yks liputtajaki jäi auton alle :(
Nyt on väsy väsy ja hiekkaa korvissaki olo :(
-anzu
Tilia

Post by Tilia » Sun Jul 29, 2007 1:51

Kävin perjantaina Tampereen Vapriikissa (joka on siis museokeskus) katsomassa Jadeprinsessa-näyttelyä. Siellä on näytteillä Kiinan Han-kaudelta hautalöytöjä, mm. prinsessa Dou Wanin jadepuku jossa hänet on haudattu pari tuhatta vuotta sitten. Puku on koottu 2160 jade-laatasta (muistaakseni nefriittiä) ja siihen on käytetty 700 g kultalankaa. Puvun tekemiseen on kulunut 10 vuotta :huh:. Jadepuvun uskottiin suojaavan ruumista ja säilyttävän sielun elossa.

Kannattaa käydä katsomassa jos kiinnostaa. Esillä on myös muita hautalöytöjä, lähinnä pronssia.

http://www.tampere.fi/vapriikki/nayttel ... sessa.html
Nunnuli

Post by Nunnuli » Sun Jul 29, 2007 2:13

Cool :shock: Tähän on pakko heittää pieni nippelitieto Egyptistä: Tutankhamon, joka siis ei ollut mikään kovin ihme heppu, haudattiin viidessä arkussa, mutta sisin täysin kultainen painaa 110 kg. Siis koko tuo määrä sitä ihan itseään. Siinä arkun vierellä kun seisoo Kairon Egyptiläisessä museossa ei voi kuin miettiä minkälainen arkku on mahtanut olla esim. Ramses II:lla, joka hallitsi 67 vuotta ja jota pidettiin ihan oikeasti jumalana siihen aikaan. Siinä museossa kaikki mikä kiiltää on ihan oikeasti kultaa.. :drool:
Sassenach

Post by Sassenach » Sun Jul 29, 2007 14:45

Tää on pakko jakaa kanssanne! Ostin Sirpaleelta hopeaa ja turmaliineja. Onnistuin tumpeloimaan avainlukulistani loppuun :oops: ja lähdetään reissuun huomenna aamusta (loma siis alkoi viimeinkin) joten pyysin Miestä hoitamaan maksun. Siihen asti meni hyvin, kunnes piti laittaa viesti maksun saajalle: "Turvaliivejä!! Mihin sä niitä tarvit!!!" :rofl:
kompiainen

Post by kompiainen » Sun Jul 29, 2007 14:53

:rofl: :rofl:

Ei apua! Sassenach. Siellä on miehen päässä raksuttanut hieman tyhjää turvaliivien kohdilla.

Muistuupa juttu teinivuosilta, kun äiti oli kirjoittanut ostoslistan kauppaan. Kovasti etsin Spar seitiä silloisen T-kaupan pakstealtaasta, mutta kun en löytänyt kuin Elrdoradoa, päästin ostaa sitä. Kotona riemua riitti, kun listassa luki Spar SITEITÄ!
~Kun itse tekee, saa sellaisen kun sattuu tulemaan~
Locked