OT-löpinää vol. 4

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Locked
HeLmiLo
Swarovski-kuumeessa
Lasku: 5

Post by HeLmiLo » Fri Dec 21, 2007 15:32

Tässä on oikea joulun tunnelmaa, a la Heli Laaksonen.
Taas pääsi nauru tätä lukiessa :D

Joulupatja

Joulupatja o mu omakeksimä perinne, mink mää tahtoissin lanseerat niil ihmisil, ketkä tahto viättä lepojoulu.

Joulupatja tehrä nii, et jouluaattoaamun sänkyst raahata patja keskel olohuane lattia peittoines tyynyines päivines. Ympärs asetella ruakka (mitä ei ol itte tehty vaa myyjäisist ostettu taik jonku ahkeran jouluihmisen laittama), namei ja uussi kirjoi ja mitä muit paketei onka sattunu saama.

Siäl peito al sit maatta uuttevuatte saak, käännetä välil kirja sivui taik kylkke ja ojenella kätt kohren konvehtei. Viarai ei saa tul käymä, eikä itte kuulu käyrä missä.

Ei ol väli onk yksinäine, pariline taik perheline – joulupatja o joustava ratkaisu. Ko siit nousse, o niin kyllästyny makkamisse ja niin täys tyäntouhu ja toiminna ilo, et sitä riittä pitkäl kevässe.

- Heli Laaksonen
Blogi HeartBead
Jorisa
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by Jorisa » Fri Dec 21, 2007 17:00

viikko lomaa takana. Ollaan Jyväskylässä ajamassa kotiin ja täällä on ainakin MILJOONA AUTOA tien päällä. Mihin noi kaikki on oikein menossa? Onneks ei ole kiire ja mies ajaa. Aivan mieletön fiilis kun hermo on levännyt.
Porukassa, mutta yksin.
Narwhal
suunnittelee Balin-matkaa

Post by Narwhal » Fri Dec 21, 2007 19:41

Ihan suomeksi sanottuna: Vittu!! :evil:

Mä olen niin kyllästynyt näihin raskausajan vaivoihin että vetäsen tuon vauvan kohta karhupumpulla pihalle! Koko päivän sattunu alamahaan taas, tarkemmin sanottuna kohdunkannakkeisiin, kun maha painaa jo niin paljon ettei meinaa lihakset kestää tukivyönkään kanssa. Nivusiin on sattunu alkuraskaudesta saakka, selkä on päivä päivältä kipeämpi, kylkiluihin koskee aivan käsittämättömästi kun tuo tyyppi tunkee koipiaan sinne alle..

Imuroin äsken ja mun oli oikeesti mentävä lattiat läpi lähes kontaten, ku sattuu niin helkkaristi. Miten ihmeessä mä rupesin tähän hommaan taas?!?
Laskettuun on vielä 2 viikkoa, ja voihan tää mennä toiset 2 vielä ylikin, vaikka toinen onkin. Tekis mieli repiä kaikilta pää irti heti kun joudun tekeen vähänkään kotihommia, ja koko ajan niitä on tehtävä kun ukko on aina töissä ja likka on hoidettava joka tapauksessa.

Pahin päivä tähän asti.. :'( :sensuroitu:

*Huokaus* Helpotti vähän..
Nunnuli

Post by Nunnuli » Fri Dec 21, 2007 22:32

Ja vielä pakko sanoa, että kyllä Meiju Suvas on kauhee. Sori vaan.. en yleensä hauku ihmisiä enkä varsinkaan ketään nimeltä, mutta kyllä tuota on kamala katsella ja varsinkin kuunnella. *vaihtaa kanavaa*
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Muikku
Moderaattori

Post by Muikku » Fri Dec 21, 2007 22:38

Nunnuli wrote:Ja vielä pakko sanoa, että kyllä Meiju Suvas on kauhee.
Tykkäsin aikoinani Meijusta kovasti. Tosin vuosi oli kai 1981 eli makunikaan ei ollut ihan näin *köh köh* kehittynyt, tykkäsin silloin Kake Randelinistakin. Mutta jos vähän pinnistän, osannen vieläkin Meijun "Mä tahdon sinut"-piisin sanat ulkoa - no kertsin nyt ainakin. "Mä tahdon sinut, kuulut mun vierellein, vie sinä minut, vie koko rakkautein" :lol:
Laskevan taloussuhdanteen aikana on viisainta sijoittaa jalometalleihin. Myös puolijalo- ja jalokivet ovat järkevä sijoituskohde.
- Muikun talousvinkki, ihan merkonomipohjalta -
HLS

Post by HLS » Fri Dec 21, 2007 22:38

Samaa mieltä....
... ja on ihan kamalaa kun jotkut hänen renkuistaa jää soimaan pitkäksi aikaa päähän.... Pure korvaan mua on yksi pahimmista ;)

-HLS-
... kirjoitin muuten ensin nimmariski HÖLS :D
Sitä saa kun juo glögiä joululoman alkamisen kunniaksi... eli hölkyn kölkyn vaan kaikille!
anzu

Post by anzu » Fri Dec 21, 2007 23:26

Monethan varmaan tuntee täällä Ranskalaisen Jouluhalon?
No mulla on sellanen ongelma, että oon joskus tehny tuollaisen. Ohjeitahan löytyy netistä muttei sitä just millä oon tehny. Olisiko kellää helmettiläisellä kokemusta jouluhalosta, jonka pohjaan tuli kanelia ym.mausteita? Täytteestä ei oo mitää hajua, kuvitelmissa että suklaarouhetta oli täytteessä?
-anzu
Nunnuli

Post by Nunnuli » Sat Dec 22, 2007 1:44

Mun piti lähteä baariin, mutta kun olin tänään ostetut ja valmiiksi tulleet lahjat saanut paketoitua, kello olikin jo puolenyön paikkeilla.. en sitten jaksanut enää alkaa maalata naamaa ja valkata toppia ja koruja. Jäinpä sitten tuohon sohvalle ja rakensin äitylin lahjakorun. En voi esitellä sitä ennen joulua kun tiedän, että äiti käy tuolla galleriassa vakoilemassa silloin tällöin. Näin joulun alla mahdollisesti jopa ihan päivittäin.

Telsusta tulee joku epämääräinen vanha pehmoseksileffa, joka ei kiinnosta. Niinpä tässä olen katsellut tuota pikkuista kisua.. tai no onhan se jo vuoden ja 7kk vanha. Kyllä on sitten kaunis eläin, ei voi muuta sanoa. *hempein sydämin siirtyy makkarin puolelle*
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Nunnuli

Post by Nunnuli » Sat Dec 22, 2007 1:45

Ja Mimmelle: Kehtaa vaan!
Tilia

Post by Tilia » Sat Dec 22, 2007 1:58

Nyt on joulumieli aika tavalla hukassa, kun meidän 17 -vuotias kissa jouduttiin tänään lopettamaan (tai siis eilen). :cry: Vaikea uskoa, ettei sitä enää ole, oli kuitenkin perheenjäsen niin pitkään. Ja oikein mainio ja persoonallinen katti. No, oli sillä sentään varsin pitkä ja hyvä elämä, mutta ei sekään kovin paljoa lohduta...
Mimme

Post by Mimme » Sat Dec 22, 2007 9:13

Tilia, ((osanottohalaus))
Oli se katti tai hurtta, iso tai pieni, nuori tai vanha, aina se ystävän poismeno jättää tyhjän paikan jälkeensä.
Cattleya
Ylläpito

Post by Cattleya » Sat Dec 22, 2007 9:45

Joulunaluskiireet (joilla ei tosin ole mitään tekemistä joulun vaan töiden kanssa :? ) ovat pitäneet minut vajaatoiminnalla pitkään. On tainnut jäädä koko liuta onnitteluja onnittelematta ja osanottoja kertomatta. Joten kokoan ne nyt tähän samaan:

Onnea perheenlisäyksen johdosta niille, joiden joulu hupenee vaipanvaihdoissa, yöruokinnassa ja pikkutonttua ihmetellessä. Osanottoni kaikille teille, jotka olette joutuneet luopumaan rakkaista lemmikeistänne.

Vielä sen verran tuosta korujen kommentoinnista, että asiaa täällä olette puhuneet. Kuulun itsekin valikoivien kommentoijien joukkoon, toisin sanoen kerron, kun jokin isosti kolahtaa, mutta "ihan kiva" -kommentteja en tule kirjoittaneeksi sen paremmin täällä kuin blogeissakaan. Siksi on hienoa ja tärkeää, että teitä aktiivisempia kannustajia ja kommentoijia löytyy :wtg: .

Mitä tulee jouluun, niin taitaa tulla pikkuisen kiirus ;) . Syksyn suurin työsuma osui tähän joulun alle, joten joululahjojen hankinta (jälkikasvulle, muille emme lahjoja anna) jäi loppuviikkoon...
Nunnuli

Post by Nunnuli » Sat Dec 22, 2007 10:59

Riittääpä tälle joululle surullisia uutisia :cry: Lämpimiä ajatuksia myös Tilialle. Kuten sanoin jo aikaisemmin, surusta toipuu, mutta se ei koskaan häviä. Eikä sen kuulukaan ..onneksi kauniit muistot lopuksi nostaa päätään pahimipien fiilisten ohi. Kun kissa elää 17 vuotiaaksi, se on sinänsä jo lahja sen emännälle tai isännälle. Sitä raskaampaa siitä luopumien sitten kuitenkin tietenkin on. Vaali muistoja ja itke kun siltä tuntuu. Itkeminen on ihmisen tapa selviytyä surusta.
Muikku
Moderaattori

Post by Muikku » Sat Dec 22, 2007 18:27

Hali Tilialle täältä myös. Näithän Tilia sen rainbow bridge-jutun minkä mikkopee tänne joskus laittoi, siitä miten lemmikit odottelevat isäntäväkeään tuolla puolen? Haluan ainakin itse kovasti uskoa siihen :wink:
Laskevan taloussuhdanteen aikana on viisainta sijoittaa jalometalleihin. Myös puolijalo- ja jalokivet ovat järkevä sijoituskohde.
- Muikun talousvinkki, ihan merkonomipohjalta -
Tilia

Post by Tilia » Sat Dec 22, 2007 18:39

Kiitokset myötätunnosta Mimme, Cattleya, Nunnuli ja Muikku! Kyllä, näin sen, olisihan se mukava ajatus uskoa että odottaisivat.
Locked