Jutustelua Galleria-osaston kehittämisestä

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Tilia
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Post by Tilia » Sat Dec 29, 2007 23:51

Olen kyllä Gallerian kannattaja, tulee katsottua läpi melkein päivittäin uudet viestit, joskus useamman kerran päivässä. Vaikka kommentteja olisi enemmänkin, kyllä ne kuvatkin sieltä löytyvät. Galleriasta näkee kätevästi uusienkin koruntekijöiden koruja, joita ei blogeista tulisi löydettyä. Blogeja luen aika harvoin (itselläni ei ole blogia eikä varmaan ihan heti tulekaan), lähinnä silloin kun on ylimääräistä innostusta tai joku kertoo blogissaan olevan uusia koruja. Minusta olisi aika työlästä käydä säännöllisesti läpi suuri joukko blogeja, ja kestäisi varmaan aikansa ennen kuin löytäisi uusien koruntekijöiden blogit.

Kommentoinnin suhteen olen aika laiska. Kaikki korut kun tahtoo olla jollain tapaa kauniita, enkä useinkaan keksi mitään kovin omaperäistä sanottavaa. Lähinnä erityisen sykähdyttäviä koruja tulee kommentoitua ja kannustettua aloittelijoita.

Kielikysymyksessä olen samaa mieltä Teetin kanssa. Molemmat käyvät hyvin, sekä "huonompi" suomi että ruotsi, ei kannata arastella kommentointia kielen vuoksi.
Nunnuli

Post by Nunnuli » Sun Dec 30, 2007 0:21

Minä en koskaan katso mitään blogeja ellei niitä täällä erikseen mainosteta. Helmetissä sitten istunkin koko päivän jollei nyt ole jotain tylsiä muita velvollisuuksia kuten työ tms. Joskin töistäkin aika usein istun täällä :oops: Mietin tuossa kun kone oli nurin muutaman päivän, että mitä olikaan ennen nettiä ja sitten mietin mitä oli ennen Helmettiä. Eipä kuulkaa kovinkaan paljon. Siis mulla henk.koht. Ihanaa, että te ootte täällä! :ooh: Moni masis on mennyt kertaheitolla ohi kun on tullut tänne ihailemaan galleriaan uusia koruja.

Kommentteja annan myös aika herkästi.. niinkuin on varmaan huomattu, mutta se johtuu lähinnä siitä, että notkun täällä koko ajan. Jos koru ei herätä mussa mitään tai jos sitä on jo kovin paljon kehuttu, jätän omat kommenttini sanomatta. Muuten... jos korussa on joku juttu mikä miellyttää, kerron sen ihan varmasti. Minä kai sitten tykkään olla äänessä :oops:
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Jorisa

Post by Jorisa » Sun Dec 30, 2007 0:32

Teeti wrote:
En annan orsak till att jag sällan kommenterar är att om jag ska skriva på finska blir det alltid samma mening och att jag skriver på svenska känns inte alltid så hm... ja det känns som de kommentarerna går förbi... eller hur man nu ska säga.

Olen sitä mieltä, että kommenttisi niin ruotsiksi kuin "huonolla" suomellakin ovat tervetulleita.
Kirjoittavathan "virolaisvahvistusemme" ruta ja mdmB varsin luovaa, muuta hauskaa suomea.

Älä Pia suotta ota itseesi näissä kielihommissa. Kyllä Suomessakin pikkuhiljaa totutaan monikielisyyteen.

Eikä tuo kieliongelma vähennä yhtään korujesi kauneutta.

.
siis kyllä mä ymmärrän ruotsia, mutta toi kirjoitettu ruotsi valitettavasti on pikkasen ruosteessa, joten pia, kirjoita vaikka suomen ruotsia, elikä jollet keksi suomeksi sanaa niin laita ruotsiksi. Kyllä me opitaan. Ei se oo mikään este, se on vaan hidaste. Ja kun kerta noit just noit eestiflikatkin kirjottaa suomea niin hauskasti, viimeks repesin ihan totaalisesti, kun yks kirjoitti gallerissa, että työssä käyminen on s******sta, tms, sana, kun vie kaiken ajan korunteolta, niin minusta siis tollanen rehellisyys oikeesti on niin totta. Ei maar, kai mä muistan vielä sirua ja sit näkemään kauheusunia. Ja nunnuli, nou haard fiiling, tuolla astan linkissä, katsos kovaa kovaa vasten....:D 8)
Porukassa, mutta yksin.
Helmisusi

Post by Helmisusi » Sun Dec 30, 2007 0:55

Teeti wrote:Olen sitä mieltä, että kommenttisi niin ruotsiksi kuin "huonolla" suomellakin ovat tervetulleita.
Samaa mieltä Teetin kanssa! :wtg: Tai vaikka englanniksi! Jos äidinkieli on jokin muu kuin suomi, Helmetin "kielipoliisit" :rofl: taatusti katsovat virheitä läpi sormiensa.
SummerRose
suunnittelee Balin-matkaa

Post by SummerRose » Sun Dec 30, 2007 2:01

Olen bloggailija..en niinkään foorumipersoona.
Cattleya
Ylläpito

Post by Cattleya » Sun Dec 30, 2007 11:56

Helmisusi wrote:Tai vaikka englanniksi! Jos äidinkieli on jokin muu kuin suomi, Helmetin "kielipoliisit" :rofl: taatusti katsovat virheitä läpi sormiensa.
Mitä, onko täällä kielipoliiseja :shock: ? :% :viuh:
Sister Bliss

Post by Sister Bliss » Sun Dec 30, 2007 13:13

Ai niin, piti kommentoida tuota ajatusta, että moni ei kommentoi blogeihin kirjautumis"pakon" takia. Ainakin Bloggerissa voi kommentoida anonyyminä, eli ei tarvitse kirjautua. :)
♥´¨)
¸.•´¸.•*´¨) ¸.•*´¨)
(¸.•´ (¸.•´♥ wabi sabi
Helmipöllö

Post by Helmipöllö » Sun Dec 30, 2007 13:17

Tuo on ihan totta, aina silloin tällöin olen itsekin jättänyt kommentoimatta, kun ei viitsi joka paikkaan kirjoittautua... :?
...parempi yksi ruuvi löysällä kuin kymmenen liian tiukalla...
peikko

Post by peikko » Sun Dec 30, 2007 14:09

Juu, kirjoittele Piia ihan sillä kielellä, millä saat ilmaistua itsesi niinkuin haluat! Tuntuu kautta linjan olevan sellainen perusajatus, että kommentoidaan kun on jotain hyvää sanottavaa, joten vaikka ei ihan sanatarkasti kommenttia ymmärrä, saa kommentista olla iloinen. Lisäksi täältä löytyy kyllä kääntäjiä avuksi :)

Osa kommentoimattomuudesta saattaa johtua siitä, etteivät kaikki koe mielipidettään minkään arvoisena, koska pitävät itseään huonompina koruntekijöinä. Nyt katkesi vähän ajatus, joten sanon ihan proosallisesti, että rohkeasti vaan kommentoimaan! Kyllä voi kaunista ja hyvää työtä arvostaa, vaikkei omat kädet vielä samaan pysty (taisi se ajatus taas löytyä :lol:). Vähän samaan tapaan voi vaikuttaa se, että moni on jo ehtinyt samaa korua ylistämään, ja tuntuu siltä, ettei ole mitään lisättävää (niin kuin joku täällä jo sanoikin). Usein tuleekin herkemmin kommentoitua töitä, jotka eivät ole vielä kommentteja saaneet. Tässäkin kohtaa tuulettaisin oman mielipiteen arvostuksen puolesta!
Tärkeintä on oikea lääkitys.

Peikko ja Keijukainen - kotisivut
Peikonpesä - blogi
peikko

Post by peikko » Sun Dec 30, 2007 14:52

Vielä voisin tähdentää, että saahan täällä tietysti vain katsellakin - tänne on siksikin mukava laittaa töitään, että saa rehellisiä ja vapaaehtoisia kommentteja. Kasvotusten kun jotain esittelee, kokee katsoja usein velvollisuudekseen sanoa vähintään "kiva".
Tärkeintä on oikea lääkitys.

Peikko ja Keijukainen - kotisivut
Peikonpesä - blogi
Post Reply