Valmiiden korujen säilytys

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Post Reply
helise
silmäilee HillTribe-hopeaa
Lasku: 5

Valmiiden korujen säilytys

Post by helise » Sun Aug 21, 2005 15:44

Miten säilytätte valmiita korujanne? Minulla ainakin jo muutaman vuoden helmitöitä harrastaneena alkaa laatikot jo täyttyä. Osan tietysti myyn tai annan lahjaksi, mutta itsellekin jää jotain. Säilytän lisäksi lähes kaikista "vaativimmista" tekemistäni töistä mallikappaleen itselläni. Tuntuu vähän kurjalta latoa niitä muovirasioihin tms. (Siellä ne tuntuvat sotkeentuvan toisiinsa). Onko joku keksinyt jonkun kivan ja käytännöllisen tavan säilyttää koruja? Entä jos haluaisi esitellä töitään esim. myyjäisissä tms. Miten laitatte työnne esille?
Päivi
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by Päivi » Sun Aug 21, 2005 16:26

Mulla kaikki kaula-ja rannekorut on ihanassa sekamelskassa yhdessä vanhassa metallisessa rasiassa. Korvakoruille mulla on keraaminen rasia, jonka äitini maalasi posliiniväreillä. Sain juuri valmiiksi ensimmäiset metallilankakorut ja nyt ihmettelenkin, että mihin laitan ne roikkumaan, ettei niihin tule niitä taitoksia.

Kaula- ja rannekoruille olen tehnyt värillisistä kartongeista alustan, jonka reunat olen leikannut kuviosaksilla. Sitten olen tehnyt kuviolävistäjällä reikiä pahviin, että saan korun pujoteltua siihen niin, ettei se pääse heilumaan. Korviksille leikannut vain reunat kuviosaksilla. Tosin en ole myynyt töitäni missään myyjäisissä. Ihmiset kyllä tuntuvat tykkäävän noista kuvioiduista pahveista ja tykkään itsekkin tehdä niitä :D
helise
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by helise » Sun Aug 21, 2005 17:17

Hyvä idea tuo kartongin käyttäminen alustana! Taidanpa kokeilla sitä itsekkin :D ! Korvakoruja olen kyllä laittanutkin pieneen pahvin palaan kiinni, miksi en tajunnut, että kaulakoruja voi kiinnittää samalla periaatteella... :oops:
Pia
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by Pia » Mon Aug 22, 2005 6:44

Minä säilytän ne näin:

Image

Kaikki korut roikkuu mustalla kankaalla peitetyllä styrox-levyllä.
Otan se mukaan jos menen vaikkapa torille myymään.

Kaikki puolivälissä olevat korut löytyy tämmösessä rasiasysteemissä:

Image
Eowyn
Ylläpito
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Eowyn » Mon Aug 22, 2005 23:16

Mulla on ihan vain pienissä laatikoissa vinksin vonksin noita koruja, ja osa kaulakoruista roikkuu mun pöytälampusta. Todella esteettinen ratkaisu... :roll: Olen itsekin kaipaillut jotain parempaa tapaa säilyttää koruja. Sellainen kankaalla päällystetty styrokslevy joka laitetaan seinälle voisi tietysti olla hyvä ratkaisu :)

Ainakin FireMountain Gemsillä on myytävänä kaikenlaista korujen säilytykseen ja esillepanoon tarkoitettua kamaa, kannattaa käydä vilkaisemassa :)
Marja
löytänyt aidot helmet

Post by Marja » Wed Aug 24, 2005 15:39

Minä säilytän koruja Ikeasta ostetuissa pahvisissa lahjarasioissa. Iloisen värisiä rasioita voi säilyttää suht näkyvilläkin paikoilla, niitähän voisi kutsua jo melkein sisustuelementeiksi :wink: Samaisia rasioita käytän myös, jos annan korun lahjaksi.

Image
Post Reply