Työasennot

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Post Reply
tarjanne
Swarovski-kuumeessa
Lasku: 5

Työasennot

Post by tarjanne » Mon Aug 22, 2005 16:36

Minä tykkään tehdä aina kaikki helmeilyt ja ristipistot sohvalla "omassa" nurkassani. Yleensä minulla on sylissä lautanen, jolla helmet ovat, pujottelen niitä lankaan ja lepuutan samalla jalkojani mukavasti pöydällä tai sohvalla. No, niinhän siinä joskus käy, että tönäisen lautasen nurin ja sitten taas keräillään. :oops:
Tänään ostin Lidlistä jalallisen ja reunallisen tarjottimen, joka toivottavasti antaa vielä paremman työasennon, kun ei tarvitse koko ajan pelätä, että lautanen menee nurin. Kuvassa jalat on taitettuna tarjottimen alle.
http://www.lidl.fi/fi/index.nsf/pages/c ... p.Tarjotin
Toivottavasti tämän myötä imurinkin "ropina" vähenee. :wink:
Pia
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by Pia » Mon Aug 22, 2005 17:24

Minä istun aina lattialla kun teen helmitöitä. En tiedä miksi mutta yksi selitys voi olla että poikaystävä valittaa aina kun olen ollut sohvalla että sinne jää joku korupiikki tai pala metallilangast joka pistää pepussa kun hän istuu... miten se voi olla mahollist :shock: ??
Marja
löytänyt aidot helmet

Post by Marja » Wed Aug 24, 2005 12:00

Minä olen ostanut Ikeasta tarjottimen, jonka alapuolella on tarranauhalla kiinnitetty suorakaiteen muotoinen, n. 7 cm paksu "hernepussi" (pussin sisällä taitaa oikeasti olla jotain styroxpalleroita). Tarjotin pysyy hyvin sylissä sohvalla istuessa ja työskentelytilaakin siinä on ihan mukavasti.
Siru
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by Siru » Sun Aug 28, 2005 20:59

Piti jo männäviikolla kirjoittaa kun Tarjan työasennoissa oli maininta imuroinnista. Tää seuraava on kyllä niin niksi-pirkkaa että ei mitään rajaa mut toimii!
Siis näin saat kätevästi talteen helmet lattioilta ja sohvanrakosista: ohuet sukkikset :wink: (ja teippiä) sekä imuri. Suutinosa imurista pois eli putkiosan päälle sukkaosa sukkiksista. Kiinnitys teipillä tai nopeempi vaihtoehto: pidä kiinni vapaalla kädellä. Imuri päälle ja kas, helmet tarttuvat sukan päälle mutta eivät joudu imurin syövereihin. Suosittelen erityisesti tapauksiin joissa helmiä täynnä oleva kippo kimpoaa sylistä lattialle...
Wear your HELMET with pride!
Post Reply