Blogger, apua

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

annie
silmäilee HillTribe-hopeaa
Lasku: 5

Re: Blogger, apua

Post by annie » Sat Nov 07, 2009 17:20

murjo: minun mielestäni niihin inspiroiviin blogeihin on hyväkin laittaa linkkiä, ei siinä ole mitään pahaa. blogeja on maailmassa niin paljon, että niitä mielenkiintoisimpia ikinä yksinään löydä. tottakai niistä kannattaa vinkata, tuskin kukaan bloginpitäjä uusista lukijoista pahastuu :) pitää vielä painottaa, etten todellakaan ole vihainen, enemmänkin minulle tuli outo olo kun törmäsin tutunnäköiseen kuvaan blogeja selatessa. ja tässä tapauksessa kun ei tosiaan noita töitä ole esitelty omina, niin taidan kallistua kompiaisen kannalle, että nuoruuden piikkiin menee (tai sitten ihan vahinko/tietämättömyys tms).
Through the gates of insanity
On the edge of humanity
She's gonna make her dreams come true

http://annanaarteet.blogspot.com/
murjo
suunnittelee Balin-matkaa

Post by murjo » Sat Nov 07, 2009 17:54

okei, ihan hyvä homma ! meidän molempien puolesta ! :nod:
Eowyn
Ylläpito
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Eowyn » Sat Nov 07, 2009 22:49

Koko Internethän perustuu linkittämiseen, joten toki saa linkata ja pitääkin! En ole ikinä kysynyt lupaa keneltäkään linkittämiseen (toki on aivan eri asia, jos kyseessä on jokin sellainen sivu, joka ei ole julkinen), ja minusta tuntuu aina kummalliselta, jos joku kysyy minulta lupaa laittaa blogiinsa linkki minun blogiini. "Ai että saatko hankkia minulle lisää kävijöitä... no tuota... lemme think...!" :lol2:

Toisten kuvien luvaton käyttö sen sijaan on kyllä toimintaa, jolle on syytä rypistää kulmiaan kovasti. Valitettavasti netissä näkee todella, TODELLA huoletonta toisten kuvien käyttöä - ihan kuin ihmisillä ei kävisi mielen vieressäkään, ettei niin saa tehdä. Esim. muotiblogeissa napataan ihan surutta kaiken maailman muotikuvia omaan käyttöön, samoin olen törmännyt moniin käsityöblogeihin joissa on esimerkiksi kommentoitu uusia Modan / Novitan / minkälie neulemalleja ja liitetty oheen kyseisen lehden omia kuvia... :hui:
"I never get involved with my own life. It's too much trouble."
(Michael Garibaldi, Babylon 5)
Sundance
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by Sundance » Sat Nov 07, 2009 23:02

Itse tässä olen vaihtanut blogisivustoa milloin minnekin.. tuosta annien ja murjon kirjoittelusta tuli mieleen että kyllä mun blogissa,siis nimenomaan korublogissa on *lukemisto* kohdassa *Näitä luen * vai miten sen kirjoitin... ja jos joku on kiinnostunut lisäämään minun blogini omaan lukemistoonsa, niin ollos hyvä vaan :nod:

Mulla on kaksi blogia bloggerissa, mutta toisen kävijät on rajattu yhteen koska siellä kirjoitan niin paljon henkilökohtaisemmistakin asioista, että katsoin parhaaksi suojata toisen blogini ..sekin kun onnistuu.

Kuvia ei tulisi pieneen mieleenikään käyttää toisilta, on tosi räikeää että niin menetellään. Omassa blogissani on teksti ,ethän kopioi kuviani ilman lupaani, menetiedä riittääkö se .... ja kuvissa on vielä pääsääntöisesti teksti Sundance....
Itse muokkasin omaa blogiani pitkään, ennenkuin sain sen oman näköisekseni.. nyt se alkaa olla sitä viimein.. ja tykkään noista bloggerin gadgeteista, muokkausmahdollisuuksia on aikas paljon :nod:

No, oli miten oli.. kunhan taas tarvi tähänkin asiaan sanoa mielipiteensä ja eikun takasin koruilupöydän äärelle ennenkuin alan kirjoittamaan ihan aiheen sivusta :viuh:
annie
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by annie » Sat Nov 07, 2009 23:08

Sundance wrote:kyllä mun blogissa,siis nimenomaan korublogissa on *lukemisto* kohdassa *Näitä luen * vai miten sen kirjoitin... ja jos joku on kiinnostunut lisäämään minun blogini omaan lukemistoonsa, niin ollos hyvä vaan :nod:
minäkin olen monta hyvää blogia löytänyt juuri tuota kautta, eli kurkkinut toisilta mitä blogeja seuraavat. ja kivaltahan se tuntuu jos oma blogikin sieltä joukosta löytyy, eli sitä en pistä pahaksi jos joku ihan mainitsee, että blogini on vilkaisemisen arvoinen. toki jos joku pitäisi linkkilistaa "kämäisimmistä blogeista ever" ja oma siellä joukossa pilkottaisi, niin sitten saattaisi ahdistaa :D
Through the gates of insanity
On the edge of humanity
She's gonna make her dreams come true

http://annanaarteet.blogspot.com/
@nu

Post by @nu » Sat Nov 07, 2009 23:34

annie wrote:toki jos joku pitäisi linkkilistaa "kämäisimmistä blogeista ever" ja oma siellä joukossa pilkottaisi, niin sitten saattaisi ahdistaa :D
Totta :D
Mulla ei tällä hetkellä ole blogissa mitään "näitä luen"-listaa, koska seuraan niin monia blogeja enkä halua mitään pitkää listaa sivun reunaan...enkä halua alkaa asettamaan blogeja mihinkään järjestykseen, esim. top-10. Tykkään niin monesta!Se on toisaalta harmi, koska linkittäminen on minusta nimenomaan se idea bloggailussa, sitä kautta löytää uusia blogeja.

Netissä kuviin suhtaudutaan toooosi huolettomasti, osaksi varmaan ihan tietämättömyydestäkin, osaksi välinpitämättömyydestä = ajatellaan, että netissä kaikki materiaali on vapaasti käytettävissä, vaikkei näin olekaan.
PikkuMyy

Post by PikkuMyy » Mon Nov 09, 2009 15:38

kompiainen wrote:Kyllä minäkin hieraisin hopeakurssilla silmiäni, kun katselin opettajan ideakansiota. Olipahan tutusta blogista tulostettu kuva ihmisille kopioitavaksi. Kuvasta oli poistettu vain blogin nimi.
Satuithan huomauttamaan opettajalle asiasta? Informoitko ko. blogin pitäjää? Vaikka kyseessä ei olisikaan maailmojamullistava aito ja alkuperäinen korumalli-idea, niin kuva on kuitenkin sen blogin pitäjän...
Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa? -- Pikku-Myy

http://silbii.blogspot.com/
paula@silbii.com
kompiainen

Post by kompiainen » Mon Nov 09, 2009 18:49

PikkuMyy wrote:
kompiainen wrote:Kyllä minäkin hieraisin hopeakurssilla silmiäni, kun katselin opettajan ideakansiota. Olipahan tutusta blogista tulostettu kuva ihmisille kopioitavaksi. Kuvasta oli poistettu vain blogin nimi.
Satuithan huomauttamaan opettajalle asiasta? Informoitko ko. blogin pitäjää? Vaikka kyseessä ei olisikaan maailmojamullistava aito ja alkuperäinen korumalli-idea, niin kuva on kuitenkin sen blogin pitäjän...
Olin niin järkyttynyt, etten tajunnut tehdä mitään. Ihan niin hyvä valokuvamuisti minulla ei ole, että olisin voinut olla 100% varma, mutta kun kotona tarkistin, niin muistin oikeen. Pitäiskö laittaa blogin pitäjälle s-postia...
~Kun itse tekee, saa sellaisen kun sattuu tulemaan~
anzu

Post by anzu » Mon Nov 09, 2009 22:25

kompiainen wrote:
PikkuMyy wrote:
Olin niin järkyttynyt, etten tajunnut tehdä mitään. Ihan niin hyvä valokuvamuisti minulla ei ole, että olisin voinut olla 100% varma, mutta kun kotona tarkistin, niin muistin oikeen. Pitäiskö laittaa blogin pitäjälle s-postia...
Minä ainaki laittasin viestii, ku mua vituttaa suorastaa ihmiset jotka "lainailee" toisten kuvia omissa nimissää tai muuten vaan. Omatki autokuvat on päätyneet monasti semmosiin paikkoihin mihin ei tarttis, korukuvat ei vissii viel tietääkseni. Eräästäki youtuben videosta löytyy meidän auton kuva, mun ottamana, iliman nimmee jne..
-anzu
Katenka
korukivikasan keskellä
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Katenka » Tue Nov 10, 2009 0:16

Linkittäminenhän on ihan hyvä asia, kuten ketjussa aiemmin todettiin. Kuvien käyttö taas ilman lupaa tai asiallista viitettä alkuperäiseen (mikäli alkuperäisestä voi selkeästi "lainata" kuvaa") ei kuulu hyviin tapoihin eikä sallittuihin tekoihin.
Tässä on kuitenkin hyvä väli sanoa, että blogeissani olevia kuviani saa vapaasti lainata omiin blogeihin, kunhan kuvassa / kuvatekstissä on selkeä linkki alkuperäiseen lähteeseen. Itselleni on ilo, jos joku saa koruistani inspiraatiota ja ideoita. Tämä koskee vain omista koruistani olevia kuvia, ei blogeissani esiintyviä muiden käsityöntekijöiden tai koruntekijöiden kuvia.
http://www.kultalilja.eu
http://www.huurrelilja.eu
http://www.facebook.com/goldlily
Jokke

Post by Jokke » Tue Nov 10, 2009 9:20

Ehkäpä vaikka tässä ketjussa voisi esittää vienon toiveen avusta. Minun pitäisi saada blogi :idea2: Mutta tuntuu että tarvitsen apua... varmaankin saisin aikaan jotain tylsää valmiilla pohjilla aikani kiroiltuani ja itkettyäni. Mutta haluaisin jotain omia taustoja yms, jotain vinkkiä, en oikein edes tiedä vielä kun en tiedä asiasta mitään. Mutta jospa joku suostuisi neuvomaan ihan kädestä pitäen, hyvää hyvyyttään, ruokapalkalla tai maksusta :???: Jospa joku täällä pääkaupunkiseudulla löytäisi vähän aikaa tämmöiseen hommaan? Yritin päästä työväenopistoon kurssillekin, mutta se peruuntui.
Jokke

Re:

Post by Jokke » Tue Jan 12, 2010 9:36

Sirpale wrote:No niin, eilen yritin koko illan lisätä linkkejä ja poistin kaikki ponnahdusestot jne. Mutta ei vain toimi, en saa lisättyä mitään. Se tavallaan avaa uuden sivun ja puolittaa sen, enkä pääse toimimaan normaalisti. Onko kellään ollut mitään samanlaisia ongelmia?
No nyt on! En voi tajuta miksi saan aivan hyvin lisättyä nettilinkkiluettelon mutta en blogiluetteloa. Se gadgetti ei tunnu toimivan... popupin esto on pois päältä, java päivitetty, cookiet sallittu... mutta ei. Lisää blogi -ikkuna aukeaa, mutta sitten se lisää tai peruuta näppäin ei tee yhtään mitään. Jossain on virhe. En keksi missä :evil: mihin se ruksi tällä kertaa pitäisi laittaa?
Jokke

Post by Jokke » Fri Jan 15, 2010 20:25

Jaahas, komento takasin! Nyt se sitten yhtäkkiä toimiikin, ihan noin vain.
Post Reply