Korujen valokuvaus

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

pomppaloora
silmäilee HillTribe-hopeaa
Lasku: 5

Re: Korujen valokuvaus

Post by pomppaloora » Sat Aug 22, 2009 13:29

täällä myös yksi innokas jalankäyttäjä! en tulisi enää toimeen ilman jalustaa. :ooh: eipä tule epäteräviä kuvia, vaikka kuvaaja olisikin kuinka tärähtänyt... :mrgreen:
~iloluontone ihimine~
http://www.kultaseppanissi.fi
anzu
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by anzu » Sat Aug 22, 2009 13:42

Mä kysyn tässä tätä.. Mulla on ikäloppu Paint Shop Pro 8, jolla laitan aina noihin kuviin nimeni ja ne kehykset.
No mistä mä löydän sen fonttivalikoiman? Nääs se palkki on siit yläreunasta kadonnu vahingossa enkä löydä sitä mistää enää?
-anzu
@nia

Post by @nia » Sat Aug 22, 2009 15:56

Kivenviilaaja wrote:...Jos pientä kolmijalkaa kaipaa, niin kannattaa tsekata Gorillapod. Itselläni ei ole sellaista, mutta kameraliikkeissä hypistelyn perusteella olettainsin sen olevan varsin hyvä kapistus.
Mutkun on niin ruma.
- @nia -
Piritta

Post by Piritta » Sat Aug 22, 2009 16:03

@nia: Sä oot niin ihana, (koska oot just niinkuin minä :lol: ), että kaikkien käyttöesineidenkin, vaikka olisivat suurimman osan ajan kaapissa, pitää olla kauniita! :) Sorry OT...
@nia

Post by @nia » Sat Aug 22, 2009 16:08

Piritta wrote:@nia: Sä oot niin ihana, (koska oot just niinkuin minä :lol: ), että kaikkien käyttöesineidenkin, vaikka olisivat suurimman osan ajan kaapissa, pitää olla kauniita! :) Sorry OT...
Niin kun tossa mun kolmijalassa se valkoinen osa on helmiäishohtoinen. Jalustaa saa myös hennon vaaleanpunaisena.... Tunnustan nyt sitten samalla, että kun valitsin nykyistä kameraani ja mulla oli toinenkin varteenotettava vaihtoehto, niin en ottanut sitä toista, kun se(kin) oli ruma.
- @nia -
Piritta

Post by Piritta » Sat Aug 22, 2009 16:10

Mahtavaa! Ja mulle nauretaan kun olen valinnut läppärini ja puhelimen sillä perusteella, että niiden pitää olla valkoisia ja nätit :)
@nia

Post by @nia » Sat Aug 22, 2009 16:17

Tekisi mieleni sanoa vielä jotain :wtg: :jippii: - mutta jääköön.
- @nia -
mags

Post by mags » Sat Aug 22, 2009 16:26

Lisää OT:ia: Poikani lupasi hankkia mulle uuden näppiksen ja vannotin, ettei tilaa ennen kuin minä näen
vaihtoehdot, koska minä haluan että se on nätti ja naisellinen 8) Poika nauroi... :???: :lol:
Terttu

Post by Terttu » Mon Nov 09, 2009 18:59

Gimpin käyttäjät hoi! Miten seuraavan voisi tehdä Gimpissä? :???:

Outi kertoi valokuvauksen oppeja mm näin. Tuossa loppuvaiheessa kuvan värejä, valkoisuutta, säädetään; "Seuraavaksi kuvasta on muokattu tasoja (levels, mitä ne sitten ikinä ovatkaan suomeksi?) niin, että valkea paperi on keskellä kuvaa oikeasti valkeaa eikä harmaansinertävää."
djuna
Oikea käyttäjä: Olen

Post by djuna » Thu Nov 19, 2009 16:13

Minulla on Gimp v2.6, jossa on myös Levels-toiminto Värit-valikon alla. Paras tehdä kokeita duplikaatin kanssa ja kokeile vapaasti nuolien liikumisen kunnes saat haluamasi valkoisuutta.

Viime aikoina huomasin että pilvinen päivä antaa erinomaisia tuloksia, ei yhtään niistä aurinkoisen päivän sinisävyjä joita täytyy aina säätää tietokoneella.

yksi kuva otettu klo 14
Terttu

Post by Terttu » Thu Nov 19, 2009 16:37

:oops: Kaikkea jo kokeilin mielestäni mutta.. Siellähän oli väri-valikossa automaatiset kohdassa "valkotasapaino" ja humps kun kirkastu kuva :jippii:
HLS

Post by HLS » Sat Dec 12, 2009 14:36

Löysin tällaisen
http://parolanasema.blogspot.com/2009/1 ... aline.html

Olisiko tästä apua korukuvaukseen?
Itse en ole kokeillut.
kompiainen

Post by kompiainen » Sat Dec 12, 2009 14:48

Olen kokeillut tuota apua kolme kertaa. Kahdessa viimeisessä postauksessani olevat korut on kuvattu sillä... Tai sitten ei. ;) Kuvasin ensin kuvausavun kanssa ja sitten ilman. Blogiin päätyneet korut olivat ilman salamaa ja apua otettuja, eli minusta lähikuvissa siitä ei kamalasti hyötyä ollut. Isommat korukuvat (kuten asiakkaalle menneet kuvat kaulakorusta kaulassa, joita ei pysty kolmen kuvauslampun kanssa yksin omasta kaulasta kuvaamaan, olivat parempia kuvusavun kanssa otettuina, kun valoa täytyi jostakin saada. Aion jatkaa kokeiluja.
~Kun itse tekee, saa sellaisen kun sattuu tulemaan~
Pape

Post by Pape » Fri Mar 26, 2010 11:01

Hong Kong mainosti nyt, että 40e sais kuvausteltan+jalustan+pari lamppua, jos joku innostuu...
annie
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by annie » Fri Mar 26, 2010 12:01

HLS wrote:Löysin tällaisen
http://parolanasema.blogspot.com/2009/1 ... aline.html

Olisiko tästä apua korukuvaukseen?
Itse en ole kokeillut.
mä olen tuota kokeillut, ja varsinkin pimeämmällä talvella valaisi kyllä noita kuvia ihan mukavasti. en kyllä muutenkaan ole kovinkaan hyvä tuossa valokuvauksessa, joskus tulee niin tummia vaikka mitä yrittäis, ja joskus taas onnistuu lähelle täydellistä kuvat. ikinä ei tiedä miten käy. oon huomannut saman kuin kompiainen sanoi, että ei korujen kanssa niinkään auta. mutta isompia kohteita, kortteja ja ompeluksia, kuvaillessa on ollut ihan hyvä.
Through the gates of insanity
On the edge of humanity
She's gonna make her dreams come true

http://annanaarteet.blogspot.com/
Post Reply