Onx normaalii? Kui pal?

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Kuinka paljon helmet syövät rahaa kuussa keskimäärin?

0-20 €
8
11%
20-40 €
20
28%
40-60 €
18
25%
60-80 €
9
13%
80-100 €
2
3%
yli 100 €
14
20%

Total votes: 71
Taika
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Onx normaalii? Kui pal?

Post by Taika » Sun May 21, 2006 22:01

Havaitsin äsken, että helmitilauksiin netistä on kevään aikana kulunut 250 € ja lisäksi about satanen koru- ja rautakauppoihin. Ahistaa. Onx tää normaalii? Voix täl tehhä jotaa?

:oops:
Päivi

Post by Päivi » Sun May 21, 2006 22:24

Kuulostaa ihan normaalilta. Aina on tarvittavat helmet loppu tai löydät ihanan mallin, johon sinulla ei ole helmiä. Mulla on tainnut kallein visalasku olla n.100e (siinä kuussa tilasin kirjan, joka maksoi 64$). Vaikea sanoa, paljonko kuukaudessa menee rahaa.

Nyt yritän pienentää helmivarastoani, mutta tarvikkeita täytyy kuitenkin tilata. Lankoja, korupiikkejä, lukkoja ym.

En enää edes laske, kuinka paljon rahaa menee :'( . Se kyllä sitten unohtuu, kun saa valmiiksi korun, johon on todella tyytyväinen :nod: .
Henna
Moderaattori
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Henna » Sun May 21, 2006 22:36

Vastasin yli 100€, mutta ei se nyt ihan taida joka kuussa mennä yli... aika usein kyllä. Joskus menee reilustikin yli, varsinkin jos tilaa jonkun kirjan tms. Ihan pelkkiin helmiin en ainakaan joka kuussa saa satasta menemään. Mutta helmeilyyn kyllä, kaikkine lieveilmiöineen. Pakko kai laskea mukaan kaikki: kirjat, työkalut, polttimen + tykötarpeiden vuokra ja lasitangot kun käy tekemässä helmiä... Mutta yleensä kieltäydyn ajattelemasta helmiä ja rahaa samassa yhteydessä jos mahdollista :roll:
Loulou

Post by Loulou » Sun May 21, 2006 22:38

Laitoin, että 60-80 € kuussa...Voipi olla, että hiukan pyöristin alaspäin, mutten uskalla ruveta laskemaan :oops: .

Hih, luin tänään toisella foorumilla, kuinka eräs henkilö oli ruvennut laskemaan työnsä tuloksia. Hänellä oli yli 800 valmista korua odottamassa ehkä joskus alkavaa myyntiä. Sitten hän oli alkanut laskea, kuinka paljon koruissa on materiaaleina kiinni rahaa - hän oli saanut n. kolmanneksen koruista laskettua, ja summaksi oli tullut jo yli 5000 euroa - ja tässä ei siis ollut vielä minkäänlaista työpalkkiota mukana. Hän arvioi, että varastoista löytyvissä materiaaleissa on kiinni varmaan yhtä paljon kuin valmiissa koruissakin. Tämä henkilö on tehnyt koruja kolme vuotta, eikä tosiaan vielä myy niitä...

Mutta tämä lohdullisena kertomuksena niille, jotka ovat huolissaan helmiharrastukseen kuluvasta rahasta. Minua tuo juttu ainakin lohdutti :).
Tuxu
suunnittelee Balin-matkaa

Post by Tuxu » Sun May 21, 2006 23:35

vastasin 40-60e se on kyllä paljon mutta hyvään tarkoitukseen ;) täytyy kyllä sanoa että joskus se tavaran lappaaminen ostoskoriin on kivempaa kuin helmistä mitään tekeminen ;)
Tarviiko helmeilijältä kysyä mitä ottaisi mukaan autiolle saarelle?
helise
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by helise » Mon May 22, 2006 20:09

Vastasin 40-60€...Joskus kyllä on mennyt enemmänkin, ja joskus taas vähemmän. Aina jotain puuttuu joten on pakko tilata, mutta nyt olen päättänyt käyttää mahdollisimman paljon jo nykyistä varastoani mikäli vain mahdollista!(Ja useinhan se ei ole mahdollista, sillä varastosta puuttuu juuri ne ihanuudet joita aivan välttämättä tarvitsisin!) 8)
Siru

Post by Siru » Tue May 23, 2006 9:03

Samat summat minulla, 40 - 60. Kuukausittainen vaihtelu on isoa, joten koitin ottaa keskiarvon. Itse olen asettanut hankinnoilleni sen 50 € saldorajan, kun on tuota asuntovelkaa ynnä muita mukavia menoja... Täytyy kyllä tunnustaa että joinakin kuukausina se ylittyy roimasti. :oops: Helmikirjoja tai hopeatarvikkeita ostellessa satanen on pikkuraha. Onneksi helmiä on jo muutama kilo eli eivät ainakaan ihan heti lopu kesken. Paitsi aina tietenkin juuri se helmi, jota tarvitsisi... :rofl:
Wear your HELMET with pride!
Eowyn
Ylläpito
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Eowyn » Tue May 23, 2006 10:58

Minä vastasin ihan rehellisesti että yli satanen kuussa (joskus mennyt varmaan kolmekin sataa...), mutta tuosta riippuvuudesta on nyt tarkoitus päästä eroon.. :roll: Tosin on se tältä kuulta mennyt jo ajat sitten rikki (olen jossain 150 eurossa menossa), mutta siitä suurin osa meni hopealankaan, jota olen urakalla ostanut varastoon nyt kun joka paikassa näkyy hinnat nousevan. Toistaiseksi olen ehtinyt juuri ja juuri ennen hinnannousua - melkein kantapäät käryten ;)
Pia

Post by Pia » Tue May 23, 2006 11:28

Vastasin yli 100 € mutta en aina tilaa niin paljon. Joskus vähemmän ja joskus enemmän.
Älä Löi, En Ole Hurrit
Mive
lasihelmien lumoissa

Post by Mive » Tue May 23, 2006 13:25

Vastasin 40-60e. Se on ehkä lähinnä keskiarvoa. Joskus tulee tilattua enempi ja joskus vähempikin.
Othel

Post by Othel » Tue May 23, 2006 14:48

Rakkaat ystävät. Vaikka millaisen kuukausimenon tähän täräytätte, se ei millään ole yhtä paljon kuin minkä tämän tädin kaksi hepoa pistävät kuukaudessa sileäksi. Niitten laskujen jälkeen sitten saankin oikeasti miettiä, mistä rahat muihin tärkeisiin asioihin... kuten helmiin.

Pois turha syyllisyys!
Porkkana

Post by Porkkana » Tue May 23, 2006 15:31

....yli satkun menee :% ....mutta nehän on firman menoja.... :enkeli:
(koskahan näkis jotain tuottookin :rofl: )
--Art is not about thinking something up. It is the opposite - getting something down.--

www.vumanart.com
Siru

Post by Siru » Tue May 23, 2006 17:04

:rofl: Othel - päivän parhaat naurut!!! Kiitos piristyksestä! :rofl:
Wear your HELMET with pride!
Taika

Post by Taika » Fri May 26, 2006 18:48

Pitänee tässä vissiinkin todeta, että normaalia on, eikä oikein mitään ole tehtävissä. Paitsi lisää koruja. :rofl:
Virpi

Post by Virpi » Tue May 30, 2006 12:34

Teen paljon hankintoja kurssin yhteydessä, kun näen kaikkea uutta kivaa ja kuten tiedämme - ehdottoman tarpeellista ja hyödyllistä! :wink: Näin ollen hankintakustannus lipsahtaa helposti yli satasen, muutaman kerran jopa yli kahdenkin. Pari-kolme kertaa vuodessa olen tilannut Slöjd-Detaljerista, silloinkin lasku nousee äkkiä toiselle satkulle... eli jos ynnään kaikki hankinnat yhteensä ja jaan kuukausien lukumäärällä... lieköhän yhteissumma keskimäärin 50-75€/kk. Helmien osuus vaihtelee, sillä painotun hopeatöihin, joskin näissä summissa on toki mukana hopean ohella myös helmiä, työkaluja, tarveaineita kuten juotospastaa yms.
Post Reply