Mikä koruilussa harmittaa...

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Piritta
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: Mikä koruilussa harmittaa...

Post by Piritta » Fri May 14, 2010 18:41

Mulla alkaa mennä hermo näihin muutamiin nettikauppoihin missä pitää rekisteröityä ja sit joka kerralla pitäis muistaa salasana kun menee ostoksilla tai sit täytät taas ne tiedot ja keksit uudet salasanat mitä ei taas kohta muista. Mua ei kiinnosta rekisteröityä, en ole varmaan koskaan saanut siitä vastaavaa hyötyä ja mulla on töissä noin 25 erilaista tietokantaa joihin niihinkin pitää muistaa salasanat, että ei vaan kiinnosta aina miettiä taas uusia salasanoja. Lopetan kohta ostamasta noista kaupoista, koska ketuttaa ihan tosissaan tuo. Tuohon ohjelmaan kun on varmasti mahdollista tehdä ohitusmahdollisuus, eli voi ostaa vaan ihan vierailevan tähtenä ja näin jossakin kaupassa onkin ja moniin ei tosiaan tarvi mitään rekisteröitymistä ja salasanoja.

Että semmoinen harmittaa tänään :grrr:
Ennina
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by Ennina » Fri May 14, 2010 20:36

Itse käytän helmikaupoissa samaa salasanaa. Eipähän tarvitse muistaa kuin yksi :wink:
peikko

Post by peikko » Fri May 14, 2010 21:41

Ennina wrote:Itse käytän helmikaupoissa samaa salasanaa. Eipähän tarvitse muistaa kuin yksi :wink:
Hihi, en uskaltanut tuota itse tunnustaa :lol: Mutta joo, eihän niitä muistais muuten, töissä saa salasanojen vaihtelusta ihan tarpeeks... Eikä helmikaupat lähetä mitään mistä ei ole maksettu, niin en pelkää niin paljon väärinkäytöksiä.
Tärkeintä on oikea lääkitys.

Peikko ja Keijukainen - kotisivut
Peikonpesä - blogi
Piritta

Post by Piritta » Fri May 14, 2010 22:05

Mä en käytä samaa salasanaa, koska se on kuitenkin tietoturvariski. Varsinkin kun noissa on vielä usein käyttäjätunnuksena sähköpostiosoite. Ja joillain on se sama salasana sinne sähköpostiinkin. En usko, että kellään olis hirveesti interessiä murtautua helmikauppojen järjestelmiin, mutta kyllä ne taas toisaalta niin ihmepaikkoihin tekee, että ei se olis mikään ihme. Ja siksi juuri, kun ihmiset käyttää niitä samoja salasanoja niin monessa paikkaa.

Mä en vaan ymmärrä, mikä ihmeen pointti siin rekisteröitymisessä on, kun siitä ei ole mitään muuta iloa kuin esitäytetty lomake.
anzu

Post by anzu » Fri May 14, 2010 22:13

Ennina wrote:Itse käytän helmikaupoissa samaa salasanaa. Eipähän tarvitse muistaa kuin yksi :wink:
En käytä samaa, mut kaikkien helmikauppojen salasanat oon tallentanu selaimeen. Yksikää tosin ei oo sama ku sähköpostissa eikä mul kyl oo mittää niin arvokasta tietoo että vois sillä varas rikastuu :D
-anzu
Piritta

Post by Piritta » Fri May 14, 2010 22:18

Ei muakaan se varkaan rikastuminen huoleta, vaan lähinnä se, että jos ne saa murrettua noita käyttäjätunnuksia ja salasanoja, ne laitetaan nettiin ja sen jälkeen kuka tahansa voi lukea sun sähköpostit (jos siis käyttää samaa salasanaa) tai tehdä sun tunnuksilla muuta harmia. Aika paljon hakkereista on vaan kokeiluhaluisia "terroristeja" eikä niillä ole mitään muuta ideaa tolle hommalleen kuin kiusata ihmisiä. Ne raharosvot on sit ihan erikseen. Aika paljon on tehty tietomurtoja paikkoihin missä raha ei liiku. Esim. Suomi24.
peikko

Post by peikko » Fri May 14, 2010 22:56

No, en käytäkään samaa salasanaa kuin sähköpostissa tai missään tärkeässä, sen verran sentään on järkeä vielä :twitch: Itse pidän rekisteröitymisestä siksi että voi säästää ostoskorin sisällön. En tiedä, mitä hyötyä siitä kaupan pitäjälle on, voisihan vaikka niiltä kysyä?
Tärkeintä on oikea lääkitys.

Peikko ja Keijukainen - kotisivut
Peikonpesä - blogi
Pape

Post by Pape » Fri May 14, 2010 23:33

Useissa (esim. ilmaisissa) kauppasovelluksissa se rekisteröityminen on vaan teknisesti sellainen pakko pulla - ei se ylläpitäjän vika ole vaan koodin :aijaa:

Edit. Rekisteröinnin hyöty voisi olla kauppasovelluksen pohjalta esim. sellainen, että voit lähettää uutiskirjeitä tai vaikkapa laittaa tukkutilaajalle tms. alennusasetuksen... En tierä, ei itse tule rekisteröityä omasta kaupasta kuin tilaukset :mrgreen:
annie

Post by annie » Sat May 15, 2010 8:32

toisaalta taas esim helmiQn kauppaan ei tarvitse rekisteröityä, mutta tilauksen yhteydessä voi kuitenkin valita, että haluaako uutiskirjeen. eli se ei välttämättä vaadi sitä rekisteröitymistä.. tuon kyllä ymmärrän, että joissain kaupoissa se on vaan pakko, kuten pape sanoi.
Through the gates of insanity
On the edge of humanity
She's gonna make her dreams come true

http://annanaarteet.blogspot.com/
Lankalilli
Swarovski-kuumeessa

Post by Lankalilli » Sun Jun 13, 2010 16:25

Just nyt harmittaa se, että kun on saanut kehitettyä kivan korumallin jota menis kaupaksi, niin siihen kuuluvia helmiä ei enää saakaan helmikaupoista! :grrr: Itse en ainakaan voi pitää jättimäistä varastoa tai tilata kerralla hirveitä helmimääriä sen varalta, että helmet loppuu toimittajalta. Ärsyttää! :evil:
Taika

Post by Taika » Sun Jun 27, 2010 21:04

Ääärh. Kivoissa nettihelmikaupoissa on hyvät alet kaikista ihanuuksista, mutten halua tilata mitään, koska aiempiakin käyttämättömiä on parikymmentä kiloa muuttoboksissa, jonka ehdin avaamaan seuraavan kerran ties koska. Äärh.
If I think, everything is lost.
-Paul Cezanne-

http://charming.vuodatus.net
tephanis
suunnittelee Balin-matkaa

Post by tephanis » Wed Jun 30, 2010 23:28

Pitikin mennä sahaileen suoraan hopealevystä :grrr: Perse edellä puuhun jnejne... Perkeleen vaikeeta säilyttää ristin mittasuhteet sahatessa kun käyttää pientä ruuvipenkkiä sahaustukena, ja etenkin silloin kun sahanterät on loppu ja joutuu käyttään pänniä :grrr: Huomenna retki Hopeasavi.fi:n toimipisteelle, lisää hopealevyä ja sahanteriä. ÄÄÄÄÄH! Ristin pitäis olla sunnuntaina valmis. Prkl.
Hämis

Post by Hämis » Wed Jun 30, 2010 23:46

Risti on muutenkin aika pirullinen sahattava (suoraan sanoen 1 p-mäisimmistä muodoista), se ei anna oikein mitään anteeksi...
tephanis
suunnittelee Balin-matkaa

Post by tephanis » Thu Jul 01, 2010 0:10

Joo, mä yritän kovasti miettiä vaihtoehtoisia työtapoja. Ei vaan olis kauheesti rahaa enää tuhlattavana tähän koruun. Jospa sitä kuitenkin vaan kävisi huomenna ostamassa niitä sahanteriä ja yrittäisi väsäillä noista kappaleista jotain. Jos onnistun saamaan jotain tuosta hässäkästä aikaiseksi niin se on kyllä gallerian nostamisen paikka...
HLS

Post by HLS » Fri Oct 01, 2010 12:42

Nyt on tultu tässä harrastuksessa siihen pisteeseen että alkaa ottamaan pannuun kun ei ole leimaoikeuksia....
... Tänäänkin olen joutunut useampaan otteeseen muuttamaan yhtä korua jotta hopean osuus jäisi alle sallitun. Ja siinä sitten se alkuperäinen idea kärsii :evil:

Ja toinen mikä ottaa hattuun on perinteisten pyöreiden 6mm ja 8mm helmien puuttuminen kauppojen valikoimasta. Piita on tainnut aikaisemminkin asiasta marista ja nyt minä liityn kuoroon. On isot ja fasetit kauniita mutta kaulakorullinen niitä saa aikaan niskakipuja ;)
TAHTOO TAVALLISTA!!!!!

Ja käsi on TAAS kipeä! Oikea kyynärpää (se golf-puoli) ja oikea ranne ja osa sormistakin kipuilee kunnolla. Ja pää täynnä miljoona koruideaa joita en malta olla toteuttamatta.... paha paha yhtälö!!!!
Post Reply