Mikä koruilussa harmittaa...

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

HelmiOrvokki
silmäilee HillTribe-hopeaa
Lasku: 5

Re: Mikä koruilussa harmittaa...

Post by HelmiOrvokki » Thu Oct 25, 2012 17:36

hunski wrote:Keksinpähän uuden jutun mikä koruilussa harmittaa.....

Päässä on niin paljon ideoita ettei kerkeä niitä toteuttamaan!!! :rofl:

Pitäs kirjottaa ja piirtää kaikki ylös ja numeroida että missä järjestyksessä niitä lähtis toteuttaa :lol2:
Hahhahhhahhaaaa...Komppaan kybällä :wtg: !
peikko
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Post by peikko » Thu Oct 25, 2012 20:09

hunski wrote:...
Pitäs kirjottaa ja piirtää kaikki ylös ja numeroida että missä järjestyksessä niitä lähtis toteuttaa :lol2:
Se mitään auta, kun koko ajan tulee uusia... :P
Tärkeintä on oikea lääkitys.

Peikko ja Keijukainen - kotisivut
Peikonpesä - blogi
hunski
Oikea käyttäjä: Olen

Post by hunski » Thu Oct 25, 2012 20:17

peikko wrote:
hunski wrote:...
Se mitään auta, kun koko ajan tulee uusia... :P

Niinhän niitä tulee :lol2: Täytyy olla koko ajan muutama kynä ja muutama lehtiö ääressä jotta voi päivittää uudetkin ideat :D Ja jos paperi loppuu kesken niin jatkaa tapetille sitä ideointia :lol: Lopulta tulee joku rannekanavan tulehdus :rofl:
~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~
Käsintehtyjä koruja, Handmade Jewellery:
Kotisivut http://www.hohtava.fi/
Blogi http://hohtava-korut.blogspot.fi
Facebook http://www.facebook.com/Hohtava
metsähahmo
aloittelee siemenhelmillä

Post by metsähahmo » Fri Dec 07, 2012 17:32

Eniten harmittaa, kun ei vaan keksi mitään tarpeeksi erikoista esim. kaulakorujen suhteen.
Kun ei vain jaksaisi ostaa kaikkia helmiä ja charmeja valmiina ja sitten vain pujottaa ne nauhaan.
Ööh, omien helmien suunnittelu ja tekeminen on rankkaa. :oops:
littlemayana

Post by littlemayana » Mon Jan 21, 2013 21:25

Hmm. Vaikeahkoa keksiä suoranaista harmituksen aihetta. Viime päivinä olen tosin käyttänyt liian monta tuntia inspiraation hakemiseen Pinterestistä ja Etsystä ja pakko sanoa, että joidenkin överiksi hioontuneet (kieputtelu)taidot meinaa alkaa masentamaan! Sama pätee kyllä muidenkin harrastamieni kädentaitojen kanssa - aina on joitakin jotka tekee työnsä niin taidokkaasti etten IKINÄ kykenisi samaan :D

Onneksi oma harrastus on vasta alkutekijöissä, ja mulla on koko loppuelämä aikaa kehittyä! (Nyt jo tuntuu hurjalta katsoa ekoja töitä jostain viime syksyltä kun tuntuu että kädenjälki on parantunut huimasti^^)
minde
Swarovski-kuumeessa

Post by minde » Mon Jan 28, 2013 23:00

Tällä hetkellä ihmetyttää ja vähän jopa harmittaa se, että järjestän parhaillaan blogissani arvontaa, aikaa osallistua on reilut pari viikkoa. Olen jakanut tuota arvonnan mainosta facessa ja myös firmani facebooksivuilla. Noista linkeistä blogiin on tullut satoja kävijöitä päivässä (siis paaljon enemmän kuin yleensä) mutta osallistujia on silti noin 15. Missä vika? Eikö palkinto ole tarpeeksi houkutteleva, vai onko arvointoihin osallistuminen blogissa jotenkin vaikeaa? Eikö ihmiset kehtaa/viitsi? Ymmärrän sen etteivät helmeilevät kaverit jaksa osallistua kun koruja on omasta takaa, ja sen ettei noihin tietenkään heti mitään miljardeja osallistujia tule (jos tulee ollenkaan) mutta vähän kummastuttaa tuo osallistujien vähyys vrt kävijöiden määrä. Eikö ilmainen koru kiinnosta? Vai onkohan minulla ihan liian pitkä osallistumisaika?

Onko teillä muilla kokemuksia aiheesta?
Pipisa

Post by Pipisa » Mon Jan 28, 2013 23:19

Harmin aihe pienemmäksi, mä osallistuin ja kaunis oli koru minkä olit arvontaan laittanut. Mä yleensä eksyn hyvin harvoin blogeihin, yleensä jos joku vinkkaa tai facessa on joku linkki. Ja toki, pitkät osallistumisajat eivät ole ainakaan mun suosikkeja mutta olisiko osallistujia vielä vähemmän jos niitä lyhentäis. Mä oon vähän jäävi vastaamaan kun en tuota bloggailua harrasta.
minde wrote:Tällä hetkellä ihmetyttää ja vähän jopa harmittaa se, että järjestän parhaillaan blogissani arvontaa, aikaa osallistua on reilut pari viikkoa. Olen jakanut tuota arvonnan mainosta facessa ja myös firmani facebooksivuilla. Noista linkeistä blogiin on tullut satoja kävijöitä päivässä (siis paaljon enemmän kuin yleensä) mutta osallistujia on silti noin 15. Missä vika? Eikö palkinto ole tarpeeksi houkutteleva, vai onko arvointoihin osallistuminen blogissa jotenkin vaikeaa? Eikö ihmiset kehtaa/viitsi? Ymmärrän sen etteivät helmeilevät kaverit jaksa osallistua kun koruja on omasta takaa, ja sen ettei noihin tietenkään heti mitään miljardeja osallistujia tule (jos tulee ollenkaan) mutta vähän kummastuttaa tuo osallistujien vähyys vrt kävijöiden määrä. Eikö ilmainen koru kiinnosta? Vai onkohan minulla ihan liian pitkä osallistumisaika?

Onko teillä muilla kokemuksia aiheesta?
hunski

Post by hunski » Mon Jan 28, 2013 23:29

Minde, ei ainakaan minusta ole liian pitkä tuo osallistumisaika. 2 vkoa on ihan sopiva, joillakin on kuukausikin ja mulla loppus kärsivällisyys siinä ajassa ainakin, ei jaksais oottaa sitä että arvonta suoritetaan :D Ehkä kaikki vaan ei osaa osallistua tai uskalla tai jotain...? Itekkin perustin blogin ja haaveilin kans ystävänpäiväarvonnan tekemisestä mutta ei oo kovin kannattavaa ku ei oo ku 2 lukijaa mulla :rofl: Ehkä sitten joskus hamassa tulevaisuudessa kun alkaa olla seuraajia enemmän. :D
Mut minä ainakin käyn osallistumassa arvontaasi.. :viuh:
minde
Swarovski-kuumeessa

Post by minde » Mon Jan 28, 2013 23:34

Joo, en mä nyt täällä mitenkään suru puserossa ole enkä edes mitenkään "pettynyt", onhan se vähän sattumaa miten tällaiset arvonnat löytävät osallistujansa! Ihmetyttää vaan, että hyvin näyttäis kävijöitä löytyneen mutta osallistujia ei. :D Mutta, ehkä mulla on vain niin paljon uteliaita tuttuja esim facebookissa, että yrittävät blogista sitten löytää tietoja siitä mitä mun elämä nykyään on, ja kun sieltä ei sellaista löydy niin äkkiä pois vaan, osallistumatta! :) :D

Kiitos kuitenkin teille osallistuneille ;) Ja saa muuten vinkata jos on jokin hyvä keino millä arvontaa saa mainostettua muuallakin netissä! :)
kitinen
löytänyt aidot helmet

Post by kitinen » Thu Jan 31, 2013 4:11

Mä olen huomannut, että välillä arvontoihin osallistujien määrä ei riipu mistään muusta kuin ehkä kuun asennosta tai tuulen suunnasta :roll: Yleensä arvontoihin tuntuu osallistuvan lähinnä blogin omat vakiolukijat. Ja omasta kokemuksesta olen huomannut, että monille blogittomille ihmisille noi blogiarvonnat tuntuu olevan sen verran vierasta maaperää, että monet arastelee osallistua tällaisiin "vapaan tekstikentän" -arvontoihin.

Itseäni tällä hetkellä koruilussa harmittaa oma luovuudenpuute. Mahdollisuudet olis rajattomat, mutta silti mun tulee vaan toistettua niitä muutamaa mallia, joihin olen milläkin hetkellä mieltynyt. Ja vaikka mielessä oliskin jotain uutta niin en vaan saa sitä siirrettyä päästäni koruksi! :x
hunski

Post by hunski » Thu Jan 31, 2013 10:56

Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa, että itse koin blogit todella ahdistaviksi mestoiksi, kun en ymmärtänyt sen toimintaa, tuntui oudolta lukea kun tekstit on peräkkäin pötkössä ja tekstiä oli siellä ja täällä, ei tiennyt mistäpäin pitäisi aloittaa lukeminen ja arkistolista tuntu jatkuvan ikuisuuden.
Ja blogeja on tosi vaikea löytää :!: Vahingossa olen googlella löytänyt jonkun tekemän blogilistan jossa on joitakin korublogeja lueteltu.
Sit joku ehkä vahingos löytää ne sun blogit ja tulee lukijaks, mut vasta kun niitä lukijoita on joku 100 niin sit ehkä googlaamalla löytyy se sun blogi ja enemmän väkee osaa suunnata sinne blogille. Pitäis kyllä keksiä jotain miten saisi mainostettua omaa blogiaan että ihmiset löytää sinne :huh:
minde
Swarovski-kuumeessa

Post by minde » Thu Jan 31, 2013 18:01

Esimerkiksi minun blogilistaani pääsee katsomaan painamalla blogissani oikeassa reunassa olevaa nimimerkkiäni. Siitä pääsee siis profiiliini ja lukemani blogit on listattu siinä profiilissa. Ja niitä on muuten jonkin verran kertynyt. :D Ja käytätkö blogilista.fi -palvelua? Sinne voi lisätä oman bloginsa ja seurata blogeja myös sieltä. Siellä voi myös hakusanalla löytää tiettyä aihetta käsitteleviä blogeja. Esimerkiksi mulla on siellä muutama lukija jotka eivät käytä bloggeria, ja sieltä hakusanalla "korublogi" tulee mun blogiin jonkin verran porukkaa. :) En muista miten blogilistalle rekisteröidyttiin mutta ei se vaikeaa kuitenkaan ollut.
Mandinka
lasihelmien lumoissa

Post by Mandinka » Thu Feb 21, 2013 22:58

Harmittaa koko koruilu. Ei kukaan olis kiinnostunut ostamaan hemmetinmoista määrää kaikkea mitä koruiluun tarttee? Mieluummin hassaan rahani näyttäviin valmiisiin koruihin kuin teen niitä ite, eihän ne maksa mitään.
anninka
suunnittelee Balin-matkaa

Post by anninka » Fri Feb 22, 2013 0:22

^^Sunhan kannattaisi laittaa tuonne myynti-osastolle ylimääräiset, kiinnostuneita ostajiahan täällä taitaa olla vaikka kuinka paljon. No ainakin mulla on joku hamstraus-kausi menossa :D Tietenkin jos haluaa myydä isona könttänä kaiken, niin voi olla hieman hankalampaa..
Mandinka
lasihelmien lumoissa

Post by Mandinka » Sat Feb 23, 2013 12:36

Mjooh, tässähän nyt kävi niin, että oon tilaillu lisää ja lisää ja lisää! Ostin Ohlssonilta kolme hienoa työkalupakkiakin irrotettavilla laatikoilla ja oon järkkäilly helmiä ja koruosia vimmaisesti, ettei mene hermo siihen, ettei löydä ikinä mitään. Paluu Helmettiin sai taas innostumaan. :lol:
Post Reply