Mikä koruilussa harmittaa...

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Piritta
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: Mikä koruilussa harmittaa...

Post by Piritta » Sat Feb 23, 2013 13:09

Mandinka: Mulle kävin ihan samoin. Olen ostanut työkaluja, ilmottautunut kursseille ja tilannut hopeaa... En halua edes ajatella, miten paljon on mennyt rahaa. Nyt olis paras syntyäkin sit jotakin :shock: Nyt ei siis oikein harmita mikään, paitsi ehkä hopean hinta :twisted:
minde
Swarovski-kuumeessa
Oikea käyttäjä: Olen

Post by minde » Mon Mar 04, 2013 21:10

Inspis on taas hukassa... koko pimeän talven odottelin kevään valoa ja ajattelin että sitten jaksan taas inspiroitua ja väkertää koruja aamusta iltaan. No, empä ole väkertänyt. Jostain tarvittaisiin alkusysäys, ihan on kuivunut kokoon harrastus ja sen myötä harrastusblogikin. "Pakolliset" eli tilaustyöt vain olen saanut tehtyä, niissä kun ei itsellä tarvitse olla niin luova. Toiminimellä kun tätä kuitenkin teen niin jostain kaipaisin uutta kipinää ettei myös opiskelijan pienet sivutulot ihan olemattomiin kutistu. :) Ideoita, pliis?!
hunski

Post by hunski » Mon Mar 04, 2013 21:27

Kannattaa katsella korukirjoja ja lehtiä niin ideoita syntyy kyllä. Tai jotain hyviä leffoja kun kattoo niin saattaa syttyy inspis :D
~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~
Käsintehtyjä koruja, Handmade Jewellery:
Kotisivut http://www.hohtava.fi/
Blogi http://hohtava-korut.blogspot.fi
Facebook http://www.facebook.com/Hohtava
minde
Swarovski-kuumeessa

Post by minde » Mon Mar 04, 2013 23:03

Joo, tulikin sitten mieleen yksi ikuisuuksia odottanut SIEMENhelmityö, jospa sen saisin tehtyä vihdoin loppuun! :D Tai no, alusta se piti aluttaa mutta jos se inspis vaikka siitä sitten lähtisi. Kiitos vinkeistä, ja shoppailukinhan tietysti voisi auttaa :)
kitinen
löytänyt aidot helmet

Post by kitinen » Mon Mar 11, 2013 8:20

Rahanmeno, aina. Muutenkin on pienet tulot ja olen onnistunut hassaamaan naurettavan paljon rahaa jo pelkästään tuolla Helmetin myyntipalstalla :roll: Ihan tarpeeseen (= inspiraatioon) toki ostan ja lähes kaikesta ostamastani jokin koru syntyy. Mutta kun yhdestä ostamastani nauhasta saatan tehdä yhdet korvakorut itselleni ja sitten olen taas jo ostamassa uusia helmiä niin alkaa väkisinkin olla mielessä ajatus jo koko helmeilyn lopettamisesta ellen kohta keksi tapaa saada välillä jotain takaisinkin päin. Niin sanotusti hieman riistäytynyt harrastus käsistä.

Toinen ikiharmitus on samanhenkisten ihmisten puuttuminen lähipiiristä. Onneksi kohta pääsee taas kurssille (hyi, kuinka kalliita nekin joskus on!), kun muuten netti on mulle ainoa paikka, missä pääsee koruista intoilemaan :D
Pipisa

Post by Pipisa » Mon Mar 11, 2013 8:40

Ymmärrän Kitisen harmin aiheen. Enpä tiennyt itsekkään miten rahaa vievä harrastus tämä on kun aloitin :)
Mut mussa on sellaista pientä hamsterin vikaa kyllä. Kun tykkään myös kerätä noita nauhoja ja sit osa menee puhtaasti niin etten raski käyttää niitä. Oon nykyään huomannu että jos meinaan saada jotain käytetyksi on syytä tilata/ostaa 2-3 nauhaa laatua niin sit raskii käyttääkkin :D
kitinen
löytänyt aidot helmet

Post by kitinen » Mon Mar 11, 2013 18:29

^ Sepä se! Omiin koruihin sentään raaskin noita ihanuuksia käyttää, mutta iso osa harrastusta on kyllä omistamisen ja helmikokoelmansa ihastelemisen tuoma tyydytys :D Mutta osasta vois kyllä luopuakin, viimeistään siinä vaiheessa, kun niistä on syntynyt joku aivan omaan tyyliin sopimaton hetken inspiraatiokoru. Etenkin kun vielä olen vähän sellainen tuuliviiri, että eilen ostamani helmet eivät tänään enää miellytäkään ja huomenna ostetaankin taas jo jotain ihan muuta...
hunski

Post by hunski » Mon Mar 11, 2013 18:55

Toi on kyllä tosi että rahaa menee. Itteeki monena päivänä masentaa kun miettii mikä summa tähän on menny. Mä oon vieläpä pitäny kirjaa exelillä mun menoista ja tuloista tässä koruhommassa ja TOOOOOOOOOOOODEEEEEEELLLAAAAA rutkasti ollaan kyllä miinuksen puolella :D Ku koko ajan pitää ostaa uutta vaikka entisiäkin oisi. Mä oon käyttäny rahaa 6-7kertasen määrän tuloihin nähden :wow:
~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~
Käsintehtyjä koruja, Handmade Jewellery:
Kotisivut http://www.hohtava.fi/
Blogi http://hohtava-korut.blogspot.fi
Facebook http://www.facebook.com/Hohtava
MariP

Post by MariP » Sun Mar 31, 2013 21:23

1) Ajan puute!
Intoa olisi, mutta työpäivän jälkeen on niin väsyksissä, ettei enää jaksa.
2) Ikänäkö!
Juu, on mulla sellaiset Tiimarilasit ja suurennuslasilamppukin, mutta silti välillä yksityiskohtien tihrustaminen ärsyttää.
3) Korulehtien ojeiden tarvikelistat!
Varsinkin siemenhelmien koot on edelleen hepreaa... tilasin muutaman putkilon Delicaa vain huomatakseni, että niissä onkin eri koot... ja muutenkin aina puuttuu jokin oleellinen helmityyppi.
4) Helmien yms. tarvikkeiden metsästäminen!
Ei vaan välillä meinaa löytyä sitä mitä etsin (ja silti on kaapit ja laatikot pullollaan tavaraa :roll: ). En nyt viitsisi ihan yhtä lukkoa lähteä erikseen ulkomailta tilaamaan, sitä tarkoitan.
5) Helmien hilloaminen!
Se, etten edelleenkään aina luota taitoihini niin, että raaskisin käyttää aitoa hopeaa ja säästelen Swarovskejakin ynnä muita ihanuuksia ihan liikaa.

Onko täällä palstaa "Mikä koruilussa on niin ihanaa..."
kompiainen
Lasku: 5

Post by kompiainen » Tue Apr 02, 2013 22:44

~Kun itse tekee, saa sellaisen kun sattuu tulemaan~
Post Reply