OT-löpinää vol.14

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Locked
Anne
sijoittaa jalokivilaatuun

OT-löpinää vol.14

Post by Anne » Thu Oct 30, 2008 0:07

Yleisön pyynnöstä... ;)
Piita
Lasku: 5

Post by Piita » Thu Oct 30, 2008 0:15

Kiitosta vaan yleisöltä! Kylläpä nämä menee äkkiä nykyään :lol:
Haa kerkesin tokana!
Anne

Post by Anne » Thu Oct 30, 2008 0:17

Piita wrote:Haa kerkesin tokana!
:rofl: (allekirjoittanut ei pääse näsäviisastelemaan ;))
Muikku
Moderaattori

Post by Muikku » Thu Oct 30, 2008 0:32

VAROITUS: Eni Okenin ohjeet aiheuttavat vakavaa addiktoitumista sekä unen puutetta (piti mennä yhdeksältä nukkumaan, piti niin, nih.)
Laskevan taloussuhdanteen aikana on viisainta sijoittaa jalometalleihin. Myös puolijalo- ja jalokivet ovat järkevä sijoituskohde.
- Muikun talousvinkki, ihan merkonomipohjalta -
Kipa

Post by Kipa » Thu Oct 30, 2008 0:33

Regina, harmi, että sinulla on tuollainen "ystävä". Älä anna sen masentaa ja kuten Nunnuli jo sanoi, yritä jos tutustuisit niihin toisiin tyttöihin ja menet mukaan vaan. Nuoruus on rankkaa, näin aikuisena on paljon tyynempää, ainakin kaverisuhteissa. Minua ei ole juuri koulukiusattu eikä kohdeltu kaltoin koulu-aikoina, että en oikein osaa neuvoa. Tosin olin kyllä luokallani ainoa, jolla oli rillit, niin siitäkös pojat sai aihetta. Kun en isompaa poikaa lyödäkään uskaltanut, niin syljin naamaan ja juoksin karkuun. Seuraavana aamuna kyllä pelotti mennä kouluun, mutta ei ne kostaneet, tiesivät, että mulla on siskojen lisäksi kaksi isoveljeä...
tephanis
suunnittelee Balin-matkaa

Post by tephanis » Thu Oct 30, 2008 0:43

Henna, herrajumala, miten joku voi tehdä tuollaista :shock: Ei voi käsittää...

Mua on kiusattu pienenä tyttönä aika paljon kotipihalla, pienemmät pojat nimitteli ja isommat heitteli aina ohi kävellessä jotain epämiellyttävää kommenttia, nimittelyä tai jotain pahempaa. En kaikkea edes muista.. Muistan vaan tapauksen kun oltiin kaverin kanssa pulkkamäessä, ja minä lähdin sieltä itkien kotiin kun isommat pojat alkoivat ajaa Stigoilla ja pulkilla mun perään joka laskulla, ja mä lensin yleensä aika komeesti ja sen jälkeen sattu. Äiti piti sen jälkeen kunnon puhuttelun niiden pääkiusaajalle... Mut tilanne oli jossain vaiheessa sellanen etten uskaltanu mennä yksin ulos leikkimään kun pelkäsin niitä. Ja mä olin jotain alle kymmenen enkä varmaan tehny niille yhtään mitään :? Kaikista huvittavinta on se et mä kuulin eri pikkupoikien nimittelevän mua vielä kakskymppisenäkin kun kävelin niiden ohi kotipihalla ennen muuttoa. Kyllä on isommat saanu hyvin opetettua vanhat tavat... Kun sitä on säännöllisen epäsäännöllisesti kuulunut oikeastaan aina. Mutta eipä tuo mitään haitannu, ihmettelen vaan miten jollakin on pokkaa nimitellä itseään paljon isompia, melkein aikuisia ihmisiä. Mielenkiintoista kotikasvatusta...
Henna
Moderaattori
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Henna » Thu Oct 30, 2008 0:55

tephanis wrote:Henna, herrajumala, miten joku voi tehdä tuollaista :shock: Ei voi käsittää...
Kun on nuori ja niin täynnä uhmaa.
Mä käsitän näin 11 vuotta myöhemmin ihan hyvinkin. Se ystäväni oli ollut aina sellainen "kiltti tyttö", jolle paukahti tosi raju murrosikä vasta ysiluokalla ja vähän sen jälkeen.

Kautta rantain olen kuullut tämän kaverin elämänvaiheista, on nykyään jo (ainakin) kahden lapsen äiti ja naimisissa. Sen verran pahat muistot tuo vanha juttu kuitenkin jätti, etten tänä päivänäkään haluaisi olla hänen kanssaan missään tekemisissä. Eikä toki ole mitään syytäkään, emmehän me enää tunne toisiamme ja tuskinpa tiet koskaan enää risteävät.

Tai mistäpä sitä tietää. Voihan olla että jonain kauniina päivänä hänen lapsensa ovat vaikka minulla oppilaana :shock: Ei tosin tällä hetkellä kovin todennäköistä kun eri paikkakunnilla asutaan, mutta oon joskus leikkinyt sillä ajatuksella, että päädyn pitämään vanhempainvarttia tälle ex-kaverille tai jonkun muun vanhan luokkakaverin lapselle :? Yksi parhaita syitä olla palaamatta asumaan vanhaan kotikaupunkiin :wink:

Tephanis, nuo sun kokemukset ovat ihan eri tyyppisiä, mutta oikeastaan paljon pelottavampia! Kamalaa kun pitää käydä laumana yhden kimppuun :(

Tänään päätin muuten mennä nukkumaan...
Tajusittehan, TÄNÄÄN, en huomenna. Seitsemän minuuttia aikaa siis :lol:
On mennyt liian monena iltana pikkutunneille tässä koneella ja aina aamulla on sitten ihan sippi :shake:
Nunnuli

Post by Nunnuli » Thu Oct 30, 2008 1:06

Se tais olla Henna, joka puhui viisaita siellä edelisessä ketjussa, enkä minä ..tällä kertaa :wink:

Kolme albumia on nyt täynnä valokuvia, neljännen aloitin juuri. Ei taida nuo loput mahtua tuohon neljänteenkään albumiin. 5 niitä ostin varmuuden vuoksi, etnkä näköjään turhaan. Joitain sivuja olen jo koristellut, mutta pääasiassa se koristeleminen alkaa vasta kun kuvat on albumeissa. Tämä on pitkä, mutta niin ihana projekti. Sääli vaan, että kaikki muut hommat nyt seisoo odottamassa kun en saa irroitettua käpäliäni noista valokuvista.

On kyllä nyt hiukan kuumeinen olo. Saas nähdä meneekö huominen sairastaessa valokuvien kanssa vai töissä.
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
tephanis
suunnittelee Balin-matkaa

Post by tephanis » Thu Oct 30, 2008 1:09

Henna, en kyllä ihmettele ettei kiinnosta tavata tuota tyttöä... Kyllä mäkin mietin joskus että mitä sanoisin jos kohtaisin esim. tuon yläasteen tytön uudestaan. Luultavasti yrittäisin pyytää anteeksi, meille taisi jäädä jotain selvittämättömiä asioita vaikka välit ysin loputtua olivat ainakin näennäisesti kunnossa.

Silloin pienenä tyttönä ne kokemukset tosiaan tuntuivat pelottavilta, kun kiusaajat olivat jotain muutaman vuoden vanhempia teinejä. Eikä niitä pulkkamäessäkään ollut paljoa, joku pari kolme, mutta silloin se tuntui kamalalta... Eikä nimittelykään kivaa ollut. Mä en edelleenkään käsitä että miten ne sai istutettua sen kaikkiin pihan poikiin (senkin jälkeen kun ne olivat itse muuttaneet pihasta pois ja minä tullut vanhemmaksi) että mua pitää nimitellä sillä samalla haukkumanimellä ja vaikka mitä... Tiukassa istuu vanhat tavat :lol: Jotkut näköjään on vaan niin hyviä manipuloimaan muita ja viemään toisia perässään kuin pässiä narussa. Mutta mikäs toisaalta estää uusia koiria oppimasta vanhoja temppuja... Turhaa mä oikeastaan noita enää pohdin, mutta olis vaan mielenkiintoista päästä keskustelemaan niiden kanssa myöhemmin ja kysyä että mitähän hittoa niiden päässä on silloin liikkunut, vai liikkuiko mitään.
inkku
Moderaattori
Lasku: 18

Post by inkku » Thu Oct 30, 2008 9:20

Itse olin myös koulukiusattu yläasteella, kiusaaja oli lähinnä yksi tyttö kaverinsa kanssa. Rankkaa oli ajoittain ja hän tuli sitten lukioonkin samalle luokalle. :/ En ollut mitenkään ihastunut kun huomasin että hänen tyttärensä tuli samaan eskariryhmään kun poikaseni. En juuri näe tätä entistä kiusaajaani, hänen lapsensa on aamupäiväryhmässä, mutta muutaman kerran olen nähnyt. On tuntunut niin oudolta että on jopa HYMYILLYT mulle (olen tervehtinyt takaisin kuten ketä tahansa ihmistä). Mietin väkisinkin itsekseni että muistaako hän, hävettääkö. No, minä selvisin ja olen nyt vahva sen vuoksi/ansiosta, mutta ei liiemmin ole haluja olla tekemisissä ko. ihmisen kanssa kuitenkaan. Tunnen itseni kamalaksi ihmiseksi kun ajattelen että toivottavasti tytär ei ole perinyt äitinsä väkivaltaisia taipumuksia. :oops: Lapset ovat kuitenkin viattomia.
Meissä jokaisessa asuu pieni harakka. ;)

:·:*¨¨*:·.·:*¨¨*:·:*¨¨*:·.·:*¨¨*:·:.·:*¨¨*:·:

http://ink-ku.vuodatus.net
IrocDuck

Post by IrocDuck » Thu Oct 30, 2008 11:00

Olikos se Heidi saanut sen ä-pakkauksen nyt..? Mua suorastaan pelottaa, että pitäs omaan pakkaukseen ehkä vähitellen syventyä ja kai ne vaatteet pestäkin kuuluisi..tuolla se melkein koskemattomana on ja katsoo minua vaativasti... Yritän väistää katseita parhaani mukaan. :shock:

Nojuu, sais se uusi asukas jo ulostautua, mutta en vaan käsitä, että se aikaa alkaa jo vähitellen ehkä olla käsillä!
Lattialta ei voi pudota.
Eowyn
Ylläpito

Post by Eowyn » Thu Oct 30, 2008 11:23

IrocDuck wrote:Olikos se Heidi saanut sen ä-pakkauksen nyt..? Mua suorastaan pelottaa, että pitäs omaan pakkaukseen ehkä vähitellen syventyä ja kai ne vaatteet pestäkin kuuluisi..tuolla se melkein koskemattomana on ja katsoo minua vaativasti... Yritän väistää katseita parhaani mukaan. :shock:

Nojuu, sais se uusi asukas jo ulostautua, mutta en vaan käsitä, että se aikaa alkaa jo vähitellen ehkä olla käsillä!
No minäkin juuri eilen illalla yritin taas kerran saada itseäni ymmärtämään, että maha ei hytky itsekseen miten sattuu, vaan siellä on oikeasti pieni ihminen sisällä :lol2: Tajuan ehkä vasta sitten laitoksella, jos silloinkaan... :lol2: Milloinkas ankanpoikasen pitäisi kuoriutua? :love:
"I never get involved with my own life. It's too much trouble."
(Michael Garibaldi, Babylon 5)
Henna
Moderaattori

Post by Henna » Thu Oct 30, 2008 11:30

Ei sitä kunnolla tajua vielä laitoksellakaan. Meillä oli ainakin vielä sairaalasta lähtiessä sellainen olo, että mukana oli muutakin sairaalasta vohkittua omaisuutta kuin turvakaukalo :lol: Omamme oli nimittäin silloin vielä (edelleen ) matkalla Saksasta Suomeen. Tuli sekin sieltä lopulta, mutta vähän turhan kauan matka kesti :?

Eowyn, Ankka ja Heidi (olikos muitakin vielä) elelevät parhaillaan sitä aikaa, jolloin voi ihan tosissaan ihmetellä miten joku voi olla raskaana huomaamattaan :lol: Ja sitten hakeutua sairaalaan selkäkipujen takia tai synnyttää vessanpönttöön "vähän reilumman ummetuksen vuoksi" :shock:
tirlittan
löytänyt aidot helmet

Post by tirlittan » Thu Oct 30, 2008 11:57

täällä yksi raskas myös. alkaa riittää jo tätä lajia, käytiin eilen prismassa niin en meinannu päästä sieltä ulos kun käveleminen oli niin tuskaa. :huh:
Jokaisella askeleella tuntu kun ois puukkoa väännetty tuolla toosassa, ja aivan järjetön paine. ei esikoisesta ollu tällasta. :roll:
Jorisa

Post by Jorisa » Thu Oct 30, 2008 11:59

onks kukaan joutunut työpaikalla riitauttamaan jonkun asian?
Porukassa, mutta yksin.
Locked