OT-löpinää vol.14

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Locked
Ametisti
korukivikasan keskellä
Lasku: 5

Post by Ametisti » Sat Nov 22, 2008 22:52

Nyt olisi kaksi viikonloppua hopeaketjukurssia takana.
Oli tosi mukavaa ja sain tosi mukavia ystäviä sieltä. :nod:

Tuli väkerrettyä itselle kuningasketjusta rannekoru ja korvikset.
Tänään sain valmiiksi tynnyriketjun ja sain kesytettyä......piinan. :jippii:
Täytyypi jossain vaiheessa ottaa kuvat tekeleistä ja laittaa näytille.
~Harmstrausta harrastava helmihullu/pakkoneulootikko/akvanisti.~
http://dragcave.net/user/Ansuli72 Image Image
Helmisusi
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by Helmisusi » Sat Nov 22, 2008 22:56

Eowynille peukkusia täältäkin, että ongelmat siirtyvät vauvan syntymän jälkeiseen aikaan! Ja kyllä me ollaan ihan kiltisti. :enkeli2:

Asta-ressu siellä paneutuu Kummisedän historiallisiin yksityiskohtiin, minä odottelen että Fifth Element kohta alkaa. Siinä on hauskanen "tieteiselokuva". Ja meillä on leffakaveriksi tuoreita vohveleita kermavaahdon ja ylivuotisen mansikkahillon kera. :drool: Isäntä osti meille kauppareissulla vohveliraudan, olihan sitä pakko heti testata!
Taika

Post by Taika » Sat Nov 22, 2008 23:08

Tää on siis niin älytöntä. Mun mielestä kolmenkympin korutilaus on halpa tai korkeintaan edullisen keskihintainen.

Mutta samanhintainen vaatetilaus onkin sit niin kallis, että jäi kokonaan tekemättä. Ja 120 E verhokankaista on niin mahoton hinta, että oon nyt miettinyt ostamista kuukauden, ja sinä aikana joka aamu on tullut puettua makkarissa vaatteet suihkuun mennessä, kun on pakko mennä kylppään olohuoneen maisemaikkunoiden ohi. Ja anoppi viel antoi miehen synttärilahjaksi lahjakortin sin verholiikkeeseen, että pitäis vaan nauttia... :lol:
If I think, everything is lost.
-Paul Cezanne-

http://charming.vuodatus.net
deem
löytänyt aidot helmet

Post by deem » Sat Nov 22, 2008 23:35

Taika wrote:Tää on siis niin älytöntä. Mun mielestä kolmenkympin korutilaus on halpa tai korkeintaan edullisen keskihintainen.
Aivan samaa oon miettiny. Kun kuuntelee, että työkaverit on käyny kampaajalla 70€, niin en ikinä raatsis omaan päähäni työntää niin paljoo rahaa. Mutta helmiin voin kivutta survoo 50€... :shock:
selie
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by selie » Sat Nov 22, 2008 23:59

Taika wrote:Tää on siis niin älytöntä. Mun mielestä kolmenkympin korutilaus on halpa tai korkeintaan edullisen keskihintainen.

Mutta samanhintainen vaatetilaus onkin sit niin kallis, että jäi kokonaan tekemättä. Ja 120 E verhokankaista on niin mahoton hinta, että oon nyt miettinyt ostamista kuukauden, ja sinä aikana joka aamu on tullut puettua makkarissa vaatteet suihkuun mennessä, kun on pakko mennä kylppään olohuoneen maisemaikkunoiden ohi. Ja anoppi viel antoi miehen synttärilahjaksi lahjakortin sin verholiikkeeseen, että pitäis vaan nauttia... :lol:
Mä olen huomannut aivan saman. Pitkään voin miettiä jonkin 30€ maksavan paidan ostamista ja viimein totean että en kyllä raski noin paljoa maksaa... Vaikka oikeestaan on ihan kohtuuhintainenkin vielä. Mut se on se tärkeysjärjestys. Jos ostaa paidan, se on pois helmirahoista...
anzu

Post by anzu » Sun Nov 23, 2008 0:03

selie wrote:

Mä olen huomannut aivan saman. Pitkään voin miettiä jonkin 30€ maksavan paidan ostamista ja viimein totean että en kyllä raski noin paljoa maksaa... Vaikka oikeestaan on ihan kohtuuhintainenkin vielä. Mut se on se tärkeysjärjestys. Jos ostaa paidan, se on pois helmirahoista...
Niin no, mulla tuo autoharrastus viel vie voiton useemmin. Auton osiin voi helepostikki laittaa sen 200-300, eikä tunnu missää. Saman verra tosin voin laittaa kenkiin, mutta jos helmi tilaus menee yli 50 niin saa hengen ahdistuksen. Sitäki on tapahtunu ny muutaman kerran tänä vuonna, mutta vähenemään päin :)
-anzu
Regina

Post by Regina » Sun Nov 23, 2008 0:09

Mulla tulee yli 10 euron helmiostoksista ahdistus, jos tilaan äitin rahoilla... omilla rahoilla voin käyttää melkein miten paljo vaan. 8)
Inanna
hamstraa hopeahelmiä

Post by Inanna » Sun Nov 23, 2008 1:57

Meijän kani kastroitiin eilen ja koko ajan saa olla huolissaan. Kanille on vaarallista syömättömyys ja eilen sitä ruiskuruokittiin ja koko ajan syynätään sen papanoiden tuloa ja laatua. Nyt se jo sentään syö mut on vähän väliä toisen kivespussinsa kimpussa. Puree (???) ja nuolee sitä ja se on tosi huonon näköinen. Mutta ei sitä voi koko estääkään sitä tekemästä saati sitten yöllä... :(

Mun Luxonian tilaus ei ehtinyt tulla viikonlopuksi niin oon ollut laiska koruilemaan..

muoks.

Piti sanomani vielä, että kun tilasin reilulla kolmella kympillä helmiä niin tuntu, että eihän sillä irronnut paljon mitään:D Keskimäärin tilaan varmaan 50 euron summilla, mut nyt on tullut tuolla summalla tilailtua turhan tiiviisti.. Perustelen tuota tuhlaamista sillä, että oon alottelija eikä mulla oo vielä mitään varastoa mistään materiaaleista ja pitäähän sitä nyt testailla eri nettikauppoja... :lol:

Ja täällä ei katsottu kummisetää (se on vaan hyvä pitsana;) vaan day after tomorrow ja se on ahdistava.
Nunnuli

Post by Nunnuli » Sun Nov 23, 2008 2:06

Eikö kani saanut sellaista töttöröä päähän? Ei kyllä poikakissatkaan saa jos on normaali kastrointi.. ei vissiin haittaa vaikka niitä pussukoita nuolisikin. Meillä tietty sitten kun toinen kives kaivettiin vatsaontelon puolelta, oli töttörö päässä. Ja sitten kun siihen leikkaushaavaan tuli tyrä.. taas oltiin töttörö päässä.

Eowynille tiedoksi, että ainakin meillä gastroskopia voidaan tehdä myös humautuksessa jos sitä tajuaa pyytää etukäteen jotta osataan varata riittävän pitkä aika tutkimukselle. Tietty sun tila voi olla este ja toisaalta jos jännittää nukutus, niin humautuskin voi jännittää enemmän kuin itse toimenpide. Peukut vaan pystyyn täällä, että mitä tahansa pitää tehdä, sitä voitais siirtää parilla kolmella kuukaudella.
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Inanna
hamstraa hopeahelmiä

Post by Inanna » Sun Nov 23, 2008 2:21

Kanit ei yleensä saa tötteröä kun niille on tärkeää päästä peräpäähän käsiksi, kun ne syö vitamiinikakkoja.. Nams. Ja ne ei sais myskään nuolla niitä kivespusseja ja yleensä kanien ei kai pitäs olla kovin kiinnostuneitakaan siitä, mutta meilläpä vaan hingutaan toisen niistä kimppuun koko ajan. Luulen just sen takia, et siin on jotain vialla. Ja se pussi on myös ihan eri näköinen kuin toinen. Näyttää ihan kuin siellä ois paha mustelma tms. sisällä. Vaikea saada tarkkaa kuvaa kun ei herra anna oikein katsoa.. Soitettiin päivystykseenkin mut ei sieltä oikein irronnut mitään, sanoivat vaan ettei sais antaa nuolla.. Huoh.
ma-ri-a
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by ma-ri-a » Sun Nov 23, 2008 3:10

Poikaystävä kuorsaa niin että koko kämppä raikaa joten täällä minä siis olen. Ja teille jotka miettivät meemien printtejä suosittelen koska ensinnäkin ovat niiiiiiiin hienoja ja niiiiiiiin uniikkeja. Voitte vaikka lähettää omat paidat jolloin vain printtaus maksaa. Voitte lähettää sähköpostitse lisä kysymyksiä. :) Hyvää huomenta teille kaikille!!
mikael0k

Post by mikael0k » Sun Nov 23, 2008 5:35

Asta, Luxonia wrote:Eipä mittää. Uutisissahan on ollut jo tietoja, että vaatetus- ja lelualan tehtaita on alettu sulkea Kiinassa. Nyt tuli tietoa, että myös helmitehtaat ovat sulkemisuhan alla. Jenkkilän vienti ei vedä ja sehän se näitä tehtaita pystyssä pitää.
Tämä taantuma- ja lama-ajattelu on kummallista. Se sama rahahan täällä maailmassa pyörii - eihän se ole mihinkään vähentynyt tai hävinnyt. Kun ostohalukkuus heikkenee, rahan kierto hidastuu ja tehtaita suljetaan ja työpaikkoja vähennetään. On tämä vaan äärettömän kummallinen maailma, miettii tää Jäälissä tänään.
:shock:
Terveisiä täältä Shanghaista, jossa tämä paljon puhuttu "lama" ei juurikaan näy.
ImageImage[/img]

Näin ulkomaalaisena se tietysti minulle näkyy sillä tavalla että euron ostovoima on pudonnut näiden vajaan kolmen kuukauden aikana melko paljon. Tänne tullessani 1 eurolla sai 10 yuania, nyt sillä saa enää n. 8,40 yuania.... ja tietysti saman verran se on pudonnut tavaran määrässä.
Nunnuli

Post by Nunnuli » Sun Nov 23, 2008 5:54

Onko tuo vasemmanpuoleinen mulle? *räpsyn* Ei ois tarvinnut, mutta ihanaa kun viitsit kuitenkin ostaa mulle tuollaisen. Sä oot eri reilu kaveri :wink:

muoks. Niin ja by the way.. ihanaa loppureissua ja pidä ittes miehenä :lol:
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
mikael0k

Post by mikael0k » Sun Nov 23, 2008 6:05

Köhömmmmm... mie en ny virka tähän mittäään :roll: , mut toi ei kyl ollu ihan päällimäinen ajatus.....Se on mun onnenkalu...Ai niin oon muuten sen hankkinu osina ja koonnut sitten itse tässä yksinäisinä hiljaisina iltoina :wink:

Täytyy kyl todeta että Kiina ei ole mun maa. Täällä jatkuvasti vedätetään ulkomaalaista. Ensinnäkin joka ikisestä tuotteesta joudut tinkaamaan, jos haluat sen ostaa, melkein puoli tuntia ja sittenkin maksat siitä ylihintaa. Koska lähtöhinta on noin 100 kertaa kalliimpi kuin paikallisille sama tuote.

Miehenä oon juu aatellu pysyä.... vaikka leikkaukset olis täällä kyllä hirmu halpoja... :idea:
Nunnuli

Post by Nunnuli » Sun Nov 23, 2008 7:11

*reps*

Jaa vai onnenkalu.. hmm.. no en minä sitten sitä raatsi sulta vielä. Pysytään sitten alkuperäissuunnitelmassa niistä rubiineista, smaragdeista ja sen sellaisista pikkukivistä :wink: :viuh:
Locked