Olen tehyt työkaverilleni käsikorun, jonka hän nyt sai rikottua ihan vaan laittamalla paitaa housujen sisään. Kyseessä oli vaijerikoru, jossa oli hopeinen tuplarengas "heikkona lenkkinä". Nyt olen kauhean epävarma, että pistänkö koruun tilalle vain toisen tuplarenkaan, vai pitäisikö keksiä jotain muuta. Luulen, että tässä korussa oli ongelmana se, että lukko on aika paksua materiaalia, joten pujottaessani sitä tuplalenkkiä se on jäänyt hiukan liian auki ja sitten tarttunut johonkin. Millaisia kokemuksia teillä on hopeisista tuplalenkeistä? Olisiko varmempi laittaa vaikka kaksi yksinkertaista lenkkiä? Vai onko vain huonoa tuuria, että koru hajosi?
Entäs sitten hopealangasta tehdyt korut? Olen tähän asti laittanut heikon lenkin myös kierretyistä lenkeistä tehtyihin hopeakoruihin. Mutta voiko korun tehdä ilman heikkoa lenkkiä? Katkeaako esim. 0,6 tai 0,8 mm:n hopea, jos se jää johonkin kiinni? Siis jos lukon laittaisi suoraan kierrettyihin lenkkeihin?
En haluaisi että korut hajoilevat, mutta en myöskään toivoisi kenenkään käden irtoavan, jos koru jää johonkin jumiin.
Kauheet, kun tuli epävarma olo

Edit. Muokkasin hiukan otsikkoa