Mitä helmeilijät tekevät työkseen?

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Siru
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Post by Siru » Sun Nov 09, 2008 14:52

Ihana ketju! :jippii:

Olen ekalta ammatiltani kelloseppä. Toiselta ammatiltani ammatillinen opettaja, kolmannelta ammatillinen erityisopettaja ja nyt opiskelen opinto-ohjaajaksi :hullu: :wink: . Olen töissä erityisammattikoulussa kelloalan (erityis)opettajana. Kellosepän ammattiin valmistumisen jälkeen jatkoin opintojani Sveitsissä ja työskentelin Lontoossa reilut 4 vuotta antiikkikelloseppänä. Sitten palasin kotiin ja siirryin opetushommiin :nod: .

Toisaalta, ennen kellosepän uraa olen käynyt emäntäkoulun josta olen hirmu ylpeä koska opin mm. lypsämään lehmän käsin ja koneella! Jossain vaiheessa muiden hanttihommien keskellä olin valmistamassa tiffanytöitä paikallisessa lasifirmassa ihan palkollisena, joten aika monenlaista on tullut tehtyä :D .
Wear your HELMET with pride!
Mimme

Post by Mimme » Sun Nov 09, 2008 14:55

Tietotekniikka-alalla ollaan, eli Nokiasta irroitetussa verkkolaitefirmassa teen systeemisuunnittelijan hommia.
Kaikki osaaminen on oikeastaan saatu työn ohessa, Microsoftin yhteen isompaan tutkintoon kävin kurssit mutta en koskaan saanut aikaseks suorittaa niitä testejä. Ja vanhentuneitahan ne jo oliskin...
Cattleya
Ylläpito

Post by Cattleya » Sun Nov 09, 2008 15:22

Olen päätoimisesti sivutoiminen, ollut siitä asti, kun työurani aloitin -- virallisiin papereihin kirjaan ammatikseni yrittäjä/tuntiopettaja, jollen sitten lisää listaan vielä perheenäitiyttä, joka on tietysti kokonaisvaltaista ja täyspäiväistä :D .

Summa summarum, olen taittava ja valokuvaava toimittaja, suomen kielen asiantuntija (esimerkiksi kielentarkastukset), sanataideohjaaja, tanssinopettaja ja koreografi, kouluttaja ja tuntiopettaja. Lisäksi valmistan käsityötuotteita ja tietysti koruja.

Minä en muuten ikinä ole ollut vieraalla työnantajalla muissa hommissa kuin ollut toimittajana, tuntiopettajana tai suomen kielen asiantuntijana. Hyvin yksitoikkoinen työhistoria :shock: .
"To impossible standards!" — Niles Cranen maljapuhe (Frasier: Retirement is Murder)
Piitu

Post by Piitu » Sun Nov 09, 2008 15:29

Mimme wrote:Tietotekniikka-alalla ollaan, eli Nokiasta irroitetussa verkkolaitefirmassa teen systeemisuunnittelijan hommia.
Mä olen sitten samassa firmassa. Ostajana. Ostan siis elektroniikan komponentteja ja kohta 5v näissä hommissa. Aikaisemmin samalla alalla muissa hommissa yhteensä 12v. Koulutus yo-merkonomi ulkomaankaupanpuolelta. Olen hakenut nyt yhteishaussa että jos pääsisi päivittämään koulutuksen tradenomiksi. Tämä olisi sitten verkkoluentoja ja muutama päivä kuussa opiskelua. Pitäkee peukkuja :D
Paras lahja jonka voit antaa on aika.
deem
löytänyt aidot helmet

Post by deem » Sun Nov 09, 2008 15:37

Koulutukseltani oon sosionomi (AMK), jolla pätevyys kirkon nuorisotyöhön ja lähetyssihteeriksi.

Työtä teen kirkon nuorisotyönohjaajana varsinaisessa nuorisotyössä (14-20-vuotiaat pääsääntöisesti)

Koruilusta ja muustakin kädentaidosta on tässä hommassa hyötyä. Tykkään monipuolisesta työstäni :)
Vikki

Post by Vikki » Sun Nov 09, 2008 16:46

Voisko sanoa että vähän vahingossa alalle joutunut hammashoitaja, miusta piti tulla puutarha-alan ammattilainen, se oli pitkään unelma-ammatti.

Olen tehnyt työtä sekä yksityis- että kunnallisella puolella.
Nyt viimeisen vuoden aikana toimenkuva on vähän muuttunut, hoidamme jonkin verran pelkopotilaita, sairaalassa narkoosissa, vastaanotolla ilokaasuhoidossa sekä esilääkityksillä. Muuten ihan normaalia tuolinvierusavustamista.
"Onpa ihanan monta ihan tuntematonta!"
http://vikkityyli.blogspot.com/
inkku
Moderaattori
Oikea käyttäjä: Olen
Lasku: 18

Post by inkku » Sun Nov 09, 2008 17:38

Lastenvaatekauppias. ;) Taustalla laskentatoimen yo-merkonomiopinnot ja ennen esikoisen raskautta kesken jäi graafisen media-assarin opinnot. Laskentatoimen hommia en ole tehnyt päivääkään, en hoida edes oman firman kirjanpitoa. :lol: Työkseni yhdessä vaiheessa opetin atk-ajokorttilaisia, tein kurssimatskuja ja vierihoisin oppilaita. Kesätöissä mm. Rautakirjassa, Ruokavarastossa (nyk. Siwa) ja ziljardissa muussa eri asiakaspalveluhommassa. :)
Meissä jokaisessa asuu pieni harakka. ;)

:·:*¨¨*:·.·:*¨¨*:·:*¨¨*:·.·:*¨¨*:·:.·:*¨¨*:·:

http://ink-ku.vuodatus.net
Luna

Post by Luna » Sun Nov 09, 2008 18:03

Tällä hetkellä virallinen koulutusnimitys on Stylisti-artesaani.
Vaatteita teen harrastuksena itselleni, mutta tilaustöitäkin otan vastaan.
Ravintola työntekijänä minut on nähty, sekä usean liikkeen kassatätinä.
MLL:n lastenhoitajakin olen.

Jatkossa luultavasti kaupan alalle.
-Tarzzani-

Post by -Tarzzani- » Sun Nov 09, 2008 18:10

Koulutukselta olen lähihoitaja (erikoistunut mielenterveys-, kriisi- ja päihdetyöhön)
Työpaikkana kolme vuotta n. ollut terveyskeskuksen vuodeosasto.
aikaisemmin keikkaa Koukkuniemen vanhainkodissa ja Hatanpään sairaalassa.

Nyt olen kotona lasten kanssa, työelämään tarkoitus palata ensi vuoden syksyllä.
Raiisa

Post by Raiisa » Sun Nov 09, 2008 18:18

Ammattikoulussa tuli käytyä suurtalous kokin koulutus, päivääkään ei ole niitä töitä tullut tehtyä. Oppisopimuksella olen valmistunut painopinnavalmistajaksi, mitäköhän ne on nykyään nimeltään jotain graafisia suunnittelijoita vissiin. Viimeiset seitsemän vuotta olen ollut kotona lasten kanssa.
Image
IrocDuck

Post by IrocDuck » Sun Nov 09, 2008 18:44

Täällä on yritysviestinnän tradenomi, joka työskentelee asiakasneuvojana finanssitalossa vakuutus- ja pankkiasioiden äärellä.
Perustason puurtaja, jolla takatasku täynnä vastauksia tokaisuun "täytyy varmaan vaihtaa vakuutusyhtiötä, jos tätä ei korvata." :lol:
Lattialta ei voi pudota.
Piita

Post by Piita » Sun Nov 09, 2008 18:55

Ihana ketju, hyvä idea Tinjami!
Olen entiseltä ammatiltani päivähoitaja, sitten opiskellut markkinointia.
Sitten 4 vuotta kotiäitinä jonka jälkeen opinnot jatkuivat ja ammatti vaihtui...
Valmistuin viime keväänä puualanartesaaniksi, esine ja kaluste suunnittelija/puuseppä ( nimihirviö...)
Nyt koruja teen työkseni yrittäjänä, puuverstas tulossa lisäksi.
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
Hedly
korukivikasan keskellä

Post by Hedly » Sun Nov 09, 2008 19:27

Olen erikoissairaanhoitaja AMK. Työskentelen terveyskeskuksen vuodeosastolla ja vanhainkodilla. Nyt sain ihan vakinaisen paikan. Olen ollut samassa paikassa vuodesta -96 ja sitäkin ennen siivoojana, hoitoapulaisena ja perushoitajana samaisessa paikassa, eli pikkutyttönä siellä aloitin.
Haaveilen kyllä ensi syksynä alkavasta hieroja-koulutuksesta, johon kuuluu myös kansanparannus. Olen myös opiskellut vyöhyketerapiaa, Reiki I ja II on myös käytynä. Eli vaihtoehtoishoidot kiinnostaa kovasti ja oman yrityksen perustaminen elikkä jonkinasteinen huuhaa-hoitola :D
Kävin myös sydänparannus-kurssia jonkin aikaa, mutta en päässyt siitä jyvälle ollenkaan...
Me naiset puhumme paljon emmekä sittenkään kerro edes puolta siitä mitä tiedämme. -Nancy Astor-
wilmuliini
suunnittelee Balin-matkaa

Post by wilmuliini » Sun Nov 09, 2008 19:35

Piitu wrote:
Mimme wrote:Tietotekniikka-alalla ollaan, eli Nokiasta irroitetussa verkkolaitefirmassa teen systeemisuunnittelijan hommia.
Mä olen sitten samassa firmassa. Ostajana. Ostan siis elektroniikan komponentteja ja kohta 5v näissä hommissa. Aikaisemmin samalla alalla muissa hommissa yhteensä 12v. Koulutus yo-merkonomi ulkomaankaupanpuolelta. Olen hakenut nyt yhteishaussa että jos pääsisi päivittämään koulutuksen tradenomiksi. Tämä olisi sitten verkkoluentoja ja muutama päivä kuussa opiskelua. Pitäkee peukkuja :D
Jaahas, yksi vielä ilmoittautuu saman virman työntekijäksi, tosin ihan lattiatasolla SMD-operaattorina eli ajelen semmoisilla 10-metrin konelinjoilla tavaraa maailmalle. Koulutus on kahen lajin mekaanikko.
Katit alas pöydältä.... Blah.
http://dragcave.net/user/wilmuliini
Anjuska
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by Anjuska » Sun Nov 09, 2008 19:40

Koulutukseltani tietokonetekniiikan insinööri ja suuressa kansainvälisessä tietoliikennealan yrityksessä töissä (en kuitenkaan siinä N:llä alkavassa). Tähän saakka olen ollut asiantuntijatehtävissä myyntiorganisaatiossa, eli myyjät myy ja minä sitten olen osannut sen varsinaisen asian. Lokakuun alusta siirryin esimiestehtäviin, nykyinen titteli jaospäällikkö ja paimennan tuotekehityksessä nörttejä.
Post Reply