Mitä helmeilijät tekevät työkseen?

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

maripauliina
silmäilee HillTribe-hopeaa
Oikea käyttäjä: Olen

Re: Mitä helmeilijät tekevät työkseen?

Post by maripauliina » Fri Aug 10, 2012 21:53

Valtiolla vuorotyötä teen. Päivystysluontoista, meillä on läsnäolo- ja hereilläolovelvoite yövuoroissa. Hereillä pysyn koruilemalla. :mrgreen:
Gothica
aloittelee siemenhelmillä

Post by Gothica » Mon Aug 13, 2012 1:42

Opiskelen vielä hetken liiketaloutta, lisäksi keikkailen bändin kanssa harrastuspohjalta, ei sillä tule leipää pöytään, mutta on todella hauskaa.
Tiedä vaikka innostun koruista tekemään itselleni pienen bisneksen... :lol:
Räpeltäjä ihan ite.
Nimril
korukivikasan keskellä

Post by Nimril » Sun Aug 26, 2012 14:39

No jos minäkin kun muutkin.

Koulutukseltani olen matematiikan (ja tietotekniikan) FM. Töissä olen ollut opiskelujen ohella yliopistolla assistenssina eli opettamassa alemman vuosikurssin opiskelijoita ja valmistumisen jälkeen tietoliikennealalla ensin valtiolla ja sitten Nokiassa. Edelleen Nokian palveluksessa (toistaiseksi) mutta erikoisosaamisala on tässä vuosien varrella vähän muuttunut. Nykyään siis tietoturva-ammattilainen.
Live and let live.
freakalice
lasihelmien lumoissa

Post by freakalice » Tue Aug 28, 2012 11:28

Tää helmeilijä on työtön.. ja se kaikki ylimääräinen raha mitä jää menee helmiin ja muihin korutarvikkeisiin :oops:
iidaer

Post by iidaer » Sat Sep 01, 2012 18:00

Koulutukseltani olen leipuri-kondiittori, ja nyt opiskelen toista ammattia, lasialan artesaaniksi :). Työskennellyt olen mm. siivoustöiden parissa sekä eläinkaupassa.
helmihuuhkaja

Post by helmihuuhkaja » Sat Sep 01, 2012 20:48

Hei, ja täällä olis parturi-kampaaja, en huomannut että olisi muita ilmoittautunut saman ammatin harjoittajiksi.
anuliina
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by anuliina » Sun Sep 30, 2012 0:23

Laitampa minäkin tänne vähäsen ränttiä.Koulutukseltani olen vanhan ajan erikoissairaanhoitaja, olen erikoistunut anestesiologiaan,instrumentteihin ja psykiatriaan.Käynyt myös erityiskriisityöntekijän koulutuksen.Rakastin työtäni suuresti,olin unelma ammatissani.Ehdin tehdä pitkän työrupeaman .Nyt olen sairauseläkkeellä sairastuttuani vakavasti.Kieltämättä monesti tekisi mieli lähteä töihin kun vaan pystyisi,mutta on hyväksyttävä tosiasiat. Onneksi on ihanat ystävät ja -harrastukset.
Beths

Post by Beths » Sun Oct 14, 2012 14:05

Täällä tehdään töitä hoitajana eläinklinikalla. Muitakin ammatteja tulee aina välillä mietittyä ;)
anninka
suunnittelee Balin-matkaa

Post by anninka » Mon Jan 07, 2013 13:29

Jaa-a, siitä on nyt reilu 12vuotta kun kirjoitin ylioppilaaksi mahapystyssä ja kai voidaan sanoa että sille tielle jäin, meinaan että muksuja on muutama tullut sittemminkin. On tuossa jossain välissä tullut hommia tehtyä rakennuksilla ja erilaisissa siivouskohteissa, jotain pientä koulutustakin alalta. Tällä hetkellä olen äitiyslomalla (toi loma-sana on jotenkin harhaan johtava :mrgreen: ) ei ole työtä mihin haluaisin palata vaan opiskelut ovat mielessä, sitten ehkä vuoden parin kuluttua ( jos ei lapsia lisää siunaannu :huh: :D )
Tuii
lasihelmien lumoissa

Post by Tuii » Wed Jan 09, 2013 10:51

Mä olen kai sokea, mutta en oo huomannu tämmöstä ollenkaan :D

Entinen opiskeltu ala on matkailu, josta olen valmistunut siis matkailuvirkailijaksi. Päivääkään en kyllä sen alan hommia ole tehnyt, mutta vain 2 vuotta kestävä koulutus ei antanut tälle tädille aihetta luovuttaa.
Sen jälkeen (ja opiskelun ohessa) on sitten työskennelty kaupan kassalla, oltu harjoittelussa päiväkodissa ja opiskeltu lähihoitajaksi.
Tähän mennessä olen kiertänyt monen monta päiväkotia sijaisen hommissa ja tälläkin hetkellä (kuukausi ennen äippä"lomaa") työskentelen lastenhoitajana.
Kalottikuupatar
suunnittelee Balin-matkaa

Post by Kalottikuupatar » Wed Jan 09, 2013 21:14

Kai sitä pitää tännekin tunkea. Mä olen tehnyt kaikenlaista aiemmin, nyt "omalla" alalla ns. virallisesti. Sosiaalialaa, lastensuojelussa tarkemmin.
minde
Swarovski-kuumeessa

Post by minde » Thu Jan 10, 2013 18:56

En varmaankaan ole vastannut aikaisemmin? Minä olen opiskelija, tähtäimessä olis ruotsin ja äidinkielen aineenopettajan paperit parin (ehkä kolmekin saattaa mennä) vuoden kuluttua. :) Tällä hetkellä teen ja myyn myös näitä korujani toiminimellä, voin kai sitä jo melkein työksi kutsua sitäkin. :)
Pänisteri
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Post by Pänisteri » Thu Jan 10, 2013 21:27

Onhan täällä joku muukin sosiaalialalta :nod: . Itse toimin järjestösuunnittelijana, kehitän vammaispalveluita kolmannella sektorilla. Ja työni on maailman mukavinta ja mielenkiintoisinta :ooh: . Meinaa vaan haitata tätä harrastustoimintaa :mrgreen: . Silloin kun olin nuori, vietin työpäiväni hevosten parissa, ravureiden kärryillä ja ongelmahevosten parissa.
Harrastukset on väärät jos ei kaikki rahat mene...
Hämis
silmäilee HillTribe-hopeaa
Lasku: 5

Post by Hämis » Tue Jan 15, 2013 0:06

Aikaisemmin tää oli elektroniikka-asentaja ja teki vuorotyötä tehdasympäristössä huoltomiehenä. Nyt virallisten tietojen mukaan olen kultasepänalan artesaani ja toimin yrittäjänä omassa verstaassa, lisäksi käyn tuntiopettajana pitämässä kansalaisopistoilla korukursseja.
-Maika-
lasihelmien lumoissa

Post by -Maika- » Sat Feb 02, 2013 3:08

Täällä olis höyläri/prosessinhoitaja. Eli miesvaltaisessa ammatissa, harrastus vähän edes naisellisempi. :lol:
Post Reply