kysymys mitoista?

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Post Reply
Siru
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

kysymys mitoista?

Post by Siru » Sun Aug 28, 2005 12:39

Olisiko kenelläkään tietoa lasten korujen mitoista? Minun pitäisi tehdä n. 5-6 vuotiaille tytöille kaula- ja rannekorut, mutta mitoista minulla ei ole tietoakaan... Onko arvioni kaulakorun pituus 45cm ja ranteeseen 17cm ihan metsässä? Meinaan kun ei oo omia eikä lainattuja lapsia niin ei voi edes mitata mistään... :(
Wear your HELMET with pride!
Päivi

Post by Päivi » Sun Aug 28, 2005 12:59

Tein 4-vuotiaalle 35cm kaulakorun.
Omat kaulakoruni on 45 cm , voi olla lapselle ehkä liian pitkä?Tietysti riippuu siitä minkälaisesta korusta on kyse.
Oma ranteeni on 16 cm.....tiukka mitta, tein muutaman rannekorun oman ranteeni mukaan(valmiina 17,5cm) ja annoin ne 14-vuotiaalle tytölle. Rannekorut olivat aivan liian suuret.

Olisiko sinulle mitään mahdollisuutta saada tietoosi kyseisen lapsen kaulan ja ranteen ympärystä?

Rannekoruja tehdessäni, olen aina kysynyt ranteen paksuuden, koska sellaista liian isoa korua on ikävä pitää. Nytkin tein työkaverilleni(35-v) rannekorun 17,5cm , toiselle meni taas 15cm.
Eowyn
Ylläpito
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Eowyn » Sun Aug 28, 2005 14:17

Mun veikkaukseni on, että molemmat mitat ovat selvästi liian suuret. Aikuisen kaulakoruja kun olen tehnyt, ovat pantamaiset olleet 36-38 cm ja sellaiset normaalit roikkuvat korut 40-45 cm. Aikuisen rannekorut puolestaan ovat ainakin mulla olleet 17.5cm - 20cm.

Veikkaisin, että kaulakorun pituudeksi riittää 35 cm, ranteeseen ehkä 12 cm? Tai voithan tehdä vaikka kymmensenttisen ja laittaa siihen säätöketjun, joka tuo neljä senttiä pelivaraa..?
Ulla

Post by Ulla » Sun Aug 28, 2005 14:55

Hei Siru,

Ranteen koko voi vaihdella pikkulapsilla aivan yhtä paljon kuin aikuisillakin, joten pelkkä ikä ei valitettavasti kerro oikeaa kokoa. Sitten kaulakoruista pikkutytöt yleensä pitävät vähän pidempinä, jotta he voivat itsekin nähdä sen ihanuuden ilman peiliä! :D
Siru

Post by Siru » Sun Aug 28, 2005 20:39

Hei ja suuret kiitokset kaikille! Saan kyllä mitat tietooni kun viitsin vaivata ko. ihmisiä jne... Yleensä otan mitat kaikkiin tekeleisiini, mutta yleisestä härdellistä johtuen ne nyt jäivät ottamatta :evil:

Nooh, voinhan aina aloittaa ne korut (ihan simppeliä kukkaketjua vaan) ja päätellä sitten kun saan mitat tietooni. Mut kiitos teille avustanne, harjoitus tekee metsurin tälläkin savotalla... :P
Wear your HELMET with pride!
Post Reply