OT-löpinää vol. 16

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Locked
Cattleya
Ylläpito
Lasku: 5

OT-löpinää vol. 16

Post by Cattleya » Wed Dec 10, 2008 0:09

Ja tästä on hyvä taas jatkaa!
"To impossible standards!" — Niles Cranen maljapuhe (Frasier: Retirement is Murder)
Asta
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by Asta » Wed Dec 10, 2008 0:12

Että tämä OT-ketju menee nopsaan sataan sivuun!
:D
"To see a world in a grain of sand
and heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
and eternity in an hour."
William Blake
Cattleya
Ylläpito

Post by Cattleya » Wed Dec 10, 2008 0:12

Ei kuitenkaan ihan tänä iltana, eihän ;) .
"To impossible standards!" — Niles Cranen maljapuhe (Frasier: Retirement is Murder)
Regina

Post by Regina » Wed Dec 10, 2008 0:14

Neljäs!
tephanis
suunnittelee Balin-matkaa

Post by tephanis » Wed Dec 10, 2008 0:33

Viides!

Jiei! Mulla on yhdet korvikset kuningasketjusta valmiina ja samaa ketjumallia rannekoru, jossa on kolme makeanveden valkoista helmeä tasaisin välein. Korvikset menee systerille joululahjaksi ja rannekoru äidille, nyt on kaks joululahjahuolta vähemmän :D Tosin korut pitää vielä viedä liikkeeseen kiillotettavaksi, ja korviksiin hankkia kunnon lukot. En tykkää sellasista korviskoukuista joissa koukkua ei saa mihinkään kiinni, mulla ainakin tippuvat helposti korvista. Hopea on sen verran kallis materiaali ettei oo kivaa jos lahjakorvikset katoavat huonon lukkosysteemin takia... Olis tarkotus tehdä vielä tädille ja isoäidille ketjut, mut sitä varten mun pitää hommata lisää hopeeta. Onneks iskällä on ruuvipenkki, saan lainata sitä :D Kunhan ensin ostais veivejä ja kultasepän sahan jajaja mitäköhän muuta sitä tarvis. Pihdit on. Jes. Syytän Thuja Desingin Tuijaa liian hyvästä opetuksesta, meikäläinen on täysin koukussa hopeaketjuihin :twisted:
Kerttu

Post by Kerttu » Wed Dec 10, 2008 0:40

No kuudes :D

http://www.perhelahjat.fi/amberbaby/ Mielenkiintoista, mulle ainakin ihan uusi juttu!
miauu

Post by miauu » Wed Dec 10, 2008 0:43

tephanis wrote:Syytän Thuja Desingin Tuijaa liian hyvästä opetuksesta, meikäläinen on täysin koukussa hopeaketjuihin :twisted:
Tervetuloa kerhoon... Tuijamokoma teki minulle saman vaikka yritinkin vastustella ensin kovasti :wink:
Nyt yritän sinnitellä visusti edes siinä että pysyttelisin hopeassa, en uskalla Thuja Designissä täydennysreissuilla käydessä vilkuilla helmien suuntaan (vaikka niihin yksiin keisheihin tulikin jo sorruttua :enkeli2: )
Mistä minä nyt olen jäänyt kiinni? ;o
...paitsi lohikäärmeadoptoinnista: http://dragcave.net/user/miauu
...ja gladiaattoritaistelusta (tosin automatisoituna): http://miauu.mybrute.com
selie
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by selie » Wed Dec 10, 2008 0:46

tephanis wrote: En tykkää sellasista korviskoukuista joissa koukkua ei saa mihinkään kiinni, mulla ainakin tippuvat helposti korvista. Hopea on sen verran kallis materiaali ettei oo kivaa jos lahjakorvikset katoavat huonon lukkosysteemin takia...
Osta sellaisia muovisia korvistapin takaosia, käyvät avokoukuillekin ja estävät korvista putoamasta
Cattleya
Ylläpito

Post by Cattleya » Wed Dec 10, 2008 0:47

selie wrote:Osta sellaisia muovisia korvistapin takaosia, käyvät avokoukuillekin ja estävät korvista putoamasta
Ja ovat tosi edullisia :nod: .
Hämis

Post by Hämis » Wed Dec 10, 2008 0:53

Hopea on sentään vielä kohtuullisen kukkaroystävällistä. Olen yrittänyt viimeaikoina sinnitellä etten haksahtaisi kullan hamstraamiseen :shock:
Kulta on vaan niin mahtava juotettava hopeaan verrattuna mutta ikävä kyllä myös hinnaltaan.
tephanis

Post by tephanis » Wed Dec 10, 2008 1:02

Hämis, oijoijoi älä edes mainitse kultaa :roll: Iskä tuossa puhui et hänellä on yks hopeinen panssariketju, mut ei kuulemma hirveesti käytä sitä kun hänellä on kultaset korvikset niin ei sovi yhteen :D Ja korvikset on aina korvissa. Puuh. Mullahan alko ideat laukkaan ja tekis mieli vääntää sille joku kultakoru, mut enhän minä uskalla vielä näin aloittelijana lähteä kultaa vääntämään. Aattelin jo et olisin tehny hopeisen piina-rannekorun ja patinoinut, mutta noi korvikset tulivat esteeksi. Ehkä pitää värkätä myös jonkunlaiset korviksetkin :lol: Kun osais vaan, pöh. En minä miehille osaa korviksia tehdä.
Hämis

Post by Hämis » Wed Dec 10, 2008 1:15

No mitenkä olisi jos teet sen ketjun messinkilangasta ja kiillottamisen jälkeen lakkaat hyvin, Kankurinaitan messinkilanka taitaa olla aika lähellä tompakkia eikä väriltään ihan kamalasti eroa kullasta.

Edit: piinan punominen kovasta messinkilangasta ei taidakaan onnistua ihan yhtä hyvin kuin hopeasta, pitäisi käyttää vissiin ihan aavistuksen pienempää veiviä.
Inanna
hamstraa hopeahelmiä

Post by Inanna » Wed Dec 10, 2008 1:27

Tää tyttö on nyt niiiin väsynyt ettei tosikaan. Viime yönä unet jäi noin neljään tuntiin kouluhommien tekemisen takia ja päivällä ja illalla tein lisää samaisia hommia ja puuh, sitten kun omat oli tehtynä, muokkasin avomiehen (:D) opinnäytetyön johdannon uuteen uskoon ja siihen meni kolme :shock: tuntia. Toissayönä muokkasin sen pohdintaosuuden, johon meni yhtä kauan.

Mut ei täs muuten ois mitään mut huomenna meen hoitamaan mummuloita (ja paria pappaa) 7 töihin. Herään siis ennen viittä ja tässä mä oon. Käyn vaan niin ylikierroksilla, etten saa unta;<

Kuolen huomenna vielä kun jotain mummoa nostan :roll:
yumikona

Post by yumikona » Wed Dec 10, 2008 9:07

Huh mikä yö, en tiedä mikä meidän neitiä yöllä herättelee, ehkä kotitonttu, mutta taas valvottiin kolmesta viiteen tyttö pirteänä kun taas äiti muistutti pirteystasoltaan kuollutta peipposta. :roll:
Helmisusi

Post by Helmisusi » Wed Dec 10, 2008 9:11

Hih, Yumikona, aika hyvä vertaus. :wink: Täällä toinen samanmoinen, kun selkä ei antanut yörauhaa sitten ollenkaan. Vielä kolmen jälkeen kävin kävelemässä ja venyttelemässä oikein kunnolla, sitten vasta sain nukuttua pari tuntia. Nyt päässä pörisee... :twitch:
Locked