OT-löpinää vol. 16

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Locked
Helmisusi
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Post by Helmisusi » Thu Dec 25, 2008 1:58

Hih, aika hyvin sanottu, Regina! :wink: Minä huomasin, että kinkussa on tosiaan ollut suolaa, ihan tavallista suolaa. Mulla on sormetkin niin turvoksissa, että alkaa olla vaikea kirjoittaa. Ei auttanut edes tarkoituksella jälkiruuaksi valittu pakastemansikat ja kermavaahto. Toivottavasti tuo neste lähtee ennen ensi joulua. :?
Tilia

Post by Tilia » Thu Dec 25, 2008 2:01

Amelie on myös minun mielestäni loistava elokuva, vaikken kovin paljon elokuvia katsokaan. Ja pääosan esittäjä on todella hyvä!

Minulla on muuten helmeilyn suhteen oikein antoisa joulu. Johtuu osin siitä, että veli on hyvä ottamaan vinkeistä vaarin (annoin pari vihjettä, kun tuntui valinta tuottavan päänsärkyä). Lahjoista kuoriutui Riihimäen lasimuseosta hankittu kirja The history of beads, puhalluslamppu ja kaasua ja vielä pari helmilehtiä, Beadwork ja Step by step beads.

Sitten vielä Tonttu-SHY:n paketista löytyi kaikenlaista ihanaa, mm. kirja vaijeri- ja metallilankakoruista, labradoriittia ja hopeaa.

:jippii: :love:
Sassenach

Post by Sassenach » Thu Dec 25, 2008 2:02

suolaa...kinkussa, silleissä, lohessa, mädissä, pateissa, pasteijoissa...kohta ei sormet taivu...mutta miten hyvää!!!! Päälle hieman punaviiniä ja glögiä, niin posketkin hehkuu.....

btw. Budapest-mousse jälkiruokana (ja väliruokana) on käsittämättömän bueno!
Dracōnem dormientem nunquam tītillandus.
Tilia

Post by Tilia » Thu Dec 25, 2008 2:09

Mulla on lähinnä huono olo, ei oikein tiedä alkaako oksentaa vai ei. En mielestäni niin paljoa kylläkään syönyt :roll: Makuullekaan ei uskalla mennä, sitten ainakin oksentaa...
selie
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by selie » Thu Dec 25, 2008 2:18

Mun mies sai konjakkipullon jossa oli ginsengjuuri sisällä. Libidonkasvattajakonjakkia :rofl: Oli muuten järjettömän upea pakkauskin, täytyykin huomenna ottaa oikein kuva siitä.
Mun UUDELLA KAMERALLA jonka sain mieheltä lahjaksi :ooh:
Nunnuli

Post by Nunnuli » Thu Dec 25, 2008 3:05

Me vietettiin velipojan luona joulua amerikkalaisen menun kera. Todella piristävää vaihtelua. Oli kalkkuna, eggnogeja, puddingia, inkivääripäärynöitä, kalkkunan täytemössöä.. viimeiseksi vielä kahvit, konjakit (mä join viskiä) ja juustotarjotin. Kaiken kanssa koko ajan viinejä ja/tai skumppaa. Lapset joi kolaa. Pelattiin Guitar Heroa ja Singstarsia. Mä olin yllättäen aivan haka siinä kitarapelissä. Aamulla puoli seiskalta lähdin liikkeelle töitten kautta ja nyt vasta kotiuduin. Nyt maittaa UNI!
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Partaska

Post by Partaska » Thu Dec 25, 2008 11:12

Tääläkin on ihan ähky olo...eilisestä. TUli syötyä maksalaatikkoa (meitin mummun ite tekemä on parhainta), makaroonilaattikkoa (ihan perinne ruuaksi yltänyt meidän suvussa) kinkku, lihapullia ja perunaa..ja kaiken kruuna chileläinen punkku....ai et oli hyvää sitä oli varattu pari pullo ajota tuli siinä illan aikan hiljallee tissuteltua äidin, tädin ja sedän vaimokokelaan kanssa. Mutta ei sillain et humalassa oltaisiin oltu...lämpimässä tuvassa nautiskellen kristallilasista siemaillen.

Ja tietenki glögitkin juotiin siinä välissä ja sitten tuli lahjojen vuoro...me saatiin uusi imuri vaikka toivottaa säilytystilan puitteissa Elektroluxin Ergorapidoo...kuulemma porukoitten mielestä se oli liian hepponen rakenteeltaan...ja meikkejäkin taas sain...luomivärejä...ne oli kuulemma huutanut äiteelle et PIIA...kaikkea muutakin hyödyllistä sain mutta ei jaksa luetella...lähden koiruuden kans nyt lenkille jos vaikka tuo ruoka laskisi et jaksaa tänään syödä ukon vanhemmilla.
Elämme jännittäviä aikoja.....et älä jännitä =)
Jorisa

Post by Jorisa » Thu Dec 25, 2008 11:18

Mä pääsin eilen klo 12 töistä ja kun kotiuduin nukuin kolme tuntia!!!! Illalla uudestaan nukkumaan yhdeksältä. Nyt on virkeä kuin peipponen... ja mietin, mitä laittais ruuaks perheelle, kun jääkaapissa on vaan se sunnuntaina paistettu kinkku, puoliks syöty ja muut jouduin laittaan jo viikolla pakkaseen, kun päiväykset alko tulemaan vastaan.... :shock:

No passitin miehen anoppilaan kellariin kattomaan, että mitä sieltä löytyis ja tehdään sitten niistä.... :D

hih... ihanaa.... mulla on sunnuntaihin asti vapaata.... MÄ OON NIIN HAPPI!!!!!

Sunnuntaina tosin mennään miehen tätin luota hakemaan jotakin desingn huonekaluja, joita se on luvannu lapsille, tuoli ja pöytä, ja mun pitää sitten siks tehdä sille lahjaks kaulakoru. Aattelin, että teen sille Janen ûber hienoista helmistä ja piinasta, jos vaan mitenkään hiffaan miten se tehdään niin kaulakorun....

Tällasta tänne Harjavaltaan.... eli siis pikkupakkasella ollaan ja kiitos muuten niille ihanille ihmisille, jotka muistivat mua kortilla. Mä olen todella otettu tästä huomiosta... :oops: :oops: :oops: Sydämellinen kiitos teille. Kas kun pidän itseäni niin huonona, niin se, että yllättäen tulee postissa kortti, se on ihan ihmeellistä.... :D

Ai niin, vielä tuosta aattopäivän töistä... oli muuten makeeta olla töissä silloin.... :D sai valkata kaikesta parhaat päältä, nimittäin, kun suklaat ja kukat jne. tuli alennukseen, niin valkattiin siitä sitten ennen kuin kauppa aukes niin parhaat päälle... oli meillä hauskaa.... :D :D

Jaaha, nyt katsomaan sitten mitä tänään syödään... :D
Porukassa, mutta yksin.
IrocDuck

Post by IrocDuck » Thu Dec 25, 2008 11:57

Huomenta ystävät rakkaat!

Kiitos kaikille onnittelijoille, viestejä välitettiin mulle tekstareina sairaalaankin..aika ihana mieli niistä tuli. :love: Päästiin mukavasti jouluksi kotiin ja hyvää kuuluu koko perheelle.

Elämä on kyllä ihmeellinen juttu.
Lattialta ei voi pudota.
Mönki
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by Mönki » Thu Dec 25, 2008 13:32

Meidän jouluaatosta kului 4 tuntia päivystyksessä... Neljä ihmistä oli jonossa ennen meitä... Siinä meni sitten sivuun meidän traditiot; isomummon puurot, toisella iso mummulla vierailu ja omilla vanhemmilla saunassa käynti. onneksi pienen miehen korvakipu haihtui ja joulupukin tullessa oli jo ihan pirteä ja intoa täynnä. Kovasti muuttui olotila aamusta.

Nyt sitten odotellaan siskon perhettä tänne saapuvaksi. Saa poitsu leikkikaverin.

Hauskaa Joulupäivää kaikille!!!
... Yksinään ei kukaan nauti edes näkinkengistään...
Tove Jansson
Eowyn
Ylläpito
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Eowyn » Thu Dec 25, 2008 13:39

Kurjaa kun niin moni on nyt jouluna sairaana! Minä pelkäsin etukäteen joulua, mahdollista sairaalaanjoutumista, sappikipuja ja ties mitä, mutta jouluaatto meni hienosti! Tietysti suklaan ja muiden herkkujen syömistä piti rajoittaa raskaalla kädellä rasvan takia, mutta pääasia että sain kuitenkin vähän kaikkea hyvää eikä tullut hitustakaan sappikipuja :jippii:

Kertaakaan ei eilen tullut sellaista surkeaa mieltä että "Voi itku kun joudutaan olemaan täällä Espoossa eikä päästy perheen luo" ja meidän jouluateriammekin onnistui yli odotusten. Eli ainakin tässä talossa on yksi hyvin onnellinen ihminen :ooh:

(...jolla on ihan sikahieno uusi puhelin... :love: )
"I never get involved with my own life. It's too much trouble."
(Michael Garibaldi, Babylon 5)
peikko

Post by peikko » Thu Dec 25, 2008 13:53

Täällä näkyy taivaalla outo valoilmiö :) Taisi eiliset pakanalliset menot toimia :jippii:
Tärkeintä on oikea lääkitys.

Peikko ja Keijukainen - kotisivut
Peikonpesä - blogi
tinka

Post by tinka » Thu Dec 25, 2008 14:13

Olo on kuin omenalla :rofl:
Sain suklaata... vihreitä kuulia... hammasharjan... ja hammastahnaa :rofl: :lol2: :rofl: :lol2:
-Tarzzani-

Post by -Tarzzani- » Thu Dec 25, 2008 15:02

Tänään käytiin päivystyksessä pojan kanssa. Elikkäs vesirokkohan herra Huulle iski.

Viime yö meni siinä, että kanniskelin poikaa ympäri kämppää. Seiskalta pääsin muutamaksi tunniksi nukkuun.
Saatiin Ataraxia, toivottavasti ens yö menis ees hiukan paremmin. Sekä ostin myös keittosuolaliuosta, että voi lakanoiden avulla viilentää. Pienimies on kyllä tosi täynnä rakkoja, muutama vesikellukka vaan.

Harvinaista kun ei tarvinnut kuin 10 minuuttia odottaa, ennenkuin päästiin lääkärin puheille. Ja niiiiin reipas pienimies :love:
Gilda

Post by Gilda » Thu Dec 25, 2008 15:56

JOULUKISSA:
Image
Fia "joulukiilto" silmissään maistelemassa joulunarua, tosin joululahja pääsi jostain kumman syystä selkään. Huomatkaa Fian maha! (=pentuja runsaan viikon päästä..)
***Jouluaatto meni perinteisillä herkuilla nautiskellen: lanttu- ja porkkanalaatikot, imelletty perunalaatikko, kinkkua muille ja mulle kalaa, kymmenet eri juustolajit, karjalanpiirakoita, sinappisillejä, jäädykkeitä, rahkaa yms. Ehkä punaviiniä ja madeiraviiniä tuli sittenkin nautittua hieman liikaa :oops: :tsk: :wink:
TonttuShyn ihanan lahjan lisäksi sain kaasupolttimen juottamiseen :D (mutta enhän minä osaa sitä kunnolla käyttää...)
Locked