OT-löpinää vol. 18

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Locked
Piita
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: OT-löpinää vol. 18

Post by Piita » Fri Jan 30, 2009 10:23

Voi vitsi tätä sairastamista!
Alkuviikosta olin 2 päivää taas kuumeessa ja eilen alkoi tulla kaula ja poski kipeeksi! :huh: Nyt sitten tuntuukin että on kaulasta toiselta puolen imusolmukkeet kosketusarat ja turvoksissa joten siitä johtuu poskikipukin. Ilmeiseti on joku tauti taas tuloillaan! Persus kun alkas jo riittää, olen kohta 4kk putkjeen sairastanut jotakin!
Illalla pienimmäinen neiti meni nukkumaan ja oli ihan ok, 2tunnin päästä heräs itkien ja oli tulikuuma! Nousi kuume todella äkkiä, joten täällä ollaan kahdestaan kotona... Koitapa tässä sitten tehdä töitä... :|
Eilen tuli pelätyt uutiset lomautuksista... Mies joutuu oleen yhteensä 4 viikkoa pakkolomalla. noin 150 työpaikkaa vähennetään eläkejärjestelyin, yli 2000 lomautetaan kuukaudeksi.
Kamalalta tuntuu niiden puolesta jotka joutuvat eläkeputkeen tai muiden eläkejärjestelyjen piiriin. Vaikka toisaalta on onnellinen siitä että ei meille lomautuksia dramaattisempia tule...
Ne eläkejärjestelyt kuulostaa hienolta mutta eläkeputkihan käytännössä tarkoittaa ensin joutuu työttömäksi ja juoksutetaan aaikansa ennekuin pääsee eläkkeelle. Tänään sitten kuuluu ketä nämä järjestelyt koskee. Saa nähdä miten käy isäni kohdalla. Muutama vuosi enää eläkeikään... :(
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
Murmis
hamstraa hopeahelmiä

Post by Murmis » Fri Jan 30, 2009 10:26

Hautakiveä ei muuten välttämättä tarvitse nostaa ja siirtää kaiverruksien ja kultauksien tekoa varten. Mikäli ei ole kovin kosteaa ja kylmää sen voi tehdä siinä paikalla. Esim vanhojen suurien sukuhautojen kiviä olisikin aika vaikea siirrellä. Tämäkin selvisi, kun äitini haudattiin vanhaan sukuhautaamme. Mutta mikä minut yllätti oli se, että reuna- ja muiden kivien paikalleensaattaminen hautauksen jälkeen ja kun maa aikanaan vajoaa on omaisten vastuulla. Näin ainakin kyseisellä hautuumaalla. Aika rankkaa...
Itse tahtoisin myös tulla tuhkatuksi (tosin en vielä piiiitkään aikaan) ja sitten haudatuksi. Mutta minne, sitä en vielä tiedä.
Pressure - It can turn a lump of coal into a flawless diamond, or an average person into a perfect basketcase.
kompiainen

Post by kompiainen » Fri Jan 30, 2009 11:09

Eläkeputki voi olla hyväkin juttu. Ja ei muuten juoksuteta. :) Mun isä on olut siinä pari vuotta ja eläkeikä häämöttää muutaman kuukauden päässä. Lähti siihen itse, kun pumppu ei olisi kestänyt fyysisesti rankkaa työtä enää pidempään. Puolen vuoden välein käynti työvoimatomistossa ja sanovat vaan "Terve! ja Tulehan puolen vuoden päästä uudelleen." Vaikka tulot tippuu, niin tuolla iällä, kun omat lapset on jo muuttaneet pois kotoa/muuttamassa ja asuntolainat on maksettu, niin ei ole taloutta juurikaan hetkauttanut. Ja on aikaa harrastaa ja vielä jaksaa. Isä on nauttinut täysillä vapaudesta, harrastuksista ja lapsenlapsista. Leipoo, kokkaa, nikkaroi, hiihtää, sauvakävelee jne. Sellaisia juttuja mitä muuten ei olisi enää töiden jälkeen jaksanut. Tämä lohdutukseksi. Se voi olla hyvää aikaakin.

Lomautus on inhottava asia, mutta onneksi kyse oli "vain" kuukaudesta.

Paranemisia Piritalle ja tytöille.

Meillä oli vilkas viime yö. Vauva 7kk ja 10 päivää oppi seisomaan pinniksessä. Ja sitähän riemua sitten piisasi. ;) Oon taas hieman itseni vieressä. :S
~Kun itse tekee, saa sellaisen kun sattuu tulemaan~
Raiisa

Post by Raiisa » Fri Jan 30, 2009 11:23

Meidän isälle kävi myös vähän hullusti :( . Pian kuusi vuotta sitten hänelle sattui työtapaturma töissä ja hänen oikea kätensä ja kylkensä paloi pahoin, hän sai toisen ja kolmannen asteen palovammoja. Hän oli kolme viikkoa sairaalassa, tehtiin ihonsiirtoja ja painepaitaa hän joutui käyttämään kolme vuotta. Sitten kun olisi työhön palaaminen ollut ajankohtaista, tuli työnantajalta tietoa, että hänet on irtisanottu tuotannollisista ja taloudellisista syistä :huh: , olipas hänestä juu ollut menoja työnantajalle :roll: . Isä siinä sitten, että mistä 60 mies saa enää työpaikkaa, kun on vielä puolikuntoinenkin. Häntä hoitanut lääkäri kuitenkin toppuutteli, ettei nyt menisi vielä ilmoittautumaan työttömäksi, kun hänen mielestään olisi mahdollisuudet päästä sairaseläkkeelle. Koska hän olisi tarvinnut avustajan töihin painepaidan vaihtoon, painepaita olisi pitänyt vaihtaa, kun tulee hiki ja yksin sitä ei saa päälle. Ja sitä vaihtoa olisi sitten kyllä riittänyt :roll: laitosmiehen työssä. Ihme ja kumma sairaseläke päätös oli myönteinen ja tulikin kumman nopeasti. Nyt isä on jo ollut kolme vuotta sairaseläkkeellä. Täyttää tänä vuonna 63.
Image
Piita

Post by Piita » Fri Jan 30, 2009 11:25

Kiitosta Kompiainen!
Ihana että isäsi on nauttinut ja ottanut asian mahdollisuutena :D
Sain kuulla ettei koskenut tällä kertaa isääni. :D Hänelle olisi ollut kova paikka, työnsä on haastavaa ja hän nauttii siitä.
Tuntuu että toisille asia on kova paikka, ja toiset osaavat ottaa sen mahdollisuutena.
Appeni joutui muutamia vuosia sitten putkeen ja hänelle oli kova paikka. Mutta ehkä asiaan vaikutti sekin että hän oli viisikymppisenä kouluttanut itsensä insinööriksi eikä montaa vuotta ehtinyt tehdä koulutustaan vastaavaa työtä. Sitten työnantaja laittoi avoimien paikkojen ilmoituksia kuukauden välein, muuten hyvä mutta paikat olivat 400km päässä ja työvoimatoimisto velvotti hakemaan paikkoja.. Kuitenkaan todellista mahdollisuutta tulla valituksi ei ollut. Voi vain kuvitella miltä sellainen tuntui...
eläke ikään oli irtisanomisen aikaan 3 vuotta. Hän ehti vuoden olla siinä rumbassa kun sai sairaseläke päätöksen, nykyään hän nauttii täysin siemauksin eläkkeellä olosta ja siitä että on aikaa olla lastenlasten kanssa. :D
Muoks. parempi että tuo lomautus tuli noin kerralla. Parin kuukauden talouden nilkutus on helpompi kuin että olis työviikko esim muutettu 4 päiväiseksi.
Säästyypähän yhdeltä kuukaudelta lapsen hoitomaksutkin! 200 € säästö on kuitenkin aika paljon... :wink:
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
Ellastiina
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by Ellastiina » Fri Jan 30, 2009 12:02

No niin, otanpa osaa minäkin näin perjantain kunniaksi tähän iloiseen hautakeskusteluun... :wink:

Puutarhahommia hautausmailla tehtyäni päätin vakaasti, että haluan ehdottomasti tuhkauksen kun minusta aika jättää. Tuli surku katsella niitä tooosi vanhoja hautoja, jotka olivat aivan selvästi täysin unohdettuja. Minun kohdallani näin kävisi aika varmasti, lapsia kun ei ole ja tuskin tuleekaan, niin kukapa se siellä haudalla kävisi? Ehkä mies, jos jaksaisi sinnitellä kauemmin kuin minä. Ja kun minut tuhkataan, kenenkään ei myöskään olisi pakko käydä siellä meikäläisen haudalla, edes tavan vuoksi.

Ja ajatus siitä, että öttiäiset tulee ja syö, on karmaiseva. Joo, en mä siinä vaiheessa enää asiasta mitään tietäisi mutta silti. :shock:

Nimilaatta muistolehdossa on paljon parempi vaihtoehto. :)
"I can't be impossible, I exist." -Sheldon Cooper-
aikku
suunnittelee Balin-matkaa

Post by aikku » Fri Jan 30, 2009 13:46

Me ollaan miehen kans sovittu että molemmat tuhkataan kun sen aika tulee. Mua etoo ajatus että madot ja muut mönkiäiset luikertelee silmissä ja muualla....Vaikka enhän minä sitä tunne, mut mielikuva on ihan hirvee. Ja tuhkat saa ripotella vaikka sinne muistolehtoon. Mun vanhemmat ovat kuolleet vuosia sitten, haudalla käyn harvoin, mutta mielessä ovat lähes päivittäin. Yksi siskoista välillä yrittää syyllistää siitä etten vie kynttilöitä haudalle...Mut se sisko syyllistää monesta muustakin asiasta :evil:
Rauni

Post by Rauni » Fri Jan 30, 2009 14:24

Piita wrote:Voi vitsi tätä sairastamista! Alkuviikosta olin 2 päivää taas kuumeessa ja eilen alkoi tulla kaula ja poski kipeeksi! :huh: ...
Voi Piita :( *halaa* sairastaminen ei ole yhtään kivaa. Mulla on mennyt koko tammikuu sairasteluun. Parane pian Piita ja pikaiset paranemiset myös lapsille :wtg:
Othel

Post by Othel » Fri Jan 30, 2009 15:54

Hehee... Kertun hutsahtava assari... ja Aikun syyllistävä systeri... Miten olisi delicoin kirjailtu hautapaasi? Että jos nyt aloittaisi, milloin ehtisi kuolemaan?
Ovathan kaikki lukeneet Irwingin Ystäväni Owen Meanyn?
anzu

Post by anzu » Fri Jan 30, 2009 16:20

Tää mun tauti se on sitte kummallinen, eilen ollu ollenkaa flunssan oireita. Vähä ny väsyny olo muttei muuta.
Tänää nenä on tukossa niin viimestä päivää, mutta niistäminenkää ei auta sitte ollenkaa. Ku ei mitää tuu, on nääs sen verran jämyä tavaraa. Samaten on ilmaantunu yskä joka on erittäin kuivaa ja kurkkuki on karhee taas ku raastin rauta :huh:
-anzu
HelmiOrvokki
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by HelmiOrvokki » Fri Jan 30, 2009 16:34

Othel wrote: Miten olisi delicoin kirjailtu hautapaasi?
Mulle kelpais spektroliittihautapaasi... :love: ...paitsi, että toivon myöskin tuhkausta, eikä tarvi mitään hautakiveä. Mutta toi spektro olis vaan aikas komee... :mrgreen:
Kaikille räkänenille paranemishalituksia...!
Sassenach

Post by Sassenach » Fri Jan 30, 2009 16:42

Othel wrote: Ovathan kaikki lukeneet Irwingin Ystäväni Owen Meanyn?
Toki, ja monesti :nod:
Dracōnem dormientem nunquam tītillandus.
IrocDuck

Post by IrocDuck » Fri Jan 30, 2009 17:33

..moimoi pitkästä aikaa! Mää vaan sitä tulin vuodattamaan, että miten kiva olis päästä jo korujen tekemisen vauhtiin (kääks, ens kuussa yhdet synttärit ja yhdet rippijuhlat ja molemmat sankarit pitäs ehtiä koruttamaan ja kai sitä ittellekki jotain uutta olis kiva olla...), mutta oon toistaiseksi vauvanhoidosta vapaille hetkille keksinyt vielä muuta tekemistä..lähinnä itseni ruokkimista ja hyvänä pitämistä. :mrgreen:

Toivottavasti tääl on kaikilla mennyt tammikuu mukavasti, meillä ainakin on! Neiti sai jo nimenkin viime viikonloppuna ja onpa ollut ekan kerran jo hoidossakin. Aika vaan menee niin käsittämättömän nopeasti, että miten sitä sais vähän hidastettua...
Lattialta ei voi pudota.
Vikki

Post by Vikki » Fri Jan 30, 2009 17:41

Tämä aika menee kyllä uskomattoman nopeasti. Tammikuu oli vain yksi hujaus, jotain pieniä kiiloja voisi noihin ajanrattaisiin kehitellä. Perustetaanko työryhmä :)
"Onpa ihanan monta ihan tuntematonta!"
http://vikkityyli.blogspot.com/
Hedly
korukivikasan keskellä

Post by Hedly » Fri Jan 30, 2009 18:10

:huh: Sen minä sanon, että kun minusta aika jättää, niin kunnon villasukat piiiitkillä varsilla haluan jalkaani :nod: , sen jälkeen saavat tehdä mitä haluavat, vaikka heittää tuhkat tuuleen.... :viuh:
Ja meillä on sairasteltu monta kuukautta :? täytyy vain toivoa parasta ja odottaa kesää :wtg:
Me naiset puhumme paljon emmekä sittenkään kerro edes puolta siitä mitä tiedämme. -Nancy Astor-
Locked