OT-löpinää vol. 18

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Locked
Nunnuli
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: OT-löpinää vol. 18

Post by Nunnuli » Fri Feb 06, 2009 17:04

Tein sitten ruokaa ja sitä odotellessa söin voileivän. Nyt kun ruoka on valmista, en jaksakaan enää syödä. Höh. :|
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Ametisti
korukivikasan keskellä

Post by Ametisti » Fri Feb 06, 2009 17:09

Voeh, yhtäkkiä tunnen itteni vanhaksi. :huh: :huh:
Mulle laitettiin ekat korvikset 30 vuotta sitten. Oltiin kesälomalla Suomessa ja käytiin äitin kanssa kirkonkylällä kelloseppäliikkeessä teettämässä reiät.
Yhen oon teheny ite paksulla parsinneulalla ja viimeisimmän teetin samassa paikassa kuin ensimmäiset. :D

Yläasteella muistan kun yhellä tylsällä matikantunnilla raaputtelin terottimenterällä ihoon senaikasen ihastuksen nimikirjaimia. :dille:
Kulmalävistystä olen suunnitellu ottavani, mutta saas ny nähä millo se tapahtuu.
~Harmstrausta harrastava helmihullu/pakkoneulootikko/akvanisti.~
http://dragcave.net/user/Ansuli72 Image Image
Sundance

Post by Sundance » Fri Feb 06, 2009 17:58

No mä oon sitte varmaan joku muinaisjäännös, korvikset laitettu ,siis ekat 35 vuotta sitten :shokki: ja vuosien kuluessa reiät korvissa on lisääntynyt niin että nyt toisessa on 5 reikää ja toisessa 4, ja kaikissa on koru. Kaikki kellosepällä tehtyjä, mutta jos sen reiän nro 10 otan, teetän lävistäjällä :mrgreen:
Turkoosi

Post by Turkoosi » Fri Feb 06, 2009 18:52

Mulla korvat rei´itettiin yli 30 vuotta sitten kultasepänliikkeessä. Ne oli sellaiset kultaiset ohuet renkaat joissa oli teroitettu pää ja sillä korviksella pistettiin korvanlehden läpi ja sitten kai pihdeillä taivutettiin se pää, että sen saa kiinni. Samalla systeemillä tein muutama vuosi myöhemmin itse toiseen korvaan lisäreiän. :D kiehutin jopa korvista jonkun aikaa ennen läpi törkkäämistä. Ei mitään tulehduksia ilmaantunut.
Mairy
korukivikasan keskellä

Post by Mairy » Fri Feb 06, 2009 19:08

Minä sain joskus 12 vuotta sitten korviin reiät, jotka laitettiin kultasepänliikkeessä ampumalla. Olin kyllä sen verran pieni, etten muista yhtään millaiset korut niihin ammuttiin, mutta sen muistan että ne tulehtuivat myöhemmin. :? Pari vuotta sitten kävin ottamassa toiseen korvaan yhden reiän lisää taas kultasepänliikkeessä, eikä kyllä ollut juurikaan kipeä eikä se tulehtunutkaan.
Vasta nyttemmin olen itsekin ajatellut, että lävistysliike voisi tosiaan olla parempi vaihtoehto kuin ampuminen. Asiaa aloin ajatella varsinkin sen jälkeen, kun kävin ottamassa lävistäjällä napaan lävistyksen ja mieleni on nyt erittäin positiivinen näitä alan asiantuntijoita kohtaan. :nod:
Hymyile elämällä niin kyllä se varmasti joskus hymyilee takaisin! :D
HopefulRomantic

Post by HopefulRomantic » Fri Feb 06, 2009 19:23

Mä halusin kans pentuna korvikset. Isä hommas tutulta sen aseen ja ampu reijät. Toisen päivää myöhemmin (vähän vinompaan mut samalle tasolle) kuin toisen, koska mua pelotti hirveästi. Muuten oli hyvät, tulehtu kyllä parin viikon pääst etelänmatkalla... ja siihen saatiin jotai ihme mönjää. Mut hyvin olleet siitä lähtien. Toiseen välillä vaikeampi saada korvis
Image
Image
Kerttu

Post by Kerttu » Fri Feb 06, 2009 19:29

Noista tulehtuneista lävistyksistä, niihin paras hoito on suolavedellä huuhteleminen/hautominen. Mulla on aina jokainen lävistys parantunut ihan superhintaasti ja alkavat kaikesta hoidosta huolimatta tulehtumaan, joten kokemusta on :D
Miilia

Post by Miilia » Fri Feb 06, 2009 19:52

Yritin etsiä kuvaa tuollaisesta lävistämisestä, että olisin voinut näyttää mitä siinä tapahtuu. En löytänyt kuin sellaisen missä se neula oli ihan sikaiso, ja koko homma muutenkin tosi pelottavan näköinen. Ehkä sitten en näytä kuvaa :lol:
Aivan kauhean hintaista tuo lävistäminen on, sen mitä netistä hintoja katselin, kaksi reikää koruineen tekee vähintään sen 50€. Verrattuna siihen alle kymppiin mitä kultasepänliike ottaa. :huh:
Ja sen kun puhuisin mikä minut/todella saa surulliseksi,/eipä minulla olisi näitäkään ystäviä -Jarkko Laine-
Flickr
Terttu

Post by Terttu » Fri Feb 06, 2009 20:18

Kerttu wrote:Noista tulehtuneista lävistyksistä, niihin paras hoito on suolavedellä huuhteleminen/hautominen.
Tätä en tiennytkään! Pitää laittaa korvan taa. Mullakun tuo kulmaläväri toisinaan voi paremmin, toisinaan huonommin.
Miilia wrote: Aivan kauhean hintaista tuo lävistäminen on, sen mitä netistä hintoja katselin, kaksi reikää koruineen tekee vähintään sen 50€. Verrattuna siihen alle kymppiin mitä kultasepänliike ottaa. :huh:
Hintaero muovihelmistä laatuhelmiin on myös aika huima ;)
Jorisa

Post by Jorisa » Fri Feb 06, 2009 20:27

mä oon päättäny että mun tytär saa aikasintaan 5 v:nä korvikset sillai ku mäkin sain, mutta niin, että sen tarttee itekin niitä haluta, ei vaan niin että mää niitä haluan. Musta on edesvastuutonta rei'ittää mukulaa ilman että sillä on mitään sanomista itellä siihen...

Muistan vieläkin sen, kun ammuttiin se toinen, niin sitten paruin niin paljon, että en olis millään antanu laittaa sitä toista. En millään.... kauhee katastrooffi... :mrgreen:
Porukassa, mutta yksin.
Raiisa

Post by Raiisa » Fri Feb 06, 2009 20:54

Voi pas.. :( Mies oli nyt sitten niitten irtisanottujen joukossa :( , onneks ei ole mitään lainoja rasitteena :?
Image
Julia

Post by Julia » Fri Feb 06, 2009 21:01

Raiisa wrote:Voi pas.. :( Mies oli nyt sitten niitten irtisanottujen joukossa :( , onneks ei ole mitään lainoja rasitteena :?
:( Meillä jännätään samojen asioiden kanssa. Olis jo kiva tietää miten käy. Tää monen viikon odottaminen käy hermoille.
Mimme

Post by Mimme » Fri Feb 06, 2009 21:02

Raiisan perheelle paljon voimia ja halitus :(
Nunnuli

Post by Nunnuli » Fri Feb 06, 2009 21:19

Voi kamala mihin tää maailma on menossa oikein? Tuntuu kuin päättäjät olisivat päättäneet, että nyt on laman aika ja sitten aletaan toimia niin, että se lama tulee. Ja kun tämä on maailmanlaajuista, niin kyllä se sitten tuleekin. Toimittais vaan niinkuin ennenkin, niin ei mitään lamaa tulis laingan. Irtsisanominen on sitten kamala asia. Milläs siinäkin sitten tulet toimeen kun pienistä kunnista yhtäkkiä lomautetaan tai irtisanotaan 40% väestä? Ei riitä muitakaan töitä kaikille. Pistää harmiksi oikein. Onneksi oma työpaikka ei voi mennä konkurssiin. Täytyy vaan kiittää omaa asemaansa vaikkei työ aina ruusuilta tuntuisikaan. Tsemppia sinne Raiisalle ja Julian miehen työpaikan pysymiselle pidetään kaikki käsivarret ja jalat keskenään solmussa ettei se työ menis.
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Raiisa

Post by Raiisa » Fri Feb 06, 2009 21:23

Julia wrote:
Raiisa wrote:Voi pas.. :( Mies oli nyt sitten niitten irtisanottujen joukossa :( , onneks ei ole mitään lainoja rasitteena :?
:( Meillä jännätään samojen asioiden kanssa. Olis jo kiva tietää miten käy. Tää monen viikon odottaminen käy hermoille.
Sitä se nyt on monessa paikassa :( Tämä oli jotenkin kyllä odotettavissa, koska firman pääkonttorista ei ketään irtisanottu lomautettiin vain 8 jakahdesta muusta konttorista ei lomautettu eikä irtisanottu ketään, eli loppujen kahden konttorein kontolle jäi sitten suurin miestappio. 11 irtisanottiin ja 19 lomautettiin toistaiseksi. En vielä tiedä miten on sitten jakautunut tuo, kun mies vain laittoi tekstarin tuossa aiemmin. Totesi vain, ettei mitään paniikkia tarvii ottaa :roll: . Toisaalta ompahan nyt mies enemmän kotona.
Tämä nyt taas vain laittaa mun työhön menon uudelleen mietintään, koska jommankumman sielläkin pitäis käydä, mutta edelleen ei kyllä ton firman palkalla saa edes kunnolla voita sen leivän päälle, siitä makkarasta nyt puhumattakaan :roll:

Kiitos Mimme ja Nunnuli :)

Heeiiiii kattokaa mun toinen lohhari on kuoriutunu :love:
Last edited by Raiisa on Fri Feb 06, 2009 23:28, edited 1 time in total.
Image
Locked