OT-löpinää vol. 18

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Locked
Jorisa
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: OT-löpinää vol. 18

Post by Jorisa » Fri Feb 06, 2009 21:45

noh, kyl ne yleensä saa hyvät lähtörahat, ninku nokian renkaatki maksaa nyt ½ vuotta täyden palkan niille jotka ne potki pellolle. Ja ei ees tarttenu tehdä mitään. Mut ei se tietenkään korvaa sitä että haluais tehdä töitä ja vielä sitä missä on hyvä.

Tää on jotenkin niin yliammuttua kaikki.... mää en jaksa ees aatella. Kattelen vaan rauhassa että mitä kaikkee tapahtuu ja odottelen sitä lopputiliä.... *pessimisti kun olen*
Porukassa, mutta yksin.
Raiisa

Post by Raiisa » Fri Feb 06, 2009 21:46

Niin juu mieskin on ollu tuolla jo yli 10 vuotta, että hyvät rahat tullee :mrgreen:
Image
PikkuMyy

Post by PikkuMyy » Fri Feb 06, 2009 21:47

Raiisalle - ja Raiisan miehelle - tsemppiä.
Julialle ja miehelle kans tsemppiä venailuun.
Aion käyttää ikivanhaa kliseetä, olkoonkin vaikka kuin kornia: muistakaa, että yhden oven sulkeutuessa toinen ovi aukeaa.
Sitä vaan on näinä aikoina vaikea uskoa, että mikään ovi enää aukeis. Mutta sitä pitäis muistaa kattoo sinne eteensä päin, kun takana ovi sulkeutuu.
Jokaisessa pilvessä on oma hopeinen reunuksensa!

Meillä kanssa isäntä laittoi Heathrown kentälle matkatessaan viestin, että heilläkin alkaa firmassa YT-neuvottelut, jotka koskee 50 henkilöä.
En nyt kuitenkaan usko (en halua uskoa!), että se napsahtais isännän kohdalle.
Tai jos osuu, niin sit en voi muuta kuin tuumata, että miten suuri onni onkaan, ettei se unelmatalo ole vieläkään osunut kohdalle! Velkoja ei ole, joten kyllä tässä jonkin aikaa rahallisesti pärjättäis. Sitä en tiedä miten isäntä pärjäis henkisesti työttömänä - se ei oo ollu sitä oikeestaan koskaan.

Niin, ja se isäntä on nyt sitten jo Tukholman koneessa, joten kyllä sen pitäis ainakin Englannista ulos päästä. Kiitokset vielä kerran Nunnulille ja Helmisudelle solmuun vääntäytymisestä.
Saa sitten nähdä, pääseekö se kullanmuru tänään vielä Tukholmasta Turkuun... Mut ainakin siis lähemmäs on tulossa!
Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa? -- Pikku-Myy

http://silbii.blogspot.com/
paula@silbii.com
HopefulRomantic

Post by HopefulRomantic » Fri Feb 06, 2009 22:03

Raisan perheelle, Julialle, ja sinne Pikkumyylle ja miehelle kans paljon hyviä ajatuksia, lämpimiä haleja ja rohkaisevia toiveita. *lähettää kuorma-autokaupalla* Itsellä kans toivottavasti ala, millä töitä riittää vaikken ihan siihen paikkaan valmistuttuani pääsisi minne haluan. Onneksi opiskelen tälle alalle, niin töitä riittää opiskelunkin lomassa, meikäläisen rahankäyttö kun ei ole järkevimmästä päästä. Ollaan kaikki toistemme tukena, niin sitä on ennenki selvitty!
Image
Image
PikkuMyy

Post by PikkuMyy » Fri Feb 06, 2009 22:11

HopefulRomantic wrote:...ja sinne Pikkumyylle ja miehelle kans paljon hyviä ajatuksia, lämpimiä haleja ja rohkaisevia toiveita. ...
Kiitos.
Vaikka ensin mietinkin, että mitä ihmettä??? Miks mulle ja miehelle kans paljon hyviä ajatuksia??? :?:
Sit tajusin, että se oli se YT-neuvottelujuttu. :idea:
Tästä näkee, kuin paljon se asia mua painaa... ei sitten pätkän vertaa, kun noin äkkiä sen unohdan. (Vai oonko mä jo niin dementti?)
Ei kun oikeesti, elämä on opettanu mut olemaan murehtimatta liikoja etukäteen - sellasesta tulee vaan kipeeks.
Vaan arvatkaapa pitikö sekin opetella syvän kantapäähaavan kautta? :oops:
Mutta nykysinpähän on sitten pikkasen erilainen perspektiivi tähän elämään ja sen murheisiin. :jippii:
Etiä päin, sano mummo lumessa! :wtg:
Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa? -- Pikku-Myy

paula@silbii.com
Helmisusi

Post by Helmisusi » Fri Feb 06, 2009 22:13

Hienoa, Pikkumyy, että isäntä on päässyt jo koneeseen asti! Ja Turussa loppui lumisadekin, että kone pääsee laskeutumaan. Välillä näytti jo pahalta.

Tsemppiä kaikille irtisanomisten ja lomautusten kanssa tuskaileville. Hyvä ajatus tuo, että kun yksi ovi sulkeutuu, jossain avautuu toinen. Toivon sitä myös omalle kohdalleni: sain tänään viimeisen B-lausunnon ja viikonlopun aikana pitää väsätä osatyökyvyttömyyseläkehakemus Kelalle. Sitten jäädään odottelemaan päätöstä. :hui: Läpimeno on melko todennäköinen, lausunnot ovat sen verran vahvoja. Työnantajakin suhtautuu suopeasti (vähintäänkin, kun haluavat musta eroon), itse asiassa aloite tuli sieltä päästä. :shock:

Asuntolainan kanssa ei kahdella pienituloisella tule helppoa olemaan, mutta tingitään jostain muusta. Ei sitä lainaa loputtomiin tarvitse sentään maksaa. Arvasin tämän ratkaisun tulon jo ajat sitten, siksipä olen hamstrannut helmiä ja lankoja oikein urakalla. Ei lopu tekeminen! :wtg: Ehkäpä tämä avaisi vielä oven parempaan, ihmisarvoisempaan elämään - ja parempaan fyysiseen kuntoon, kun ei kaikki vapaa-aika mene nukkumiseen tai nuutuneena telkkarin edessä torkkumiseen.

Sorry vuodatus, on ollut henkisesti hirveän raskas viikko, kun henkilöön kohdistuvaa negatiivista palautetta on tullut noissa eläkekeskusteluissa tosi paljon. Ja sitten menin vielä venäyttämään selkäni, kun harjasin lunta - tekee tuhannen kipiää. Ärripurri.
HopefulRomantic

Post by HopefulRomantic » Fri Feb 06, 2009 22:24

Jotenkin alakuloisia fiiliksiä. Helmisudelle kanssa iso hali sinne! Kyllä susi selviää, laumansa avulla =)
Minä tappelen täällä kans, vuodatuksen ja omien väsyneiden fiilisten kans. Vois kai yrittää nukkuun ni kaikki ei näyttäis niin mustaharmaasävytteiselt
Image
Image
Nunnuli

Post by Nunnuli » Fri Feb 06, 2009 22:43

Minä ja venäytin selän eilen kun vaihdoin kissanhiekkaa. Jos jää pidemmäksi ajaksi paikalleen, ei meinaa enää liikkua mihinkään. Sitten tänään tekstailin sen pörröpäisen pienen peikkopojan kanssa, josta aikaisemmin puhuin, mutta se onkin tänä iltana Vantaalla. Kaikki menee pieleen, mutta ei anneta sen häiritä. Minä suljen kotioven ja menen katsomaan jos baarin ovi avautuisi :lol: Siinä kun laulelee karaokea ja ottaa kaltsin tai kaksi, tulee paljon parempi fiilis :nod: Juopottelemaan en ala, ei pelkoa.
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
HopefulRomantic

Post by HopefulRomantic » Fri Feb 06, 2009 22:44

Nunnuli wrote:Minä ja venäytin selän eilen kun vaihdoin kissanhiekkaa. Jos jää pidemmäksi ajaksi paikalleen, ei meinaa enää liikkua mihinkään. Sitten tänään tekstailin sen pörröpäisen pienen peikkopojan kanssa, josta aikaisemmin puhuin, mutta se onkin tänä iltana Vantaalla. Kaikki menee pieleen, mutta ei anneta sen häiritä. Minä suljen kotioven ja menen katsomaan jos baarin ovi avautuisi :lol: Siinä kun laulelee karaokea ja ottaa kaltsin tai kaksi, tulee paljon parempi fiilis :nod: Juopottelemaan en ala, ei pelkoa.
mulla jalat saman oloset... en saa mitään lattialt ku kyykistyminen ei onnistu... :P urheile tai pysy terveenä
Image
Image
PikkuMyy

Post by PikkuMyy » Fri Feb 06, 2009 22:46

Helmisusi wrote:...sain tänään viimeisen B-lausunnon ja viikonlopun aikana pitää väsätä osatyökyvyttömyyseläkehakemus Kelalle. Sitten jäädään odottelemaan päätöstä. :hui: Läpimeno on melko todennäköinen, lausunnot ovat sen verran vahvoja. Työnantajakin suhtautuu suopeasti (vähintäänkin, kun haluavat musta eroon), itse asiassa aloite tuli sieltä päästä. :shock:
Mun serkku on tolla osatyökyvyttömyyseläkkeellä, ollu jo muutaman vuoden. Hän sanoo, että nykysin jaksaa paljon paremmin niin töitä kuin vapaa-aikaa.

Helmisusi wrote:...Sorry vuodatus, on ollut henkisesti hirveän raskas viikko, kun henkilöön kohdistuvaa negatiivista palautetta on tullut noissa eläkekeskusteluissa tosi paljon. Ja sitten menin vielä venäyttämään selkäni, kun harjasin lunta - tekee tuhannen kipiää. Ärripurri.
Älä suotta sorryttele - joskus täytyy saada purkautua. Ei saa padota asioita sisälle!

paula@silbii.com
Miilia

Post by Miilia » Fri Feb 06, 2009 22:53

Jorisa wrote:mä oon päättäny että mun tytär saa aikasintaan 5 v:nä korvikset sillai ku mäkin sain, mutta niin, että sen tarttee itekin niitä haluta, ei vaan niin että mää niitä haluan. Musta on edesvastuutonta rei'ittää mukulaa ilman että sillä on mitään sanomista itellä siihen...
En nyt tiedä edesvastuutonta, mutta olen samaa mieltä että itse saa ihminen päättää omasta vartalostaan, en menisi tekemään reikiä lapselle joka ei vielä pysty käsittämään mistä on kysymys. Enkä tiedä tehdäänkö täällä nyt ollenkaan mitään reikiä, tyttö on alkanut jänistää, ehkä se mielikuva siitä neulasta menemässä korvalehden läpi oli ihan tarpeeksi kammottava ilman mitään kuvaakaan. :lol:
Ja sen kun puhuisin mikä minut/todella saa surulliseksi,/eipä minulla olisi näitäkään ystäviä -Jarkko Laine-
Flickr
selie
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by selie » Sat Feb 07, 2009 0:42

Mun miehellä on parhaillaan sisällä hakemus väliaikaiseen sairaseläkkeeseen. Jos mä siis oikein käsitin. Uudelleenkoulutukseen mies siis joutuu, mutta jos se jotenkin menis eläkevakuutusjuttujen kautta, korvaus opiskelun ajalta olis parempi. Tietääkö kukaan noista jutuista?

Jos multa lähtis tähän kaaokseen vielä työpaikka alta, niin saisi kyllä hetken olla ihmeissään että miten pärjää. Tosin mä asuntolainaa ottaessa mitoitin sen niin että ansiosidonnaisellakin pystyn selviämään. Ja kun ei muutenkaan mitään kulutusjuhlaa ole viettänyt, niin eiköhän sitä pärjäis. Saatan mä joutua pari kuukautta olemaan ainoa taloudessa joka tuo rahaa taloon, nuo hiton vakuutuslaitokset ja kelan tuntien saattaa taas mennä parikin kuukautta ettei mies saa rahaa mistään. Silloin kyllä on tiukempaa. Onneksi hopealankaa on varastossa aika paljon :D Tarkoittaa vaan käytännössä sitä että miehen etikset eivät meille silloin tule, niitä mä en ala vielä tähän päälle elättämään (ilkeä "äitipuoli")
selie
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by selie » Sat Feb 07, 2009 0:47

Miilia wrote: En nyt tiedä edesvastuutonta, mutta olen samaa mieltä että itse saa ihminen päättää omasta vartalostaan, en menisi tekemään reikiä lapselle joka ei vielä pysty käsittämään mistä on kysymys. :lol:
Miehen siskolle laitettiin korvikset sen ollessa ihan vauva. Kuulemma äidin vasta-aineet suojaa silloin tulehduksilta. Mies olisi halunut tyttärelleenkin korvikset heti, mutta työn äiti ei suostunut. Mä olen kyllä siinä asiassa äidin kanssa täysin samaa mieltä, pienelle vauvalle ei todellakaan sovi korvikset. Kai se joissakin kulttuureissa on yleistäkin, mutta mä en ymmärrä.

Sitä paitsi vie sen hienon hetken lapsen elämästä kun se kauan haluttuaan saa vihdoin ne reiät korviin :D Miehen tyttö sai ennen kouluun menoa korvikset ja voi että sitä ylpeyttä sen jälkeen kun reiät oli korvissa!
kokeilija

Post by kokeilija » Sat Feb 07, 2009 1:27

Raiisa wrote:Voi pas.. :( Mies oli nyt sitten niitten irtisanottujen joukossa :( , onneks ei ole mitään lainoja rasitteena :?
Otan osaa ja tiedän tunteen miltä tuntuu. Meillä kävi samoin lokakuun lopussa ja kun vielä ikääkin liian paljon työhön pääsyyn mutta 1 vuotta liian vähän putkeen pääsyyn, niin siinä ei paljon naurata. Mulla itselläni ollut työpaikka katkolla jo 2 vuotta eli löyhässä hirressä koko ajan. Miehen työn loppuminen tuli täysin puskista eikä osattu varautua ollenkaan. En vaan tiedä miten elämä oikein jatkuu, jos ei saa nytkään töitä niin miten sitä muka saa laman jälkeenkään kun on taas pari vuotta vanhempi. Ei auta kuin toivoa ihmettä.
Jaksamista kaikille jotka työttömyyden kanssa painii ja niitähän tuntuu riittävän.
Partaska

Post by Partaska » Sat Feb 07, 2009 9:50

Ehkäpä tämä kuulostaa nyt erittäin omahyväiseltä ajattelulta mutta itse koen olevani turvassa et työpaikallani ei tule mitää YT-neyvotteluja....koska paskaa riittää aina ja jonkun sen täytyy siivota. Ja jos hotellilla on hiljasta niin ensimmäisenä rankataa tarvittaessa kutsuttavat sopimuslaiset...ja sumplitaan tuntisopimuslaisten kanssa työvuorot joihin minä kuulun.

Mut tämä oli tässä....siirrytään muihin tunnelmiin. Sain pari pakettia eilen kotiin toisella oli vauva-alasin eli mini sarvialasin. Ja lisäksi kultasepän vasara ja kaarisakset....teriä ja hopealankaa...huh on tullut tuhlattua. Ja toisessa oli ne pääkallot jotka ostin täältä...oi et ne on sitten ihan mun kaverin oloisia et taidanpa tehdä niistä hänelle korun.
Elämme jännittäviä aikoja.....et älä jännitä =)
Locked