OT-löpinää vol. 18

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Locked
Ulla
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: OT-löpinää vol. 18

Post by Ulla » Sun Feb 08, 2009 12:38

Meillä ainakin oli (silloin kivikaudella) terveystietoa liikunnan oppiaineen yhteydessä. Minulla on siis vielä keskikoulun päästötodistus.
I never put off till tomorrow what I can possibly do - the day after. -- Oscar Wilde
@nu

Post by @nu » Sun Feb 08, 2009 12:51

Meillä oli terveystietoa yläasteellakin, olen -77. Jos tääkin on taas joku paikkakuntajuttu.
Raiisa

Post by Raiisa » Sun Feb 08, 2009 12:56

Ja minä olen -69 ja olen terveystiedontunnilla ollut :)
Image
HopefulRomantic

Post by HopefulRomantic » Sun Feb 08, 2009 13:02

:D mä muistan niin mananneeni terveystiedontunteja... kun seksiasioist käytiin tunti toisensa perään ,mut elvytys ja ensiapu jäi mun pitämään vartin esitelmään vapaavalintaisesta aiheesta...
Image
Image
Nunnuli

Post by Nunnuli » Sun Feb 08, 2009 13:07

Itsekin olen olltu terveystiedon tunneilla lukiossa, yläasteella en muista ko. tunteja olleen, mutta voin olla väärässäkin. Niin.. ja olen vuosimallia -71. Meillä oli tuota seksivalistusta ala-asteella, joten tod.näk. sitten kutosella. Kun olin lukiossa ja oli penkkaripäivä ja opettajille pidettiin kahvitus päivällä ennen ajoja, me lukiolaiset pidettiin sitten ne tunnit, joita opettajat olisivat muuten olleet opettamassa. Minä ja mun kaveri yritettiin opettaa seiskaluokkalaisille äidinkieltä, mutta eihän siitä mitään tullut. Kysyttiin sitten mitä haluaisivat tehdä kun pois ei voida päästää ja halusivat seksivalistusta. No.. istuttiin pulpettien päälle ja alettiin keskustella ja lapset sai kysellä mitä halusivat. Olihan siinä kikatustakin, mutta aika hyviä kysymyksiä sieltä monilta tuli. Sitten kun mentiin neitsyysasioihin ja siihen minkä ikäisenä "pitäisi" olla jo harrastanut seksiä, niin minäpä kerroin niille olevani edelleen neitsyt.. ja tosiaan 18 vuotias. Eivät meinanneet millään uskoa :lol: Uskoisin, että siitä sai joku nuori tyttö sillä luokalla uskoa itseensä, ettei seksiä "tartte" harrastaa ennen kuin oikeasti on siihen valmis.. oli se sitten vaikka vasta 20 vuotiaana. Nykyisin taitavat ruveta niihin puuhiin keskimäärin aika lailla liian nuorina ja pelkästään monesti siksi, että on outoa jos ei ole ollut "sillee" vielä esim 15-vuotiaana.
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Cattleya
Ylläpito

Post by Cattleya » Sun Feb 08, 2009 13:12

Monet varmaan ottaisivat valistuksen yläasteiässä paljon paremmin vastaan, jos "valistaja" ei olisi omien vanhempien ikäinen (ja sitten kun se valistaja on "liian nuori", niin aikuiset vetävät herneen nenäänsä, kuten taannoin tapahtui).

Mitenkähän sitä omat tenavansa saisi kasvatettua niin, että ymmärtäisivät, että kiirettä ei ole, myöhemminkin ehtiin, ja painostusta ei saa olla. Sama juttu alkoholin kanssa.
"To impossible standards!" — Niles Cranen maljapuhe (Frasier: Retirement is Murder)
Simavi

Post by Simavi » Sun Feb 08, 2009 13:21

Aaaah mikä ihana keli pihalla :ooh: Lunta tupruttaa tuutin täydeltä ja oltiin pihalla poikien kans melkeen 3 tuntia. Kyllä nyt posket punottaa kun tuli tehtyä lumitöitäkin oikeen olan takaa. Täällä on onneksi vielä pakkasta, vaikkakin vain aste...
Tiedän kyllä sen, en vain muista kaikkea kerralla!
Papunen

Post by Papunen » Sun Feb 08, 2009 13:31

Täällä on vähän vähemmän ihana keli...sataa ihan silkkaa vettä Pyh!
Nunnuli

Post by Nunnuli » Sun Feb 08, 2009 13:35

Niin sataa.. ja sitten on krapula ja pitäis lähteä juur töihin. Kyl niin pal kärssii saa .. siis ihan omasta tyhmästä päästä :grrr:
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Papunen

Post by Papunen » Sun Feb 08, 2009 13:40

No Nunnulille oikein hyvää työpäivää kuitenkin ja paljon ambulanssimiehiä :D
Simavi

Post by Simavi » Sun Feb 08, 2009 13:56

Wautsi Papunen. sullahan on oikee Lohistarha tuola alakerras :D Ja niin söpöjä :love: Kasvaako ne sitämukaa kun niitä klikkailee vai mikä noissa on ideana?
Tiedän kyllä sen, en vain muista kaikkea kerralla!
Papunen

Post by Papunen » Sun Feb 08, 2009 14:01

jeps Simavi, lähti vähän lapasesta tuo lohisjuttu. :D Ja en ole ihan varma miten tuo systeemi toimii mutta kyllä klikkailut ainakin auttaa noita munia kuoriutumaan. Nyt odottelen josko noista pienistä olis joku poika niin pääsisin naittamaan niitä kahdelle tyttölohikselleni :lol: :lol: ....lapsi kyllä on enemmän innoissaan moisesta.....seli....
miauu

Post by miauu » Sun Feb 08, 2009 14:06

Papunen, ei sinulla vielä mitenkään ole lapasesta lähtenyt ainakaan jos minun valikoimaani vertaa :lol2:

Kaikkia en vain viitsi millään pistää allekirjoitukseeni :enkeli:

Saadut klikkaukset auttavat munia kuoriutumaan (kestää vähintään 3,5pv ja viikossa jos ei kuoriudu niin hengenmenon paikka) ja poikasia kasvamaan aikuisiksi (kutakuinkin sama juttu), jos klikkauksia tulee aivan liikaa saattaa iskeä sairaustapausta lohharille... Aikuisilla voi sitten kasvattaa lisää lohhareita itse jalostamalla. Kaikenkaikkiaan ei siis mitenkään välttämättä järkevää ja hyödyllistä puuhaa, mutta ah, niin hauskaa ja söpöä :love:
Mistä minä nyt olen jäänyt kiinni? ;o
...paitsi lohikäärmeadoptoinnista: http://dragcave.net/user/miauu
...ja gladiaattoritaistelusta (tosin automatisoituna): http://miauu.mybrute.com
Papunen

Post by Papunen » Sun Feb 08, 2009 14:21

Hih, minäkin poistan noita tuosta allekirjoituksesta kunhan kasvavat :D Onko se sitten niin etteivät kasva ollenkaan jos eivät ole jossain foorumilla näkyvillä?
Jorisa

Post by Jorisa » Sun Feb 08, 2009 14:26

mistä ihmeestä te oikeen puhutte.... se mitä te klikkailette ... ei tajuu, mutta ei mua niin kauheesti kiinnostakaan...
Porukassa, mutta yksin.
Locked