OT-löpinää vol 19

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Locked
mustikkainen
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: OT-löpinää vol 19

Post by mustikkainen » Thu Mar 12, 2009 16:18

Parantumisia kaikille sairaille!
---
Kiitos Gilda, tuestasi, jos niin voin sanoa... :) Kävin tänään kuraattorilla, sanoi vaan että kannatta pitää matalaa profiilia tämän asian suhteen... Ja sanoi antavansa terkkarille tämän "projektin", vaikka olen jo muutaman kerran käynyt terkkarillakin sanomassa kyseisestä kaveristani.

Noh, kai tämä tästä. Rupeaa vaan vaikuttamaan hieman itseenikin, kun toisen "kohtalo" mietityttää, ja kun toinen istuu pää painuksissa joka tunti eikä puhu mitään... Pitänee vaan luottaa terkkariin ja kuraattoriin.

Huh, huomenna olisi vielä yhteiskuntaopin koe, sitten rupeaa kokeet vähentyä, enää ensi viikolla sitten biologian koe. :)

Ilostuin muuten viikon alussa ja taas tänään, kun lumet olivat sulaneet osilta paikoilta, ja kuiva asfaltti näkyi! :ooh: :oops: Ihanaa, se on kevään merkki!
just bead it.
Henna
Moderaattori
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Henna » Thu Mar 12, 2009 16:30

Toivottavasti terkka ja kuraattori ottavat kaverisi asian tosissaan! Riippuu tietysti heidän muiden töidensä määrästä, miten paljon he ehtivät paneutua asiaan. Mutta uskoisin, että kun te kavereina käytte ilmaisemassa huoltanne, niin he vakuuttuvat siitä että tilanne on kiireellinen! Meidän koulussa ainakin tuollaiseen paneuduttaisiin aika perusteellisesti. Meillä kokoontuu oppilashuoltoryhmä (opo, reksi, erityisopet, kuraattori, terkkari ja sosiaalityöntekijä, joskus myös psykologi) joka toinen viikko ja se on juuri sitä varten, että voidaan porukalla miettiä ja käydä läpi oppilaiden hyvin- tai pahoinvointia. Meidän koulu on aika pieni, ja siinä on puolensa. Hyvä puoli on, että jos joku oppilas alkaa oirehtia jotenkin tai käyttäytyä kovin poikkeavasti verrattuna aiempaan, niin se kyllä huomataan tosi nopeasti ja pystytään puuttumaan. Huono puoli sitten... no, sukurasite painaa jossain tapauksissa, kun samat opettajat ovat opettaneet jo isommat sisarukset ja jossain tapauksissa jopa oppilaan vanhempia aikanaan :huh:
Henna
Moderaattori
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Henna » Thu Mar 12, 2009 16:34

Tämän päivän iltis kertoo miehestä jonka sormi jouduttiin amputoimaan moottoripyöräonnettomuuden takia.

Sarjassamme hulluja suomalaisia keksintöjä :huh:
Partaska

Post by Partaska » Thu Mar 12, 2009 16:44

No nyt ovat lusikat leikelty ja muokattu sellasiksi kuin halusin...ja toisiaan kyllähän ne ruotsalaista perua oli...ja ei kaduta ollenkaan et muokkasin niitä oman näköisiksi...
PikkuMyy wrote: Minä mikään tietonero ole, mutta vastaan jotain kumminkin... Ihan löytyy tietoa TUKESin sivuilta sekä http://www.hallmarkingconvention.org, joten en ota tästä mitään kunniaa sitten.
Tuo 'sydämenmuotoinen jossa kolme kruunua' ei ole suomalainen, vaan ruotsalainen. Suomalainen sydämenmuotoinen tarkistusleima pitää sisällään yhden kruunun, ei kolmea.
Ja kun sen 'tre kronor'-sydämen vieressä on S, niin se todellakin on ruottalainen.
Ns. pöytähopeeltahan nuo vaikuttaa kun pitoisuus on laitettu 830.
Ja muistathan, kuten Virpi tuolla muualla jo muistuttikin, että leimaus sitten tapahtuu alemman pitoisuuden mukaan...
Ja huomasin kun otin suurennuslasin kauniiseen kätöseeni että se olikin tuo kolme kruunua siinä toisessakin. Ja kyllä muistan tuon leimauksen sitten kun tulee sen aika.
Elämme jännittäviä aikoja.....et älä jännitä =)
Jorisa

Post by Jorisa » Thu Mar 12, 2009 17:58

voi hyvät hyssykät sentään!!!!!

heti kun on siivonnut!!! huushollin, niin mitään ei löydy!

Misä ihmeessä on mun kaikki hoppeeketjut?!? niitä kun on ihan varmana sellasilla keloilla useampaa sorttia, mut nyt ei sit löydy yhtään?!?
Porukassa, mutta yksin.
Partaska

Post by Partaska » Thu Mar 12, 2009 18:16

Ei kannata siivoilla juurikin tuon takia...koska sillon hukkuu kaikki mahdollinen tarvittava...

siksi mä en siivoa kauheen usein täällä...että tavarat pysyisivät paikallaan
Elämme jännittäviä aikoja.....et älä jännitä =)
Helmisusi

Post by Helmisusi » Thu Mar 12, 2009 18:22

Hyvä, Partaska, just noin! :nod: Sen takia meidänkin huusholli on aina kuin pyörremyrskyn jäljiltä. :rofl: Mut kun mulla on näkömuisti, niin löydän tavarat "normaaleilta" paikoiltaan. Jos mä siivoon, mitään ei enää löydy pitkään aikaan, kun mä muistan vaan ne vanhat paikat.

Ja köhäpotilaille: tämä tuntuu olevan sitkeetä sorttia flunssaa. Mulla on nyt kuukausi aikaa sairastumisesta ja vielä yskin. Välillä oli vähän parempi, mutta nyt on taas keuhkot karheena ja kutittaa. Ärripurri. Ja isäntä sai flunssansa lievempänä (ilman kuumetta), mutta sivutuotteena tuli sitten kauhee korvatulehdus. Tulis nyt jo KESÄ!
Nunnuli

Post by Nunnuli » Thu Mar 12, 2009 23:32

Minä oon kieltäytynyt olemasta kipeä. Kuumetta on ja kaamee nuha ja flunssa, mutta silti kävin tänään askartelutarvikeostoksilla, CityMarketissa ruokaostoksilla, baarissa kaffella ja sitten siivosin jääkaapin ja kylppärin lattiakaivon. Helkkarin tehokas päivä :shock: Pitäis varmaan sairastaa useammin. Nyt kyllä on aika surkee olo. Ei taida auttaa sairaudelle hanttiin laittaminen. Join kyllä lasillisen likööriä.. se saattais auttaa myös.
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Helmisusi

Post by Helmisusi » Fri Mar 13, 2009 0:16

Ja täällä ollaan taas alkavassa kuumeessa ja keuhkot uudestaan ihan tukossa. Voi rähmä. :grrr: :grrr:
Edellinen yskä ei edes kerennyt parantua ennen kuin uusi virus iski. Tässä välissä Mies oli korvatulehduksen kynsissä. On tää nyt tautista aikaa.

Pitää herätä aamulla ajoissa (vaikken kuumeisena kyllä töihin lähdekään), jos kumminkin on kyseessä bakteeritulehdus keuhkoissa. Kyllä sen eron jo aamulla huomaa, luulisin.
AnneKa

Post by AnneKa » Fri Mar 13, 2009 0:19

... ja ainahan voi kokeilla Sassen tyttären saamia ohjeita :rofl: .
Täytyy muistaa isännälle kertoa, kun hänellä tuppaa nuha siirtyä poskionteloihin :mrgreen: .
Muikku
Moderaattori

Post by Muikku » Fri Mar 13, 2009 0:22

Vanha kunnon Vicks Vaporub on kova sana sekin :nod: mutta joo, nuo Sassen tyttären saamat ohjeet on kyllä tähän asti parhaat hoito-ohjeet ikinä!
Laskevan taloussuhdanteen aikana on viisainta sijoittaa jalometalleihin. Myös puolijalo- ja jalokivet ovat järkevä sijoituskohde.
- Muikun talousvinkki, ihan merkonomipohjalta -
Helmisusi

Post by Helmisusi » Fri Mar 13, 2009 0:33

Nyt ei ole apua noista konsteista, kun ei ole nenä tukossa, keuhkot vain. Hengittäminen suorastaan tekee kipeää, tosin edellisessä flunssassa oli sama juttu. Mutta kaipa se nuhakin sieltä aikanaan tulee, jos flunssavirus jyllää.

Taidan painua tästä peiton alle hytisemään - "uni paras lääke on", jos vaan saa köhimiseltä nukuttua. :wink:
HLS

Post by HLS » Fri Mar 13, 2009 8:46

Terve vaan kaikille tasapuolisesti!

Meidän perhe kotiutui ihanalta Kiinan matkalta eilen ja vielä on sisäinen kello aika sekaisin.... tässä oltu hereillä jo nelisen tuntia. Pikkuneiti onneksi nukkui puoli seitsemään, eli hänen rytminsä on saman tien Suomen ajassa :)

Viikko nautittiin Hainanin trooppisesta helteestä... tyttö ruskettuen silmissä ja minä itseni polttaen.
Neljä vuorokautta oltiin Guangzhoussa joista kaksi päivää käytettiin shoppailuun. Valitettavasti löysin koruostoskeskuksen vasta kun perheen käteisvarat oli liki kulutettu, eli kovinkaan suureellisia tuliaisia en päässyt hankkimaan. MVhelmiä en löytänyt edullisesti mistään. Pari "liian kallista" nauhaa ostin. Mutta ihanimmat ostokset olivat UPEAT kaksi nauhaa akvamariinia 12e/nauha. Kallista kai joo, mutta niin kaunista akvamariinia en ole missään nähnyt.
Lisäksi mukaan tarttui granaattia, vuorikidettä, ametistia, kvartsia, ruusukvartsia. Paikka josta noita kiviä löysin oli LIvan Plaza joka on kai enemmänkin tukkukauppa ja niinpä minulle naurettiin ääneen ja pyöriteltiin silmiä kun ostin vain yhden nauhan.... olis vissiin pitänyt tehdä kauppaa kymmenistä :)

Mutta purkamista odottais tuolla neljä täyttä matkalaukullista tavaraa. Likalle hamstrattiin vaatteita monelle vuodelle. T-paitoja a 2e, kenkiä 3-5e, farkkuja 5e, hameita 4e, ihana tylliprinsessahörhelömekko 4e, kiinalaisia juhlamekkoja 4e jne jne ja varmaan 15 CD-levyä alk 1e.... Ja PALJON KAIKKEA HELLO KITTY-kamaa.....

Upea matka ja tytön itsetunnolle tämä matka teki niin hyvää! Hän sai tuntea olevansa se "samanlainen" ja me niitä "erilaisia". Hän oli ihmisvilinässä selvästi kotonaan ja nautti saamastaan positiivisesta huomiosta. Uskalsi jopa käyttää niitä muutamia sanoja ja lauseita joita hän kiinaksi osaa ja sai itsensä ymmärretyksi.
Oli ihana reissu, mutta ihanaa olla taas kotona. Ja isoveljeä oli jo valtava ikävä!!!!
Tinjami

Post by Tinjami » Fri Mar 13, 2009 8:48

Tervetuloa kotiin HLS. Kiva kuulla että matka meni hyvin. Kiina on ihana maa... :ooh:

Ja pyh, onkos teillä kaikilla "vaan" flunssaaa? Mä voin virtuaalitartuttaa teille vielä vatsataudin siihen nuha-yskä-kuumeen kaveriksi, niin johan on herkkua. :D

Hitto, ei uskalla yskiä kun ei tiedä kummasta päästä tulee saattaja... Puhumattakaan niistämisestä... :justjoo:
Ei, en ole hidas.
Olen kroonisesti myöhässä...
Nunnuli

Post by Nunnuli » Fri Mar 13, 2009 10:10

KErtaKaikkisen outo yö. Neljän aikaan vielä pyörin sängyssä eikä uni meinannut tulla millään ja sitten nyt jo ysiltä olen pystyssä. Kuumetta on edelleen, joten luulisi, että uni maistuisi. Missä nyt on ne ilmiömäiset unenlahjat? :???:
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Locked