OT-löpinää vol 19

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Locked
Helmisusi
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: OT-löpinää vol 19

Post by Helmisusi » Tue Mar 24, 2009 14:40

Phuuh... ilmankos oli aika kipee olo. Diagnoosi: otiitti, laryngiitti ja esofagiitti (suomeksi: korvatulehdus, kurkunpään tulehdus ja ruokatorven tulehdus). Lääkkeiksi lepoa, amoksisilliiniä ja Nexiumia. Ja puhekielto - ai mulle vai? :?
Onneks saa (edelleen) syödä jäätelöä ihan lääkärin luvalla! :jippii:
Raiisa

Post by Raiisa » Tue Mar 24, 2009 14:45

Helmisusi wrote:Phuuh... ilmankos oli aika kipee olo. Diagnoosi: otiitti, laryngiitti ja esofagiitti (suomeksi: korvatulehdus, kurkunpään tulehdus ja ruokatorven tulehdus). Lääkkeiksi lepoa, amoksisilliiniä ja Nexiumia. Ja puhekielto - ai mulle vai? :?
Onneks saa (edelleen) syödä jäätelöä ihan lääkärin luvalla! :jippii:
Me syödään sitten Sushukan kanssa jätskiä :mrgreen: :kieli: . Mut onneks täällä helmetissä ei tarvii puhua :nod:
Image
PikkuMyy

Post by PikkuMyy » Tue Mar 24, 2009 14:47

Sushukka, noilla -iiteillä ei oo ihmekään jos on kurkku tuntunu kipiältä! Huh. Sua en podehdi yhtään.
Paranemisia kyllä sulle toivottelen, toivottavasti antibiootit alkaa purra nopeesti.
Muista levätä ja anna niiden äänihuulienki levätä välillä. Vaikka se tossa taudissa on ainakin mulle se vaikein paikka - aloillaan mut saa pysymään, mut hiljasena???
Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa? -- Pikku-Myy

http://silbii.blogspot.com/
paula@silbii.com
Helmisusi

Post by Helmisusi » Tue Mar 24, 2009 15:06

Niinpä, kyllä tällä temperamentilla (ynnä miehen ja kahden koiran emännöimisellä) on tosi vaikeaa koettaa olla puhumatta. :shake:
Minä jo aiemmin arvelin tuota laryngiittia, kun sain pari "kuristuskohtausta". Ajattelin vaan, että kyllä aika parantaa - taisi kumminkin käydä niin, että edellinen flunssa ehti viedä kaikki puolustusjärjestelmät nollille.

Mutta ulkona on kaunis talvisää (tosin sinne sekaan mennessä tarvii pilkkihaalarin, brrr), linnut laulavat, jäätelö maistuu (KERMAjäätelö) ja mulla on kirjepaperia. Ja aikaa kirjoittaa se helmiystäväkirje! Pikkusen joudun tekemään ihan oikeita töitäkin, kun yksi mukamas tärkeä juttu jäi kesken. Onneksi senkin saa hoidettua sähköpostin ja netin välityksellä. On jotenkin rennompi sairastaa, kun saa sen pois käsistään - vai pitäisikö sanoa näppikseltään. :)
IrocDuck

Post by IrocDuck » Tue Mar 24, 2009 15:49

Melkein harmittaa kun istun vaan tietokoneella ja ulkona möllöttää aurinko! Olipa tässä muutaman päivän sähköpostit tutkimatta, että ehkä se ihan hyvä on tätäkin ruuhkaa välillä purkaa. :D Täällon pyörätiet jo kuivia, mutta kyllä sitä luntakin maisemassa näkyy. Ihanan keväistä kuitenkin! Jaahas, ja mistäs sitä on täällä nyt höpötelty..terveystilanne foorumilla näyttää hieman vaihtelevalta, mutta toivottavasti kaikki tokenevat nauttimaan kevään merkeistä. Raiisa nauttii nyt vaan kunnolla rasvoja siellä. :D Ja jotain matkakuumeilijoitakin täältä löytyy..hyvähyvä!
Täällä tää Veera-tyttönen pitää huolta, ettei tuu tylsiä hetkiä..toisinaan muistaa nukkua päivälläkin, että pääsen vaikka esim. ne sähköpostit tarkistamaan. Eivaan, kiltti lapsukainen se on ja äitin ja iskän ihmetykseksi on kasvanut ihan ulos vauvamitoista. Liityimme koko perheen voimin myös tähän matkakuumeilijoiden joukkoon - syksylle on varattu parin viikon Ameriikka-pyrähdys ja tällä kertaa kunnianhimoisena haasteena on ajaa Route 66 päästä päähän..en oo vielä ees tajunnut jännittää matkailua lapsen kanssa..kaipa se siinä sitten menee kun ei turhia etukäteen panikoi. :huh:

Kuolaisia terkkuja tahtoo kertoa myös Veera - olkaa siis hyvät!

Image
Lattialta ei voi pudota.
Mimme

Post by Mimme » Tue Mar 24, 2009 16:08

Ihana Veera, voi mikä pussattava hymynaama :D :D
Sister Bliss

Post by Sister Bliss » Tue Mar 24, 2009 16:14

Niiiiin söpö neiti :love:
♥´¨)
¸.•´¸.•*´¨) ¸.•*´¨)
(¸.•´ (¸.•´♥ wabi sabi
hopea

Post by hopea » Tue Mar 24, 2009 16:15

Ihanoita poika-ja tyttövauvoja täällä. ..tahtois kans pussuttaa. :nod: :ooh:
Puhuminen on hopeaa ja vaikeneminen kultaa
anzu

Post by anzu » Tue Mar 24, 2009 16:17

Jessus! Kaks päivää vielä koulua, muuttoki on eessä päin edelleen. Arska paistaa komeesti taas, mutta viho viimesen kylymä tuuli. Yks loistava rannekoru jyllää päässä, mutta materiaalit ei passaa toistaiseksi yksiin.
-anzu
Henna
Moderaattori
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Henna » Tue Mar 24, 2009 16:32

Piritta wrote:Onks Henna tai miehesin jostai Hämeenlinnan suunnalta kotoisin? Olen vaan monta kertaa katsonut tuota sun kuvaa ja olet vaan jotenkin ihan älyttömän tutun näköinen...
Ei kyllä olla... mä olen kotoisin suht läheltä Poria, Satakunnan suunnalta ja mies sitten Pirkanmaalta. En mä oikein tiedä miten se aikanaan päätyi HPK:ta fanittamaan, kun siellä suunnalla luontevimmat valinnat olisivat olleet Tappara ja Ilves. Mutta ehkä se ei sitten halunnut valita niitä samoja seuroja kuin kaikki muut :D

Veera on kiva nimi! Oli meilläkin pitkään harkinnassa, mutta päädyttiin sitten tuohon astetta harvinaisempaan :D
mustikkainen

Post by mustikkainen » Tue Mar 24, 2009 17:33

Täälläkin ollaan vaihteeksi flunssassa... :| Luultavasti tuli siitä, kun meillä oli koulusta viime viikolla uintia. Piti koulusta lähteä kesken päivän, kun ei jaksanut olla.. Onneksi täällä kotona kaksi kisulia piristämässä päivää ihanan auringon paisteen kera. :wink: Tuskin huomennakaan kouluun menen. Koruideoita pyörii päässä, mutta pihteihin ja lankaan ei jaksa tarttua. Mutta eiköhän tämä tästä.

Tuo ihana arungon paiste muistuttaa lämpimistä keleistä.. Huomen yöksi kuitenkin luvattiin -15 astetta pakkasta. Voi tulisipa jo kevät ja kesä.. (Ja syksyllä lukio!) :jippii:
just bead it.
kompiainen

Post by kompiainen » Tue Mar 24, 2009 17:54

Voi mikä Veera! Ihana!

Kiitokset lomatoivotuksista. Vaikkei rantakelejä olekaan, niin eipähän oo sääskiäkään. :D
~Kun itse tekee, saa sellaisen kun sattuu tulemaan~
PikkuMyy

Post by PikkuMyy » Tue Mar 24, 2009 17:55

Kaunista Veeraa me katseltiin... :love:
Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa? -- Pikku-Myy

http://silbii.blogspot.com/
paula@silbii.com
Ellastiina
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by Ellastiina » Tue Mar 24, 2009 18:43

Onkohan kukaan täällä värjännyt itse satiinikenkiä...? :raaps: Vihreään pukuun on harvinaisen vaikea löytää kenkiä, yhdet mustat korkkarit on mutta haluaisin mieluimmin satiininpintaiset ja vihreät. Toki tuolta ompelimon kautta saisi kengät värjättynä, mutta en millään viitsisi maksaa näistä kengistä ihan hirmuisia summia kun käyttöä ei kuitenkaan kauheasti ole. Jos löytyisi jostain huokeat valkoiset satiinikengät, voisi itse kokeilla värjäämistä... Onnistuisikohan?
"I can't be impossible, I exist." -Sheldon Cooper-
Anne

Post by Anne » Tue Mar 24, 2009 18:56

Juu, vihreitä kenkiä on hankala löytää :shake: - varsinkin kun sillä vihreän sävylläkin on väliä.
Kenkiä en ole muistaakseni kokeillut itse värjäillä, mutta ainakin vaatteiden kanssa isoin ongelma yleensä on, että vaikka itse kangas olisikin luonnonkuitua, joka värjäytyy ihan hyvin, niin ompelussa on käytetty yleensä polyesterilankaa, joka sitten ei värjäänny ja tikkaukset jäävät rumasti näkyviin valkoisina. Kengissä tietenkin on vielä se että niiden (esim. liimauksien) pitäisi kestää värin kiinnityskäsittely (esim. höyrytys) ja siltikin saattanevat päästää väriä.
Locked