OT-löpinää vol 19

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Locked
Muikku
Moderaattori
Lasku: 5

Re: OT-löpinää vol 19

Post by Muikku » Wed Apr 01, 2009 8:46

Juu oli, Piita - lepo ja hengitä syvään :lol: En voinut vastustaa kiusausta :D
Laskevan taloussuhdanteen aikana on viisainta sijoittaa jalometalleihin. Myös puolijalo- ja jalokivet ovat järkevä sijoituskohde.
- Muikun talousvinkki, ihan merkonomipohjalta -
Sister Bliss
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by Sister Bliss » Wed Apr 01, 2009 8:47

Muikku wrote:Juu oli, Piita - lepo ja hengitä syvään :lol: En voinut vastustaa kiusausta :D
:lol: Arvasin! Tänään täytyy suhtautua varauksella kaikkeen informaatioon ;)
♥´¨)
¸.•´¸.•*´¨) ¸.•*´¨)
(¸.•´ (¸.•´♥ wabi sabi
Piita

Post by Piita » Wed Apr 01, 2009 8:58

Aika hyvä yritys, melkein ehti mennä läpi! :kieli:
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
Mimme

Post by Mimme » Wed Apr 01, 2009 9:01

Piita wrote:Aika hyvä yritys, melkein ehti mennä läpi! :kieli:
Juurikin näin!! :lol:
Jorisa

Post by Jorisa » Wed Apr 01, 2009 9:09

@nu wrote:
Selmis wrote:Huomenta! Silmälasiketju Eyen tarjoaa kolmet lasit yksien hinnalla, pitäsiköhän tarttua tarjoukseen? Samaa ketjuahan se on kuin Specsavers...Saisi kahdet prillit ja aurinkolasit 8) yksien hinnalla. Onko kellään kokemuksia kys. liikkeistä?
Mä ostin syksyllä Eyeniltä silmälasit, eipä ole ollut valittamista. Silloin yksitehot maksoi 99 - 199 euroa.
jaa mä ostin sieltä netistä 65€

muoks. mahtaaks toikin olla jtn aprillipilaa eyeniltä.... :mrgreen:
Porukassa, mutta yksin.
Glittra
suunnittelee Balin-matkaa

Post by Glittra » Wed Apr 01, 2009 9:25

kompiainen wrote:Miksi... Mulla näkyy Tekijänoikeus-kohdassa viimesimmän viestin kirjoittajana oivamainio, mutta missään sitä viestiä ei sitten kuitenkaan ole. Ihmettelen vaan... :???:
Koska hän on viimeisimmän viestin kirjoittaja... :P oivamainio on viimeisenä vastannut veroilmoitus ketjuun (viewtopic.php?f=11&t=4259) joka on ensimmäisenä listalla. :) Siiheen lasketaan myös vastaukset, ei vaan uudet ketjut. :)
"You can't rush perfection!"
- Dean Winchester, Supernatural

Valokuvia / Korublogi
PikkuMyy

Post by PikkuMyy » Wed Apr 01, 2009 9:29

Muikku wrote:Kuuntelitteko uutiset? Hopean myyminen ja ostaminen menee luvanvaraiseksi väärinkäytösten ja petosten takia, Tukes vaatii luvat ensi vuoden alusta. Hintaa rapiat 100 €/vuosi.
Pirhanan Muikku! Aiheutit ylimääräisiä sydämentykytyksiä, onneks vaan hetkeksi aikaa, kun heti aloin skrolaamaan alaspäin vastausviestejä ja huomasin tän olevan aprillipila.
Mutta huh. Onnistuit siis mun kohdalla. :wtg:
Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa? -- Pikku-Myy

http://silbii.blogspot.com/
paula@silbii.com
millie
suunnittelee Balin-matkaa

Post by millie » Wed Apr 01, 2009 9:30

Karmeeta, Muikku :mrgreen: tais muuten maikkarillakin olla netissä aprillipila, Johanna Tukiainen kuulemma lähdössä eurovaaleihin numerolla 69... :huh: Tai jos ei ollu pila ni sit en tiedä että mihin tää maailma on menossa :kieli:
Cattleya
Ylläpito

Post by Cattleya » Wed Apr 01, 2009 9:33

Paikallinen lehti mainosti, että heidän aprillipilatapahtumaansa on tulossa Johanna Takiainen :mrgreen: .
"To impossible standards!" — Niles Cranen maljapuhe (Frasier: Retirement is Murder)
Siru

Post by Siru » Wed Apr 01, 2009 9:36

Glittra wrote:
kompiainen wrote:Miksi... Mulla näkyy Tekijänoikeus-kohdassa viimesimmän viestin kirjoittajana oivamainio, mutta missään sitä viestiä ei sitten kuitenkaan ole. Ihmettelen vaan... :???:
Koska hän on viimeisimmän viestin kirjoittaja... :P oivamainio on viimeisenä vastannut veroilmoitus ketjuun (viewtopic.php?f=11&t=4259) joka on ensimmäisenä listalla. :) Siiheen lasketaan myös vastaukset, ei vaan uudet ketjut. :)
Juu, mutta kun se Oivamainion viesti ei näy siinä ketjussa! Papen viesti näkyy viimeisenä ainakin mulla. Jos klikkaan Oivamainion kirjoittamiin viesteihin, veroilmoitusketjun viesti tulee näkyviin mutta itse ketjussa sitä ei näy. :shrug:
Wear your HELMET with pride!
PikkuMyy

Post by PikkuMyy » Wed Apr 01, 2009 9:41

Siru wrote:Juu, mutta kun se Oivamainion viesti ei näy siinä ketjussa! Papen viesti näkyy viimeisenä ainakin mulla. Jos klikkaan Oivamainion kirjoittamiin viesteihin, veroilmoitusketjun viesti tulee näkyviin mutta itse ketjussa sitä ei näy. :shrug:
Juu, sama täällä. Luulen, että Oivamainio on kirjoittanut jotain, mutta sitten poistanut tekstin - ja systeemi muistaa silti Oivamainion olleen viimeinen kirjoittaja??? :raaps:
Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa? -- Pikku-Myy

http://silbii.blogspot.com/
paula@silbii.com
IrocDuck

Post by IrocDuck » Wed Apr 01, 2009 12:01

Hei te netistä silmälaseja ostaneet (Raiisa, Jorisa, ketäs muita teitä oli...Sushukka..?) - miten kauan oikeesti esmes tuo Favopticin toimitus kestää..? Kävi niin onnellisesti että sunnuntaina-aamuna astuin aivan koko painolla ja aivan koko jalkaterän leveydellä aivan keskelle prillejäni. Kuului rits ja räts ja näky oli surullinen.
Image
Vanhoja laseja en löytänyt mistään, joten kai tässä ainakin pari viikkoa kärvistellään sitten piilolasien kanssa (-5,25 molemmissa..semisti sokea siis!). Aika viimeistä hommaa, sanon mä, mutta itteään tässä vaan saa syyttää. Uus resepti hakusessa kun olihan nuo niin vanhat, että ei sillä määräyksellä enää uusia laseja saa.
Lattialta ei voi pudota.
Helmisusi

Post by Helmisusi » Wed Apr 01, 2009 12:21

Piti oikein käydä katsomassa. Olin tilannut kokeilukehykset 18.2.09 ja yleensä ne tulevat parissa-kolmessa päivässä.
Tilauksen tein 23.2.09, kun olin käynyt silmälääkärissä. Valmiit lasit (yksitehot ja toimistomonitehot) olivat hyppysissä 27.2.09.
Eli tilauksesta viikko, jos ei tarvitse kehyksiä testailla. Kehysten sovittelun kanssa menee pari viikkoa.
Heidi

Post by Heidi » Wed Apr 01, 2009 12:36

Pikku-Milalta ne vastoinkäymiset ei lopu! Sain vihdoin tulokset vaavin kallon röntgenkuvista, taka-aukile on normaalia enempi auki ja reunat hiukan koholla. Lääkäri ei vielä osannut sanoa mitä asialle tehdään jos se ei luudu niin kuin pitäisi, sanoi juttelevansa parin kirurgin kanssa ja soitella saa taas ens kuussa :? Positiivista on kuitenkin, että luusto muualla näytti normilta ja hemoglobiinikin oli noussut oikeisiin lukemiin. Saapa nähdä, jos joudutaan jonkinlaista hoitoa ottamaan, että korvaako vakuutus kun se tehtiin vasta syntymän jälkeen... :roll:
Selmis
korukivikasan keskellä

Post by Selmis » Wed Apr 01, 2009 13:49

Soitin tänä aamuna Eyenille ja kyselin kunika kauan tarjous on voimassa. Eivät kuulema tiedä edes liikkeissä :???: Katotaan onko vielä kiirastorstaina, silloin vasta mahdollisuus mennä paikan päälle. Optikko, joka vastasi puhelimeen, oli kyllä tosi mukava, ja sanoi, vaikka hän on yksin töissä silloin, hän ottaa miut vastaan, jos miulle ei ole kauhea hoppu. Ja arvatkaapas onko miulla, jos pääsen kaupungille ilman ukkoa ja muksuja :lol: Ei mitään kiirusta takaisin...
Locked