OT-löpinää vol 19

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Locked
Kerttu
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: OT-löpinää vol 19

Post by Kerttu » Sun Apr 05, 2009 19:09

Sattuisiko joku tietämään missä hinnoissa helsingin yliopistollisen ell:n taksat pyörii? Siis verrattuna esim. yksityisiin? *Huokaus* Nyt näyttää siltä, että pelkkä kastraatio (joka sekin jo maksaisi meidän käyttämällä lääkärillä yli 400€) ei meidän koira-reppanan vaivoihin tuo helpotusta, vaan suoleen pitäisi tehdä myös korjaava leikkaus kun eturauhasen takia sinne on muodostunut ikävä pussi.. Pääasia tietysti on, että saadaan kaveri kuntoon, mutta kyllä tässä alkaa itku tulla, kun toista tonnia ollaan jo viimeisen vuoden aikana lääkäriin laitettu, eikä loppua näy. Puhumattakaan siitä, että joutuu katsoon kun pieni voi huonosti :(
Ja mitä tulee noihin yksityisiin taksoihin, niin onhan se jo kumma, että pelkkä tarkastuskäynti (ultrattiin) tuli maksamaan lähemmäs 100€! Ryöstöä! :grrr:
Maikki

Post by Maikki » Sun Apr 05, 2009 19:53

Pyyhin täällä hikeä otsalta ja ehkä nyt ehdin taas vähän osallistuakin...

Veroilmoitus palautettu viimeisenä palautuspäivänä vakiintuneen tavan mukaan ja messut takana. Kaksi viikkoa menikin melkein pussittaessa! Pari uutta helmettiläistä nähty nyt livenä, Päkä ja Piita, jonka kanssa olimme yllättäen siinä selät vastakkain myymässä, semmoisen neljään jaetun osaston vastakkaisissa kulmissa. Muutaman kerran pyörähdimme nurkan taakse toistemmen osatolle jutustelemaan. Lauantaina oli vilkasta, mutta tänään ehti vähän katselemaan itsekin muita osastoja. Mukavaa oli, tuttuja vilisi muutenkin, mutta ihan kiva, että on pääsiäinen ja useampi vapaapäivä kohta tulossa.
Leikin tulella
millie
suunnittelee Balin-matkaa

Post by millie » Sun Apr 05, 2009 21:48

Eläinsairaalan hinnat tietääkseni normaalin yläpäästä, eli ei siellä käynti mitään halpaa lystiä kyllä ole. Etenkään jos päivystykseen joutuu menemään. En ole kyllä hirveästi perehtynyt´, hassua kyllä. Mutta ei ne kait ihan mahdottomia sielläkään ole, YES:llä on jos jonkin moiset pelit ja vehkeet tehdä mitä vaan :D

nimim. muutaman vuoden päästä siellä huseeraava

muoks. Ihan kun googletat yliopistollisen eläinsairaalan niin pieneläinklinikkalinkistä kyllä selviää yleisimpiä toimenpiteiden hintoja, joten ehkä siitä saisi jotain osviittaa asiasta?
Henna
Moderaattori
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Henna » Sun Apr 05, 2009 21:55

Mä tulen nyt tännekin parkumaan matkakuumettani... kun kukaan tuttu ei jaksa enää kuunnella :oops:
Mulla olisi lupa, into ja rahat lähteä kesäkuussa matkalle. Melkein sama minne, mutta Bangkok olisi ykkössuosikki. Lupa tarkoittaa siis sitä, että mies on myöntänyt mulle viikon (plus matkapäivät) vapaan lapsenhoidosta. Olen ehdottanut myös, että lähdettäisiin koko perhe, mutta mies on sitä mieltä että lapsen kanssa reissaaminen on vielä liian työlästä. MUTTA kun kukaan ei lähde mun kanssa ja yksin en uskalla, eikä se olisi yhtä kivaakaan. Mä olen kysellyt ison joukon kavereita ja tuttuja läpi, mutta jokaisella on jo jotain muuta... muita suunnitelmia, muita matkoja, rahapulaa, ei lomaa, pieniä lapsia jne jne. Huoh. Mä en mitenkään haluaisi haudata matkahaavetta, mutta pahalta näyttää :(
Venda
Swarovski-kuumeessa

Post by Venda » Mon Apr 06, 2009 0:08

Kerttu wrote:Sattuisiko joku tietämään missä hinnoissa helsingin yliopistollisen ell:n taksat pyörii? Siis verrattuna esim. yksityisiin? *Huokaus* Nyt näyttää siltä, että pelkkä kastraatio (joka sekin jo maksaisi meidän käyttämällä lääkärillä yli 400€) ei meidän koira-reppanan vaivoihin tuo helpotusta, vaan suoleen pitäisi tehdä myös korjaava leikkaus kun eturauhasen takia sinne on muodostunut ikävä pussi..
Noista pääkaupunki-seudun ell-taksoista en tiedä, mutta onkohan koirallasi perineaalityrä? Meidän koira leikattiin ja samalla kastroitiin tämän vaivan takia kolme vuotta sitten. Leikkauksen ja sen jälkeisen hoidon jälkeen koira pärjäili mukavasti seuraavat kahdeksan kuukautta, mutta sitten tyrä ikävä kyllä uusiutui. Uuteen leikkaukseen emme halunneet lähteä vaan sen jälkeen hoidimme koiraamme eläinlääkärin ohjein. Se sai päivittäin Levolac-valmistetta, jonka avulla uskon sen pärjänneen seuraavat ajat melko hyvin ja esim. seuraavana kesänä kokonaisen kuukauden ajan ilman mitään oireita. Lisäksi, kun oireita tuli, koira sai Metacam-kipulääkettä sekä ihmisten peräpukama-lääkettä. Seuraavana syksynä koiramme oireili n. viikon aikana melkein joka päivä, jolloin oli aika kutsua eläinlääkäri ja päästää irti rakkaasta ystävästä.

Kyseessä on ikävä vaiva, jonka hoidosta tiedän vain koiran omistajan näkökulmasta. Se on yksilöllinen eri koirilla ja toiset, erityisesti vanhemmat koirat, voivat pärjätä sen kanssa. Mietin vaan, että jos koirallasi on tämä sairaus ja se on vasta alkuvaiheessa, niin olisiko tuosta Levolac-lääkkeestä apua edes joksikin aikaa?
Kerttu

Post by Kerttu » Mon Apr 06, 2009 8:25

Juu, sehän se on. Tilanne on vain melko huono, koska tuo tyrä kehittyi salakavalasti ja melko lyhyessä ajassa niin pahaksi, että reppanalta jouduttiin lopulta nukutuksessa tyhjentämään takapuolisko. Levolacia annetaan ylläpitohoitona koko ajan, mutta se ei valitettavasti ole juurikaan auttanut, koska tavaraa jää kuitenkin sinne mutkaan. Kastraatiohan meillä on joka tapauksessa edessä, se saattaisi osaltaan auttaa kun eturauhanen normalisoituisi, muttei välttämättä tuo ratkaisua tyrään. Muuten tuo mamman mussukka on ollut tosi terve ja kakkavaikeuksia lukuunottamatta ei ole ollut oikeastaan minkäänlaisia vaivoja, joten eutanasia tuntuu ihan kamalalta ajatukselta. :shock:
Nunnuli

Post by Nunnuli » Mon Apr 06, 2009 11:14

Tyräleikkauksien onnistuminen lienee aika yksilöllistä. Eikö se ole jotenkin kiinni myös siitä miten sen koiran tai kissan elimistö parantuu sisäisestä haavasta..? Luulisin. Meillä kun pikkumiehelle tuli tyrä sen jälkeen kun kives poistettiin vatsaontelosta, korjausleikkauksen yhteydessä lääkäri vaan jutteli, että jo se, että tyrä muodostuu voi olla kiinni siitä kissan omasta paranemiskyvystä kind of. Toinen vaihtoehto oli, että alkuperäisen leikkauksen ompelu oli mennyt jollain lailla pieleen. Sovittiin 50% hinnasta pois kun lääkäri ei voinut olla varma onko ongelma kissassa itsessään vai oliko hän tehnyt alkuperäisessä leikkauksessa virheen. Tästä leikkauksesta kissa kuitenkin parani mallikkaasti. En tiedä auttaako tämä yhtään.. kunhan kerroin omasta kokemuksesta.

Äsken Ramses oksensi monitorin taakse.. sieltä ritilöistä sisään. Monitori meni pimeeksi ja tuli kiire sammuttaa kone ja irrottaa oksennettu monitori johtojen päästä. Onneksi oli vanha monitori vielä tuossa lattialla odottamassa varastoonpääsyä. Nyt siis pikkumonitorila etiäpäin.
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
kompiainen

Post by kompiainen » Mon Apr 06, 2009 11:22

Miten voi olla niin vaikeaa löytää tuppukylästä kunnollista pyykinpesukonetta (ja kuivausrumpua), niin että ne olisi ENNEN pääsiäistä täällä? Indesitiä ja muuta vuoden-kaksi tällä käyttömäärällä kestäviä koneita löytyy, mutta KUNNOLLISTA... Meinaan, että pyykkikasa on melkoinen, jos pitää yli viikko odottaa, kun entinen sotaratsu sanoi sopimuksen irti.
~Kun itse tekee, saa sellaisen kun sattuu tulemaan~
Piita

Post by Piita » Mon Apr 06, 2009 11:25

Väsynyt messuilija ilmoittautuu... o/
olipas hulina messut, lauantaina hirveesti väkeä ja hyvä myyntipäivä, sunnuntaina taas vähän hiljasempi väkimäärän ja myynnin suhteen.
" tuttujakin" tuli nähtyä :wink: Kiva saada kasvot ihmisille! Päkän olinkin tavannut jo Tampereella, Oli kiva nähdä taas! Amv ilmoittautui, oli kiva nähdä, sen mitä ehdin jutustella! :D
Maikkia en meinannut ensin löytää, ja sitten veski reissulta palatessa tajusin että oltiin samassa neliössä, seinä välissä! :lol:
muutama hiljaisempi foorumilainenkin esittäytyi, mutta nyt en muista kaikkien nimiä. Oli kiva kun esittäydyitte! :D Helmeilevän Helisen siskoakin ehdin jututtamaan muutamaan otteeseen ja kiitos, terveiset tuli perille! :ooh:
Rankka viikonloppu, olin kymmenen jälkeen kotona. Polvi kipeenä kun niukautin autoa pakatessa... :roll:
Messuilla on kiva käydä, muuta hirvee väsy iskee niiden jälkeen päälle, on pakko huilata messujen jälkeisen päivän. Harmi että täältä meiltä on pitkä matka joka paikkaan, ei oo ihan helppo nakki lähtä ajeleen heti kotia kohti raskaan päivän jälkeen. Mutta onneksi on ihana messukaveri jonka kanssa matkataan yhdessä niin jaksaa pysyä hereillä ja skarppina ajaessa.
Meillä oli hurjan hyvä paikka, varattiin ens vuodeksi sama paikka! :lol:
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
PikkuMyy

Post by PikkuMyy » Mon Apr 06, 2009 11:59

Kiva kuulla, Piita, että messureissu oli onnistunut!

Kertulle tsemppiä karvakekaran kanssa -- ymmärrän huolesi ja olen niin kiitollinen, että meidän karvakekara on saanut olla kohtuullisen terve.
Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa? -- Pikku-Myy

http://silbii.blogspot.com/
paula@silbii.com
mikael0k

Post by mikael0k » Mon Apr 06, 2009 13:06

Henna wrote:Mä tulen nyt tännekin parkumaan matkakuumettani... kun kukaan tuttu ei jaksa enää kuunnella :oops:
Mulla olisi lupa, into ja rahat lähteä kesäkuussa matkalle. Melkein sama minne, mutta Bangkok olisi ykkössuosikki. Lupa tarkoittaa siis sitä, että mies on myöntänyt mulle viikon (plus matkapäivät) vapaan lapsenhoidosta. Olen ehdottanut myös, että lähdettäisiin koko perhe, mutta mies on sitä mieltä että lapsen kanssa reissaaminen on vielä liian työlästä. MUTTA kun kukaan ei lähde mun kanssa ja yksin en uskalla, eikä se olisi yhtä kivaakaan.
Miks ihmeessä et uskalla yksin lähteä???. Varsinkin jos menet valmismatkalle, niin nehän hoitaa lennot, hotellivaraukset ja kuljetukset lentoasemalta hotelliin. No onhan se tietty mukava matkustaa kaverin tait tutun kanssa, mutta yksin matkustamista ei voita mikään (no ehkä perheelisellä se perhe...). Voit mennä just sinne minne haluat ja milloin haluat. Eikä Bangkok ole mitenkään hirmu vaarallinen paikka. Toisaalta kun kesäkuussa on siellä vielä sadekausi, siellä ei ole paljon turistejakaan. Siis onhan siellä aina, mutta ei ole sesonkia, ja usein juuri silloin on myös kohtuu hintaista.
Heidi

Post by Heidi » Mon Apr 06, 2009 13:23

Mahtaako blogilistalla olla joku systeemi että sais aina tietyt blogit omaan ryhmäänsä? Mulla on suosikkilistalta ainakin neljää eri kategoriaan sopivaa blogia, joten aika hankala minusta hakea sieltä pelkät helmiblogit, askartelublogit jne.
Kivenviilaaja

Post by Kivenviilaaja » Mon Apr 06, 2009 13:29

Onko muuten kukaan muu huomannut, että tämän foorumin kello taitaa olla vielä talviajassa? Ainakin mulla viestien kellonajat ovat tunnin verran jäljessä "oikeaa" aikaa...
Muikku
Moderaattori

Post by Muikku » Mon Apr 06, 2009 13:44

Kivenviilaaja wrote:Onko muuten kukaan muu huomannut, että tämän foorumin kello taitaa olla vielä talviajassa? Ainakin mulla viestien kellonajat ovat tunnin verran jäljessä "oikeaa" aikaa...
Muutos tehdään tuolta Omat asetukset-kohdasta, asetus on siis pers- eikä foorumikohtainen.
Laskevan taloussuhdanteen aikana on viisainta sijoittaa jalometalleihin. Myös puolijalo- ja jalokivet ovat järkevä sijoituskohde.
- Muikun talousvinkki, ihan merkonomipohjalta -
Cattleya
Ylläpito

Post by Cattleya » Mon Apr 06, 2009 14:06

Krhm, nyt kun tuli puheeksi, niin kävin muuttamassa myös foorumin kesäaikaan. Kas kun ette ole kirjautuneina, niin silloin näkyy se foorumin oma aika, joka siis oli vielä talviaikaa. (Mutta täällä sataa räntää, eikö se ole hyvä syy pysytellä talviajassa :D .)

Mutta siis jos nyt kello näyttää itse kullakin talviaikaa, käykäätten, vaihtamassa omista asetuksista pallura kohtaan "kesäaika". Ja sitten lokakuun lopussa taas projekti uusiksi...
"To impossible standards!" — Niles Cranen maljapuhe (Frasier: Retirement is Murder)
Locked