OT-löpinää vol. 20

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Locked
Simavi
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: OT-löpinää vol. 20

Post by Simavi » Thu May 07, 2009 17:45

Eikö tää koskaan lopu :???: Siis meirän perheen epäonni... Kuukausi sitten hajos pyykkikone... No piti ostaa uus ja vielä kuivausrumpukin. Viikko siitä niin hajos tv. No pitihän seki ostaa uus. No nyt sitten tänään kuultiin että lämminvesivaraaja joka on temppuillu, pitää ostaa uus kun varaosia ei enään saanu :wow: Eipähän jumankauta oo ongelmia miettiä mihin rahansa pistää :grrr: Eihän nyt enään hajoa mitään ku toi kolmaskin juttu meni hajalle :shake: Eihän???

Ja sitten toinen juttu... Meillä on ollu (mun lapsuudenkodissa) 9 vuotta yks heppa joka myytiin viime vuonna ratsuksi melko lähelle yhdelle 15-v tytölle. Lupasivat pyhästi pitää siitä hyvää huolta jne... No eiköhän se heppa ollukin nyt sitten ihan kaameassa kunnossa kun mun vanhemmat oli sitä käyny kattomas. Laiha kun viulunkieli, jalat kuumana ja kipeenä, karva kiilloton ja ihan kuollu katse silmis :'( Mä rääyin eilisen illan ku mietin sitä hepan kohtaloa. Periaattees meillä nyt ei oo oikeutta siihen vissiin kauheesti sekaantua kun se on kerran myyty mutta hulluksi täs tulee jos ei mitään voi tehdä. Oli siellä käyny kuulemma sitten eläinlääkäri mutta mitään vikaa hepassa ei kuulemma ollu, matokuuri vain annettu. Jumankauta se likka ei hoida sitä heppaa, käy vaan ratsastamas ja välillä ruokkii mutta muu hoito jää tekemättä ja vanhemmat vaan hokee että kyllä tyttö hoitaa :sensuroitu: Eikö sitä kauppaa voi enää purkaa tai tehdä tekemättömäksi??? Kääntää aikaa taaksepäin... Emmä paljo pyydä...
Tiedän kyllä sen, en vain muista kaikkea kerralla!
Terttu

Post by Terttu » Thu May 07, 2009 17:46

Mutta jos itse joskus sattuisin työmatkalle tai lomamatkalle ja vieläpä reissulta helmiä ostaisin, tuskin niitä koskaan myisin kenellekään :D Olettaen, että paikan päällä hipelöiden osaisin valita itselle mieluisia, toisin kuin välillä nettikaupasta klikkailemalla.

Juu, ensimmäisestä viestistä ei käynyt mitenkään ilmi, että olisi kimppatilauksesta puhuttu. Mutta monen mielessä se varmaan oli tai ainakin allekirjoittanut puhui tapauksessa, josta ostot itselle on tehty kimppatilauksessa.
anzu

Post by anzu » Thu May 07, 2009 17:53

Simavi wrote: Oli siellä käyny kuulemma sitten eläinlääkäri mutta mitään vikaa hepassa ei kuulemma ollu, matokuuri vain annettu.
Kannattaa soittaa eläinsuojeluvalvojille, ne tekeeki jotain asioille..
-anzu
mikael0k

Post by mikael0k » Thu May 07, 2009 17:57

Juu Nunnuli. Olihan se toisaalta vähän kieliposkessa kirjoitettu, mutta näin liiketoiminnan opiskelijana on alkanut kiinnittää huomiota myös noihin "todellisiin" hintoihin. Eli se minkä tuossa halusin tuoda esille oli se että oikeastaan se hankintahintakaan ei aina ole yksiselitteinen. Tuotteen hintahan koostuu niin monesta asiasta ja sen hinnoitteluun saattaa vaikuttaa monikin asia.

Tuon kyllä sitten ymmärrän että närää aiheuttaa jos kimppatilauksessa ostaa tavaraa, jakaa postikulut muiden kanssa ja sitten myy voitolla eteenpäin. On hiukan kyseenalaista.. totta maar.
Itse en ole koskaan mihinkään kimppaan osallistunut taikka sellaista järjestänyt, vaikka tietäisin hyvinkin halpoja hankintakanavia. Miksi en? Koska yksin kun ostaa ja hankkii, kellään ei ole mitään sanomista mihinkään.

nyt pitää lähtee valmistautuun huomiseen tenttiin.
PikkuMyy

Post by PikkuMyy » Thu May 07, 2009 18:32

Simavi, vanhan kansan sanonta kuuluu: 'ei kahta ilman kolmatta, eikä kolmatta ilman paria'...
Ja siittä toisesta asiasta - ota välittömästi yhteys paikalliseen eläinsuojeluvalvojaan, ne käy tarkistamassa tilanteen.
Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa? -- Pikku-Myy

http://silbii.blogspot.com/
paula@silbii.com
Gilda

Post by Gilda » Thu May 07, 2009 19:25

Simavi:
Sun kannattaisi heti ottaa yhteyttä eläintensuojeluviranomaiseen. Sieltä sitten lähdetään hevosen tilaa tutkimaan. Minä näen heti punaista, kun kuulenkin minkä eläimen tahansa kaltoin kohtelusta. Anja Eerikäistä tässä muistelen, joka teki 40 vuotta työtä eläinten hyväksi (eläinsuojeluvalvoja).
Nunnuli

Post by Nunnuli » Thu May 07, 2009 19:33

Eerikäinen vainaa, joka todistetusti ampui kissani, koska se eksyi hänen pihalleen. Tiedän, ettei kissoja saa pitää vapaana, mutta vuonna 1979 tai -80 käytäntö oli hiukan eri. Että sellainen eläintensuojelija. Olis edes ampunut hengiltä eikä niin, että kylkeen ammuttu kissa raahautuu kotiin uudenvuodenaattona, jolloin tuolloin ei ollut päivystäviä eläinlääkäreitä niin vaan saatavilla. :evil:
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Gilda

Post by Gilda » Thu May 07, 2009 19:37

Huh, noinko teki, en tiennytkään! Eihän tuommoinen ole mitään suojelua. Olen vain saanut hänestä hyvän käsityksen lähinnä tv:stä ja muista artikkeleista. Osanottoni Nunnuli!
Muikku
Moderaattori

Post by Muikku » Thu May 07, 2009 19:49

Simavi - jos hevosta myytäessä on ollut vielä erikseen puhe hoitamisesta ja luvattu, että siitä pidetään hyvää huolta ja näin ei ole tapahtunut, niin on siinä miun mielestä perusteita puhua tytön vanhemmille oikein vakavasti. Vaikka niin, että jos ei nyt tahti muutu, niin kohta ovat viranomaiset paikalla ja silloin lähtee hevo ja tulee eläintenpitokielto ja mitä kaikkea. Jos tyttö ei vain saa sanotuksi vanhemmilleen että muut asiat kiinnostavat enemmän kuin heppa? Ymmärrän sen kyllä, että eläimen pitämisen homma yllättää monet, mutta SITÄ en tajua, jos asialle ei tehdä mitään vaan annetaan eläimen olla huonolla hoidolla.

Jos taas tyttö ei osaa, niin onhan näitä asiantuntevia ihmisiä maailma täynnä joiden kanssa voi sopia peruskoulutuksesta. Ja aina voit läväyttää pöytään puheen tueksi Maa- ja metsätalousministeriön pumaskan "Terve ja hyvinvoiva hevonen". Löytyy netistä.

Sie olet ihana kun mietit tuollaisia, niin moni vaan menee ohi ja ajattelee että ei kuulu mulle :nod:
Laskevan taloussuhdanteen aikana on viisainta sijoittaa jalometalleihin. Myös puolijalo- ja jalokivet ovat järkevä sijoituskohde.
- Muikun talousvinkki, ihan merkonomipohjalta -
selie
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by selie » Thu May 07, 2009 22:49

Kauhuskenaario :shokki: Yksi mun suosikkifoorumeista oli kaatunut. Mato söi. Jumalaton määrä viestiketjuja ja siis myös kaikki käyttäjät katosivat taivaan tuuliin. Mode koittaa vielä leikkiä tuultenkesyttäjää joska onnistuisi kuitenkin pelastamaan jotain. Aika ahdistus seurasi. Kunnes iski ajatuksiin että entäs jos sellainen tapahtuisi Helmetille?!? Sehän olisi suorastaa maailmanloppu! Mieletön määrä ihan todellista tietoa katoaisi taivaan tuuliin saatika sitten kaikki muut jutut. huh. Mä lähden nyt pienelle kävelylle rauhoittelemaan hermojani. Ei saisi edes ajatella mitään noin pelottavaa :huh:
millie
suunnittelee Balin-matkaa

Post by millie » Thu May 07, 2009 22:55

Ja jos on kyse pienestä paikkakunnasta, Simavi, niin kannattaa varmistaa, ettei eläinlääkärillä/eläinsuojeluvalvojalla ja hevosen omistajilla ole mitään läheisempiä tuttavuussuhteita, sillä valitettavasti ystävänkauppana saattaa jotkut jutut jäädä ilmoittamatta... :evil:
Piita

Post by Piita » Thu May 07, 2009 23:19

Voi, voimia sulle Simavi ja koko poppoolle siellä teillä! Miten se voi ollakin aina niin että kun joku kone leviää tai on muuten taloudellisesti tiukempi aika niin heti ilmaantuu lisää välttämätöntä rahanmenoa!
Jospa nyt sitten edeesä olisikin seesteisempää aikaa kun kaikki leviää kerralla... Toivotaan niin!
Tuo hevos asia kuulostaa kamalalta ja tosiaankin siltä ettei se tyttö ymmärrä hevosen hoidosta mitään! Kaupanpurkua tosiaan kannattas yrittää ja pyytää tarkastuskäyntiä.
Voin vaan kuvitella kuinka pahalta tuntuu, Joskus kauan kauan sitten minun hoitohevoseni myytiin ja näin sitten vuoden päästä hevosen raveissa enkä voinut uskoa että kyseessä oli minun Milani! Vuodessa upeasta ja hyvinvoivasta hevosesta oli tullut säikky ja hermostunut raunio. Itku pääsi silloin ja tuntuu vieläkin pahalta kun muistelee...
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
Nunnuli

Post by Nunnuli » Thu May 07, 2009 23:31

HUIJAUSTA!! :grrr: Posti ei siis kirjaakaan paketteja välttämättä reaaliajassa. Normisti jos joku paketti on tulossa, sitä voi seurata postin sivuilta ja neljän jälkeen viimeistään ne yleensä kirjautuu meidän postiin saapuneeksi. TÄnään olen nyt sitten notkunut koneella pitkin päivää ja ihmetellyt miksi se paketti vaan makaa Helsingissä. Kuudelta illalla taisin katsoa viimeisen kerran. Äsken piruttani katsoin, niin paketti onkin ollut miedän postissa jo klo 15.18. Se ei vaan ole päivittynyt koneelle ennen kuin joskus tässä illalla. Postin sivuilta tarkistin miten on, niin tosiaan voi olla niin, että ne päivittyy jopa seuraavana päivänä. Mitä hiton hyötyä sellaisista koodeista on jos ne ei päivity reaaliajassa??? :???: :grrr: :evil:

Muoks. Niin.. ymmärtänette kiukun kun paketti sisältää 2,65kg FMG kamoja...
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Piita

Post by Piita » Thu May 07, 2009 23:49

Nyt nukkuun, aamulla messuille. Pitäkäähän peukkuja! Toivottavasti tulee paljon väkeä. Ihan kiva messuilla vaihteeksi täällä Raahessakin! Eipähän ole pitkä matka! :wink:
Pitkä päivä tiedossa messut auki 10-18... Jalkapohjat kovilla. Ei tuu helposti palkka tässä hommassa...
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
Gilda

Post by Gilda » Fri May 08, 2009 4:50

Täällä aamuvirkku! Pidän peukkuja sulle Piita! :wtg:
Locked