OT-löpinää vol. 20

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Locked
Piita
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: OT-löpinää vol. 20

Post by Piita » Thu May 14, 2009 9:45

Hollywoodista tuli heti mieleen aamiainen Tiffanylla! Kuvaa Mustikkaiselle tästä http://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:A ... %C3%A4.jpg :wink:
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
murjo
suunnittelee Balin-matkaa

Post by murjo » Thu May 14, 2009 10:37

Jorisa..
voisitko itse tehdä ??? vaikkapa tälläisiä ?! kato YLEn sivuilta, FST5 ja ohjelma STRÖMSÖ päivä oli 12.04.09. Siinä tehtiin sohvatyynyyn kukkasia; KUDDE MED DEKORATIONBOLLAR I TYG.
ei todellakaan osaa linkittää mitään, minnekkään... :huh: sori jorisa ! murjo :oops:
inkku
Moderaattori
Oikea käyttäjä: Olen
Lasku: 18

Post by inkku » Thu May 14, 2009 11:20

Jorisa, löytyiskö jostain Tiimarista tai vastaavasta askartelukaupasta silkkikukkia? Just yhtenä päivänä ihastelin kun Tiimarin kukat on nykyään jo niin nättejä kun muistaa ne ekat 80-luvun silkkiruusut. :)
Meissä jokaisessa asuu pieni harakka. ;)

:·:*¨¨*:·.·:*¨¨*:·:*¨¨*:·.·:*¨¨*:·:.·:*¨¨*:·:

http://ink-ku.vuodatus.net
Anne

Post by Anne » Thu May 14, 2009 11:21

Jorisa: tsekkaapa UK:n ebay. Siellä näkyi olevan esim: tällainen ja paljon muuta. Alkuun pääsee varmaan kun pistää vaikka hakusanaksi "corsage".
Siru

Post by Siru » Thu May 14, 2009 12:13

Aamiainen Tiffanylla sijoittuu New Yorkiin, siksi mulle ei tule Hollywood mieleen siitä alkuunkaan - mutta tämä on puhtaasti makuasia :wink: ! Minulle Hollywood on sitä kulta-aikaa, 1910-1950 -luvut, erityisesti 30-40-luku... :ooh:
Wear your HELMET with pride!
kompiainen

Post by kompiainen » Thu May 14, 2009 13:35

Minä metsästin silkkikukkia jokunen viikko sitten, ei löytynyt. Tiimarissa ei silloin ollut, mutta tänään tärppäsi Glitterissä! Se on kyllä hiuksiin tuleva kukka, mutta tuunaan sen (koruun) sopivaksi. Monta väriä oli kukissa, rintakorujakin oli, mutta ei minulle sopivia.
~Kun itse tekee, saa sellaisen kun sattuu tulemaan~
AnneKa

Post by AnneKa » Thu May 14, 2009 13:57

Jorisa wrote:täälä kerran kun kaikki tiedetään, niin kysyn ny määki sit.

Mistä netist löytäis nopeesti sellasia nättei mekkoon kiinnitettäviä kangaskukkia? Tarve olis yhdelle vitivalkoselle kangaskukalle tyttären mekkoon. Enkä eilen tuolta kälysest porist sellast löytäny. Tosin jos sellanen löytys hennon vaaleenpunasena viel parempi, mut ..... onks kellään antaa paikkaa.... :'( :'(
Koskikeskuksessa on (tai oli ainakin muutama vuosi sitten vielä) pieni putiikki missä myydään ihania nappeja, nauhoja, pitsejä yms. Ostin sieltä aikoinaan omaan hääpukuuni juurikin vaaleanpunaisia :mrgreen: ruusuja. Putiikin nimeä en kyllä muista.
Jorisa

Post by Jorisa » Thu May 14, 2009 14:12

kiitos kaikille... avusta.

Sit ihan hirvittävään uutiseen. Mää olin kampaajalla ja siellä viereisessä penkissä ollut rouva rupes juttelemaan, että meitin kylän spekseiverssi myy väkisin kahdet silmäklasit ja sit vielä tekee niin, että kun asiakas on ne klasinsa valinnu, ni se resepti ei lähre eteenpäin, ennen ku asiakas on maksanu lasinsa. Me oltiin kaikki naiset siinä ihan et :shock: :shock: :shock: että ei kyl kuullosta ihan lailliselta, että kyl asiakkaan pitäs saada valita, että ostaako hän vaan yhdet lasit, varsinkin, jossei hän kerta tartte niitä aurinkoklasei ja sitten sen maksun kans, että pitäis saara maksaa vast sitten ku ne klasit saaki, mutta ei, kun heille kerran on tullu niin paljon tappioo siittä, et asiakkaat ei oo hakenu niitä klasejansa, niin se resepti ei lähre minnekkään, ennen ku on lasit maksettu. NIH!

Ja samalla kuulin, että spkseiverssi ku mainostaa ny että saa kamalan halvalla kahret klasit, ni seki tarkottaa sit jottai kauheen halpoi pokia, että valitte sit niist ittelle silmäklasit....

SE rouva meinaa ny sit soittaa kuluttaja-asiamiehel, et onks tommoses pelis sitte laillisuutta, kun tollai rahastettaa ihmisiä etukättee, ja periaatteessa rankastaan toisten mokista sitten hyvämaineisia asiakkaita. JA kyl siinä on sitten vähän kiristystäki, että tää ei lähre minnekkää ennen ku on maksettu, että mitäs peliä tommone o?
Porukassa, mutta yksin.
mustikkainen

Post by mustikkainen » Thu May 14, 2009 14:33

Kiitos ideoista Hollywood -teemaan! :D Eiköhän näistä jotakin kehity... ;)
-----
:jippii:Vein sen korukansion ja koruja opettajanhuoneeseen. Tilauksiakin tuli, ja siinä pöydällä olevia koruja varattiin. :jippii: Nyt pitää ruveta urakalla väsäämään korui.. Kunhan huomiset loput kokeet menevät ohi. Kässänopettajan kanssa hinnoiteltiin, mielestäni meni vähän yläkanttiin..
Last edited by mustikkainen on Thu May 14, 2009 21:14, edited 1 time in total.
just bead it.
PikkuMyy

Post by PikkuMyy » Thu May 14, 2009 16:16

Jokos Aikku on saanu Konadnailin pakettinsa? Mää yhäkin venailen omaani... :grrr:
Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa? -- Pikku-Myy

http://silbii.blogspot.com/
paula@silbii.com
aikku

Post by aikku » Thu May 14, 2009 16:47

Ei oo saanu, ei :evil: Eikä varmaan saa vähään aikaan jos sullekaan, PikkyMyy, ei vielä oo tullut :grrr:
anzu

Post by anzu » Thu May 14, 2009 16:51

Jorisa wrote:Ja samalla kuulin, että spkseiverssi ku mainostaa ny että saa kamalan halvalla kahret klasit, ni seki tarkottaa sit jottai kauheen halpoi pokia, että valitte sit niist ittelle silmäklasit....
http://www.specsavers.fi
Tuoltahan noi kaikki jutut löytyy.
-anzu
PikkuMyy

Post by PikkuMyy » Thu May 14, 2009 16:59

aikku wrote:Ei oo saanu, ei :evil: Eikä varmaan saa vähään aikaan jos sullekaan, PikkyMyy, ei vielä oo tullut :grrr:
Laitoinpa taas vähän postia sinne menemään... Kärsivällisyys loppui kahden ja puolen viikon odottelun jälkeen.
Tuntuu siltä, että sivuilla on ollut myytävänä tuotteita, joita ei olekaan varastossa -- ja sitten o-do-tel-laan. Hitto! Jos ois ees laittanu oma-aloitteisesti viestiä, että tässä nyt menee vähän aikaa, mutta että itte pitää kysellä perään.

Onneks meidän helmimyyjät on ihan toista luokkaa :nod: - eilen tein tilauksen HelmiQ:hun ja tänään oli toimitus postilaatikossa! :love:
Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa? -- Pikku-Myy

http://silbii.blogspot.com/
paula@silbii.com
aikku

Post by aikku » Thu May 14, 2009 18:45

PikkuMyy wrote: Onneks meidän helmimyyjät on ihan toista luokkaa :nod: - eilen tein tilauksen HelmiQ:hun ja tänään oli toimitus postilaatikossa! :love:
Juu ja aina lukee perässä että: toimitamme aarteesi mahdollisimman pian :nod: Konadnail ei taida edes tuntea sanaa PIAN... Jos ja kun saan tilaukseni sieltä, voin kertoa että oli myös mun eka ja vika kerta kun tilaan sieltä!
Helmisusi

Post by Helmisusi » Thu May 14, 2009 19:15

PikkuMyy ja Aikku, voi rähmä. :evil: Sama kohtalo näköjään kävi teille kuin minullekin tuon Konadnailin kanssa. Ensimmäisellä kerralla paketti (se kokeiluversio) tuli viikossa, mutta toisella kerralla meni yli kaks viikkoa. Mulle tuli mieleen, että tuotteet tilataan "pääkallonpaikalta" sitä mukaa kun niitä menee, tyyliin kerran viikossa tms. Ei tosissaan ole helppoa suosia suomalaista kauppiasta, kun maailmalta tuotteet saa viikossa postilaatikkoonsa.
Locked