OT-löpinää vol. 20

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Locked
Jorisa
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: OT-löpinää vol. 20

Post by Jorisa » Mon Jun 15, 2009 10:42

Sister Bliss wrote:
Jorisa wrote: sitten kaks vp:tä ja sitten sunnuntaina töissä. Mutta mies on töissä koko pyhät, että mä oon lasten kanssa sitten keskenäni. Nautin siittä suunnattomasti, koska lasten kanssa aika on ollut todella kortilla. Ajattelin, että mennään ongelle tohon omaan rantaan. Ja vaikka grillataan parit makkarat. Jos kelit sallii niin mennään vaikka saunaan. Mutta ennen kaikkee nautitaan siittä, ettei tartte lähtee minnekään, ja ei tartte tehrä mittää.
No mutta, onkos teidän oma sitten vasta Tre kakkonen?

Ei, mutta käytännön syistä joudumme skippaan oman ( työt) ja tulemaan kakkoseen. ERITTÄIN HARMILLISTA!!!!! :grrr: Joten joudumme edelleen odottamaan............
Porukassa, mutta yksin.
Jorisa

Post by Jorisa » Mon Jun 15, 2009 12:12

asiasta reikäleipään.....

sushukalle terveiset.... kuparilanka on edelleen tossa mittaamatta.

ja sitten jälleen kerran ansaitsemaan leivän päälle jotakin. Ankeimpina aikoina laitetaan vaan ylähuuli. :D
Porukassa, mutta yksin.
murjo
suunnittelee Balin-matkaa

Post by murjo » Mon Jun 15, 2009 12:13

Katjuska ja jorisa...
hei kiitti ! mä oon vähän tämmönen :hullu: ja SIIS OIKEESTI mä hiukka kiukuttelen kun mun ruumisikä alkaa olla viidenkympin odottelua , mulla on aivan karmeita kokemuksia jussina vietetyistä synttäreistä, kaikki kaverit mökeillä,mummolassa ja aikuset oli kait känäsä, ja jotenki vaan vuodesta toiseen mä jaksan murehtia tämmösiä lapsellisia.... laulunsanoin "minulla ei ole ystäävää..." nyyh ja TOLLEEN ! joten tässäpä tätä, päivän itsesäälit purkissa ! ja en enää, MÄ LUPAAN, murehdi kun jussia pukkaa! N I H ! ! :wtg:
anzu

Post by anzu » Mon Jun 15, 2009 12:18

murjo wrote:ja en enää, MÄ LUPAAN, murehdi kun jussia pukkaa! N I H ! ! :wtg:
Kaikki murehtiminen on perseestä :wtg:
-anzu
Helmisusi

Post by Helmisusi » Mon Jun 15, 2009 12:22

Jorisa wrote:sushukalle terveiset.... kuparilanka on edelleen tossa mittaamatta.
Eipä hätiä mitiä, mittaat kun kerkeet ja sovitaan sitte ne muutkin asiaan liittyvät. :nod: Mulla ei varmaan hirveesti tämän keskikesän aikana ole koruiluaikaa, kun ukkokulta on kipseinensä viis viikkoa työkyvytön. Minä siis kitken, harvennan, leikkaan ruohoa, siivoon, laitan sapuskaa, käyn kaupassa yms mitä nyt on pakko kesäaikaan tehdä. Syssymmällä sitten on ehkä aikaa tarttua veiviin ja sahaan. :wtg:
PikkuMyy

Post by PikkuMyy » Mon Jun 15, 2009 13:56

Hoh-hoijaa, kun meikäläistä väsyttää... Heräsin tänä aamuna ennen kuutta, kun naapurin koira haukkua louskutti pihalla, enkä sen jälkeen saanut unta. Nyt olen kuin nukkuneen rukous. Edes se ei piristä, että aloitin jo valmistelut lomaa varten - eli siis olen aloittanut briifaamaan kollegoita tehtävistä, joita mahdollisesti joutuvat hoitamaan. Pitkälti olen yrittänyt saada hommia tehtyä niin, ettei toisille jää paljoa mitään hoidettavaksi.

Se vähän piristi tänä aamuna, kun sain korutilauksen Japanista. Mutta sitten tuo sateinen sää pirulainen alkoi heitellä uni hiekkaa sadepisaroiden joukossa...
Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa? -- Pikku-Myy

http://silbii.blogspot.com/
paula@silbii.com
Miilia

Post by Miilia » Mon Jun 15, 2009 15:00

Juhannuksen juhliminen oli ihan mukavaa silloin kun oli vielä nuori ja kaunis... :wink: Nyt ei jaksa, kun ei ole omaa mökkiäkään mihin mennä piiloon kaikenmaailman makkarakekkereitä ja kokonpolttajia, kotosalla pysytään ja keksitään jotain kivaa muksujen kanssa jos ei ihan saavista kaatamalla vettäkään tulisi.

Mutta, huomenna lähdenkin Turkuun! Joudun vielä keksimään itselleni jotain tekemistä alkuillaksi, mies kun lähtee katsomaan miten niitä kuvia oikeasti nakutetaan ja saa siinä samalla reiteensä jonkinlaisen puolialastoman naikkosen... :? Toivottavasti se on kipeä, tosi kipeä, pitkään... :enkeli:
Vinkkejä, anyone?
Ja sen kun puhuisin mikä minut/todella saa surulliseksi,/eipä minulla olisi näitäkään ystäviä -Jarkko Laine-
Flickr
Sister Bliss

Post by Sister Bliss » Mon Jun 15, 2009 15:27

PikkuMyy wrote: Heräsin tänä aamuna ennen kuutta, kun naapurin koira haukkua louskutti pihalla, enkä sen jälkeen saanut unta.
Mitäs tällaisessa tapauksessa voi tehdä :?: Meidän naapurissa on koira joka louskuttaa kaikki aamut/päivät/yöt... Mukava lämpimillä ilmoilla pitää ikkunaa yöllä auki kun se louske tuosta muutamankymmenenmetrin päästä raikuu sisään :?
♥´¨)
¸.•´¸.•*´¨) ¸.•*´¨)
(¸.•´ (¸.•´♥ wabi sabi
PikkuMyy

Post by PikkuMyy » Mon Jun 15, 2009 15:39

Sister Bliss wrote:
PikkuMyy wrote: Heräsin tänä aamuna ennen kuutta, kun naapurin koira haukkua louskutti pihalla, enkä sen jälkeen saanut unta.
Mitäs tällaisessa tapauksessa voi tehdä :?: Meidän naapurissa on koira joka louskuttaa kaikki aamut/päivät/yöt... Mukava lämpimillä ilmoilla pitää ikkunaa yöllä auki kun se louske tuosta muutamankymmenenmetrin päästä raikuu sisään :?
Enpä tiedä mitä vois tehdä... Taajamissa on kai järjestyssäännöt, joissa sanotaan, et pitäis olla jonkin asteinen rauha ilta yhdentoista jälkeen. Tai näin siis käsittääkseni ainakin Turuus... Mutta menepä naapurille huomauttaan, niin saat pahimmassa tapauksessa vihat päälles tyypilliseen suomalaiseen tapaan.
Mut ilmeisesti meidän naapurit itte on häiriintyneet siitä, että heidän koiransa on niin kova haukkumaan - ovat nimittäin päätyneet rakennuttamaan omakotitalon vähän syrjempään ja suurehkolle tontille. :lol: Ensi keväänä kuulemma muuttavat pois taloyhtiöstämme.
Omana aikeena on kyllä päästä pois tästä yhtiöstä jo aiemmin... kun vaan löytyis se unelma, jonka sais ostettua. Eikä muuttoyritykseen ole tuo naapurin koira ollut syyllinen... tän kämpän piti joka tapauksessa olla vaan väliaikanen. Ja nyt ollaan oltu tässä ne väliaikaset 3,5 vuotta...
Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa? -- Pikku-Myy

http://silbii.blogspot.com/
paula@silbii.com
millie

Post by millie » Mon Jun 15, 2009 16:01

Naapurien haukkuvat koirat ovat todella kinkkinen juttu, ja asialle on vaikeaa tehdä mitään. Koirien haukkuminen kun ei kelpaa esim kotirauhan rikkomisesta, ellei voi osoittaa että koirien omistaja suurinpiirtein osuttaa koirat haukkumaan yötä päivää (mikä tuskin on se kaikkein yleisin vaihtoehto :wink: )
Ensimmäiseksi kannattaa ottaa asia rohkeasti puheeksi koiran omistajan kanssa, sillä omistajahan ei välttämättä edes tiedä, että koira haukkua louskuttaa päivät pitkät omistajan poissaollessa. Omistajalle voi myös suositella sitruunapantaa tai muita haukkumisenestopantoja, jotka joillakin auttavat lopettamaan jatkuvan haukkumisen. Monet koiranomistajat ovat ihan oikeasti kiitollisia, jos joku viitsii kertoa, että heidän koiransa häiritsee. Tietysti se ääripääkin on aina olemassa...
Taloyhtiön säännöt saattavat sanoa jotain iltaisin metelöinnistä, joten talkkari yms on sitten seuraava, johon kannattaa ottaa yhteyttä, jos omistaja ei ota valituksia todesta.
Poliisille tai eläinuojeluvalvojalle ei kannattaisi ihan ensimmäiseksi mennä soittamaan, ellei ole varmuutta siitä, että koiralla on asiat huonosti, siitä ei mitään hyvää seuraa, ainakaan naapurisuhteiden lämpenemistä 8)
mustikkainen

Post by mustikkainen » Mon Jun 15, 2009 16:33

Isä sitten aikoo peruuttaa meidän Lontoon matkan sen typerän sikainfluenssan takia. :( Ollaan yritetty selittää, että se ei ole kummoisempi kuin tavallinen influenssa, mutta ei niin ei mene jakeluun.. Sinne menee sitten turhaan monta sataa euroa, mutta isä on kuulemma valmis maksamaan ne. Huoh.

Asiasta kolmanteen, kirjojen, ja erityisesti Tuulen varjon ystävälle; samalta kirjailijalta tuli toinen kirja.. Pitänee lukea se, tuulen varjo kun on yksi suosikeistani.. :)
just bead it.
Piitu

Post by Piitu » Mon Jun 15, 2009 16:46

Saattaapi mustikkainen, isäsi olla ylivarovainen... jos et saa ylipuhuttua niin yritä ymmärtää.

MIkäpä se tässä muuten.
Joko mä kerroin kaikille että
mulla on viikon L O M A :jippii:

Tosin tällaiselle työnarkkikselle lomalle jääminen on aika tuskaa mutta ei kait se auta ku antaa periksi.
Paras lahja jonka voit antaa on aika.
Anniina

Post by Anniina » Mon Jun 15, 2009 17:04

Samaa mieltä naapurien koirien räkyttämisestä kuin millie! Kohtelias ja paras tapa lähestyä asiaa on kertoa koirien haukkumisesta omistajille. Itse koiranomistajana ainakin arvostaisin sitä, jos minulle siitä kerrottaisiin - jatkuva louskuttaminen stressaa aina eniten sitä louskuttavaa koiraa itseään, joten sen olo pitäisi saada rauhalliseksi. Totta kai löytyy niitä joita ei asia vähempään voisi kiinnostaa - silloin arvon koiranomistajan olisi syytä muuttaa omaan pikkumökkiin... Kannattaa kuitenkin antaa tilaisuus yrittää opettaa haukkuminen pois ennen kuin siihen puuttuu kovemmalla kädellä... Kaikista paras on se, että jaksaisi laittaa vaikka muutaman päivämäärän ja kellonajan ylös, jotta oikea syypää löydetään. Kukaan ei halua saada naapurin koiran haukkumisen takia häätöuhkausta tms.
Anjuska
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by Anjuska » Mon Jun 15, 2009 18:02

blueberry wrote:Asiasta kolmanteen, kirjojen, ja erityisesti Tuulen varjon ystävälle; samalta kirjailijalta tuli toinen kirja.. Pitänee lukea se, tuulen varjo kun on yksi suosikeistani.. :)
Tuulen varjo odottaa tuossa pöydällä, ja se uudempikin on hankintalistalla vaikken ole tuota ekaakaan vielä lukenut...

Olen kuulkaas ylittänyt itseni. Kaksi edellistä viikkoa olin joka arki-ilta ratsastuksen alkeiskurssilla eikä ole kädet eikä jalat paketissa. Että voikin olla sitten vaikeaa hommaa vaikka näyttää niin helpolta. Seuraava koitos on äiti/lapsi ratsastusleiri kuukauden päästä esikon kanssa. Jos vielä siitäkin viidestä päivästä selviän hengissä niin voiton puolella ollaan. :huh: :huh: :huh:
Nunnuli

Post by Nunnuli » Mon Jun 15, 2009 18:11

Kaverin koira haukkui aina silloin tällöin yksin ollessaan. Kerran naapuri soitti poliisit paikalle ja ärsytti koiraa oven takana oikein kunnon haukkuun ennen kuin poliisit tuli. Minä kun asun samassa talossa menin ihmettelemään miksi se koira yhtäkkiä niin raivoissaan on ja totesin, että se pölö naapuri ja ne kaksi poliisia seisoo siellä oven takana ihmettelemässä mitä seuraavaksi pitäisi tehdä. Menin kysymään mikä hätänä ja poliisit sanoi, että koira pitää saada hiljenemään. Että he voivat soittaa talkkarin avaamaan oven ja he voivat viedä häiritsevän koiran pois. :shock: Minä siihen sitten kommentoin, että koira ei ole koskaan ollut noin raivona. Se tietty haukkuu siellä, koska he seisovat oven takana. Tiesin, että se ilmoittaja oli riidoissa koiran omistajan kanssa ja siksi soitti poliisit ja ärsytti koiraa. No.. hain kaverilta (joka oli töissä) avaimen, hain koiran ulos rauhoittumaan ja poliisit oli tyytyväisiä ja lähtivät menemään. Sen jälkeen koiralle hankittiin se haukunestopanta sitruunasumutteella ja tehosi kyllä aivan sata prosenttisesti.

Minä olen muuten mestari paukuttamaan vauvan masusta ylimääräiset ilmat pihalle. Tänään kummityttö 1kk vanha kitisi ja vääntelehti kun ilma kiersi masussa eikä sen äiti saanut sitä millään sopivaan asentoon, että ilma lähtisi liikkeelle. Minä sitten otin vaavin syliini ja haettiin sopiva asento ja johan irtosi :mrgreen: Plikka pieri kuin iso mies :lol: Sen jälkeen olikin hyvä nukahtaa kummitädin sylkkyyn vatsa rauhallisena. Voi itku, miten lutunen pikku pimu se onkaan :ooh:
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Locked