OT-löpinää vol. 20

Yleistä keskustelua koruharrastuksesta: korujen suunnittelusta, väreistä, mitoituksesta jne. - eli niistä koruharrastukseen liittyvistä aiheista, joille ei ole omaa osiotaan. Myös jäsenesittelyt kuuluvat tähän osioon.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Locked
Nunnuli
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: OT-löpinää vol. 20

Post by Nunnuli » Sat Jun 20, 2009 23:58

No.. mulla on ollut työjuhannus eli ei mitään hummaamista. Tänään kyllä töissä oli tosi vetämätön olo ja yskitti. Nyt on kuumetta ja pipi olo. Huomenna meinaan kuitenkin mennä vielä töihin.. jos ei nyt aamulla ole ihan pää kainalossa.

Kuulin äsken pihalta ääniä ja menin partsille katsomaan mitä siellä tapahtuu.. :shock: Kaksi miestä käveli alasti tuosta partsin alta ohi ihan rauhallisesti jutellen. Siis ei rihman kiertämää päällä. :mrgreen: Hassu juttu.
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Asta

Post by Asta » Sun Jun 21, 2009 0:09

:wtg: Vissiinkin jokin veto, mutta upea bongaus. Näillä ihmetempauksilla me suomalaiset pärjätään tässä maailmassa. :nod:
Ja Nunnuli, älä mene sairaana töihin vaan lepää. :shock:
"To see a world in a grain of sand
and heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
and eternity in an hour."
William Blake
Nunnuli

Post by Nunnuli » Sun Jun 21, 2009 0:16

Asta, Luxonia wrote::wtg: Vissiinkin jokin veto, mutta upea bongaus. Näillä ihmetempauksilla me suomalaiset pärjätään tässä maailmassa. :nod:
Ja Nunnuli, älä mene sairaana töihin vaan lepää. :shock:
Tuolta ne varmaan tuli baarista ja kiersivät talon ja takaisin baariin.. näin mä sen päättelin. Ja tosiaan.. joku veto tai yllytysjuttu sen täytyy olla. Tuosta sairaana töihin menemisestä.. en tykkää siitä yhtään, mutta kun on juhannus, on sijaisen saaminen äärimmäisen vaikeaa. Toisaalta.. huomisesta tulee vielä pyhäpalkka ja mä kyllä tartten sen rahan. Ei voi olla pois töistä. Täytyy vaan pitää huolta, ettei mene paikkoihin, joissa on sairaita ja joihin voisi tartuttaa tautinsa. Mun hommassa kuitenkin voi välttää kontaktia.
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
mustikkainen

Post by mustikkainen » Sun Jun 21, 2009 8:59

Täällä juhannus meni leppoisasti kotosalla. Vanhempi isoveli yllätti täysin kävelemällä suoraan ovesta sisään. Ei ilmoittanut, että olisi tulossa Espoosta kotiin. Ihana yllätys. :D
(Veli myös lisäsi sivuilleni tuommoisen info-osion. Hauska kuva minusta... :) )

Edellispäivänä syötiin pihvejä, eilen savustettiin kalaa... Nam! Eipä ihmeempiä tehty. Kokkoa piti mennä edellispäivänä katsomaan, mutta kaatosateessa ei kukaan innostunut asiasta.

Nyt paistaa aurinko pilvettömältä taivaalta. :ooh:
just bead it.
rinsessa
löytänyt aidot helmet

Post by rinsessa » Sun Jun 21, 2009 10:11

Mulla oli itseasiassa tosi mukava juhannus, kiitos vesisateen, nimittäin ei tarvinnut lähteä appivanhempien (78v.) mökille saareen kärvistelemään ja palelemaan lasten kanssa :jippii: . Poika 7.v oli kyllä pettynyt, kun ei päässyt onkimaan. Niin, ja kun saatoi vettä pihatöitä ei voinut tehdä. Meillä on viime kesältä jatkoa iso projekti pihapensaitten/puiden kaatoa, muurikivetystä, etupihan laittoa. Sain hyvällä omalla tunnolla hipelöidä helmiä ja tehdä muutamia koruja, ihanan rentouttavaa. Eikä käynyt edes vieraita, ettei tarvinnut siivota. Joskus sitä vaan tarvitsee sellaista pysähtynyttä aikaa (niin ja mielellään kotona EIappivanhempien mökillä :% :%
kokeilija

Post by kokeilija » Sun Jun 21, 2009 11:55

amorosa wrote:Täällä ei minusta kenenkään tarvitse pyytää anteeksi ,jos on paha olla ja purkaa sitä. Hyvä vain että on joku (yksi tai useampi) paikka missä voi tunteitansa tuulettaa, oli ne sitten mitä tahansa. Varmasti kaikki ovat joskus kokeneet kovia ja ymmärtävät . Kokeilijalle paljon etähalauksia ja muillekin allapäin oleville voimia . :nod:
Kiitos amorosa sanoistasi, koko juhannus meni alakulon merkeissä eikä näytä paremmaksi muuttuvan. Koruilukaan ei kiinnosta pätkääkään ja siihen isäntä sanoikin että sit on asiat huonosti. Mutta kun elämäntilanne rassaa ihan sairaasti miehen työttömyyden takia, varsinkin kun tietää että töitä ei saa kun on liian vanha mutta liian nuori eläkkeellekään, kuitenkin eläkeikään vielä n. 10 vuotta. Ja kun ei ole työtä niin eipä eläkettäkään kerry eli millä elää sitten eläkkeellä ollessa? Onko teillä muilla työttymyyden kanssa tekemisissä olevilla samoja tuntemuksia tai mietteitä?

Itsellänikin ollut stressaava alkuvuosi kun työpaikkani fuusioitui toiseen ja oli epävarmaa säilyykö työt. Fuusion myötä aivan kaikki muuttui, ei mitään vanhaa työtä jäljellä ja henkilökuntaakin 20 kertaa se määrä kuin ennen. Uusiin töihin ei kauheasti opeteta, pitää itse tajuta kysyä kaikki. Tuntuu että kaikki vaikuttaa kaikkeen ja mietinkin miten jaksaa ja varsinkin päästä kaiken yli, olen oikea itkupilli nykyään.
Enpä viime kesänä vielä tiennyt kuinka paljon elämä voi yhdessä hetkessä muuttua.
DIS
löytänyt aidot helmet
Oikea käyttäjä: Olen

Post by DIS » Sun Jun 21, 2009 13:01

Eipä tää elämä aina ole niin herkkua, valitettavasti,... Mutta elämä on....
Itse olen kärsinyt pahenevista selkä ja jalkakivuista vuodesta 2001. Nykyisin olen kipeänä suurinpiirtein 24/7, syytä vain vaan löydy hakemallakaan. Ja kun diagnoosia ei ole, niin eläkekassa ei maksa kuntoutustukea KELAn päivärahan loputtua. Eli nyt olen sitten vakinaisessa työsuhteessa oleva ansiosidonnaista päivärahaa 'nauttiva' työkyvytön. Ei ihme että masennus alkaa vaivata (no siitähän sitä saa sitten varmaan diagnoosin?). Lääkekulut on huimaavat, samoin lääkkeiden sivuvaikutukset. Voisi sanoa, että nautin aamupalaksi kourallisen pillereitä, samoin väli- ja iltapalaksi....
Keskittymiskyky täysin kadoksissa, muisti ei toimi, istua ei kärsi kuin pikku hetken kerrallaan. Yöunet on hyvin katkonaisia, joten olen puoliunessa usein päivätkin. Ainoa mikä vielä jaksaa kiinnostaa on tämä helmettiläisten foorumi ja hauskat juttunne, upeat korunne ja valokuvanne.
No onhan sitten vielä perhe, puoliso (joka hänkin sairastaa..) lapset ja lapsenlapsi, sekä nelijalkaiset ystäväni arkea piristämässä. Onneksi on vielä sentään rahaa ruokaan.
Koitetaan jaksaa!
- dis -
kokeilija

Post by kokeilija » Sun Jun 21, 2009 21:37

Mihin hävisi kaikki huutokaupattavat kirpputorilta?
Piita

Post by Piita » Sun Jun 21, 2009 22:01

Mui vaan! Kalakukkolandiassa on pikavisiitti tehty. Menimme eilen ja nyt vasta tultiin kotio. Oli kummipojan rippijuhlat, oikein kivat kekkerit vaikka pikavisiitti meillä olikin.
Sain joulun aikaan haasteen että minun pitäisi pitää puhe juhlissa... :huh:
No mietin ja panikoin puhetta pari viikkoa enkä saanut mitään aikaiseksi. Sitten matkalla alkoi tulla ajatuksia ja kirjoitin puheen sitten eilen matkalla Kuopioon... :lol:
Ihan hyvin meni ja ilmeisesti päivänsankari piti koska haluaa sen puhtaaksi kirjoitettuna itselleen. :love:

Meillä aatto sujui leppoisasti, tyttöjen kanssa touhuttiin ja illalla kävimme perhekokolla paikallisessa Pellekahvilassa! Ei haitannut pikkuinen sadekaan. Suosittelen muuten kasitietä ajavia reissulaisia poikkeamaan varsinkin lapsiperheitä, miksei myös aikuisia! Pellekahvilaa pitää pellet Niilo ja Nellihttp://www.kotinet.com/isola/ Kahvila sijaitsee Raahen lähellä, oliskohan n.6km Raahesta Kalajoelle päin, taukopaikalla. Kahvila on kesäisin auki, Pellet itse eivät ole joka päivä paikalla mutta siellä löytyy lapsille leikkihuone tornista (Hirsinen Kyläpirtti ) On ainakin erilainen pysäys ja taukopaikka!

No niin tulipas nyt mainosta... :lol:
Että semmoinen jussi meillä. Oikeinkin mukava. Kuopiossa oli muuten 19 astetta lämmintä kun lähdettiin neljän aikoihin ajalemaan kotiinpäin! 8)
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
Tinjami

Post by Tinjami » Sun Jun 21, 2009 22:29

Still alive ja päk in pisnis.

Perkuleen netti, kesti sit kokonaiset 4vkoa saada se toimimaan tänne peräkorpeen... :evil:

Sattuisikos kukaan muuten tietämään mitä kautta saa nopeusrajoituksen pienemmäksi ja varokaa lapsia-kyltin tuohon tienviereen? Itse kun niitä ei kuulemma saa laittaa... Valtion tie kyseessä.
Ei, en ole hidas.
Olen kroonisesti myöhässä...
Partaska

Post by Partaska » Sun Jun 21, 2009 23:09

Almoust alive ja silleen...jussit on juhlittu ja nyt kärsitään lenssusta!...nokka meinaa tippua kun aivastan tai saati niistän... menin nukkuun siis tänä aamuna 02:39 nukkuun ja heräsin 05:00 kun aamu vuoro odotti hotellilla jossa rock jamboreelaiset olivat juhlineet jussia munkin puolesta. Oli aula sen näkönen et olutta oli läikytelty!

Perjantai eli aatto töissä ja sitten mökille juhliin kun sisko ja hänen mies oli siellä ukkoni ja hänen siskon ja siskon miehen kera! Nopeet kännit ja sammuminen...mikäs sen parempaa kun on yliväsynyt ja humalassa! Lauantai olikin sitten vauhti päivä...meikä heräs tikkana aamusta! laittoin navettosaunan lämpiään...sitä lämmiteltiin sellaset 8 tuntia et olisi mukavat löylyt!

Ilta ja yö menikin sitten texas holdemia pelatessa...siis sen takia tuo "myöhäinen" nukkumaan meno...ja vielä samoilla silmillä kymmenen tunnin työpäivän jälkeen tässä koitan kirjottaa juhannuksen suloista joita olen itse kokenut! Siis koko juhannus oli yhtä masentavaa vesisadetta...et kylmää ja koleaa! Tänään alkoi sitten aurinko paistamaan...Thänks yläkerran pääjehu joka ilmoista päättelet.

Mutta jos vaikka nyt koittaisi mennä nukkuun....Et tällästä meikäläisellä!
Elämme jännittäviä aikoja.....et älä jännitä =)
Jorisa

Post by Jorisa » Mon Jun 22, 2009 10:09

Tinjami wrote:Still alive ja päk in pisnis.

Perkuleen netti, kesti sit kokonaiset 4vkoa saada se toimimaan tänne peräkorpeen... :evil:

Sattuisikos kukaan muuten tietämään mitä kautta saa nopeusrajoituksen pienemmäksi ja varokaa lapsia-kyltin tuohon tienviereen? Itse kun niitä ei kuulemma saa laittaa... Valtion tie kyseessä.
mahdollisesti vasta sitten kun joku mukula jää auton alle ja joko kuolee tai halvaantuu eliniäksi. Ennen sitä kunta ei korviaan lotkauta.... nimimerkillä kokemusta on.
Porukassa, mutta yksin.
Tinjami

Post by Tinjami » Mon Jun 22, 2009 12:45

Jorisa wrote:
Tinjami wrote:Still alive ja päk in pisnis.

mahdollisesti vasta sitten kun joku mukula jää auton alle ja joko kuolee tai halvaantuu eliniäksi. Ennen sitä kunta ei korviaan lotkauta.... nimimerkillä kokemusta on.
Niinpä tietysti... :roll: :grrr:
Ei, en ole hidas.
Olen kroonisesti myöhässä...
Nunnuli

Post by Nunnuli » Mon Jun 22, 2009 14:55

Fedexiltä ilmoitettiin torstaina, että tuovat mulle paketin tänään klo 8-16 välisenä aikana. Lupasivat soittaa ensin. Onhan tässä toki vielä tunti aikaa, mutta nyt alkoi pelottaa, ettei paketti tulekaan. Voiko se jäädä tulematta? Voiko se tulla myöhemmin kuin klo 16? Mites teillä, joilla on kokemusta Fedexistä?

Huh.. paketti käsissä ja kaikki kunnossa. Meinasin jo säikähtää :shock:
Last edited by Nunnuli on Mon Jun 22, 2009 15:49, edited 1 time in total.
murjo
suunnittelee Balin-matkaa

Post by murjo » Mon Jun 22, 2009 15:49

joo, vielä yksi yö-vuoro ja jussit olis sitten lusittu ja 4 vapaata ! JEES ! 8)
Locked